Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten käräytän tuttavani Kelalle?

07.11.2015 |

Tuttavani saa ihosairautensa takia voiteista 100% korvauksen Kelasta. Hän ostaa niitä yli oman tarpeen, hakee korvaukset ja myy voiteet eteenpäin. Miten ilmoitan tästä Kelaan? Todisteena toiminnasta on ruutukaappaus netistä, joten en luulottele tässä mitään.

Ja miksi haluan käräyttää, vaikka asia ei mitenkään minulle kuulu? No siksi, kun se tyyppi on narsistinen pöljä, joka käyttää ystävääni hyväkseen. Pilaa kaikki juhlat ja illanvietot järjestämällä mustasukkaisuusdraamoja. Tulee jopa minun kotonani järjestettyihin juhliin huutamaan kuinka ystäväni ei rakasta ja makaa kaikkien kanssa. Itsehän olen tietenkin kostonhimoinen narttu, mutta meitähän maailmassa riittää. Joten, onko tietoa?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän myy rasvat pois. Ja se korvaus ei oo 100% eikä saa mitään isoja tonkkia sitä rasvaa. Kokemusta on

Niin vissiin.

Vierailija
22/45 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei soittakaa kaikki Kelaan ja kysykää sieltä. Turhaa te täällä väännätte ku ette näytä tietävän asiasta mitään. Ja eikös alottaja nimenomaan halunnu kostaa ja pahaa mieltä eikä ollu nii väliä summista sun muusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet vasikka. Jos petät rikostoverin niin olet huono ihminen.

Vierailija
24/45 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun naurut :D miten ihmiset jaksaa väitellä asiasta josta ei tiedä yhtään mitään.

Vierailija
25/45 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mk ultra kirjoitti:

Enpä juurikaan arvele hänen muuttavan käytöstään. Kostonhalustahan tässä on nimenomaan kyse. Haluan, että hänelle tulee yhtä paha mieli kuin meille, jotka hänen käytöksestään joudumme kärsimään. 

Kyse ei ole siitä, että käyttämättä jääneitä voiteita myytäisiin. Hän ostaa voiteita liikaa nimenomaan myyntiä varten. Tuo oli hyvä tietää, että hän saa nimeni tietoonsa. Siitähän seuraa helvetti. Harkitsen toimenpiteitä vielä. ["

Höpöhöpö, ei Kela korvauslääkkeitä voi edes ostaa ylimääräis, koska Kela ja apteekit valvovat jokaista purnukkaa, ei edes vaikka tarvetta olisi ja voiteet voi saada vain 3kk satsin. Eikä Kela korv.ole 100%.

Kerroppa mikä sinusta on se 3 kk satsi on perusvoiteissa? Yksi, kaksi vai vaikka neljä 400g purnukkaa? Ei se mene purkkien lkm:n mukaan se voiteen tarve...joten kyllä apteekista sitä voidetta voi saada rutkasti.

Olisi kiva missä apteekissa näin toimitaan? On ihan vuosien omakohtaista kokemusta. Juuri apteekissa neuvottiin hakemaan 3kk satsi paria viikkoa ennen etukäteen, kun resepti menee vanhaksi, mutta eivät antaneet niitä etukäteen. Eikä määrät ole todella suuria, jotta niistä riittäisi muille jaettavaksi. Ap. väite ei vain ole totta.

Vierailija
26/45 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mua niin ärsyttää tämä "anna olla" -asenne kun meidän kaikkien veronmaksajien rahoja menee tuollaiseen! Ei tämä ap:n kuvailema tyyppi ole varmasti ainoa joka kusettaa Kelaa ja täällä paasataan että anna olla, pikkuinen juttu. Mua niin v*tuttaa kun viime kesänä naapuri teki petoksen ja käräytin hänet poliisille, niin poliisi sanoi että noita muutamien tuhansien eurojen petoksia tapahtuu niin paljon etteivät he lähde selvittämään! -WTF?! Kyllä niistä useista keisseistä kertyy miljoonatappiot! En ymmärrä tätä ihmisten tyhmyyden määrää. Ilmoita vaan, niin kuuluukin tehdä, kosto taustalla tai ei.

Siinähän ärsyttää. Varsinaiset välistävedot tehdään muualla kuin tavisten nappikaupoissa ja niissä summat on miljardeja.

Tokihan törkeimmät krooniset pimeän työn tekijät ja sossuetuuksien törkeät väärinkäyttäjät pitäisi saada kiinni mutta tuo mistä vaahtoat on silkkaa lillukanvartta. Tuommoisten jahtaaminen maksaa hyötyyn nähden aivan helvetisti ja lisäksi se tekee jo ennestäänkin naurettavan monimutkaisesta sosiaalietuuksien järjestelmästä vieläkin monimutkaisemman kun poliitikot koittaa kirjoittaa lakiin kaikki mahdolliset porsaanreiät umpeen.

Syyttäkää lääkäriä joka määrää tälle ihmiselle liikaa lääkettä jos jotakuta.

Ihan kuule tiedoksi, että perusrasvoja harvoin rajataan reseptiin. Eikä lääkärit oleta, että potilas kusettaa/huijaa vastaanotolla. Eiköhän se ole väärinkäyttäjän vastuulla tämä koko kuvio. On sinullakin ihmeellinen logiikka.

Mulla ja tutuilla on aina rajattu voiteiden määrä. Kymmenen vuodessa on yleinen määrä. Sikäli en oikein ymmärrä tuota toimintaa, sillä helppoahan sitä on saada myös itselleen resepti voiteisiin. Miksi kukaan ostaisi niitä kaverilta, kun voi vaikka lääkärin puhelinajalla pyytää itselleen moisen reseptin. Sanoo vaan että on atooppinen iho ja tarttisi reseptin.

Vierailija
27/45 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mua niin ärsyttää tämä "anna olla" -asenne kun meidän kaikkien veronmaksajien rahoja menee tuollaiseen! Ei tämä ap:n kuvailema tyyppi ole varmasti ainoa joka kusettaa Kelaa ja täällä paasataan että anna olla, pikkuinen juttu. Mua niin v*tuttaa kun viime kesänä naapuri teki petoksen ja käräytin hänet poliisille, niin poliisi sanoi että noita muutamien tuhansien eurojen petoksia tapahtuu niin paljon etteivät he lähde selvittämään! -WTF?! Kyllä niistä useista keisseistä kertyy miljoonatappiot! En ymmärrä tätä ihmisten tyhmyyden määrää. Ilmoita vaan, niin kuuluukin tehdä, kosto taustalla tai ei.

Ei se petoksen selvittely, raportointi, rahan periminen, mahdolliset oikeusjutut ym ilmaista ole yhteiskunnalle. Että mikä sitten on kannattavaa muiden veronmaksajien kannalta..

Vierailija
28/45 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen atoopikko, käytän niin Protopic-voidetta kuin myöskin perusvoidetta. KELA-korvaus perusvoiteesta on 35%, ei yhtään enempää, eli ihan normaali peruskorvattavuus. Eri asia sitten kun lääkekatto tulee täyteen.

Hain juuri torstaina 3x400 gr Agualan plus pumppupulloa.

Vuoden resepti, 1200gr kestää n.2 kk, rasvaan kahdesti vrk koko kropan. Mistä tämä 100% korvaus tähän on vedetty, ap?

Vierailija
29/45 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkäri on määrännyt minulle ja tyttärelleni todella isoja määriä lääkerasvoja kerrallaan.

Ei ole 100 % korvattavuus vaan normaali omavastuu. 1 kg purkkeja perusvoiteita olen ottanut useamman kerralla. Kalliita erikoisvoiteita jotka voi maksaa satoja euroja/hakukerta, niitäkin useita kerralla.

Olisin  voinut tehdä bisnestä halutessani. Aiemmin oli maksusitoumus ja sosku maksoi lääkkeet, kun olin työttömänä.

Joskus olen antanut jonkun voidetuubin edelleen näitä ilmaiseksi saamiani.

Oikein ap tekisit jos käräyttäisit jos tiedät että myy niitä rasvoja.

Vierailija
30/45 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabeteksen hoidossa taitaa olla 100 % korvattavuus ja rasvoja käytetään nimenomaan jalkoihin? Olen yhdeltä tutulta diabeetikolta kerran saanut ilmaiseksi ainakin sellaisen Aqualan tai joku vastaava -pumppupullon, sanoi itse että hänellä on vaikka kuinka paljon ylimääräisiä.

Vierailija
31/45 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä lääkekatto täynnä ap, vai millä perusteella Kela korvaa perusvoiteet(?) 100%? Normaali perusvoiteiden korvaus on 35%.

Minä käräyttäisin nimettömänä (voiteiden myyntikuvan tai linkin kera) terveyskeskukseen, olis tyypille paljon nolompaa. Lääkärinkin luulisi olevan kiinnostunut voiteiden liioitellusta kulutuksesta, jos yhtään haluaa veronamksajien rahoja ajatella.

Laittaisi sitten jatkossa vain 6x500g vuodeks, eikä niin että voi hakea 3kg joka 3. kuukausi.

Onko ystävälläsi siis reuma tmv johon niin kalliit lääkkeet, että lääkekattokustannus tulee täyteen ja muita lääkkeitä siis korvataan loppuvuosi ilmaiseksi?

Sinänsähän lääkkeiden myyminen eteenpäin on laitonta ja tuo on tukien väärinkäytöspetos. Kela korvaa lääkkeet AINOASTAAN OMAAN KÄYTTÖÖN LÄÄKÄRIN OHJEEN MUKAAN KÄYTETTYINÄ.

Vierailija
32/45 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hänellä lääkekatto täynnä ap, vai millä perusteella Kela korvaa perusvoiteet(?) 100%? Normaali perusvoiteiden korvaus on 35%.

Minä käräyttäisin nimettömänä (voiteiden myyntikuvan tai linkin kera) terveyskeskukseen, olis tyypille paljon nolompaa. Lääkärinkin luulisi olevan kiinnostunut voiteiden liioitellusta kulutuksesta, jos yhtään haluaa veronamksajien rahoja ajatella.

Laittaisi sitten jatkossa vain 6x500g vuodeks, eikä niin että voi hakea 3kg joka 3. kuukausi.

Onko ystävälläsi siis reuma tmv johon niin kalliit lääkkeet, että lääkekattokustannus tulee täyteen ja muita lääkkeitä siis korvataan loppuvuosi ilmaiseksi?

Sinänsähän lääkkeiden myyminen eteenpäin on laitonta ja tuo on tukien väärinkäytöspetos. Kela korvaa lääkkeet AINOASTAAN OMAAN KÄYTTÖÖN LÄÄKÄRIN OHJEEN MUKAAN KÄYTETTYINÄ.

Diabetes on 100 % korvattava...

Vierailija
33/45 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mk ultra kirjoitti:

Enpä juurikaan arvele hänen muuttavan käytöstään. Kostonhalustahan tässä on nimenomaan kyse. Haluan, että hänelle tulee yhtä paha mieli kuin meille, jotka hänen käytöksestään joudumme kärsimään. 

Kyse ei ole siitä, että käyttämättä jääneitä voiteita myytäisiin. Hän ostaa voiteita liikaa nimenomaan myyntiä varten. Tuo oli hyvä tietää, että hän saa nimeni tietoonsa. Siitähän seuraa helvetti. Harkitsen toimenpiteitä vielä. ["

Höpöhöpö, ei Kela korvauslääkkeitä voi edes ostaa ylimääräis, koska Kela ja apteekit valvovat jokaista purnukkaa, ei edes vaikka tarvetta olisi ja voiteet voi saada vain 3kk satsin. Eikä Kela korv.ole 100%.

Kyllä perusvoiteissa voi ikävä kyllä valehdella, koska niiden kulutusta ei ole reseptissä määritelty ml/vrk vaan yksilöllisesti, niin asiakas voi sanoa mitä scheissea apteekille tahansa. Toki maksimimäärät löytyy, mutta niihin ei tavan atoopikko yllä kuin ääriharvoin.

Vierailija
34/45 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se taas tähän liittyy, urpo? Voisitko hiukan aukaista? Perusvoiteet eivät ole. Eivätkä kalliit reumalääkkeet.

Vierailija
35/45 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mk ultra kirjoitti:

Kerroppa mikä sinusta on se 3 kk satsi on perusvoiteissa? Yksi, kaksi vai vaikka neljä 400g purnukkaa? Ei se mene purkkien lkm:n mukaan se voiteen tarve...joten kyllä apteekista sitä voidetta voi saada rutkasti.

Olisi kiva missä apteekissa näin toimitaan? On ihan vuosien omakohtaista kokemusta. Juuri apteekissa neuvottiin hakemaan 3kk satsi paria viikkoa ennen etukäteen, kun resepti menee vanhaksi, mutta eivät antaneet niitä etukäteen. Eikä määrät ole todella suuria, jotta niistä riittäisi muille jaettavaksi. Ap. väite ei vain ole totta.

Tuskinpa sulla olikaan kyse PERUSVOITEISTA. Jotkut sun verenpainelääkkeet on ihan eri asia. Annos 1 tabl pv, sait 100 tablettia. Tyhmempikin osaa sanoa, milloin ne loppuivat. Mutta entäs voiteissa? Osa voitelee vain sääriä, osa koko vartalon 3 x päivässä. Ja kahdella, kolmella eri voidetyypillä jos on yksi vaikkapa pesuvoiteena. Että revi siitä tarkkaa menekin laskua vain.

Vierailija
36/45 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se taas tähän liittyy, urpo? Voisitko hiukan aukaista? Perusvoiteet eivät ole. Eivätkä kalliit reumalääkkeet.

Kuules urpo, olennainen osa diabeteshoitoa on jalkojen ihon kunnossa pitäminen, ihan sillä tavalla perusvoiteet kuuluvat diabeteksen hoitoon, johon siis saa 100 % korvattavuuden.

Vierailija
37/45 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diabeteksen hoidossa taitaa olla 100 % korvattavuus ja rasvoja käytetään nimenomaan jalkoihin? Olen yhdeltä tutulta diabeetikolta kerran saanut ilmaiseksi ainakin sellaisen Aqualan tai joku vastaava -pumppupullon, sanoi itse että hänellä on vaikka kuinka paljon ylimääräisiä.

Ai täältä tuli tämä diabetes-juttu, väärää tietoa! Diabeteksen korvaus on kyllä 100%, mutta vain sokerilääkkeistä ja insuliineista. Ei todellakaan MISTÄÄN PERUSVOITEISTA. Niitä ei korvata kelle vaan muutenkaan, jolla on vain kuivat jalat, pitää olla krooninen ihosairaus. Atopia tai vastaava. Diabeetikolla jos ei ole aatopiaa niin ei saa välttämättä perusvoiteista ollenkaan korvausta, ellei lääkäri sitten katso, että on muuten kroonisesta ihosairaudesta kyse (esim. säärihaavojen ehkäisy). Silloinkin korvaus on 35%.

Joten ap, mistä tietosi on peräisin ystäväsi 100% korvattavista rasvoista?

Vierailija
38/45 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules urpo, olennainen osa diabeteshoitoa on jalkojen ihon kunnossa pitäminen, ihan sillä tavalla perusvoiteet kuuluvat diabeteksen hoitoon, johon siis saa 100 % korvattavuuden.

Sellaista perusvoidetta ei ole olemassakaan, jolle olisi haettu erityiskorvattavuus diabeteksen hoitoon ja korvaus olisi 100%. Kts edellinen kirjoitukseni ja opi. Sulla on aivan omiin luuloihisi perustuvaa "tietoa".

Vierailija
39/45 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitää käräyttäää kaikki verorahoja väärinkäyttövät tapaukset.

Noista rasvaista taas. Mä olen parhaimmillaan/pahimmillaan hakenut vuodessa 40 kg rasvaa itselleni, kaikki ilmaiseksi koska muista lääkkeistä tuli jo kahden ekan kuukauden aikana katto täyteen. Mun rasvareseptit on kaikki vuodeksi kerrallaan ilman määrärajoitusta. Näin siksi että sairastavan ihosairaus aaltoilee ja jos tulee paha vaihe niin ei tarvitse heti hakea uutta reseptiä. Lisäksi mulla on reseptit noin kuuteen eri perustasvaan että voin vaihdella niitä tarvittaessa. Ja neljään kortisonirasvaan ja kahteen lääkevoiteeseen. Aina on apteekista myyty niin paljon kuin haluan, vaikka 10kg kerralla. Rasvojen kanssa kun ei tuo päivittäisen määrän laskeminen ole samanlaista kuin tableteissa.

Vierailija
40/45 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalliseksi on maailma mennyt. Kytätään toisten tekemisiä jopa jotain ihorasvan määrää. Sanoisinko että jos tuollaiseen on aikaa,on aika hankkia joku oikea harrastus. Jos taas ei osaa lopettaa muiden kyttäämistä,niin silloin on aika kääntyä lääkärin puoleen.