Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen mielestä 3800€ nettopalkka

Vierailija
25.11.2023 |

On hyvä palkka?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole - ei riitä elämiseen Suomessa.

Vierailija
2/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta. Bruttoni on plus bonukset mutta käteen jää vain noin 2400

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aika hyvä palkka on. Bruttopalkkani on päälle 6000 ja nettona tulee tällä hetkellä käteen alle 3700 €/kk.

Vierailija
4/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ainakaan mikään johtajan palkka.

Vierailija
5/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suurin osa saa vähemmän, joten kyllä se on hyvä palkka kun on keskimääräistä parempi.

Minulla ei luultavasti koskaan tule olemaan noin hyvää palkkaa, vaikka periaatteessa pitäisi kun olen ammattikorkean käynyt monien muiden toisen asteen koulutusten lisäksi. Julkisella on alalla on vaikea päästä tuollaiseen palkkaan, ja yksityisen puolen paikkoja on vähän.

Vierailija
6/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä elää ja lyhentää asuntolainaa ja autolainaa.

Vierailija
7/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No suurin osa saa vähemmän, joten kyllä se on hyvä palkka kun on keskimääräistä parempi.

Minulla ei luultavasti koskaan tule olemaan noin hyvää palkkaa, vaikka periaatteessa pitäisi kun olen ammattikorkean käynyt monien muiden toisen asteen koulutusten lisäksi. Julkisella on alalla on vaikea päästä tuollaiseen palkkaan, ja yksityisen puolen paikkoja on vähän.

Ei ammattikorkea ole kummoinen koulutus. Riippuu tietysti omista lähtökohdista.

Vierailija
8/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, nyt vasta huomasin että nettopalkasta oli kyse, minä oletan aina että puhutaan brutosta. Tuolla nettopalkallahan on parhaan kymmenyksen bruttopalkka, eli rikas. Kaksinkertainen keskivertoihmisen nettopalkkaan verrattuna.

Vierailija
9/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono palkka on, vasta 4000 €/kk ylöspäin pidän kohtuullisena. Oma bruttopalkka nyt 3500€ ja ei tod tule kunnolla toimeen.

Vierailija
10/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, nyt vasta huomasin että nettopalkasta oli kyse, minä oletan aina että puhutaan brutosta. Tuolla nettopalkallahan on parhaan kymmenyksen bruttopalkka, eli rikas. Kaksinkertainen keskivertoihmisen nettopalkkaan verrattuna.

Käteen jäävä summa ratkaisee. Tuosta menee hirveä summa eläkemaksua ja tiedämme että eläkejärjestelmämme kestää ehkä sen 15-20 vuotta, max.

Vierailija
11/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono palkka on, vasta 4000 €/kk ylöspäin pidän kohtuullisena. Oma bruttopalkka nyt 3500€ ja ei tod tule kunnolla toimeen.

No kyllähän 3800 NETTOpalkan ja 3500 euron bruttopalkan välillä nyt on ja pitääkin hiukan olla toimeentulossa eroa.

Vierailija
12/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläisin sillä varsin mukavasti, ei tarvitsisi pahemmin katsella hintoja. Minulle kelpaisi.

Vierailija
13/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun brutto on 2800

Oon 40v

Mies

Vierailija
14/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut sekä 3100€, että 2300€ bruttopalkkaa. Kummassakin nettopalkka 2000€, joten puhun aina mielummin nettopalkasta.

Vierailija
15/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ammattikorkea ole kummoinen koulutus. Riippuu tietysti omista lähtökohdista.

On se ihan riittävä että älä sinä siellä toisia vähättele.

Vierailija
16/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielestäni tosi hyvä palkka. Oma nettopalkka noin 3200 euroa (brutto reilut 5000 euroa). 

Vierailija
17/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saanut sekä 3100€, että 2300€ bruttopalkkaa. Kummassakin nettopalkka 2000€, joten puhun aina mielummin nettopalkasta.

Tämä on valetta. Suomessa ei missään tuloluokassa marginaalivero ole 100 prosenttia. Miten tällainenkin menee täällä läpi?

Vierailija
18/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä puolison kanssa tällä hetkellä yhteensä bruttotulot alle 3500€/kk ja todella hyvin pärjäämme. Eli ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Tämä oppi puuttuu nykyään valitettavan monelta alle 50-vuotiaalta.

Vierailija
19/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle jää käteen puolet tuosta, joten pidän oikeinkin hyvänä palkkana. 

Vierailija
20/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on valetta. Suomessa ei missään tuloluokassa marginaalivero ole 100 prosenttia. Miten tällainenkin menee täällä läpi?

Ei ole valetta vaan progressiota. 2300€:ssa veropros. 7, 3100€:ssa 27.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi