Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjä vieraana

Vierailija
29.10.2015 |

Järjestän illanvieton, johon yksi miehen kavereista tuo mukanaan kasvissyöjän. Lauantaina on pirskeet ja nyt sitten tulee tältä neitokaiselta "iloista" viestiä jossa vaatii huomioimaan kaikki hänen ruokavalionsa jutut. Ei riitäkään että ei ole lihaa lautasella vaan oli hirveä lista ruoista jotka sisältävät eläintuotetta. Vilkasin viestiä kerran ja päätin että tarjoilut on just sellaiset kun itse haluan tehdä ja salaattiinkin juustot menee. Noukkikoon pois jos haluaa syödä, muuten voi tulla pitkä ilta neidille!

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme änkyröintiä. Kostoksi sotketaan juustot salaattiin, sen sijaan että laitettaisiin ne tarjolle viereen ja myös se kasvissyöjä ehkä kokisi olevansa kutsuttu ja huomioon otettu eikä vain jonkun kiinnostavaman ihmisen pakollinen kylkiäinen.

Häntähän ei oltu kutsuttu vaan tuppautui mukaan. Tai niin aloituksesta ymmärsin.

Minä taas käsitin, että tulee avecina eli on siis kutsuttu kaverit seuralaisineen.  Jos näin ei olisi, niin sittenhän ei ap'lla olisi mitään ongelmaakaan vaan ap'n miehen kaveri olisi munannut ja selvittäisi asian heilalleen. 

Vierailija
82/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että tässä on käynyt niin että ap:n kaveri on infonnut tyttöystävänsä olevan vege ja ap on sanonut että hän tekee ruoat. Tyttis on sitten varmistanut että muistithan selittää että olen vegaani, koska hänestä on epämukavaa joutua tilanteeseen jossa hänelle on tehty ruoat joita ei kuitenkaan voi eettisen vakaumuksensa vuoksi syödä.

Ap oli jo aiemmin vastannut että voi tehdä ne ruoat, joten tyttöparka luuli että ap on normaali ihminen ja laittoi siksi tarkentavan viestin. Ap sekoaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanituotteet.net:issä näkyy tuotteita mitkä on vegaanisia, sieltä voi myös tilata. Jätä se juusto pois salaatista niin kuin on jo moni sanonut. Ja jo ehdotettua guacamolea ja tortilla chipsejä voi syödä kaikki. Ei se ole niin vaikeaa, kunhan vain lopetat tuon marttyyriuden.

Vierailija
84/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tapana ilmoittaa, että haluan hyvin riippunutta sisäfilettä ja mieluiten punaviinikastikkeessa. Salaatissa ei saa olla paprikaa, mutta toivoisin siinä olevan aurinkokuivattua tomaattia.

Kumma, kun minua ei kutsuta mihinkään juhliin.

Ai niin, toki ilmoitan myös ruokajuomat, mitä haluan juoda.

Jollet erota sepitettäsi eettisestä vakaumuksesta jolla on vaikutusta meidän kaikkien planeettaan ja eläinten hyvinvointiin, en oikein tiedä mitä sanoa.

Minusta on muuten ärsyttävää että lihaanit saavat rauhassa tuhota minun lasteni elinympäristön ja kiduttaa eläimiä huvikseen, mutta jos minä en yhtenä iltana syö eläinten palasia ja eritteitä niin minä olen se pahis.

Vierailija
85/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta oikeastiko ap keskustelit tästä ruoka-asiasta suoraan tämän miehesi kaverin uuden tyttöystävän kanssa? Vai olikohan niin, että miehet keskustelivat? Nimittäin miehet ovat yleensä sellaisia, että jättävät kaiken omasta mielestään epäoleellisen kertomatta. Keskusteluhan on voinut mennä myös näin:

Ap:n mies - Ap: Kaverin tyttöystävä on sit kasvissyöjä.
Ap - Ap:n mies: Aijaa, no kysy siltä, mitä se syö.
Ap:n mies - kaveri: Mitä se sun tyttöystävä syö tai ei syö?
Kaveri - ap:n mies: ootas, kun kysyn.
Kaveri - tyttöystävä: Mitä sä voit syödä ja mitä et?

Tyttöystävä -kaveri: En syö mitään eläinperäistä, nämä <lista> ei käy, nämä taas <lista> käyvät. Mutta voin ottaa omatkin eväät mukaan.
Kaveri - ap:n mies: Näitä <lista> se syö ja näitä <lista> ei syö. Mutta voi se ottaa omatkin eväät mukaan.
Ap:n mies - kaveri: Ähh, ei tarvitse omia eväitä, mun vaimo osaa laittaa varmasti sopivat ruuat.
Ap:n mies - ap: Näitä <lista> se syö ja näitä <lista> ei syö.
Ap: *herne nenässä*

Mulla on paljon ruokarajoitteisia sukulaisia, ystäviä ja tuttavia. En ikinä, ikinä laita välittäjäksi sellaista henkilöä (varsinkaan miestä), jolla ei ole hajuakaan erikoisruokavalioiden toteuttamisesta.

Vierailija
86/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas käsitin, että tulee avecina eli on siis kutsuttu kaverit seuralaisineen.  Jos näin ei olisi, niin sittenhän ei ap'lla olisi mitään ongelmaakaan vaan ap'n miehen kaveri olisi munannut ja selvittäisi asian heilalleen. 

Munannut kasvissyöjän kanssa ja kato nyt kun ap joutuu kärsimään...

Vierailija
87/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vieras koitti olla avulias ettei emännän tarvisi vaikka hakea netistä tietoa mitä hän voi syödä. Aika moneen sellaiseen ihmiseen olen törmännyt joka ei tiedä että useimmat karkit sisältävät liivatetta tai että juustokin on eläintuote. Viestiä näkemättä kuitenkin mahdotonta sanoa sen sävystä mitään.

Jos olisi halunnut olla avulias niin olisi varmaan ilmoittanut tuovansa omat eväät kun mikään normaalin ihmisen ruokani kelpaa ja aiheuttaa itsestään hirveän vaivan.

Mistäpä entuudestaan tuntemattomasta emännästä tietää, mikä sille on hirveä vaiva ja mikä ei?

Minä ainakin emäntänä haluan aina kokata jotain jokaiselle, oli ruokavalio mikä tahansa. Eniten pännii ne, jotka eivät rajoituksiaan etukäteen ilmoita ja sitten kärsivät nälkää koko illan, ja seuraavaksi eniten ne, jotka eivät suostu kertomaan vaan sanovat tuovansa omat eväät, vaikka kysymys olisi jostakin niin yksinkertaisesta asiasta kuin maitoallergiasta tai vegaanisuudesta. Hölmöintä ollut kun kylään tuli kaksi vegaania, toinen oli näitä omilla eväillä hiihtäjiä ja toiselle olin tehnyt kunnon vegaanipöperöt... samalla vaivalla olisin tehnyt toisellekin.

Mutta varmasti kohteliaisuudesta tämä toinen otti eväät mukaan. Kyllähän tässäkin ketjussa on vaikka minkämoista vihamielisyyttä eri ruokavalioilla olevia ihmisiä kohtaan näkynyt. Varsinkin kasvissyönti tuntuu olevan monille suorastaan punainen vaate. Itse en halua tehdä ruokavaliostani mitään numeroa, siksi tuon usein omat eväät.

Vierailija
88/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vaan kateellinen tuolle naiselle jostain? Olisiko vaikka siitä, ettei itse kykene syömään terveellisesti vai sitten siitä ettei tämä ystävämies ole enää vain pirttihirmun juhlissa ja muissa kotkotuksissa juuri, kun hän haluaa. Taitaa olla niin, että teet palveluksen, kun et kutsu HEITÄ ollenkaan tai tutustu koko naiseen. Luuletko, että naisen mies haluaa tulla vuohenjuustokekkereihisi yksin? No ei todellakaan... menevät sitten miehesi kanssa kaljalle ja nauravat sinulle seläntakana makeasti vegaaniruoka huulessa mukavan uuden tyttiksen kanssa(joka paistoi vielä perkeleen hyvät pihvit kyytipojaksi).

Vierailija
89/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas näkee, kuinka hulluja vegaanit ja muut hörhöt ovat :D

Vierailija
90/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja toi Ap:n raivoominen ja draamailu ennen kuin on edes ihmistä tavannut on ihan normaalia ;)

Vierailija
91/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on jälleen yksi todiste siitä, että kasvissyöjät ovat persoonallisuushäiriöisiä ongelmavyyhtejä, joista kannattas pysyä vaan kaukana.

Vierailija
92/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vieras koitti olla avulias ettei emännän tarvisi vaikka hakea netistä tietoa mitä hän voi syödä. Aika moneen sellaiseen ihmiseen olen törmännyt joka ei tiedä että useimmat karkit sisältävät liivatetta tai että juustokin on eläintuote. Viestiä näkemättä kuitenkin mahdotonta sanoa sen sävystä mitään.

Jos olisi halunnut olla avulias niin olisi varmaan ilmoittanut tuovansa omat eväät kun mikään normaalin ihmisen ruokani kelpaa ja aiheuttaa itsestään hirveän vaivan.

Mistäpä entuudestaan tuntemattomasta emännästä tietää, mikä sille on hirveä vaiva ja mikä ei?

Minä ainakin emäntänä haluan aina kokata jotain jokaiselle, oli ruokavalio mikä tahansa. Eniten pännii ne, jotka eivät rajoituksiaan etukäteen ilmoita ja sitten kärsivät nälkää koko illan, ja seuraavaksi eniten ne, jotka eivät suostu kertomaan vaan sanovat tuovansa omat eväät, vaikka kysymys olisi jostakin niin yksinkertaisesta asiasta kuin maitoallergiasta tai vegaanisuudesta. Hölmöintä ollut kun kylään tuli kaksi vegaania, toinen oli näitä omilla eväillä hiihtäjiä ja toiselle olin tehnyt kunnon vegaanipöperöt... samalla vaivalla olisin tehnyt toisellekin.

Mä otan omat eväät siksi, että en jaksa perustella aina vain ja uudestaan etten syö voita, juustoja, kermaakaan :) Helpoin tapa välttyä väittelyiltä. Muutamassa kyläpaikassa ruuasta kiinnostunut ystäväni mies loihtii vartavasten minulle ruuan ja tiedän ettei siinä ole mitään eläinperäistä. monesti myös pelkkä vihersalaatti ei täytä ja on mukavampi vierailla kylläisenä(vaikka sitten omin eväin). Usein lähimpien tuttujen luo mentäessä syön jo ennen lähtöä kotona.

Mäkin teen tuota, lisäksi jonkun mielestä olen varmaan tuputtaja kun tuon aina sen verran, että riittäisi tarjollekin, koska aina löytyy ainakin yksi joka on utelias eväitäni kohtaan. Koskaan en tosin pakota tarjoilemaan ja jätän tai otan mukaan aina emännän toiveiden mukaan. Mutta olen kyllä ollut tilanteessa, jossa eväät kiellettiin, mutta vegeruuat oli kaikki munaisia tai tissisiä. Onneksi söin kotona, mutta emäntä oli kyllä silminnähden loukkaantunut.

Miksi eväät kiellettiin?

Vierailija
93/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kyse rennosta naposteluillanvietosta, niin vaihtoehto kaikkein simppeleimmästä päästä on ostaa ihan tavallisia sipsejä (ei grillimaustettuja, sourcreamia tms). Tadaa! Vegaaninen vaihtoehto.

Ja tosiaan tuo jo mainittu, että salaatista juusto erikseen ja mukaan vaikka kikherneitä purkista.

Vaikka kokisikin vieraan viestin epäkohteliaaksi, voisi kuitenkin itse asettua tilanteen yläpuolelle ja olla hyvä emäntä, ei kilpailla siitä, kuka käyttäytyy hölmömmin.

T: Sekasyöjä

Vierailija
94/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä seitsemän sivun päsmäröintiä, kun ei edes tiedetä minkälainen se viesti on ollut...

Ihan vaan ap:n reaktiosta tulee mieleen, että ilmeisesti asia on ilmoitettu hyvinkin töykeästi vaatimustyyppisesti, ei pyytäen.

Vierailija
95/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tätä seitsemän sivun päsmäröintiä, kun ei edes tiedetä minkälainen se viesti on ollut...

Ihan vaan ap:n reaktiosta tulee mieleen, että ilmeisesti asia on ilmoitettu hyvinkin töykeästi vaatimustyyppisesti, ei pyytäen.

Se viesti tosiaan olisi ollut kiva lukea, mutta toisaalta ap:n ketjuun myöhemmin kirjoittamista viesteistä tulee kyllä sellainen kuva, ettei tarvitse olla kovinkaan töykeä, ennen kuin ap kimpoilee seinille. Ehkä siksi ei ap laittanut sitä viestiäkään.

Vierailija
96/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ap sen viestin tähän ketjuun olisi jo laittanut jos se näyttäisi hänet positiivisessa valossa. Mutta kun ei niin ei.

Vierailija
97/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap olla mustis kun miehen kaverilla on uusi tyttöystävä...nyt ei ole juhlissa ketään jolle flirtata kun oma ukkokin on niin tylsä.

Vai oliko miehen ystävällä aikaisimmin joku ap:n bestis tyttiksenä ja nyt ap puhkuu pyhää raivoa kun bestis dumpattu?

Joku muu nyt mättää kun pelkkä kasvissyönti ja yksi tekstiviesti tai sitten ap ei ole ihan täysillä matkassa muutenkaan...menee vähän yli aina pikkujututkin ja niitä vatvotaan raivolla.

Vierailija
98/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rinnasti kasvissyönnin ja allergian. Vertaus on hyvä, toinen on ruumiin ja toinen mielen sairaus 

Vierailija
99/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku rinnasti kasvissyönnin ja allergian. Vertaus on hyvä, toinen on ruumiin ja toinen mielen sairaus 

Jaha, lääkärikin täällä jo diagnoosejaan jakelee.

Vierailija
100/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoi sen verran viestin sävy nyrppiä, että en kyllä ilmoita. Voihan sitä välillä viesti jäädä lukematta. Ap

Vaikka ärsyttää, niin voi sitä silti olla kohtelias. Laita vaikka, että "Kiitos tiedosta. Koska ruokarajoitteita on kohdallisi paljon, tuothan mukanasi omat eväät, niin tarjoilut on varmasti oikeanlaiset". Ei vaadi paljon ja kaikilla on hyvä mieli.

No en kyllä, en minä ainakaan kehtaisi VAATIA hänelle mennessä että mulle sitten kanaa söi muut mitä vaan ja paista sitten voissa vaikka muu ruoka öljyllä. Ehkä parempi vaan pyytää ettei tule kun on niin vaikeeta. Ap

Vaikuttaa siltä, että sinä teet ap itse asiasta paljon suuremman kuin se onkaan. Miksei sitä tekstaria voi lähettää? Onko sulla joku syy miksi haluat pahoittaa miehesi kaverin mielen? Siis pelkän ruoan takia?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme