Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?
Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?
Kommentit (1197)
Mitä ne semmoset pikkujoulut on? Ei ole meidän firmassa moisia järjestetty
Harmi että itse olen aina juhlinut sen verran sivistyneessä porukassa tai sitten lähtenyt ajoissa kotiin että mitään kauheeta örvellystä enkä orgioita en oo päässyt näkemään. Jotain pientä kähmimistä työkaverien kesken tietysti, mutta se lienee normaalia. Huvittavaa oli kerran kun firman setämieskerho päätti jakaa jonkun "vuoden positiivisin"-palkinnon uudelle sihteerikölle ihan vaan sen takia että pääsivät palkinnon jaon varjolla halailemaan tätä. Opiskelijatyttönä olin siivoushommissa ja silloin pikkujoulut pidettiin firman toimistolla, aika ankeaa oli vaikka kai siellä jotain ruokaa ja juomaakin oli tarjolla. Joka vuosi saatiin jotkut todella kämäiset joululahjat, tyyliin viivotin tai kahvikuppi firman logolla. Mutta nyt kohta taas alkaa pikkujoulukausi, joten uusia tarinoita odotellessa.
Pomo järjesti pikkujoulut kotonaan, jossa tilaa riitti. Pomon vaimo oli ovella meitä tervehtiessään todella ystävällinen ja melkein kuvittelin, että meistä tulisi ystäviä. Vaimo joi itsensä heti umpikänniin ja alkoi syyttämään meitä "huonoista energioista", joita meistä lähtee ja saa hänet voimaan pahoin. Hän alkoi vaatimaan juhlaväen nostelemaan enkelikortteja ja lukemaan ääneen niin, että kaikki kuulevat. Pomo nakkasi kortit vaimon kädestä hyllyyn ja vaimo alkoi huutamaan, että kaikki ulos ja kiroili kuin rekkamies. Ihan kauhee tilanne, kun ei oltu vielä edes ehditty ottaa alkupaloja tai mitään. Pomo vei puoliksi riuhtoen vaimonsa nukkumaan ja juhlat jatkuivat. Pomolla ja miespuolisella alaisella tuli riitaa, kun tämä alainen oli mennyt möläyttämään jotain, ettei pomolla ole tarpeeksi munaa. Pomo riisui housunsa ja oli siinä alapää paljaana ja repi tämän alaisen kättä kokeilemaan ihan konkreettisesti, onko munaa. Mielestäni tuossa mentiin jo seksuaalisen nöyryytyksen puolelle, koska pomo oli kiihottunut, mutta muka vihainen/loukkaantunut. Pomo liikutteli väkisin alaisensa kättä hepillään ja toisteli "no onko munaa?" Tätä jankkaamista jatkui tovin ja kaikkia ahdisti tilanne. Pomo kysyi, että onko ämmillä tamponeja mukana, että laitetaan tälle sellanen nyt heti. No ei laitettu ja kollega sanoi, että on kai parempi, että me muut lähdetään, jos pomo haluaa painia kahdestaan alaisensa kanssa. Juotiin siinä hiukan viiniä vielä ja lähdettiin. Ruokaa olisi ollut tarjolla, vaikka kuinka paljon ja odotinkin, että kutsu pöytään kävisi, mutta niin ei vaan käynyt ja lähdin sitten muiden mukana kotiin. Ihmetyttää vieläkin, miten niin järkevästä ja pitkäpinnaisesta pomosta tuli kännissä ihan täysin toinen mies ja sen verran hullu, että kykenisi varmaan raiskaamaankin. Ei vaimonsakaan kyllä terve ollut. Kumpikin epävakaita ja arvaamattomia. Ei kukaan lopareita ottanut eikä mitään anteeksipyytelyitäkään esitetty. Työt jatkuivat kuin ei mitään. Tämä tapahtui 2014. Lopetin työt tuolla 2017 jäädessäni äitiyslomalle ja sen jälkeen muutto toiselle puolelle Suomea. Toivon tällä hetkellä, ettei tänäkään vuonna järjestettäisi pikkujouluja. Viime vuonna pikkujouluja ei vietetty koronan vuoksi.
Mulla oli ollut juttua pitkään yhden kollegan kanssa ja pikkujouluissa sitten lähennyttiin. Kun tulen loman jälkeen töihin saankin tietää että hän seurustelee toisen kollegamme kanssa. Koko homma sysättiin minun niskaan ja mua syytettiin ties mistä.
Lopetin työt siellä, sitä ennen kerroin tietysti totuuden kollegan seurustelukumppanille. Täysin käsittämätön tilanne.
Miksi ei voi vaan järjestää yhteistä jouluruokailua. Joku perjantai. Kunnon sapuskaa, halukkaille viiniä. Glögiä. Kaffeet päälle. Joulupukki tois lahjat.
Paikkana kaukana kaikesta sijaitseva baari-ravintola, joka toimi tilauksesta ruokien suhteen. Olivat hukanneet pöytävarauksen, joten ei ollut kokki sinä päivänä töissä ja eivät saaneet ruokaa kymmenelle hengelle. Antoivat ensin ymmärtää, että ei ollut heidän moka, vaikka varauksesta sähköpostilla oli sovittu. No, inhimillinen virhe kirjata vääräksi päiväksi varaus. Keittelivät glögit. Tilataksi oli jo lähtenyt, joten reilu tunti jouduttiin odottelemaan, että päästiin pois.
Vierailija kirjoitti:
Karmeat näistä pikkujouluista teki oma mokailuni. Join tolkuttomat kännit, otin vielä jotain nenän kautta otettavaa huumettakin kun joku tarjosi ja kännipäissä kiinnosti kokeilla, ja lopputulos: herään seuraavana iltapäivänä työpaikan virkistystilojen suihkun lattialta, spermaa reisillä ja alakroppa paljaana.
Painajainen ei tähän lopu. Seuraavana maanantaina alushousuni on laitettu nuppineulalla työpaikan ilmoitustaululle kommentilla, että "jollain oli villit pikkujoulut". Sitten paljastui, että olin sekstaillut pomoni kanssa, joka on paitsi naimisissa, niin hänen vaimonsa on samassa työpaikassa, vaan korkeammassa asemassa. Vaimo ei tiennyt asiasta vielä, mutta tämä pomoni ihastui minuun ja alkoi flirttailla niin kovin selvin päin arjessakin, että vaimo alkoi epäillä ja inhota minua, ja lopulta minun oli pakko vaihtaa työpaikkaa.
Sua kyllä kohdeltu törkeästi! En IKINÄ harrastaisi päihtyneen ihmisen kanssa seksiä. Saatika esimiehenä. Oon varma että tämä kyseinen esimies ripusti sun pikkarit seinälle, koska halusi näyttäytyä ”naistenmiehenä”.
/ mies 34
Tämä ei ole outo juttu muuten kuin jälkiseuraamuksiltaan. Olin työpaikan ensimmäisissä pikkujouluissa, olin aloittanut puoli vuotta aikaisemmin. Ihan mukavaa heittää läppää työkavereitten kanssa, juotiin, syötiin ja kuuli juoruja eli kuka oli mahdollisesti aikanaan ollut kenen kanssa sillee ym.
Pikkujoulujen jälkeen yksi työpaikan naisista lopetti puhumisen minulle. Kun oli myöhemmin työasiaa, vastaukset olivat kylmiä ja yksitavuisia. Mahdollisesti syy oli se, etten viitsinyt tanssittaa ketään naisista, en edes tätä viimeisen päälle laittautunutta daamia. Mitä v*ttua kysyy epätietoinen, mutta asiasta kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Pomo järjesti pikkujoulut kotonaan, jossa tilaa riitti. Pomon vaimo oli ovella meitä tervehtiessään todella ystävällinen ja melkein kuvittelin, että meistä tulisi ystäviä. Vaimo joi itsensä heti umpikänniin ja alkoi syyttämään meitä "huonoista energioista", joita meistä lähtee ja saa hänet voimaan pahoin. Hän alkoi vaatimaan juhlaväen nostelemaan enkelikortteja ja lukemaan ääneen niin, että kaikki kuulevat. Pomo nakkasi kortit vaimon kädestä hyllyyn ja vaimo alkoi huutamaan, että kaikki ulos ja kiroili kuin rekkamies. Ihan kauhee tilanne, kun ei oltu vielä edes ehditty ottaa alkupaloja tai mitään. Pomo vei puoliksi riuhtoen vaimonsa nukkumaan ja juhlat jatkuivat. Pomolla ja miespuolisella alaisella tuli riitaa, kun tämä alainen oli mennyt möläyttämään jotain, ettei pomolla ole tarpeeksi munaa. Pomo riisui housunsa ja oli siinä alapää paljaana ja repi tämän alaisen kättä kokeilemaan ihan konkreettisesti, onko munaa. Mielestäni tuossa mentiin jo seksuaalisen nöyryytyksen puolelle, koska pomo oli kiihottunut, mutta muka vihainen/loukkaantunut. Pomo liikutteli väkisin alaisensa kättä hepillään ja toisteli "no onko munaa?" Tätä jankkaamista jatkui tovin ja kaikkia ahdisti tilanne. Pomo kysyi, että onko ämmillä tamponeja mukana, että laitetaan tälle sellanen nyt heti. No ei laitettu ja kollega sanoi, että on kai parempi, että me muut lähdetään, jos pomo haluaa painia kahdestaan alaisensa kanssa. Juotiin siinä hiukan viiniä vielä ja lähdettiin. Ruokaa olisi ollut tarjolla, vaikka kuinka paljon ja odotinkin, että kutsu pöytään kävisi, mutta niin ei vaan käynyt ja lähdin sitten muiden mukana kotiin. Ihmetyttää vieläkin, miten niin järkevästä ja pitkäpinnaisesta pomosta tuli kännissä ihan täysin toinen mies ja sen verran hullu, että kykenisi varmaan raiskaamaankin. Ei vaimonsakaan kyllä terve ollut. Kumpikin epävakaita ja arvaamattomia. Ei kukaan lopareita ottanut eikä mitään anteeksipyytelyitäkään esitetty. Työt jatkuivat kuin ei mitään. Tämä tapahtui 2014. Lopetin työt tuolla 2017 jäädessäni äitiyslomalle ja sen jälkeen muutto toiselle puolelle Suomea. Toivon tällä hetkellä, ettei tänäkään vuonna järjestettäisi pikkujouluja. Viime vuonna pikkujouluja ei vietetty koronan vuoksi.
Sellanen iltasatu sieltä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei saisi vetämään kännejä työporukan kanssa mistään hinnasta. Työporukka koostuu aika pitkälti ekonomeista, insinööreistä tms ja ollaan ehkä hieman "totista" sorttia, että siinä ehkä syy.
Otan kyllä kuppia ihan kunnolla silloin kun otan, mutta se on aika pienen porukan parissa. Perseet olalle pikku jouluissa ja maanantaina toimistolle on minun näkemys maanpäällisestä helvetistä. Nolottaisi ihan hirvittävästi. Ei ikinä!
Olen samaa sorttia. Tosin tiedän olevani vähän "party pooper" sillä en halua irrotella työporukan kanssa...en pikku jouluissa, en afterworkissa...en missään. Mutta vaikka en juo niin en myöskään juoruile illan tapahtumista myöhemminkään toimistolla. Pidän niitä ihmisiä alhaisista alhaisimpina jotka menevät firmojen juhliin, ovat siellä selvin päin, ja painavat mieleensä KAIKKI asiat mitä joku on tehnyt/sanonut kännissä vain ja ainoastaan kertoakseen niistä myöhemmin raskaasti värikynää käyttäen. Tästä alhaisesta ihmistyypistä on vielä delux-versio, eli se joka ottaa tahallaan puhtoisen absolutisti-marttyyrin roolin. ja vetää herneen nenään jostain pienestä kännissä sanotusta asiasta.
Itsekin osallistun nykyisin äärimmäisen harvoin firman juhliin juuri näiden selväpäisten kyttääjien takia. Kaiken huipuksi eivät voi edes kotiin käydä nakkaamassa vaikka tarjoaa lähes samaa summaa bensarahaksi mitä taksi maksaisi
Woldemar Riikonen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli firman pikkujoulujen jatkot baarissa.
Melko tuhdissa humalassa olin.Sain kuningasidean mennä yhteen gaymestaan, ajatuksena gangbang tuntemattomien miesten kanssa. Luonnollisesti olen perheellinen heteromies.
Mestan ovella ei päästetty sisään, sanottiin että "ei susta olis täällä iloa kellekään".
Yritin vielä legendaarista "ladon seteleitä sun käteen, sano kun riittää"-kikkaa.
Rahat meni, ovi ei auennut.
Aamulla herätessäni kotoa, kiittelin mielessäni portsaria jämäkkyydestä.
Ei kerta homoksi tee!
Ja seuraava kerta ei satu.....
Kymmenes kerta nollaa laskurin...
Viime vuoden koronapikkujoulut työpaikan pihalla. Pomo grillasi omalla kaasugrillillä makkaraa ja alkoholia oli varattu suunnilleen 30 annosta per nenä, jos ei enemmänkin. Koominen näky, kun keski-ikäiset miehet liukastelevat kaatokännissä pitkin pihaa ja on olevinaan niin hauskaa, yhdeltä murtui kaatuessa ranne, yksi kaatoi piharoihun kuperkeikkaa tehdessään. Muistutti lähinnä teinien pussikaljoittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltainen työpaikka ja pihi järjestäjä. Syötiin taukotilassa järjestäjän itsensä keittämää riisipuuroa, jälkkäriksi joulutorttu (1 kpl per hlö) ja kuppi kahvia, omakustannehintaan. Taustalla soi Vesa-Matti Loirin joululauluja. Mantelin puurosta saanut voitti rasian Juhlapöydän konvehteja.
No nää oli jo mielenkiintoset.... :DApua. Itku meinasi päästä jo lukiessa...
No en tiedä, jos on vaikka YT:t tulossa ja pomo ei saa määrärahoja pikkujouluihin...
Meillä on ollut tällainen vastaava tilanne joskus, että nuori pikkupomo YT:iden aikana maksoi omasta pussistaan joulutorvelot ja glögit, hyvällä mielellä oltiin. Mentiin toki sitten vetämään edulliset koomat omakustanteisesti. Kenkää tuli tammikuussa. Jäi mieleen että paska maku olisi tullut jostain ökypikkujouluista. Se nuori pikkupomokin sai kenkää. Suosittelin häntä yhteen firmaan, pääsi lopulta toiseen ja yleni sitten suht hyvin. Töihin minäkin pääsin.
Meillä oli sellainen humalassa pahapäinen pomo, selvin päin myhäili mutta kännisså usein joutui sanaharkkaaan jonka lopetti irtisanomalla henkilön. Ekat kerrat olivat vaikeita mutta tähän totuttiiin. Irtisanotut tulivat normaalisti töihin ja palkka tuli normaalisti tilille. Koskaan ei anteeksipyyntöä tai selitystä.
Firmassa järjestettiin myöhemmin YT:t ja tämä pomo antoi sihteerilleen toimeksi kirjoittaa irtisanomiskirjeet ja toimittaa ne irtisanotuille, ilmeisesti selvin päin koki irtisanomiset vaikeaksi. Sihteeri niitä sitten itku silmässä naputteli. Viimeisessä erässä viimeinen irtisanottava oli tämä sihteeri itse. No, pikkujoulut oli kuitenkin höveleitä ravintolapikkujouluja joissa piikki oli auki koko illan. Meno oli siihen aikaan erilaista, en koskaan vetänyt liikaa alkoholia (enkä koskaan tullut irtisanotuksi) mutta pariinkin otteeseen oli jatkot vaakamambon merkeissä työtoverin kanssa. Seuraavana päivänä ihan luontevaa työtoveruutta, eihän se niin vaarallista ole jos on herätty samojen lakanoiden välistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne pikkujoulut olivat parhaat, joihin meitä työpaikan naisia ei kutsuttu lainkaan! Työntekijöitä oli yhteensä kahdeksan, joista kaksi naisia. Meille tuli eräs perjantai-ilta puhelimeen viesti "Terveisiä firman pikkujouluista" ja kuva jätkistä paljuilemassa drinksut kädessä.
Eihän naiset edes lähde paljuilemaan, joten turha kutsua
Tai jos lähtevät niin joku ”me too”-insidentti siellä kuitenkin sattuu.
Selkeintä paljutella äijäporukalla.
Meillä kävi näin. Eräs varttuneempi mies ei edes lähennellyt nuorta uutta naistyöntekijää vaan yritti ihan normaalisti iskeä juttua, mutta oli melkoisessa kännissä ja samassa pöydässä hieman mölyttiin ja kerrottiin ”huonoja” vitsejä, niin eräs vanhempi nainen veti herneen nenäänsä ja alkoi syytellä tätä miestä ahdistelusta. Tämä uusi työntekijä kiisti, ettei tässä mitään ole tapahtunut ja lopputuloksena oli, että tämä vanhempi nainen kanteli esimiehelle, mutta mitään se seurauksia ei ollut, koska mitään ei ollut tapahtunut. Tunnelma oli työpaikalla tämän jälkeen hieman kireä pitkän aikaa.
Yksi nainen alkoi nuoleskella ja kähmiä yhtä miestä, josta oli juuri tullut meidän esimies. Miehestä oli 2 viikkoa aiemmin tullut isä. Ei katsottu tätä hyvällä, kumpaankaan suuntaan.
Toinen muikkeli sai jonkun ihme raivokohtauksen portsarille, alkoi syyttää täysin tuntematonta portsaria asioista, joita tämä ei todellakaan ollut voinut tehdä ym. ja kävi päälle. Muikkeli vietiin lopulta raudoissa maijaan. Huhujen mukaan ei ollut ensimmäinen kerta. Portsari nosti tästä syytteen häntä vastaan, mutta en tiedä miten keississä lopulta kävi. Firman johto katseli tilannetta vieressä mutta tyyppi sai jatkaa työssään ihan normaalisti.
Olin ainoana miehenä naisvaltaisen työpaikan pikkujoulussa. Syönnin jälkeen kahviteltiin, tissuteltiin ja tanssittiin. Ja piparia riitti! Hävettää tunnustaa, mutta söin varmaan kymmenen piparia mutta pullaa vain pari siivua. Oli siinä pyrstöyskää aamulla!
Ensimmäisessä työpaikassani noin 19-vuotiaana, naimisissa oleva perheellinen esimieheni (vajaa nelikymppinen) ehdotteli loppuillasta, että otetaanko hotellihuone. Sain myös seuraavana päivänä ikäviä flashbackeja, että taisimme myös suudella täystuubassa baarin jonossa. Seuraavana maanantaiaamuna tietysti taas toimistolla oltiin naama peruslukemilla.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisessä työpaikassani noin 19-vuotiaana, naimisissa oleva perheellinen esimieheni (vajaa nelikymppinen) ehdotteli loppuillasta, että otetaanko hotellihuone. Sain myös seuraavana päivänä ikäviä flashbackeja, että taisimme myös suudella täystuubassa baarin jonossa. Seuraavana maanantaiaamuna tietysti taas toimistolla oltiin naama peruslukemilla.
Ja siis, en luonnollisestikaan lähtenyt sinne hotelliin… Sen verran oli kuitenkin promilleja, etten ilmeisesti saanut väistettyä hänen suudelmaansa.
Mentiin marttakerholle askartelemaan pillihimmeli. Nautiskeltiin joulutorttu, lasi glögiä ja yksi konvehti.