Mikä aiheuttaa kausittain pahenevaa kipua nivelissä, jänteissä, luukalvoissa, sidoksissa?

Vierailija

Olen jo käynyt tutkimuksissa: ei ole reuma. Ei ole fibromyalgia. Ei ole kohonnut CRP eikä La.

Silti olen joidenkin viikkojen syklillä niin kipeä, etten pääse sängystä ylös ja kävellen liikkeelle ilman pitelemättä seinistä ja huonekaluista tukea. Tekisi mieli ulvoa, ihan kuin nivelissä olisi lasihiekkaa ja kaikki pehmeät kudokset jalkaterien, kämmenien ja mm. kyynärnivelien ympärillä kuin tulehtuneita. Silti eivät ole. Ei ole punoitusta, korkeintaan lievää turvotusta jos sitäkään. Toisinaan kipu on isommissa nivelissä lonkissa, selässä. Ihan kuin jokin virus, joka vaihtaisi paikkaa.

En mitenkään "hyödy" sairaaksi heittäytymisestä, kun ei tarvitse olla pois töistä, ei kerjätä huomiota mieheltä, ei myötätuntoa keltään. Se kipu vai vie kaiken elämänilon jokusen viikon ajan ja vaimenee sitten taas palatakseen.

Kaikkinainen kipu on sen verran kovaa kuitenkin, että sen taltuttamiseen tarvittaisiin 100mg pitkävaikutteista Tramalia 2-3 kertaa päivässä.

Mistä ihmeestä on kyse??

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei voisi olla fibromyalgia? Eihän sitä voi sulkea pois millään tutkimuksella.

Reumatologi on painellut ja käynyt läpi ne "tyypilliset kipupisteet" enkä kuitenkaan niille reagoinut. Eli se missä kipuja koen, mikä niihin auttaa, miten on testannut, mitä näyttävät labrat (eivät mitään muuta kuin kudosantigeenin)- eivät sopineet fibromyalgiaan. Itse sanoi sen hyvin vahvasti, ettei tämä ole fibromyalgiaa.

Vierailija

Vehnä saattaa aiheuttaa nivelkipuja. Nivelreuma se ei voi olla koska silloin olisi myös ulkoisia tunnusmerkkejä. Kannattaa huolehtia riittävästä C-vitamiinin saannista.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat