Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen on tuiki tavallinen työpäiväsi?

Vierailija
01.11.2015 |

Kertokaa myös ammattinne :)
Itse en käy töissä, mutta koulussa poikkeuksetta aina 8.05-15.35

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoitaja terveysasemalla

Töihin klo 7:30 Aloitan laittamalla hoitohuoneen toimintavalmiiksi

8-11:30 Potilaita, yleensä paikkausta, tarkastuksia, hampaanpoistoja tai juurihoitoja

11:30 Lounas, käyn terveysaseman ruokalassa syömässä

12-14:30 Potilaita taas, välissä myös likaisten ja puhtaiden instrumenttien roudaamista

Noin klo 15 alan siivota huonetta ja lopuksi täydennän kaappeja

15:30 Kotiin

Vierailija
22/27 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terveyskeskuspuheterapeutti, asiakkaat ovat lapsia. Työpäivät eivät ole mitenkään identtisiä, ja esim. asiakasmäärät vaihtelevat, mutta tälläinen voisi ola sellainen tavallisista tavallisin päivä:

Olen työpaikalla kasilta, keräilen pöydälle tarvittavat materiaalit ensimmäistä asiakasta varten. Asiakas tulee 8:15 ja tehdään siinä ysiin asti puheterapiaharjoituksia. Asiakkaan lähdettyä kirjaan potilastietojärjestelmään käynnin kulun. Alan kerätä kasaan seuraavan asiakkaan papereita. Jos jää aikaa, kirjaan rästissä olevia käyntimerkintöjä.

Hyppään autoon ja ajelen päiväkodille, jossa alkaa kymmeneltä asiakkaani vasu-keskustelu. Vasussa paikalla ovat vanhemmat, LTO, ELTO ja minä. Vasu päättyy n. yhdeltätoista, kurvaan takaisin työpaikalle ja kirjaan hommat koneelle.

11.30 pidän puolen tunnin ruokiksen. 12-13 minulla on puhelintunti, jonka aikana käyn läpi saapuneita lähetteitä ja soittelen ja varaan uusille asiakkaille aikoja. Vastaan myös puheluihin, joita tulee mm. asiakkaiden vanhemmilta, sekä päiväkotien henkilökunnalta tai neuvolasta, kun kyselevät konsultaatioapua, tai erikoissairaanhoidon puheterapeutilta, joka haluaa keskustella minun arvioiman asiakkaan kuntoutussuunnitelmadta.

Klo 13 tulee asiakas arviokäynnille ja teemme testitehtäviä 45 min. Arvion kirjaaminen koneelle on nopeaa, joten uusi asiakas tulee heti perään klo 14. Kyseessä on uusi asiakas, joka on saanut lähetteen myös psykologille. Psykologin kanssa siis yhteisvadtaanotto. Ensimmäisellä käynnillä lähinnä haadtatellaan lapsen vanhempia ja käydään perustiedot läpi. Aikaa menee 1h-1.5h.  Käyn psykologin kanssa kahvilla. Koneelle kirjaus, jos ehdin, alkuhaastattelusta kirjoitan vähän monisanaisemmin. Tässä vaiheessa kello on puoli neljä. Katson kalenterista seuraavan päivän asiakkaat ja mietin terapiakäynneille ohjelman. Valmistan tarvittavan materiaalit, esim. tulostan ja laminoin kuvakortit. Neljältä lähden kotiin. Kotimatkalla mietin, että taas jäi kauheasti rästihommia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokki/kylmäkkö ja töissä leipomossa mistä saa myös lounasta. Työajat sijoittuvat 04.30-20.00 väliin. Päivät koostuu salaateista, leivistä, voileipäkakuista, lounaasta, paniineista ja siivoamisesta. Palkka on surkea ja taukoja ei yleensä kerkiä pitämään. Suosittelen lämpimästi valitsemaan jonkun toisen alan :)

Vierailija
24/27 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up :) 

Vierailija
25/27 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavun työpaikalle yleensä ennen yhdeksää. Yhdeksältä päivän ideapalaveriin, jonka jälkeen pari tuntia kiireisimpien asioiden hoitoa ja lounastauko. Lounaan jälkeen syvennyn yleensä työn alla oleviin projekteihin, toisinaan työpöydän äärellä, toisinaan vaikkapa kaupungilla inspiraatiota etsien. Usein iltapäivään sisältyy myös asiakastapaamisia. Yleensä pakkaan viimeistään kuudelta tarvikkeet kasaan ja lähden kotiin. Kotona työskentelen yleensä vielä pari tuntia, riippuu toki hieman projektien määrästä ja kiireellisyydestä. Päiväni vaihtelevat tosi paljon sisällöltään, mutta se toisaalta takaa sen, ettei päälle kymmentuntiset työpäivät tunnu kovinkaan raskailta. Ammattinimikkeeni on creative director. 

Vierailija
26/27 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla herään kuudelta ja vien lapset seitsemältä päiväkotiin. Varttia vaille kahdeksan olen työpaikalla.

Puhun kuusi tuntia lähes yhteen putkeen. Välissä on 20 minuuttia, kun saan istua ja olla hiljaa ja syödä eväitä. Kuuteen tuntiin myös sisältyy kaksi varttia ulkoilua. Kuuden tunnin päätteeksi alan kirjoittaa koneella viestejä ja muita pakollisia selostuksia ja soitella puhelimella, siihen menee tunti. Vielä jää tunti kopiokoneella seisomiseen, seuraavan päivän papereiden esille ottamiseen, uuden työmateriaalin tutkimiseen ja työhuoneen järjestämiseen. Koetan ehtiä neljäksi päiväkotiin hakemaan lasta, mutta täytyy sanoa, että joskus menee hiukan yli neljään, koska en pääse lähtemään töistä ennen puolta neljää ja jumitun ruuhkaan. Anteeksi, päiväkoti.

Joinakin päivinä on vielä iltatöitä, kun kotonakin suunnittelen ja korjaan papereita. Tällaisina viikkoina työmääräkseni tulee noin 50 tuntia viikossa. Kaksi iltaa kuitenkin pyhitän harrastuksille (yhtenä päivänä lapsen kanssa, toisena päivänä omalleni).

Opetan yläkoulussa. Minulla on kuusi opetusluokkaa. Pidän työstäni ja olen tyytyväinen työmäärääni (joskaan en palkkaani, saan käteen 2100 euroa kuussa). Se kyllä harmittaa, kun välillä on kotona tehtävää työtä, koska se aika on pois lapseltani. Onneksi opettajilla on paljon vapaatakin, lapseni saa kesällä ja jouluna runsain mitoin huomiotani ja yhdessäoloa kanssani.

Vierailija
27/27 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee valtavasti. Välillä tehdään töitä 16h, välillä 3h. Olen siivooja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan