Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?
Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?
Kommentit (1197)
Pankin pikkujoulut, joissa juomatarjoiluna oli pankinjohtajan puolison itse tekemä kotiviini.
Muukin tarjoilu halvin ja niukin mahdollinen. Myös pidettiin samassa huoneessa, jossa syötiin työpaikkalounas.
Mutta eipä ainakaan kukaan örveltänyt tai mokaillut kännissä.
Olen ihmetellyt vuosikausia vanhan työpaikkani käytäntöä, avecilliset pikkujoulut, joihin äitiyslomalla/perhevapaalla olevat eivät saaneet kutsua.
Käytännössä kuitenkin työntekijät voivat tuoda juhliin kenet vain kämppiksen/kaverit, ei kukaan valvo onko se avec oikeasti puoliso.
Mutta sitten vanhempainvapaalla olevat eivät saaneet missään nimessä tulla.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt vuosikausia vanhan työpaikkani käytäntöä, avecilliset pikkujoulut, joihin äitiyslomalla/perhevapaalla olevat eivät saaneet kutsua.
Käytännössä kuitenkin työntekijät voivat tuoda juhliin kenet vain kämppiksen/kaverit, ei kukaan valvo onko se avec oikeasti puoliso.
Miksi ne, jotka eivät ole nyt töissä, pitäisi saada osallistua työpaikan tapahtumiin? Sittenhän kaikki eläkeläiset ja poispotkitutkin pitäisi kutsua mukaan.
Jouduin istumaan työpaikan 2. isoimman pomon kanssa samaan pöytään, koska kaikki paikat oli jo täynnä ja tulin aika myöhään paikalle. Hänen kanssaan pöydässä istui lisäkseni nuori kaveri, joka koko illan nuoleskeli tätä pomoa, jotta se jatkaisi hänen tehtäväänsä ko. paikassa.
Kehuskelivat viiniä ja sen jotain rypälettä, kurkkasin sitten pulloa niin ei se ollut edes siitä rypäleestä tehtyä viiniä :D
Ihan järkkyä ja lähdin heti kun olin saanut ruokailtua. En mene toiste. Tää 2. pomo piti vielä juhlissa puheen, jossa oli mukahauskoja sattumia, joille kaikki väkinäisesti naurahteli koska niin kuuluu tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne, jotka eivät ole nyt töissä, pitäisi saada osallistua työpaikan tapahtumiin? Sittenhän kaikki eläkeläiset ja poispotkitutkin pitäisi kutsua mukaan.
Meillä itseasiassa pikkujouluihin kutsutaan samana vuonna eläköityneet ja työpaikkaa vaihtaneet. Aika harva viitsii tulla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltainen työpaikka ja pihi järjestäjä. Syötiin taukotilassa järjestäjän itsensä keittämää riisipuuroa, jälkkäriksi joulutorttu (1 kpl per hlö) ja kuppi kahvia, omakustannehintaan. Taustalla soi Vesa-Matti Loirin joululauluja. Mantelin puurosta saanut voitti rasian Juhlapöydän konvehteja.
:D
Tuo vesku loirin joululaulut vielä maksivoivat kurjuuden :D
Eipäs. Riisipuuro on hyvää ja Loirin joululaulut ihania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Firman uusi miespuolinen työntekijä, ikää 60v, tuijotti pikkujouluissa itseään 20-30 vuotta nuorempia naisia silmät killilään ja oikeasti kieli hampaiden välissä ulkona ja tanssahteli setämies tyyliin niiden kanssa lipevä hymy naamallaan. Tunki myös nuorten naisten pöytiin jututtamaan niitä ja kiusaantuneisuus oli käsinkosketeltavaa ja vaati ja selvitti, miten kaikkien pitäisi seurustella ja tanssia ja jutella, jotta "tutustuttaisiin".
Ei varmasti edes tajua, kuinka idiootilta näytti. Veetuttaa jo valmiiksi nähdä sen naamaa töissä. Toivon sormet ristissä, että olisi ehdotellut loppuillasta jotain sopimatonta ja saisi potkut. Tällä on tietty myös näiden nuorten naisten ikäisiä tyttäriä.
Eikö työkavereihin saakaan yrittää tutustua?
Ja just siksi, että tuollainen ajattelu oli jotenkin minuunkin iskostettu, niin annoin ihan liian monen tuollaisen 60v miehen lääppiä ja avautua elämästään ja roikkua pöydässä koko illan. Monet illat meni nuorena naisena siihen että kuuntelin jonkun 60v elämäntarinaa ja kömpelöä flirttiä, kun "sehän vaan haluaa tutustua niin ei saa olla ilkeä."
Ot, ei tarvi jatkaa tästä, mutta ihan pakko kommentoida.
Sitten, pikkujoulut. Mitään tosi isoja ylilyöntejä ei oo sattunut. Mitä nyt aina yks työkaveri veti liiskat ja sitten sen taksi kotiin piti maksaa porukalla kun ei siitä tienny oliko rahaa vai ei.
Mua ei saisi vetämään kännejä työporukan kanssa mistään hinnasta. Työporukka koostuu aika pitkälti ekonomeista, insinööreistä tms ja ollaan ehkä hieman "totista" sorttia, että siinä ehkä syy.
Otan kyllä kuppia ihan kunnolla silloin kun otan, mutta se on aika pienen porukan parissa. Perseet olalle pikku jouluissa ja maanantaina toimistolle on minun näkemys maanpäällisestä helvetistä. Nolottaisi ihan hirvittävästi. Ei ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Oli firman pikkujoulujen jatkot baarissa.
Melko tuhdissa humalassa olin.Sain kuningasidean mennä yhteen gaymestaan, ajatuksena gangbang tuntemattomien miesten kanssa. Luonnollisesti olen perheellinen heteromies.
Mestan ovella ei päästetty sisään, sanottiin että "ei susta olis täällä iloa kellekään".
Yritin vielä legendaarista "ladon seteleitä sun käteen, sano kun riittää"-kikkaa.
Rahat meni, ovi ei auennut.
Aamulla herätessäni kotoa, kiittelin mielessäni portsaria jämäkkyydestä.
Ei kerta homoksi tee!
Vierailija kirjoitti:
Mua ei saisi vetämään kännejä työporukan kanssa mistään hinnasta. Työporukka koostuu aika pitkälti ekonomeista, insinööreistä tms ja ollaan ehkä hieman "totista" sorttia, että siinä ehkä syy.
Otan kyllä kuppia ihan kunnolla silloin kun otan, mutta se on aika pienen porukan parissa. Perseet olalle pikku jouluissa ja maanantaina toimistolle on minun näkemys maanpäällisestä helvetistä. Nolottaisi ihan hirvittävästi. Ei ikinä!
Olen samaa sorttia. Tosin tiedän olevani vähän "party pooper" sillä en halua irrotella työporukan kanssa...en pikku jouluissa, en afterworkissa...en missään. Mutta vaikka en juo niin en myöskään juoruile illan tapahtumista myöhemminkään toimistolla. Pidän niitä ihmisiä alhaisista alhaisimpina jotka menevät firmojen juhliin, ovat siellä selvin päin, ja painavat mieleensä KAIKKI asiat mitä joku on tehnyt/sanonut kännissä vain ja ainoastaan kertoakseen niistä myöhemmin raskaasti värikynää käyttäen. Tästä alhaisesta ihmistyypistä on vielä delux-versio, eli se joka ottaa tahallaan puhtoisen absolutisti-marttyyrin roolin. ja vetää herneen nenään jostain pienestä kännissä sanotusta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltainen työpaikka ja pihi järjestäjä. Syötiin taukotilassa järjestäjän itsensä keittämää riisipuuroa, jälkkäriksi joulutorttu (1 kpl per hlö) ja kuppi kahvia, omakustannehintaan. Taustalla soi Vesa-Matti Loirin joululauluja. Mantelin puurosta saanut voitti rasian Juhlapöydän konvehteja.
Mä olisin syyttänyt musiikkivalinnan tehnyttä työpaikkakiusaamisesta. Kidutusta veskun mölinän kuunteluttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Pankin pikkujoulut, joissa juomatarjoiluna oli pankinjohtajan puolison itse tekemä kotiviini.
Muukin tarjoilu halvin ja niukin mahdollinen. Myös pidettiin samassa huoneessa, jossa syötiin työpaikkalounas.
Mutta eipä ainakaan kukaan örveltänyt tai mokaillut kännissä.
Hih, pankkitoimihenkilöiden kiljukekkerit!
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt insinööriporukan, joka ensin leikkii "kuka hyppää useamman tuolin yli"-leikkiä, siinä saatuja mustelmia ja ruhjeita sitten täydennetään nyrkkitappelulla.
Aamulla naamat mustana töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on työyhteisössä sekä vuokratyöntekijöitä että firman palkkalistoilla olevia. Kaikki tehdään samassa porukassa samoja hommia, mutta pari vuotta sitten tehtiin päätös, että pikkujoulut on ainoastaan firman "oikeille" työntekijöille. Itseäni ketuttaa sen verran, että solidaarisuuden nimissä jään pois, vaikka tarjoilut ja ohjelma olisivat suht yltäkylläiset.
Olet ihana! Meillä on samanlainen työyhteisö ja itse olen vuokratyöntekijä, ja useimmiten tuntuu että me olemme alempaa kastia, vaikka ihan samoja hommia tehdään. En tiedä vielä, onko meillä asiaa pikkujouluihin vai ovatko ne vain talon väelle. Jos saamme osallistua, niin ihan varmasti sielläkin osa "oikeista" työntekijöistä on asenteella "mitä nuo täällä tekee"...
Anteeksi offtopic, lämmitti vain mieltä, kun joku puolustaa vuokratyökavereitaan.
Olin kesätöissä eräässä valtion laitoksessa, työ liittyi opintoihin mutta ei ollut harjoittelupaikka vaan ihan palkallinen kesätyö. Laitoksella oli juhlat sinä kesänä, ja työntekijöille tarjottiin ravintolailta hulppeine aterioineen lähimmässä kaupungissa. Mutta eipä kesätyöntekijöille. Armollisesti tarjottiin mahdollisuutta osallistua, jos itse olisi maksanut. No eipä sitä opiskelijana ollut sellaiseen varaa eikä kyllä olisi enää pahemmin huvittanutkaan.
Kiitos ISKKVL Enonkoski. Tuli tympeä työelämä tutuksi jo varhain.
Vierailija kirjoitti:
Järjestän nykyään aika harvoin juhlia kun tytärkään ei niiden synttärijuhlien perään enää teininä ole, mutta niissä ei koskaan tarjota alkoholia. Toki todella isoihin juhliin voisi ehkä jotain harkita, mutta meidän kotona ei juoda. Kaikille tämä on ollut ok.
Tekopyhintä ******, mitä olen lukenut. "MEIDÄN kotona ei juoda." Kuvitteletko kenties perheinesi olevanne jotain parempia tai mallikansalaisia, kun TEILLÄ ei juoda?
Suosittelen edellisen kirjoittanutta hakemaan pikaisesti apua alkoholiongelmaansa. Jos toisen, tuntemattoman, henkilön alkoholiton elämäntapa aiheuttaa tuollaisen alemmuuskompleksin ja raivon, niin oikeesti. Hae apua. Heti.
Ihan ok olleet.
Pitempään olen voinut viipyä silloin, kun olen järkännyt itse alkuillan ohjelmaa. Muutoin mulle riittää se kohteliaisuustunti, jonka jälkeen on säädyllistä poistua kotiin. Känniörvellyksiä en suostu seuraamaan, riittää se mitä kuulee jälkiraporteista.
Ne pikkujoulut olivat parhaat, joihin meitä työpaikan naisia ei kutsuttu lainkaan! Työntekijöitä oli yhteensä kahdeksan, joista kaksi naisia. Meille tuli eräs perjantai-ilta puhelimeen viesti "Terveisiä firman pikkujouluista" ja kuva jätkistä paljuilemassa drinksut kädessä.
Ryyppäjäiset,kun en itse juo lainkaan tai tosi harvoin ja silloinkin itsekseen kämpillä, ei tartte sit nolata tai selitellä miks on sanonut niin tai näin...tai tehnyt ja nolannut itsensä typerällä tavalla.
Olet ihana! Meillä on samanlainen työyhteisö ja itse olen vuokratyöntekijä, ja useimmiten tuntuu että me olemme alempaa kastia, vaikka ihan samoja hommia tehdään. En tiedä vielä, onko meillä asiaa pikkujouluihin vai ovatko ne vain talon väelle. Jos saamme osallistua, niin ihan varmasti sielläkin osa "oikeista" työntekijöistä on asenteella "mitä nuo täällä tekee"...
Anteeksi offtopic, lämmitti vain mieltä, kun joku puolustaa vuokratyökavereitaan.