Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjä vieraana

Vierailija
29.10.2015 |

Järjestän illanvieton, johon yksi miehen kavereista tuo mukanaan kasvissyöjän. Lauantaina on pirskeet ja nyt sitten tulee tältä neitokaiselta "iloista" viestiä jossa vaatii huomioimaan kaikki hänen ruokavalionsa jutut. Ei riitäkään että ei ole lihaa lautasella vaan oli hirveä lista ruoista jotka sisältävät eläintuotetta. Vilkasin viestiä kerran ja päätin että tarjoilut on just sellaiset kun itse haluan tehdä ja salaattiinkin juustot menee. Noukkikoon pois jos haluaa syödä, muuten voi tulla pitkä ilta neidille!

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen kaveri sanoi että kasvissyöjä ja vuohenjuustosalaattia olin miettinyt hänelle. Ei olla edes juteltu ja sitten tuli näennäisesti kiva vaatimuslista, ei kyllä mikään pyyntö tai toive edes. Syököön kotonaan. Ap

Niin no, virheenhän tuossa teitte sinä ja miehesi. Siinä vaiheessa kun miehen kaveri mainitsi, että seuralaisensa(?) on kasvissyöjä, niin sinun tai miehesi olisi ilman muuta pitänyt ottaa yhteyttä ja kysyä tarkennusta, niin ei olisi tarvinnut mitään vaatimuslistaa lähettää ja sinun siitä hernettä nenään vetää.

Oli kuinka vain niin illan tunnelma olisi jännittynyt ja epämukava jos tulisi. Miehen kaveri voi tulla tai olla tulematta yksin. Jos haluaa uuden naisystävänsä esitellä niin järjestäkööt itse omat juhlat ja tehkööt just sellaista ruokaa kun haluavat. Ei haittaa minua jos en kutsua saa mutta en usko että haittaa hirveän montaa ystäväänikään jos hekin jäisivät pois neidin listalta. Ap

Ei varmasti olisi jos korjaisit asian vastaamalla, että hänellä on ollut väärä käsitys, sinä et osaa/halua tehdä kasvisruokaa, mutta että hän on tervetullut jos haluaa, kunhan tuo eväät.

Minä en häntä kotiini enää halua ja minulla on oikeus järjestää niille ihmisille, joiden seurasta pidän. Ap

Vierailija
62/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöjille yritetään rautalangasta vääntää, että heidät koetaan vaikeina. Kasvissyöjät vastaavat "ei tää musta tunnu vaikeelta kunhan teette niinkuin sanon" ja harmittelevat miten muut voivat tuntea heistä niin väärällä tavalla koska ovat helppoja ja mukavia tulla toimeen. Taito se on tuokin.

No jos se vaikeus on tätä tasoa, että ilta menee pilalle kun juustoja ei voi sekoittaa valmiiksi salaattiin, niin onhan tuo nyt aika naurettavaa.

Tuon AP:n ongelmankin olisi joku fiksumpi ratkotut palstalla kiukuttelun sijaan jo moneen kertaan niin että kaikille olisi jäänyt siitä ihan hyvä mieli, mutta eiiii koska änkyrävänkyräitkupotkuraivari ja vegaanit vaatimuksineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kasvissyöjä, mutta en tee siitä mitään numeroa. Kutsuilla syön sitä mitä on tarjolla, ei siihen kuole, jos syö välillä lihaa tai kalaa. Onneksi nykyään on monessa paikassa ns. seisova pöytä, voi valita. Olen ns. helppo vieras.

Vierailija
64/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en häntä kotiini enää halua ja minulla on oikeus järjestää niille ihmisille, joiden seurasta pidän. Ap

No nyt alkaa valjeta, tässä onkin jonkun leikkikouluikäisen teekutsuista kyse. Älä huoli, äiti laittaa sen yhden nallen yläkaappiin piiloon, kun olet siihen niin kovin harmistunut, niin saatte Molla-Maijan ja Kermitin kanssa juuri sellaiset teekutsut kuin haluat.

Vierailija
65/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vieras koitti olla avulias ettei emännän tarvisi vaikka hakea netistä tietoa mitä hän voi syödä. Aika moneen sellaiseen ihmiseen olen törmännyt joka ei tiedä että useimmat karkit sisältävät liivatetta tai että juustokin on eläintuote. Viestiä näkemättä kuitenkin mahdotonta sanoa sen sävystä mitään.

Jos olisi halunnut olla avulias niin olisi varmaan ilmoittanut tuovansa omat eväät kun mikään normaalin ihmisen ruokani kelpaa ja aiheuttaa itsestään hirveän vaivan.

Mistäpä entuudestaan tuntemattomasta emännästä tietää, mikä sille on hirveä vaiva ja mikä ei?

Minä ainakin emäntänä haluan aina kokata jotain jokaiselle, oli ruokavalio mikä tahansa. Eniten pännii ne, jotka eivät rajoituksiaan etukäteen ilmoita ja sitten kärsivät nälkää koko illan, ja seuraavaksi eniten ne, jotka eivät suostu kertomaan vaan sanovat tuovansa omat eväät, vaikka kysymys olisi jostakin niin yksinkertaisesta asiasta kuin maitoallergiasta tai vegaanisuudesta. Hölmöintä ollut kun kylään tuli kaksi vegaania, toinen oli näitä omilla eväillä hiihtäjiä ja toiselle olin tehnyt kunnon vegaanipöperöt... samalla vaivalla olisin tehnyt toisellekin.

Mä otan omat eväät siksi, että en jaksa perustella aina vain ja uudestaan etten syö voita, juustoja, kermaakaan :) Helpoin tapa välttyä väittelyiltä. Muutamassa kyläpaikassa ruuasta kiinnostunut ystäväni mies loihtii vartavasten minulle ruuan ja tiedän ettei siinä ole mitään eläinperäistä. monesti myös pelkkä vihersalaatti ei täytä ja on mukavampi vierailla kylläisenä(vaikka sitten omin eväin). Usein lähimpien tuttujen luo mentäessä syön jo ennen lähtöä kotona.

Vierailija
66/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoi sen verran viestin sävy nyrppiä, että en kyllä ilmoita. Voihan sitä välillä viesti jäädä lukematta. Ap

Vaikka ärsyttää, niin voi sitä silti olla kohtelias. Laita vaikka, että "Kiitos tiedosta. Koska ruokarajoitteita on kohdallisi paljon, tuothan mukanasi omat eväät, niin tarjoilut on varmasti oikeanlaiset". Ei vaadi paljon ja kaikilla on hyvä mieli.

No en kyllä, en minä ainakaan kehtaisi VAATIA hänelle mennessä että mulle sitten kanaa söi muut mitä vaan ja paista sitten voissa vaikka muu ruoka öljyllä. Ehkä parempi vaan pyytää ettei tule kun on niin vaikeeta. Ap

Onko sinusta ongelma siis se, mitä ruokavalio ei sisällä vai se, että hän odottaa tarjoiluja josta ei ole sovittu? Eli onko hän ollut siinä oletuksena,  että vegesafkat onnistuu ja nyt muistuttanut olevansa tiukka kasvissyöjä, ettei vaan maito-juusto-jutskat jää syömättä vai oletko ollut ihan pimennossa ja nyt tulee vaateita? 

Miehen kaveri sanoi että kasvissyöjä ja vuohenjuustosalaattia olin miettinyt hänelle. Ei olla edes juteltu ja sitten tuli näennäisesti kiva vaatimuslista, ei kyllä mikään pyyntö tai toive edes. Syököön kotonaan. Ap

Ihan hypoteettinen kysymys: miten olisit reagoinut, jos hän ei olisi suostunut vuohenjuustosalaattia syömään?

Tän mäkin tahtoisin tietää, olisiko lauantaina tullut ketju: "Idiootti vegaani ei kertonut ettei syö juustoja, nyt meni koko ilta pilalle"

Vierailija
67/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöjille yritetään rautalangasta vääntää, että heidät koetaan vaikeina. Kasvissyöjät vastaavat "ei tää musta tunnu vaikeelta kunhan teette niinkuin sanon" ja harmittelevat miten muut voivat tuntea heistä niin väärällä tavalla koska ovat helppoja ja mukavia tulla toimeen. Taito se on tuokin.

No jos se vaikeus on tätä tasoa, että ilta menee pilalle kun juustoja ei voi sekoittaa valmiiksi salaattiin, niin onhan tuo nyt aika naurettavaa.

Tuon AP:n ongelmankin olisi joku fiksumpi ratkotut palstalla kiukuttelun sijaan jo moneen kertaan niin että kaikille olisi jäänyt siitä ihan hyvä mieli, mutta eiiii koska änkyrävänkyräitkupotkuraivari ja vegaanit vaatimuksineen.

Eli koska ei tehdä niinkuin kasvissyöjä haluaa on muut tyhmiä, naurettavia ja ilkeitä. Se miten kasvissyöjä tekee on aina oikein. Varo ettet tukehdu ylemmyydentuntoosi.

Vierailija
68/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et ole ikinä tavannut (miehesi) ystävän uutta tyttöystävää. Et ole jutellut hänen kanssaan, mutta nyt olet niin kovin loukkaantunut kun hän ei voikaan syödä vuohenjuustoa. Et halua koko ihmistä kotiisi enää, etkä olisi pahoillasi jos sinun ja miehesi sekä sen kaverin yhteiset ystävätkään eivät haluaisi naiseen ikinä tutustua.

Huh hei, on se vaikeeta. Ja ikää ap:lla oli??

Vierailija
69/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa, että teki oikean päätöksen. Vaikuttaa sen ilkeiltä ihmisiltä palstankin kasvissyöjät. Ap

Vierailija
70/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli koska ei tehdä niinkuin kasvissyöjä haluaa on muut tyhmiä, naurettavia ja ilkeitä. Se miten kasvissyöjä tekee on aina oikein. Varo ettet tukehdu ylemmyydentuntoosi.

Viestin johon vastasit, kirjoitti sekasyöjä. Se siitä ylemmyydentunnosta. Kyse ei ole siitä, että pitäisi tehdä niinkuin kasvissyöjä haluaa, vaan siitä, että miksi edes kutsua kylään ihmisiä joille ei aio olla vieraanvarainen? Se jos mikä on sekä tyhmää, että ilkeää.

Vierailija
71/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vieras koitti olla avulias ettei emännän tarvisi vaikka hakea netistä tietoa mitä hän voi syödä. Aika moneen sellaiseen ihmiseen olen törmännyt joka ei tiedä että useimmat karkit sisältävät liivatetta tai että juustokin on eläintuote. Viestiä näkemättä kuitenkin mahdotonta sanoa sen sävystä mitään.

Jos olisi halunnut olla avulias niin olisi varmaan ilmoittanut tuovansa omat eväät kun mikään normaalin ihmisen ruokani kelpaa ja aiheuttaa itsestään hirveän vaivan.

Mistäpä entuudestaan tuntemattomasta emännästä tietää, mikä sille on hirveä vaiva ja mikä ei?

Minä ainakin emäntänä haluan aina kokata jotain jokaiselle, oli ruokavalio mikä tahansa. Eniten pännii ne, jotka eivät rajoituksiaan etukäteen ilmoita ja sitten kärsivät nälkää koko illan, ja seuraavaksi eniten ne, jotka eivät suostu kertomaan vaan sanovat tuovansa omat eväät, vaikka kysymys olisi jostakin niin yksinkertaisesta asiasta kuin maitoallergiasta tai vegaanisuudesta. Hölmöintä ollut kun kylään tuli kaksi vegaania, toinen oli näitä omilla eväillä hiihtäjiä ja toiselle olin tehnyt kunnon vegaanipöperöt... samalla vaivalla olisin tehnyt toisellekin.

Mä otan omat eväät siksi, että en jaksa perustella aina vain ja uudestaan etten syö voita, juustoja, kermaakaan :) Helpoin tapa välttyä väittelyiltä. Muutamassa kyläpaikassa ruuasta kiinnostunut ystäväni mies loihtii vartavasten minulle ruuan ja tiedän ettei siinä ole mitään eläinperäistä. monesti myös pelkkä vihersalaatti ei täytä ja on mukavampi vierailla kylläisenä(vaikka sitten omin eväin). Usein lähimpien tuttujen luo mentäessä syön jo ennen lähtöä kotona.

Mäkin teen tuota, lisäksi jonkun mielestä olen varmaan tuputtaja kun tuon aina sen verran, että riittäisi tarjollekin, koska aina löytyy ainakin yksi joka on utelias eväitäni kohtaan. Koskaan en tosin pakota tarjoilemaan ja jätän tai otan mukaan aina emännän toiveiden mukaan. Mutta olen kyllä ollut tilanteessa, jossa eväät kiellettiin, mutta vegeruuat oli kaikki munaisia tai tissisiä. Onneksi söin kotona, mutta emäntä oli kyllä silminnähden loukkaantunut.

Vierailija
72/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt alkaa valjeta, tässä onkin jonkun leikkikouluikäisen teekutsuista kyse. Älä huoli, äiti laittaa sen yhden nallen yläkaappiin piiloon, kun olet siihen niin kovin harmistunut, niin saatte Molla-Maijan ja Kermitin kanssa juuri sellaiset teekutsut kuin haluat.

En usko että pitäisit minusta mutta voin tuppautua luoksesi ihan milloin haluan tai muuten olet lapsellinen pelle?

Vierailija
73/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että pitäisit minusta mutta voin tuppautua luoksesi ihan milloin haluan tai muuten olet lapsellinen pelle?

Tottakai, koska täysin ventovieraan luokseni tuppautuminen on täysin sama asia kuin totaalivälirikkoon (jopa ennen kun niitä välejä edes oli) johtava kutsutun vieraan ruokarajoitteista kiukuttelu. :)

Vierailija
74/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa, että teki oikean päätöksen. Vaikuttaa sen ilkeiltä ihmisiltä palstankin kasvissyöjät. Ap

Tämän sekasyöjän meilestä olet vain ihme draamailija. Se nyt on maailman yksinkertaisin asia ostaa kaupasta vuohenjuuston sijaan kikhernepurkki ja kipata se salaattiin.

Vierailija
75/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdetaanko ap vieraita? Mulle on tulossa vieras, joka ei syö mitään kasviksia. Pitäisi keksiä hänelle kolmen ruokalajin ateria ilman kasviksia.

Voisit kokeilla munakoisoa, härkä- ja kidneypapuja ja porkkanaa.

Vierailija
76/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt se on jo kutsumaton tuppautuja, mikset heti kertonut?

Vierailija
77/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme änkyröintiä. Kostoksi sotketaan juustot salaattiin, sen sijaan että laitettaisiin ne tarjolle viereen ja myös se kasvissyöjä ehkä kokisi olevansa kutsuttu ja huomioon otettu eikä vain jonkun kiinnostavaman ihmisen pakollinen kylkiäinen.

Häntähän ei oltu kutsuttu vaan tuppautui mukaan. Tai niin aloituksesta ymmärsin.

Vierailija
78/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko nyt niin, että tätä ihmistä ei oltu kutsuttu? Tulee jonkun kutsutun kutsumana, muttei ap:n?

Vierailija
79/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme änkyröintiä. Kostoksi sotketaan juustot salaattiin, sen sijaan että laitettaisiin ne tarjolle viereen ja myös se kasvissyöjä ehkä kokisi olevansa kutsuttu ja huomioon otettu eikä vain jonkun kiinnostavaman ihmisen pakollinen kylkiäinen.

Häntähän ei oltu kutsuttu vaan tuppautui mukaan. Tai niin aloituksesta ymmärsin.

Miten kutsumattoman kutsun voi peruuttaa?

Vierailija
80/111 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on tässä puhkunut ja puhissut että aikoo perua kutsun joten ilmeisesti kutsuttiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi