Tiedän miksi akateemisilla naisilla pariutumisongelma

Seuraa 
Liittynyt7.11.2015

Olen itse ammattikorkeakoulun ja yliopiston käynyt. Molemmat naisvaltaisilla aloilla, jonne on vaikea päästä sisään.
Akateemiset naiset luulivat itsestään hyvin paljon. Muita jopa halveksuttiin. Samaan aikaan olivat aika mitättömän näköisiä suoraan sanottuna, eikä varsinaista karismaa ollut. Suht älykkäitä kyllä.
Ammattikorkeakoulussa ystäväni olivat älykkäitä hekin, pääsihän sinne vain yli 9 lukion keskiarvolla edes pääsykokeisiin. Mutta monet olivat hyvin karismaattisia ja todella kauniita. En ole koskaan tavannut niin karismaattisia naisia kuin sairaanhoitajana.
Nyt 32-vuotiaana yliopistokavereistani valtaosa on lapsettomia. Ehkä noin puolet ovat parisuhteessa. Amk-ystävistäni puolella on lapsia ja lähes kaikki ovat parisuhteissa. Heillä on ollut jo noin kymmenen vuotta omistusasunnot Helsingissä, koska valmistuimme päälle parikymppisinä-kaksvitosina ja alan työllisyys on hyvä. Yliopistoystävistäni monet vasta "heräilevät" ostamaan asuntoa tässä vaiheessa, lapset tuntuvat kaukaisilta, koska miestäkään ei ole. Monet hyvät miehet ovat jo pariutuneet.

Sivut

Kommentit (31)

'
Seuraa 
Liittynyt9.10.2015

Humanistinaisien ongelma on laumaantuminen ja joukkohöyrähtämiset. Nykyään vallalla näyttää olevan erilaiset suvaitsevaisuus ja feministiset suuntaukset. Kuka sellaisen aatteen levittäjän kanssa jaksaa elää?

Eikö huomioiva käytös, peruskäytöstavat, kuunteleminen ja vastavuoroinen joustaminen riitä? Täytyykö akan mieliksi vielä ryhmäytyäkin?

Vierailija

' kirjoitti:
Humanistinaisien ongelma on laumaantuminen ja joukkohöyrähtämiset. Nykyään vallalla näyttää olevan erilaiset suvaitsevaisuus ja feministiset suuntaukset. Kuka sellaisen aatteen levittäjän kanssa jaksaa elää?

Eikö huomioiva käytös, peruskäytöstavat, kuunteleminen ja vastavuoroinen joustaminen riitä? Täytyykö akan mieliksi vielä ryhmäytyäkin?

Voi "lammasmaisuus" olla ongelma joillakin tuollakin, mutta ainakin ennenkaikkea sitä se on amkissa ja muutenkin enemmän kaupallisen puolen piirteitä. Kauheasti ei poikkeavuutta hyvällä katsota. Toisenlaisuuden ymmärtäminen tasolla yläaste. Ja ryhmäytyminen myös, kaikki on pakko tehdä oman kaveriporukan kanssa, yksin ei voi mennä edes syömään, luennosta puhumattakaan.

Vierailija

Hassua. Itse akateemisena naisena olen helposti löytänyt kumppanin, samoin kaikki tuttuni. Mistään ongelmista en ole kyllä kuullut. Olin muuten maisteri 23-vuotiaana, joten en ymmärrä, miten 25-v sairaanhoitaja olisi jotenkin nuori valmistuessaan. Mutta provohan tuo aloitus olikin karismaattisine sairaanhoitajineen..

Vierailija

Olen sairaanhoitaja ja varmaan apn alan maisteri. En huomannut mitään kauneutta tai karismaa. Nuoria oltiin... Maisteriopinnoissa ei. Mutta vähän ehkä enemmän elämää nähneitä. Olen opettanut sairaanhoitajia. Kauneutta en nykyisissäkään ole huomannut. En muissakaan ihmisissä. Ihmisen persoona on minulle tärkein. Pariutumisongelmia en ole myöskään huomannut

Vierailija

Mitä muuten niille kauniille ja karismaattisille hoitajille tehdään, kun terveyskeskuksissa tulee vastaan vaan niitä pyyleviä tavallisia täti-ihmisiä?

Vierailija

"Akateemiset naiset"... On kai aika eri asia olla vaikka diplomi-insinööri ja kirjallisuustieteilijä? Humanistiset alat ovat varsin naisvaltaisia, eli normaalien opiskelija- ja työympyröiden kautta puolisoa on vaikeampi löytää. Ei siinä sen ihmeellisempää. Opiskeluaikana, jolloin kumppani yleensä tavataan, eri tiedekuntien porukat pyörivät aika erillään, ja ehkä yhteisiä kiinnostuksen kohteitakaan ei niin ole, jos vastakkain asetetaan vaikka etnologian ja taloustieteen opiskelijat. Joskus yliopistolla vitsailimme, että pitäisi järjestää kirjallisuuden ja fysiikan opiskelijoiden yhteisiä pikkujouluja, jotta molemmille tarjoutuisi edes joitain mahdollisuuksia tavata vastakkaisen sukupuolen edustajia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Akateemiset naiset ovat tuskastuttavan estoisia. Se ei ole puoleensavetävää.

Tuon voin vahvistaa ainakin ex-vaimosta. Ja kun seksi on huonoa, niin oikeastaan mitään parisuhdettakaan ei ole.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat