Päänsärky liiasta nukkumisesta?

Vierailija

Mahtaako kellään täällä olla samaa ongelmaa kuin mulla, että jos nukkuu liian pitkään, tulee päänsärkyä? Varma keino hankkia tää nukkumispäänsärky on, että viikolla on kertynyt univelkaa ja sitten lauantaiaamuna nukkuu niin pitkään kuin nukuttaa. Ja se ei lähde millään. Ei auta särkylääkkeet, ei ruoka, juominen, venyttely, hieronta, ulkoilu, mikään mitä olen keksinyt kokeilla. En tajua mistä tää johtuu. Onko kellään muulla? Oletteko keksineet ratkaisua, tai edes syytä? 

Kommentit (9)

Vierailija

Joo on tuttu ilmiö. Minulla on samanlainen päänsärky aamulla, jos olen illalla jumpan jälkeen juonut liian vähän vettä, joten saattaa ehkä liittyä kehon kuivumiseen. Tai sitten nukkuma-asentoon ja sen univelkaisen viikon paineiden helpottamiseen.

Kohtuulliset unet ja suloiset päikkärit on usein parempi vaihtoehto :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joo on tuttu ilmiö. Minulla on samanlainen päänsärky aamulla, jos olen illalla jumpan jälkeen juonut liian vähän vettä, joten saattaa ehkä liittyä kehon kuivumiseen. Tai sitten nukkuma-asentoon ja sen univelkaisen viikon paineiden helpottamiseen.

Kohtuulliset unet ja suloiset päikkärit on usein parempi vaihtoehto :)

Lähteekö sulla särky sitten, kun juot? 

Koitan muistella eilistä, mielestäni join ihan kunnolla vettä. Mikähän auttaisi jos onkin kyse henkisen asian aiheuttamasta särystä...

PätevänKätevää

Mulla on tuollainen päänsärky, ja tuppaa kyllä kestämään koko päivän. Samoin tokkura. Niihin ei auta mikään muu kuin päikkärit :O Tuntuu siis, ettei ole nukkunut juuri mitään, vaikka olisi vetänyt kellon ympäri. Mulla se nukkumisaika on tarkalleen 7 tuntia, mikä vie väsyn mutta ei tuo päänsärkyä.

Vierailija

Ei se juominen yleensä auta enää siinä vaiheessa, jos päänsärky on päässyt syntymään. Joskus iso satsi kahvia, veden tankkaus ja pitkä kävelylenkki auttaa. Aina ei auta lääkkeetkään (1-2 mg parasetamoli + 400 -800mg ibuprof. auttaa usein, mutta ei huvittaisi syödä lääkkeitä).

Ylipäätään sellainen lauantaipäänsärky on mulle tuttu ilmiö. En tiedä mikä tuohon auttaisi jos on arkena esim. liikaa töitä tai liian tiukat aikataulut muuten. Olen yrittänyt tsempata riittävän yöunen kanssa ja siirtyä ajoissa sohvalta sänkyyn :)

- terkuin 1. kommentoija

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei se juominen yleensä auta enää siinä vaiheessa, jos päänsärky on päässyt syntymään. Joskus iso satsi kahvia, veden tankkaus ja pitkä kävelylenkki auttaa. Aina ei auta lääkkeetkään (1-2 mg parasetamoli + 400 -800mg ibuprof. auttaa usein, mutta ei huvittaisi syödä lääkkeitä).

Ylipäätään sellainen lauantaipäänsärky on mulle tuttu ilmiö. En tiedä mikä tuohon auttaisi jos on arkena esim. liikaa töitä tai liian tiukat aikataulut muuten. Olen yrittänyt tsempata riittävän yöunen kanssa ja siirtyä ajoissa sohvalta sänkyyn :)

- terkuin 1. kommentoija

Tämän piti tulla vastauksena kysymykseesi, ketjun aloittaja, sori :)

Vierailija

Täällä yks! Kärsin myös migreenistä. Liian pitkät unet ja jos juon aamukahvini edes 2h myöhemmin kuin yleensä, on päänsärky kamala!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Täällä yks! Kärsin myös migreenistä. Liian pitkät unet ja jos juon aamukahvini edes 2h myöhemmin kuin yleensä, on päänsärky kamala!

Oletko keksinyt toimivaa helpoituskeinoa?

Vierailija

Täällä sama ongelma. 
Ennen saatoin nukkua yhteentoistakin asti ja tuloksena oli ihan kamala päänsärky. Nykyään heräilen 8-9 välillä eikä tietoakaan päänsärystä. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat