Kasvissyöjä vieraana

Vierailija

Järjestän illanvieton, johon yksi miehen kavereista tuo mukanaan kasvissyöjän. Lauantaina on pirskeet ja nyt sitten tulee tältä neitokaiselta "iloista" viestiä jossa vaatii huomioimaan kaikki hänen ruokavalionsa jutut. Ei riitäkään että ei ole lihaa lautasella vaan oli hirveä lista ruoista jotka sisältävät eläintuotetta. Vilkasin viestiä kerran ja päätin että tarjoilut on just sellaiset kun itse haluan tehdä ja salaattiinkin juustot menee. Noukkikoon pois jos haluaa syödä, muuten voi tulla pitkä ilta neidille!

Sivut

Kommentit (111)

Vierailija

On kyllä epäkohteliasta VAATIA huomioimaan. Itse olen kasvissyöjä, tosin en vegaani vaan lakto-ovo, ja koskaan en vaadi. Vähän anteeksipyytävästi päinvvastoin sanon ruokavaliostani ja korostan että ei tarvitse nähdä vaivaa mun takia, että voin ottaa jotain naposteltavaa itselleni  mukaan. Useimmat kyllä silti on halunnut laittaa kasvisruokaa, mutta keneltäkään en vaatisi, enkä pahastu jos joku ei halua laittaa.

Vierailija

Olisit nyt sen verran ystävällinen, että ilmoittaisit tälle vieraalle etukäteen, että ottaa sitten omat eväät mukaan. Muuten voi tulla nälkä.

En kyllä ymmärrä, miten voi olla noin vaikea tehdä kasvisruokaa, joku salaatti vaikka juuri. Itse olen ihan kaikkiruokainen, eikä tuo silti ole mikään iso ongelma.

Vierailija

Eli onko hän siis vegaani? Minusta sinulla on huono asenne. Jos et osaa/viitsi tehdä vegaanille sopivaa syötävää niin älä tee, mutta ilmoita hänelle edes että tietää varautua eväin tai olla tulematta. Todella epäkohteliasta ja jopa julmaa järjestää toiselle tilanne jossa hän nälkäisenä katsoo kun muut syövät.

Vierailija

Mikään ei ole niin noloa kuin ruveta kysymättä luettelemaan illan isännälle/emännälle, että mitä suostuu syömään. Sen nyt vielä ymmärtäisin, että ilmoittaa allergioista, kun niille ei mitään mahda. Kasvissyönti/vegaanius on kuitenkin oma valinta, enkä minäkään kuole siihen jos yksissä illanistujaisissa ei ole minulle kasvisruokaa (ja lähes aina löytyy edes jotakin, mitä voin syödä kuitenkin). Sitten tietysti kerron, jos kysytään ruokavaliosta suoraan etukäteen. Ei kuitenkaan tulisi mieleenkään vaatia mitään, ja kiitän ja olen aina tosi otettu jos joku haluaa huomioida minut.

t. kasvissyöjä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eli onko hän siis vegaani? Minusta sinulla on huono asenne. Jos et osaa/viitsi tehdä vegaanille sopivaa syötävää niin älä tee, mutta ilmoita hänelle edes että tietää varautua eväin tai olla tulematta. Todella epäkohteliasta ja jopa julmaa järjestää toiselle tilanne jossa hän nälkäisenä katsoo kun muut syövät.

Huonompi asenne on valita itselleen erityisruokavalio ja kyläpaikassa vaatia emäntää tarjoamaan tämän ruokavalion mukaista ruokaa. Parempi olisi tiedustella, että onko mahdollista että löytyisi sopivaa syötävää vai ottaako eväät mukaan.

Vierailija

Hui, ei tulis kyllä mieleenkään alkaa erikseen vaatimaan ja neuvomaan että minkälaista ruokaa mulle pitää tehdä.

Tilanteesta ja porukasta riippuen saatan ilmoittaa etukäteen että oon kasvissyöjä, kaverit sen tietääkin jo ja niistä suurin osa on kasvissyöjiä kans ja monissa isommissa tilaisuuksissa sitten kysytäänkin automaattisesti että onko jotain erikoisruokavaliota.

Ei oo kyllä koskaan tullu eteen tilaisuutta missä en ois voinu MITÄÄN syödä vaikka ei ois erikseen kasvisruokaa tehtykään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Huonompi asenne on valita itselleen erityisruokavalio ja kyläpaikassa vaatia emäntää tarjoamaan tämän ruokavalion mukaista ruokaa. Parempi olisi tiedustella, että onko mahdollista että löytyisi sopivaa syötävää vai ottaako eväät mukaan.

Mehän emme tiedä, mitä tämä kaverinkaveri oikeasti on kirjoittanut.

On voinut kiittää kutsusta ja kysyä, tuonko omat eväät, kun en halua syödä sitä ja tätä ja tuota enkä tuotakaan..., ja tämän aloittaja sitten tulkinnut niin että vaatii itselleen sopivia ruokia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Alkoi sen verran viestin sävy nyrppiä, että en kyllä ilmoita. Voihan sitä välillä viesti jäädä lukematta. Ap

Outoa kyllä alkaa noin vaatimaan. Taitaa muutenkin olla sellainen ihminen... itse en todellakaan kehtaisi.

Mua ennemminkin nolottaa jos isäntäväki on nähnyt hirveästi vaivaa minun kasvisruokavalion eteen. Mitään en koskaan vaadi, en mielelläni edes kerro ruokavaliostani sillä tuntuu että se on sekasyöjille kamala ongelma, ei vain kasvisruoan tekemisen näkökulmasta, vaan ylipäätään.
Aina on jotain syötävää ollut ja yhden illan pärjää vaikka salaatinlehdellä.

Tutuille sanon ette tarvitse mitään tehdä, tuon mukanani.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruuan vaatiminen ei ole tietenkään sopivaa kuten ei minkään muunkaan ruuan vaatiminen kun kylään menee. Mutta on silti ilkeää antaa toisen kärsiä nälkää. (Näin ohi aiheen, aika monelle kasvissyönti ei kuitenkaan ole pelkästään valinta, esim. reumaatikot.)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tässä tuskin oli ongelmana se ettei ap osaisi tai voisi tehdä kasvisruokaa, vaan se että vieras niin tökerösti vaatii tarkkaan, millainen ruoka kelpaa. Itselläkin on paljon kasvissyöjäystäviä ja teen heille aina kasvisruokaa juhliin, mutta ap:n kuvailemassa tilanteessa kyllä minäkin närkästyisin eikä huvittaisi tuollaista ihmistä kestitä.

Vierailija

Mies tuossa sanoi kun on kiukkuani katellut että peruisin vaan kutsun siltä naiselta. Oli kyllä semmoinen, että tippaakaan en ala sille salaattia vääntämään mutta kumpi olisi pahempi, kutsun peruminen vai se ettei sille ole mitään syötävää täällä illalla?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat