Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä kuulemma jättäisi minut, jos tulisin ehkäisystä huolimtta raskaaksi ja päättäisinkin pitää lapsen

Vierailija
04.11.2015 |

Ensin hätkähdin ilmoitusta mutta sitten aloin miettiä. Varmaan aikaisemmat poikaystävät olisivat tehneet samalla tavalla mutta heissä ei ollut miestä sanomaan sitä ääneen. Aloinkin arvostaa tällaista suoruutta. Sitä on aikaisemmista suhteistani puuttunut muissakin asioissa.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en pakottais poikaani olemaan naisen kanssa parisuhteessa, ei sellaista voi keltään vaatia. Mutta sen sanoisin että omasta lapsestaan pitää huolta ja osallistuu sen kasvattamiseen. Jos lapsen alulle pistää niin siitä myös huolehtii. Kyllä nyt jokainen mies tietää mitä seksistä voi seurata. Olisin kyllä aika helvetin pettynyt poikaani jos tämä lapsensa hylkäisi ja poika kuulis siitä lopun ikäänsä. Tosin olen kyllä aikonut kasvattaa poikani niin että tämä tietää miten kyseisessä tilanteessa toimitaan. Omaa lasta ei hylätä. Se lapsi on viaton, se ei tähän maailmaan päättänyt syntyä. Sille ei kosteta omaa huolimattomuutta.

Väärin meni. Siksi se abortoidaan, jos ei ole toivottu. Luuletko miehen elämän olevan hyvä, jos pitäisi 20 vuotta kasvattaa lasta, jota ei halua.

Voiko noin tyhmiä ihmisiä olla olemassakaan? 

Ok. Viemäristä alas vaan jos ei ole toivottu. Tässä elämässä voi joskus joutua tekemään asioita joita ei halua, sitä sanotaan vastuuksi. Montako olet tavannut, joka on 20 vuotta kasvattanut ei toivottua lasta ja sen jälkeen miettii, että  "olisi sittenkin pitänyt vetää viemäristä alas"?

Vierailija
62/100 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehkäisyä kytetään niin lasta ei lähtökohtasesti haluta saattaa alulle, joten raskaudenkeskeytys on luonteva jatkumo jos ehkäisy pettää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin tämä keskustelu joskus 20 vuotta silloisen tyttöystävän kanssa ja kerroin etten lasta halua. Sanoin jos pyöräyttäisi lapsen, niin ottaisin lopputilin ja häipyisin johonkin muukalaislegioonaan tai ulkomaille töihin, ettei tarvitse maksaa elareita.

Jos lasta en ole halunnut, niin katson ettei elatusvelvollisuuskaan sido minua. Ei sperman luovuttajatkaan niiden lasten isejä ole, vaikka biologisesti ovatkin heidän vanhempia.

Nykyinen lainsäädäntö pakottaa miehen huolehtimaan jälkeläisistään taloudellisesti. Isä selvitetään aina, eikä äiti voi sitä enää estää. Laki muuttui, lapsen hyväksi. Eli joka ainoa isä JOUTUU MAKSUMIEHEKSI! Siitäs saitte.

Vierailija
64/100 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytiin tämä keskustelu joskus 20 vuotta silloisen tyttöystävän kanssa ja kerroin etten lasta halua. Sanoin jos pyöräyttäisi lapsen, niin ottaisin lopputilin ja häipyisin johonkin muukalaislegioonaan tai ulkomaille töihin, ettei tarvitse maksaa elareita.

Jos lasta en ole halunnut, niin katson ettei elatusvelvollisuuskaan sido minua. Ei sperman luovuttajatkaan niiden lasten isejä ole, vaikka biologisesti ovatkin heidän vanhempia.

Nykyinen lainsäädäntö pakottaa miehen huolehtimaan jälkeläisistään taloudellisesti. Isä selvitetään aina, eikä äiti voi sitä enää estää. Laki muuttui, lapsen hyväksi. Eli joka ainoa isä JOUTUU MAKSUMIEHEKSI! Siitäs saitte.

Hyi. Tämmöisen kommentin kun lukee niin hirvee naisviha puskee päälle, vaikka nainen olen itsekin.

Vierailija
65/100 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi miten vastuuttomia ihmiset on nykyään. Raskauden keskeytyksiä pidetään "luontevana" jatkumona ehkäisyn pettämiselle. Eikö se nimenomaan ole se "luonnoton" vaihtoehto?

Ei kovin kevyesti mielestäni pitäisi suhtautua abortteihin, ikäänkuin jonkun kasvaimen poisto?

Vierailija
66/100 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on siis valmis elostelemaan estoitta, mutta ei vastaamaan mahdollisista vahingoista? Jätä se sika. Ihan oikeasti. Mies, joka ei tajua osallisuuttaan tapahtuneeseen, ei ole täysin kehittynyt. En minä ainakaan tekisi mitään tuollaisella vajakilla.

Vierailija
67/100 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on vastuunpakoilua eli raukkamainen teko. Jos mies on tehnyt vasektomian ja käyttää vielä kondomia, niin sitten ehkä on rahkeita todeta, että on tehnyt kaiken mahdollisen ollakseen saamatta lasta ja että tässä vaiheessa naisen pitäisi tulla asiassa vastaan, mutta jos ehkäisy on naisen vastuulla, niin eihän tuossa ole muuta kuin miehen keino livetä, jos elämään tulee ongelmia.

Toimiiko samalla tavalla, jos nainen sairastuu?  Jos elämän kaikki karikot ja ongelmat ratkaistaan sillä, että automaattisesti toinen jätetään yksin pulaan, niin ei se ole mikään parisuhde. Aiheellista toki on tehdä selväksi, ettei lasta halua eikä usko, että kykenisi olemaan isä lapselle ja että todennäköisesti parisuhde kaatuisi siihen, että nainen haluaisikin perheen ja hän ei, mutta mikään automaatio se ei saisi olla. Ei ole reilua jättää naista, kun kaikki ei sujukaan elämässä halutusti. Onko yllätysraskaus aina automaattisesti naisen vika? Abortti kun ei ole ehkäisykeino eikä kukaan pysty sataprosenttisen varmasti lupaamaan, että tekisi abortin, jos olisi raskaana. Sellainen voi samantien luvata, ettei ikinä sairastu, liho, menetä kykyään kävellä jne. Onko näissäkin tilanteissa lupa jättää automaattisesti?

Vierailija
68/100 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi. Tämmöisen kommentin kun lukee niin hirvee naisviha puskee päälle, vaikka nainen olen itsekin.

Tämä uusi lakimuutos taisi yllättää, provoisoin että nämä vastuunvälttelijätkin havahtuvat. Naisten pitäisi pitää yhtä.

Vierailija
69/100 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoja voi tapahtua myös silloin kun käyttää ehkäisyä. Jokainen joka harrastaa seksiä, ottaa sen riskin.

Jos mies ei todella halua lasta niin huolehtii varmaan itsekin ees omalta osaltaan ehkäisystä?

Raskauden ehkäisy ei ole sama asia kuin abortti. Abortti on raskauden keskeydys. Abortti ei ole mikään pikkujuttu. Pahimmillaan menee terveys. Tai voi olla, ettei sen jälkeen lasten saanti ole enää mahdollinen tai muuten vaan vaikeempi. 

Kuinka itsekäs ihminen onkaan kun vaati toista luopumaan lapsesta jonka tekoon itse on yhtälailla syyllinen. Kuka on niin itsekäs, et käskee naista riskeeramaan mahdollisuudensa tulla äidiksi ihan vaan kun ei itse VIELÄ halua isäksi.

Mä jättäisin miehen joka vaatis multa aborttia. Ihan sama vaik olis aiemmin kertonut mulle ettei halua lapsia. Itsekin oon kertonut mitkä omat valintani tulee olemaan vastaavassa tilanteessa ja näin jatketaan. En ole mikään teini eikä lapsi olisi mulle taakka. Vastentahtoinen isä kylläkin olis, mut semmosesta onkin helpompi luopua.

Vierailija
70/100 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

69 jatkaa...

Meillä siis tilanne se, et suunnitellaan mahdollista yhteistä tulevaisuutta, mut siihen ei lapset vielä kuulu ja miehen mielestä abortti olis hyvä ratkaisu vahinkotilanteessa. Sekin vähän surku tilanne, mut tuskin kuitenkaan jättäis mua, ku kuitenkin rakkautta on.

Jos mies sanois mulle et jättäis mut tommosessa tilanteessa, ni ei olis rakkaudesta kyse. Pitäis mua vaan tämän hetken hupina ja hänen rouva oikea on vielä löytymättä.

Vierailija
71/100 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mies eikä mikään, joka ehdottaa lapsen tappamista, jotta hänellä itsellään olisi helpompi elämä.

Vierailija
72/100 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt ihan samanlaisen ilmoituksen vaimolleni. En aio tuhlata elämääni lapsien kasvattamiseen, koska en hyödy siittä mitään. Parisuhteesta saan kuitenkin niin paljon, että olen valmis riskeeraamaan elarien maksun verran jos huonosti käy.

Eipä tässä paljoa muitakaan vaihtoehtoja ole jos haluat olla mies parisuhteessa ja pysyä ehdottomasti lapsettomana, VAI ONKO? no eipä taida eli paras kun tiedostaa tilanteen ja elää sen mukaan. Onneksi on enään vuosi odottelua ennen kuin tulee 30v täyteen ja saa vasektomian. 

Vierailija
73/100 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on parempi olla harrastamatta seksiä koska ehkäisystä huolimatta voi tulla raskaaksi. Mikään ehkäisy ei ole 100% edes täysin oikein käytettynä.

Ainakin tuplayhkäisy pitää olla eli kondomi ja pillerit/kierukka.

Abortti taas ei ole ehkäisyä ja aborttiin ei kaikki pysty.

Itse pystyisin aborttiin rv 9 asti mutta sen jälkeen en koska alkio alkaa näyttää jo ihmiseltä.

Suurin osa raskaudenehkäisyvälineistä ovat läääähes tulkoon 100% varmoja oikein käytettynä (poislukien mm. spermisidit) . Opiskelen sairaanhoitajaksi ja meille opetettiin että valitettavasti mm. kondomien ja e-pillerien ehkäisytehon tutkimuksia ei voida toteuttaa tauottoman valvonnan alla, joten ehkäisyvälineitä ei aina käytetä oikein(kondomi rikkoutunut huomaamatta, pillerin ottoajat heittelevät ym) ja näin ollen tutkimustulokset ovat aina hieman heikompia kuin todellinen ehkäisyteho tuotetta oikein käytettäessä.

Hyvä uutinen teille kaikille pillerienpopsijoille jotka ette halua vielä vauvaa! :-) 

Vierailija
74/100 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan keskusteltu aika paljonkin tästä. Syön siis e-pillereitä niin ei voi sanoa, että pettääkö se ehkäisy vai eikö. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä hankalammalta tuntuu ajatus abortista. Ollaan nyt 26-vuotiaita ja tulevaisuudessa molemmat halutaan lapsia.

Mies on sanonut, että jos abortin tekisin niin hän olisi sinut asian kanssa ja ei voisi pakottaa mua pitämään lasta. Jos en aborttia tekisi, niin ei hän mua jättäisi, mutta ei varsinaisesti asiasta kyllä innostuiskaan. Itse taas olen sanonut, että mies voi sitten itse päättää olisiko miten kuvioissa mukana. Jos lapsen päättäisin pitää, en oleta että mies tunnustaa isyyttä jos hän ei todellakaan sitä lasta halua. Tietenkin toivon, että parisuhteemme jatkuisi ja eläisimme perheenä. Kuitenkin jos minä itsekkäästi päättäisin lapsen pitää vastoin miehen tahtoa, koen sen moraalisesti erittäin vääräksi, että miestä jotenkin pakottaisin. Jos mies jää niin sitten hän on vapaasta tahdosta jäänyt minun ja/tai lapsen elämään mukaan.

Nää on sellaisia asioita, joista ei voi oikein etukäteen tietää miten reagoi. Tai ehkä joillekin se on päivänselvää millainen reaktio ois odotettavasti, mutta mulle ei. Voi olla, että olisin ihan ehdottomasti tekemässä aborttia tai sitten oltais miehen kanssa molemmat aivan fiiliksissä pitämässä lasta..

Mielestäni näistä asioista pitää kyetä keskustelemaan avoimesti ja on hyvä, että ap:n mies myöntää suoraan, että ei jäisi kuvioihin. Ois aika ikävää antaa ymmärtää, että totta kai mä olisin mukana ja tukisin jos oikeesti ajattelis, että no en helvetissä tunnustais ees isyyttä.

Vierailija
75/100 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka ei ole valmis vastaamaan omista teoistaan, ei ansaitse seksiä. Nainen, joka antaa tuollaisille mulkuille, ei arvosta itseään. Ja lapsi, hän on se, joka lopulta maksaa kaikesta.

Vierailija
76/100 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Tämä uusi lakimuutos taisi yllättää, provoisoin että nämä vastuunvälttelijätkin havahtuvat. Naisten pitäisi pitää yhtä.

Ei yllätä laki, mutta kuvottaa sinun vahingonilosi siitä että joku ns. pakotetaan isäksi. Tilanne ei ole omasta mielestänikään helppo ratkaista ja toki laki ajaa lapsen etua mikä on hyvä asia. Se ei silti poista sitä faktaa että Suomessa miehellä ei ole oikeutta päättää omasta isyydestään samoin kuin naisella ja heidät ollaan heti tuomitsemassa vastuunvälttelijöiksi. Tämä on väärin ja todella epätasa-arvoista. Ja itsessä todellakin herättää naisvihaa kommentit kuten "naisten pitäisi pitää yhtä". Tuollaiseen kanalaumaan en ikinä halua kuulua.

Vierailija
77/100 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Ei yllätä laki, mutta kuvottaa sinun vahingonilosi siitä että joku ns. pakotetaan isäksi. Tilanne ei ole omasta mielestänikään helppo ratkaista ja toki laki ajaa lapsen etua mikä on hyvä asia. Se ei silti poista sitä faktaa että Suomessa miehellä ei ole oikeutta päättää omasta isyydestään samoin kuin naisella ja heidät ollaan heti tuomitsemassa vastuunvälttelijöiksi. Tämä on väärin ja todella epätasa-arvoista. Ja itsessä todellakin herättää naisvihaa kommentit kuten "naisten pitäisi pitää yhtä". Tuollaiseen kanalaumaan en ikinä halua kuulua.

Ai, sinä olet niitä  hyvä jätkä Suominainen ei koreile, prk kanat. Minä taas olen aidosti iloinen, että joka ainoa isä joutuu kantamaan vastuun. Oikein ketkuille.

Vierailija
78/100 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihmisellä on usein se harhakäsitys, että elämää voisi jotenkin ennakoida ja ohjata. Jos ja kun sitten sattuma puuttuu tavalla tai toisella peliin, niin kiukutellaan kuin uhmaikäinen lapsi, että ei, epistä, en halua! Mihin unohtui vastuu? Jos todellakaan ei lapsia missään tapauksessa haluta, niin täytyy joko pidättäytyä, teettää sterilisaatio, tai harrastaa jotain näistä: homo/lesboseksi tai suu/anaali/sooloseksi.

Jos se pippeli pitää sinne pinppiin sitten kaikesta huolimatta tunkea, niin pitäkää mielessä, että leikitte elämällä ja kuolemalla. Lapsi ei pyydä syntyä, se vain alkaa kehittyä, jos hedelmöittyminen tapahtuu. Ja te tiedätte, miten se käy. Ette ole olosuhteiden uhreja, teillä vastuu omista teoistanne. Kasvakaa aikuisiksi, ette voi kaiken ikäänne noukkia rusinoita pullista.

Vierailija
79/100 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyihmisellä on usein se harhakäsitys, että elämää voisi jotenkin ennakoida ja ohjata. Jos ja kun sitten sattuma puuttuu tavalla tai toisella peliin, niin kiukutellaan kuin uhmaikäinen lapsi, että ei, epistä, en halua! Mihin unohtui vastuu? Jos todellakaan ei lapsia missään tapauksessa haluta, niin täytyy joko pidättäytyä, teettää sterilisaatio, tai harrastaa jotain näistä: homo/lesboseksi tai suu/anaali/sooloseksi.

Jos se pippeli pitää sinne pinppiin sitten kaikesta huolimatta tunkea, niin pitäkää mielessä, että leikitte elämällä ja kuolemalla. Lapsi ei pyydä syntyä, se vain alkaa kehittyä, jos hedelmöittyminen tapahtuu. Ja te tiedätte, miten se käy. Ette ole olosuhteiden uhreja, teillä vastuu omista teoistanne. Kasvakaa aikuisiksi, ette voi kaiken ikäänne noukkia rusinoita pullista.

Ei minulla ole muuta vastuuta kuin maksaa elarit jos tulen tahtomattani isäksi. Eli minun ei tarvitse kasvaa aikuiseksi vaan voin noukkia jatkossakin rusinat pullasta. Naisilla tämä rusinoiden noukkiminen on vielä helpompaa kun saa itse päättää kaikesta, mutta näillä mennään.

Eli turha itkeä ja valittaa siittä, että muut tekevät mitä haluavat jos itse on mennyt tekemään niin kuin yhteiskunta ja muut odottavat, kaikkiin eivät tuollaiset häpeä-taktiikat tehoa.

Sterilisaation teetän heti kuin laki sen minulle suo. 

Vierailija
80/100 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta siis syödä pillerit ellet halua yh:ksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän