Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päänsärky liiasta nukkumisesta?

Vierailija
31.10.2015 |

Mahtaako kellään täällä olla samaa ongelmaa kuin mulla, että jos nukkuu liian pitkään, tulee päänsärkyä? Varma keino hankkia tää nukkumispäänsärky on, että viikolla on kertynyt univelkaa ja sitten lauantaiaamuna nukkuu niin pitkään kuin nukuttaa. Ja se ei lähde millään. Ei auta särkylääkkeet, ei ruoka, juominen, venyttely, hieronta, ulkoilu, mikään mitä olen keksinyt kokeilla. En tajua mistä tää johtuu. Onko kellään muulla? Oletteko keksineet ratkaisua, tai edes syytä? 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on tuttu ilmiö. Minulla on samanlainen päänsärky aamulla, jos olen illalla jumpan jälkeen juonut liian vähän vettä, joten saattaa ehkä liittyä kehon kuivumiseen. Tai sitten nukkuma-asentoon ja sen univelkaisen viikon paineiden helpottamiseen.

Kohtuulliset unet ja suloiset päikkärit on usein parempi vaihtoehto :)

Vierailija
2/16 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo on tuttu ilmiö. Minulla on samanlainen päänsärky aamulla, jos olen illalla jumpan jälkeen juonut liian vähän vettä, joten saattaa ehkä liittyä kehon kuivumiseen. Tai sitten nukkuma-asentoon ja sen univelkaisen viikon paineiden helpottamiseen.

Kohtuulliset unet ja suloiset päikkärit on usein parempi vaihtoehto :)

Lähteekö sulla särky sitten, kun juot? 

Koitan muistella eilistä, mielestäni join ihan kunnolla vettä. Mikähän auttaisi jos onkin kyse henkisen asian aiheuttamasta särystä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollainen päänsärky, ja tuppaa kyllä kestämään koko päivän. Samoin tokkura. Niihin ei auta mikään muu kuin päikkärit :O Tuntuu siis, ettei ole nukkunut juuri mitään, vaikka olisi vetänyt kellon ympäri. Mulla se nukkumisaika on tarkalleen 7 tuntia, mikä vie väsyn mutta ei tuo päänsärkyä.

Vierailija
4/16 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se juominen yleensä auta enää siinä vaiheessa, jos päänsärky on päässyt syntymään. Joskus iso satsi kahvia, veden tankkaus ja pitkä kävelylenkki auttaa. Aina ei auta lääkkeetkään (1-2 mg parasetamoli + 400 -800mg ibuprof. auttaa usein, mutta ei huvittaisi syödä lääkkeitä).

Ylipäätään sellainen lauantaipäänsärky on mulle tuttu ilmiö. En tiedä mikä tuohon auttaisi jos on arkena esim. liikaa töitä tai liian tiukat aikataulut muuten. Olen yrittänyt tsempata riittävän yöunen kanssa ja siirtyä ajoissa sohvalta sänkyyn :)

- terkuin 1. kommentoija

Vierailija
5/16 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se juominen yleensä auta enää siinä vaiheessa, jos päänsärky on päässyt syntymään. Joskus iso satsi kahvia, veden tankkaus ja pitkä kävelylenkki auttaa. Aina ei auta lääkkeetkään (1-2 mg parasetamoli + 400 -800mg ibuprof. auttaa usein, mutta ei huvittaisi syödä lääkkeitä).

Ylipäätään sellainen lauantaipäänsärky on mulle tuttu ilmiö. En tiedä mikä tuohon auttaisi jos on arkena esim. liikaa töitä tai liian tiukat aikataulut muuten. Olen yrittänyt tsempata riittävän yöunen kanssa ja siirtyä ajoissa sohvalta sänkyyn :)

- terkuin 1. kommentoija

Tämän piti tulla vastauksena kysymykseesi, ketjun aloittaja, sori :)

Vierailija
6/16 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks! Kärsin myös migreenistä. Liian pitkät unet ja jos juon aamukahvini edes 2h myöhemmin kuin yleensä, on päänsärky kamala!

Vierailija
7/16 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on.

En tiedä mistä johtuu.

Vierailija
8/16 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yks! Kärsin myös migreenistä. Liian pitkät unet ja jos juon aamukahvini edes 2h myöhemmin kuin yleensä, on päänsärky kamala!

Oletko keksinyt toimivaa helpoituskeinoa?

Vierailija
9/16 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama ongelma. 
Ennen saatoin nukkua yhteentoistakin asti ja tuloksena oli ihan kamala päänsärky. Nykyään heräilen 8-9 välillä eikä tietoakaan päänsärystä. 

Vierailija
10/16 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama. 7,5h unet saa nukkua, mutta tätä pidemmästä yöunesta tukee migreenimäinen jyskyttävä päänsärky, joka ei meinaa lähteä millään ja saattaa kestää jopa 2 päivää. Migreenilääke vähän helpottaa mutta ei vie kipua täysin. Joskus auttaa 1 mg panadol ja 800mg burana yhdistelmä. Herätyskello vain soimaan lomallakin. Päiväunista ei tule  päänsärkyä, joten kannatan myös kohtuullisia unia ja päiväunet sitten iltapäivällä tarvittaessa.

Vierailija
11/16 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vanha keskustelu tuli vastaan kun googletin ongelman.

Itsellä sama juttu. Arkena saattaa kertyä univelkaa ja sitten vapaalla kun nukkuu pitkät yöunet niin särkee päätä. Monesti kahvi kupponen ja veden juonti auttaa. Joskus täytyy ottaa särkylääkettä, että saa päivän käyntiin.

Täytyy vissiin olla nukkumatta vaikka sitä 7-8h pitempään. Josko ei sitten särkisi. Nytkin n. 10 h yöunet takana ja herätessä päänsärky.

Vierailija
12/16 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama. Kipu voi kestää useamman päivän eikä auta särkylääkkeet. Muuhun päänsärkyyn auttavat, tähän ei. Aamulla olisi joskus ihana nukkua pitkään , mutta kun tietää mitä siitä seuraa niin en nuku.

Vierailija
13/16 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle unirytmin vaihtelut aiheuttavat migreenin. Saatan oksentaakin - niinpä otan joskus jo ennen sängystä nousua särkylääkkeen, jos tuntuu että on tulossa.

Vierailija
14/16 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos särkylääkkeet ei auta niin silloin kyseessä migreeni. Minulla tulee myös unirytmin vaihtelusta se ja usein myös alkoholista. Siihen auttaa mulla vaan migreeniin tarkotetut lääkkeet ja niiden lisäksi Panadolia maksimimäärä.

Vierailija
15/16 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan siitä kun nukkuessa pitkään on vahingossa liian kauan ilman kahvia. 

Vierailija
16/16 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos särkylääkkeet ei auta niin silloin kyseessä migreeni. Minulla tulee myös unirytmin vaihtelusta se ja usein myös alkoholista. Siihen auttaa mulla vaan migreeniin tarkotetut lääkkeet ja niiden lisäksi Panadolia maksimimäärä.

Minulla auttaa onneksi migreeniin (sekä päänsärkyyn että pahempaan) tavalliset särkylääkkeet. Olen kai vähän lääkeherkkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme