Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?
Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?
Kommentit (1197)
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi silleen, että pomo kuukauden päivät hehkutti, että pikkujoulut 1.12. Sitten pidetään hauskaa!
No, pikkujoulupäivä koitti. Tehtiin duunit pitkin viikkoa jo osa etukäteen, että perjantaina kello 14.00 ollaan nätteinä, kun pomo tulee.
H-hetki koitti ja pomo tuli nolona paikalle. Siinä ruoes kahvinkeitto puuhiin ja tarjosi meille neljään pekkaan fazerin sinisen levyn.Siinä kauniina natusteltiin suklaata ja kuunneltiin häpeän pomon selityksiä. Hän oli viimeiseen saakka yrittänyt saada rahaa juhliin, kuten ennenkin vaan ei.
Itse tuumasin, että mikäs hätä tässä, vieressä on alepa eikun ostoksille tai mennään syömään edes yhdessä - omakustanteisesti. Ei kelvannut vanhemmalle väelle, kun kusetetuksi tultiin.Hirveen älämölön kanssa hävisivät pois ja me pomon kanssa kaksin käytiin syömässä. Miehemme ja muutamia kavereita tuli myöhemmin ja hemmetin hauska ilta siitä tulikin.
Naurattaahan tuo nyt. Työpaikan pikkujoulut ja mimmit glittervaatteissa naatiskelee rivit suklaata. ;)
Jos olisin ollut pomo, niin olisin varmasti järjestänyt edes musiikkia, glögiä ja joulutorttuja ihan omaan piikkiini. Ja tarjonnut kierroksen baarissa.
Vierailija kirjoitti:
Ne pikkujoulut olivat parhaat, joihin meitä työpaikan naisia ei kutsuttu lainkaan! Työntekijöitä oli yhteensä kahdeksan, joista kaksi naisia. Meille tuli eräs perjantai-ilta puhelimeen viesti "Terveisiä firman pikkujouluista" ja kuva jätkistä paljuilemassa drinksut kädessä.
Käsittämätöntä! Olisin itse lähtenyt kävelemään tuon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen osuus oli jaoteltu, ja minä jouduin maksamaan Visa creditillä 85 euroa omista ruuista ja juomista, koska minulla ei ollut tilillä niin paljon käyttörahaa.Pomo selvästi reilukerhon jäsen, mutta 85 euroa/pää ei kyllä ole "sikamaisen kallista".
T. 250 euron lasku vähän samanlaisessa tilanteessa... ;)Just olin sanomassa, että 85 euroa kolmen ruokalajin illallisesta juomineen kuulostaa erittäin edulliselta!
tuohan on duunarin melkein 3 päivän palkka
Vierailija kirjoitti:
Ne pikkujoulut olivat parhaat, joihin meitä työpaikan naisia ei kutsuttu lainkaan! Työntekijöitä oli yhteensä kahdeksan, joista kaksi naisia. Meille tuli eräs perjantai-ilta puhelimeen viesti "Terveisiä firman pikkujouluista" ja kuva jätkistä paljuilemassa drinksut kädessä.
Eihän naiset edes lähde paljuilemaan, joten turha kutsua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on työyhteisössä sekä vuokratyöntekijöitä että firman palkkalistoilla olevia. Kaikki tehdään samassa porukassa samoja hommia, mutta pari vuotta sitten tehtiin päätös, että pikkujoulut on ainoastaan firman "oikeille" työntekijöille. Itseäni ketuttaa sen verran, että solidaarisuuden nimissä jään pois, vaikka tarjoilut ja ohjelma olisivat suht yltäkylläiset.
Olet ihana! Meillä on samanlainen työyhteisö ja itse olen vuokratyöntekijä, ja useimmiten tuntuu että me olemme alempaa kastia, vaikka ihan samoja hommia tehdään. En tiedä vielä, onko meillä asiaa pikkujouluihin vai ovatko ne vain talon väelle. Jos saamme osallistua, niin ihan varmasti sielläkin osa "oikeista" työntekijöistä on asenteella "mitä nuo täällä tekee"...
Anteeksi offtopic, lämmitti vain mieltä, kun joku puolustaa vuokratyökavereitaan.
Tämä on muuten todella yleistä, että alihankkijat jätetään pois. Itselläni oli parissa omassa tiimissä alihankkijoita, jotka olivat kiinteä osa tiimiämme. Halusivat vain tehdä oman firman laskuun hommia. Meidän koko tiimi protestoi niitä firman tapahtumia, joihin alihankkijat eivät olleet tervetulleita. Ja kun firman omille työntekijöille hankittiin joululahjat, niin me tiiminä ostettiin vastaavat myös alihankkijoille.
Näitä on hauska lukea kun itselle ei ole koskaan sattunut mitään vastaavaa. Olen ollut vain hauskoissa pikkujouluissa. Yksissä juhlissa jorylainen lähenteli nuorta neitoa, mutta siinä kaikki mistä voisin valittaa. Ehkä nolointa on ne firmat, joissa pikkujouluja ei vietetä firman piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän naiset edes lähde paljuilemaan, joten turha kutsua
Tai jos lähtevät niin joku ”me too”-insidentti siellä kuitenkin sattuu.
Selkeintä paljutella äijäporukalla.
set
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt vuosikausia vanhan työpaikkani käytäntöä, avecilliset pikkujoulut, joihin äitiyslomalla/perhevapaalla olevat eivät saaneet kutsua.
Käytännössä kuitenkin työntekijät voivat tuoda juhliin kenet vain kämppiksen/kaverit, ei kukaan valvo onko se avec oikeasti puoliso.
Mutta sitten vanhempainvapaalla olevat eivät saaneet missään nimessä tulla.
Avecilliset duunikekkerit on ihan persiistä, sellaset jätän väliin aina. Todella vanhanaikasta. Ja tarkoitus on viettää aikaa epävirallisesti työkavereiden kanssa eikä seurustella on puolison/kaverin/äipän kanssa. Suomalainen ei puhu sanaakaan kellekään jos oma seuralainen on matkassa.
Ei meilläkän ole ikinä kutsuttu mammalomalaisia tai opintovapaalla tai vuorotteluvapaalla olevia juhliin. Ei kukaan kiellä osallistumasta tietenkään mutta ne juhlat on yleensä vain aktiivisille työntekijöille.
Törttöilin aikanaan tosi sikana parissa pikkujouluissa. Sen jälkeen kävin vaan syömässä mahani täyteen. Otin mukaani viinaa ja jouluherkkuja ja menin kotiin selvänä.
Vierailija kirjoitti:
set
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt vuosikausia vanhan työpaikkani käytäntöä, avecilliset pikkujoulut, joihin äitiyslomalla/perhevapaalla olevat eivät saaneet kutsua.
Käytännössä kuitenkin työntekijät voivat tuoda juhliin kenet vain kämppiksen/kaverit, ei kukaan valvo onko se avec oikeasti puoliso.
Avecilliset duunikekkerit on ihan persiistä, sellaset jätän väliin aina. Todella vanhanaikasta. Ja tarkoitus on viettää aikaa epävirallisesti työkavereiden kanssa eikä seurustella on puolison/kaverin/äipän kanssa. Suomalainen ei puhu sanaakaan kellekään jos oma seuralainen on matkassa.
Ei meilläkän ole ikinä kutsuttu mammalomalaisia tai opintovapaalla tai vuorotteluvapaalla olevia juhliin. Ei kukaan kiellä osallistumasta tietenkään mutta ne juhlat on yleensä vain aktiivisille työntekijöille.
Tuolla heidän osallistuminen oli kielletty ja samaan aikaan esim, opiskeijatyöntekijät/extraajat toivat juhliin kämppiksiä ja ties mitä hoitoja. Ja ei siis auttanut vaikka olisi jäänyt perhevapaalle edellisenä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on työyhteisössä sekä vuokratyöntekijöitä että firman palkkalistoilla olevia. Kaikki tehdään samassa porukassa samoja hommia, mutta pari vuotta sitten tehtiin päätös, että pikkujoulut on ainoastaan firman "oikeille" työntekijöille. Itseäni ketuttaa sen verran, että solidaarisuuden nimissä jään pois, vaikka tarjoilut ja ohjelma olisivat suht yltäkylläiset.
Mun työpaikalla ei ole ikinä kutsuttu alihankkijoita juhliin. Syynä on ihan Suomen verottaja eikä mikään säätyjako. Omille työntekijöille firma saa kustantaa juhlat (tietyin rajoituksin) mutta muille siitä tulee lain mukaan veroseuraamuksia. Osa alihankkijoista ja vuokratyöntekijöistä on olleet mukana mutta vain jos heidän oma työnantaja maksaa "illalliskortin".
Sama koskee lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
set
Vierailija kirjoitti:
Tuolla heidän osallistuminen oli kielletty ja samaan aikaan esim, opiskeijatyöntekijät/extraajat toivat juhliin kämppiksiä ja ties mitä hoitoja. Ja ei siis auttanut vaikka olisi jäänyt perhevapaalle edellisenä päivänä.
Tämä kuulostaa kieltämättä aika oudolta.
Aikansa kun seuraa lähinnä muiden törttöilyjä pikkujouluissa ja kesäjuhlissa niin alkaa olla melko helppo päätös jättää väliin kaikki firman juhlat XD
Itsekin joskus mokaillut pienesti, mitäpä noista. Pahimpana ehkä tulla töihin juhlien jälkeisenä päivänä parin promillen humalassa suoraan jatkoilta. Vähän venähti. ... Osa oli ihan samassa kunnossa ja pari makoili lepohuoneessa oksennellen kunnes tajusiat lähteä kotiin. Ketään en onneksi ole erehtynyt nuoleksimaan tai panemaan. Näitäkin on ja paljon tullut nähtyä.
En ymmärrä miten sellaiset pikkujoulut voi olla onnistuneet tai mitkään muutkaan juhlat joissa känniörvelletään ja nolataan itsensä? Suomalaiset ei tosiaankaan osaa oikeasti juhlia,ei ainakaan sivistyneesti ja niin että toisillakin tulee mukava ja hyvä olo. Luulis että känniörvellys kausi ois ohi vanhemmilla
+ 30 vuotiailla ohi.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin oli firman järkkäämät pikkujoulut.
Miehet viettivät omakustanteisesti omat pikkujoulunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi silleen, että pomo kuukauden päivät hehkutti, että pikkujoulut 1.12. Sitten pidetään hauskaa!
No, pikkujoulupäivä koitti. Tehtiin duunit pitkin viikkoa jo osa etukäteen, että perjantaina kello 14.00 ollaan nätteinä, kun pomo tulee.
H-hetki koitti ja pomo tuli nolona paikalle. Siinä ruoes kahvinkeitto puuhiin ja tarjosi meille neljään pekkaan fazerin sinisen levyn.Siinä kauniina natusteltiin suklaata ja kuunneltiin häpeän pomon selityksiä. Hän oli viimeiseen saakka yrittänyt saada rahaa juhliin, kuten ennenkin vaan ei.
Itse tuumasin, että mikäs hätä tässä, vieressä on alepa eikun ostoksille tai mennään syömään edes yhdessä - omakustanteisesti. Ei kelvannut vanhemmalle väelle, kun kusetetuksi tultiin.Hirveen älämölön kanssa hävisivät pois ja me pomon kanssa kaksin käytiin syömässä. Miehemme ja muutamia kavereita tuli myöhemmin ja hemmetin hauska ilta siitä tulikin.
Naurattaahan tuo nyt. Työpaikan pikkujoulut ja mimmit glittervaatteissa naatiskelee rivit suklaata. ;)Jos olisin ollut pomo, niin olisin varmasti järjestänyt edes musiikkia, glögiä ja joulutorttuja ihan omaan piikkiini. Ja tarjonnut kierroksen baarissa.
Kyllä, mielummin Visa vinkumaan kuin tuollainen todella nolo mahalasku.
Jos oli pieni porukka ja vanhempia naisia, niin edes ravintolaruokailu ei olisi tullut älyttömän kalliiksi, kun kukaan ei jaksa syödä montaa ruokalajia ja pullo tai kaksi viinia riittää.
Mielummin itsekin haluan jonkun lahjakortin esim ravintolaan tai vaikka hierojalle, enemmän arvostaisin kun känniörvellystä josta seuraa sanaharkkaa ja tappelua,ei ole mukava seurata kun muut örveltää,oksentelee ja sössöttää typeriä,tulee vaan ahdistunut ja olo että pelkkää veetuilua koko pikkujoulut,sitä sit liukenee nopeasti paikalta ja on vain ärsyyntynyt että työnantaja ei arvosta työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli firman pikkujoulujen jatkot baarissa.
Melko tuhdissa humalassa olin.Sain kuningasidean mennä yhteen gaymestaan, ajatuksena gangbang tuntemattomien miesten kanssa. Luonnollisesti olen perheellinen heteromies.
Mestan ovella ei päästetty sisään, sanottiin että "ei susta olis täällä iloa kellekään".
Yritin vielä legendaarista "ladon seteleitä sun käteen, sano kun riittää"-kikkaa.
Rahat meni, ovi ei auennut.
Aamulla herätessäni kotoa, kiittelin mielessäni portsaria jämäkkyydestä.
Ei kerta homoksi tee!
Ja seuraava kerta ei satu.....
Pomo tuli sijteerin kanssa mutta lähti vaimon kanssa.
Kyllä itse fyysisen työntekijänä olisin toivonut lahjakorttia enkä katsella kun muut kännissä ja aikuiset käyttäytyy kuin teinit jotka ekaa kertaa humalassa.