Miksi Lottajärjestöä ei ole perustettu uudelleen sellaisena kuin se oli?
Kommentit (13)
Koska ajat ovat muuttuneet.
Tästä oli jo ketju. Kirjoittelit varmaan sinne.
Vierailija kirjoitti:
Koska ajat ovat muuttuneet.
Tästä oli jo ketju. Kirjoittelit varmaan sinne.
En nähnyt tällaista ketjua. Voitko laittaa linkin?
MPK osakasjärjestöineen tarjoaa ihan samoja juttuja kuin SK/Lotat, niin yleistä maanpuolustusta kuin naisille suunnattuja kursseja.
Joten noita sadan vuoden takaisia järjestöjä ei enää oikein tarvita kun on tarjolla modernimpikin vaihtoehto.
Sehän määrättiin aikoinaan rauhansopimuksessa, että Lotat lakkautetaan eikä niitä saa perustaa uudelleen.
Sehän on pelkää erilaista palvelu- ja hoivatyötä 24/7. Luuleeko joku tosiaan,xettä joku vää-vää-lisää-liksaa-vää-vää-en-hoida/en-tee lähtee niihin hommiin? No todellakin not!
Vierailija kirjoitti:
Sehän määrättiin aikoinaan rauhansopimuksessa, että Lotat lakkautetaan eikä niitä saa perustaa uudelleen.
Suomi ilmoitti vuonna 1992, että se ei noudata enää Pariisin rauhansopimusta. Lottia ei perustettu uudestaan, koska eduskunta päätti, että sen tilalle tulee naisten vapaaehtoinen asepalvelus vuonna 1995.
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin joku, joka tietää mistä puhutaan, ja vastaa faktoilla, kun kysytään.
Rauhansopimus kielsi Suomelta myös hyökkäysaseet. Mites meillä on ollut hävittäjiä jo 90-luvulta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Samassa sopparissa määrättiin myös ettei armeijalla saa olla saksalaista kalustoa eikä mikään muu taho kuin armeija saa antaa sotilaskoulutusta.
Sitten presidentti Koivisto totesi että soppari on vanhentunut. Ja näin meillä on saksalaista kalustoa ja sotilaskoulutusta antaa muutkin kui PV, joskin PV:n valvonnassa.
Itse mm olin varhaisessa vaiheessa eräässä kokeellisessa porukassa joka oli täysin reserviläisten pyörittämä, esitimme koulutussuunnitelmat kapiaisille. Hyväksynnän jälkeen kouluttamaan, jopa armeijan alueella armeijan kalustolla (ei rynkkyjä kuiteskaan) - kapiainen kävi välillä (kerran 12h) tsekkailemassa että homma oli sitä mitä pitikin, muuten olimme keskenämme. Jätin touhut kuitenkin kun jossain vaiheessa väellä oli tärkeämpää päästä kotoota pois saunomaan äijien kanssa kuin itse asia, ts reissupullossa oli muutakin kuin urheilujuomaa.
Mä sopisin paremmin sotilaaksi kuin lotaksi.