Voiko työnantaja antaa facebook sivustosta varoituksen/potkut?

Vierailija

Henkilökohtainen joka näkyy vain kavereille. Otan kantaa Suomen asioihin, ja näköjään joku työkavereista tai kavereista laittanut työnantajalleni vinkin asiasta. Nyt haluaa jutella somekäyttäytymisestäni.

Sivut

Kommentit (62)

Vierailija

Meillä on ainakin tietyt ohjeet someen. Vaikka ei olisi julkinen profiili, pitää ajatella itseään työnantajan edustajana myös somessa. Tää on mun mielestä ihan normaalia. Tietyistä asioista en somessa siis puhu mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

ite oon ajatellu somen henkilökohtaisena ja vapaa-aikana jolloin saa omat mielipiteet tuoda esille. Työaika eri asia.

Riippuu kai vähän siitä, oletko kaupan kassa vai asiantuntija. Ja ilmoitatko profiilissa työpaikan.

Vierailija

No, kyllähän se vaikuttaa mielikuvaan yrityksestäkin, jos sen työntekijä postailee esim. rasistisia mielipiteitä jne. Miksi sun siellä facessa tarvii kuuluttaa -ilmeisen jyrkkiä- mielipiteitäs asioista? Ei ne oikeesti kiinnosta ketään, etkä sä saa sellaisella huutelulla ketään vaihtamaan omaa mielipidettään. Lähinnä tuollaiset jatkuvasti politiikkaa/mamuja/tms kommentoivat aiheuttavat myötähäpeää.

Vierailija

en jatkuvasti, en huutele että mamut ovat perseestä, mutta tykkään Halla-ahon päivityksistä. Ja saatan vastata sarkastisesti kavereiden "menen auttamaan vokkeihin lapsia" päivityksiin. Ap

Vierailija

Toki voi anta potkut, jos toimintasi vahingoittaa firmaa jotenkin. Todennäköisesti tuo sinun touhusi vahingoittaa työnantajan mainetta. Itse ainakin boikotoisin paikkaa, jonka työntekijä vaikuttaa somessa idiootilta.

Vierailija

Kyllä ja ei. Jos haukut työnantajaasi nimeltä, niin voi antaa potkut.

Toisaalta jos puhut yleisesti, että sinua vaikka vituttaa olla töissä, niin siitä ei voi antaa potkuja. Kolmannekseen kyllä keksivät jonkun toisen tekosyyn, jos eivät kriteerit täyty. Minä ainakin keksisin.

t. pomo

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

en jatkuvasti, en huutele että mamut ovat perseestä, mutta tykkään Halla-ahon päivityksistä. Ja saatan vastata sarkastisesti kavereiden "menen auttamaan vokkeihin lapsia" päivityksiin. Ap

Poliittinen suuntautumisesi ei kuulu työnantajallesi, ellei se vahingoita työnantajaasi. Esim. olisit itse töissä vok:ssa tai vastaavaa.

t. pomo

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Toki voi anta potkut, jos toimintasi vahingoittaa firmaa jotenkin. Todennäköisesti tuo sinun touhusi vahingoittaa työnantajan mainetta. Itse ainakin boikotoisin paikkaa, jonka työntekijä vaikuttaa somessa idiootilta.

Hyvästi sananvapaus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun siellä facessa tarvii kuuluttaa -ilmeisen jyrkkiä- mielipiteitäs asioista? Ei ne oikeesti kiinnosta ketään, etkä sä saa sellaisella huutelulla ketään vaihtamaan omaa mielipidettään. 

Jaa. Mua ainakin kiinnostaa. Kiinnostaa, että ihmiset tuovatesiin oman näkemyksensä ja mielipiteensä asioista.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat