Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?

Vierailija
28.10.2015 |

Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?

Kommentit (1197)

Vierailija
661/1197 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujoulut -90 armeijassa. Ensimmäiset naiset alkoivat -90 luvulla tulla armeijaan töihin. Noloimmat hetket oli juhlat joissa viina virtasi ja naiset yrittivät naittaa itseään varatuille miehille. Kyllä se myös onnistui. Ihme rituaalit.

Vierailija
662/1197 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkujoulut -90 armeijassa. Ensimmäiset naiset alkoivat -90 luvulla tulla armeijaan töihin. Noloimmat hetket oli juhlat joissa viina virtasi ja naiset yrittivät naittaa itseään varatuille miehille. Kyllä se myös onnistui. Ihme rituaalit.

Naiset eivät päässeet armeijaan kuin vasta 90-luvun puolivälin jälkeen, että se siitä.

Hyvä tarina taas faktoilla pilalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1197 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kovin paha pikkujoulumuisto. Oltiin firman kanssa yhteistyökumppaneiden kanssa yhteisissä pikkujouluissa joihin kuului päivällinen. Vieressäni istui tyyppi jota en tuntenut. Halaili ja puristeli minua koko ajan. Omille tyttärilleni olen onneksi opettanut miten tuollaisissa tilanteissa tulee vetää raja.

Vierailija
664/1197 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujoulupassi kirjoitti:

Koronapassi on täysin sama kuin orjuus. Jos ette nyt herää ja vastusta tätä fasistista/totalitääristä koronapassia, tulette menettämään kaiken. Tehdään kaikkialla kuten Tanskassa eli kukaan ei mene koronapassia pyytävään paikkaan. Viikossa on passi historiaa. Tämä on ainut keino siellä Suomessa.

Tällä aseettomalla valloituksella ei ole mitään tekemistä terveyden kanssa!!!

Tule sinä tänne niin saat voita sen leipäs päälle!

Vierailija
665/1197 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

L&T häpeällisesti kitsastelee pikkujoulujen järjestyksessä siivoojilleen. Asiakasyritys (Valmet Automotive) taasen kestitsi L&T:n siivoojatkin! Molemmat pörssiyrityksiä…

Vierailija
666/1197 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työporukalla mentiin töiden jälkeen syömään. Ihan sikamaisen kallis ravintola, johon tehtiin varaus. Tilattiin punaviiniä, alkupalat, pääruuat, jälkkärit, kahvit ja konjakit. Esimies kysyi aina kaikilta, mitä haluaa. Minä ajattelin, että kylläpä työnantaja tarjoaa mahtipontiset tarjoilut. Kun oli istuttu herkutellen 2,5 tuntia, tuli lasku!!! Jokaisen osuus oli jaoteltu, ja minä jouduin maksamaan Visa creditillä 85 euroa omista ruuista ja juomista, koska minulla ei ollut tilillä niin paljon käyttörahaa.

Ai kauhea! Mulla vähän sama. Oltiin koulutuksessa vieraassa kaupungissa, joka sattuu olemaan pääkaupunki ja hinnat tapissaan. Meidän esihenkilön esihenkilö kysyi koulutuksen jälkeen, ketkä tarvitsee taksin ravintolaan vai käveleekö joku mieluummin. Minä tietysti kollegan kanssa viittasin, että taksi. Meille se tilattiin ja muut käveli. Perillä ravintolassa taksi pyysi maksun. Maksoin ja ajattelin, että kuitti menee kuluihin. Ennen ruuan tilausta tämä isompi päällikkö onneksi muisti mainita, että nythän ollaan sitten kaikki vapaa-ajalla ja kukin tilaa oman nälän ja lompakon paksuuden mukaan.

Otin pelkän pääruuan ja vettä. Se pääruoka jo maksoi trendiravintolassa jotain 25€. En tiedä, ymmärsikö meilläkään kaikki edes siinä vaiheessa, että firma ei maksa, koska jotkut tilasi alkuruuat, pääruuat, jälkkärit, kahvit ja konjakit sekä viinit. Ollaan pienipalkkaisia taloushallinnon ihmisiä (esim. palkanlaskijat, reskontran hoitajat jne.).

Vierailija
667/1197 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt karmea, mutta:

Olin nauttinut alkoholia runsaasti jo juhlien alettua iltapäivällä. Pikkujoulupaikan vessassa sitten hokasin, että iltameikkihän saa olla näyttävämpi. Kassissa oli pieni puteli glittersuihketta, jota olin tyylikkäästi laittanut kampaukseeni. Suihke sopi myös iholle, joten spreijassin sitten naamaakin "kevyesti". Kuvittelin olevani säihkyvän upea ilmestys.

Myöhemmin kuvia katsellessani huomasin näyttäneeni lähinnä ihmemaa Ozin peltimieheltä. Tämä kuva voisi olla em. juhlista https://www.savonkinot.fi/event/4403/title/kavi_ihmemaa_oz/

Vierailija
668/1197 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta!

Vierailija
669/1197 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli firman pikkujoulut pienessä ravintolassa. Osa väestä (esim. minä) oli pukeutunut hienosti, siis parempia juhlia varten. Oli korkkarit jalassa ja satiinimekko ja kiharainen nutturakampaus. Osa oli hyvinkin junttimeiningillä eli siniset farkut ja t-paita tai verkkarit ja college. Aikani katselin, että mikä tätä porukkaa vaivaa, kun tullaan virttyneissä verkkareissa. Kun oltiin ulkona ”happihypyllä”, kysyin pikkuhiprakassa yhdeltä toimistotyypiltä, miksei ihmiset osaa enää nykyisin pukeutua, kun tullaan firman bileisiin. Hän vastasi kutakuinkin näin: ”Siinä kutsussahan oli erityisesti toivottu pukeutuskoodi: mitä rennompi sen parempi”. Enpä ollut ilmeisesti kutsua lukenut. No, ainakin niissä pikkujouluissa opin, että meidän toimarin toive on bilettää mahdollisimman rentussa asussa ja ulkomuodossa.

Vierailija
670/1197 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkomies hääräsi kimpussani. Olin itsekin sen verran kännissä ja kokematon, että annoin hänen olla vähän liian tungetteleva, mutta kuitenkin pidin rajani. Eli annoin pussata kerran poskelle. Annoin hänen pitää käteään mun...ööh niskan päällä, tai siis harteilla, silleen miten kavereita yleensä pidellään. 

Sain työpaikalla maineen kauheana miesten nielijänä, joka vokottelee varattuja miehiä. Sen jälkeen en ole enää koskaan mennyt mihinkään työpaikan pippaloihin. Ikävä kyllä, koska työpaikalla oli paljon minua kiinnostavia sinkkumiehiäkin, mutta tuo turjake pilasi kaiken.

Hassuinta tässä kaikessa on se, että olin neitsyt nainen silloin. Ja olen edelleen nelikymppisenä =D 

Mut hei, mulla on sentään miesten nielijän maine! Sen kanssa on hyvä elää..

Vierailija
671/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät päässeet armeijaan kuin vasta 90-luvun puolivälin jälkeen, että se siitä.

Hyvä tarina taas faktoilla pilalla.

Ilmeisesti kuitenkin kyökin puolella hommissa.

Vierailija
672/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

L&T häpeällisesti kitsastelee pikkujoulujen järjestyksessä siivoojilleen. Asiakasyritys (Valmet Automotive) taasen kestitsi L&T:n siivoojatkin! Molemmat pörssiyrityksiä…

Meillä sama mut kyseessä sol, esimiehet yms "paremmat" kuuleman mukaan menossa risteilylle ja yöpyvät hotellissa, me oikeasti työtätekevät saamme mennä kämäseen pikkupuffettiin syömään kiinalaista, vain 60 paikkoja (yrityksessä yli 100 työntekijää) ja kaiken lisäksi aika sellainen että moni on töissä.

Että näin taas kerran palkitaan oikeasti raskaan työn raatajat!

Vierailija
673/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kun työnpaikan oma ystävä juoru lauma järjestää yhdessä pikkujoulut joihin "kaikki" saa tulla. 

Vierailija
674/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne pikkujoulut olivat parhaat, joihin meitä työpaikan naisia ei kutsuttu lainkaan! Työntekijöitä oli yhteensä kahdeksan, joista kaksi naisia. Meille tuli eräs perjantai-ilta puhelimeen viesti "Terveisiä firman pikkujouluista" ja kuva jätkistä paljuilemassa drinksut kädessä.

Eihän naiset edes lähde paljuilemaan, joten turha kutsua

Tai jos lähtevät niin joku ”me too”-insidentti siellä kuitenkin sattuu.

Selkeintä paljutella äijäporukalla.

Meillä kävi näin. Eräs varttuneempi mies ei edes lähennellyt nuorta uutta naistyöntekijää vaan yritti ihan normaalisti iskeä juttua, mutta oli melkoisessa kännissä ja samassa pöydässä hieman mölyttiin ja kerrottiin ”huonoja” vitsejä, niin eräs vanhempi nainen veti herneen nenäänsä ja alkoi syytellä tätä miestä ahdistelusta. Tämä uusi työntekijä kiisti, ettei tässä mitään ole tapahtunut ja lopputuloksena oli, että tämä vanhempi nainen kanteli esimiehelle, mutta mitään se seurauksia ei ollut, koska mitään ei ollut tapahtunut. Tunnelma oli työpaikalla tämän jälkeen hieman kireä pitkän aikaa.

Verbaalinen ahdistelukin on seksuaalista ahdistelua. Kysehän oli siitä, että nämä "huonot vitsit" joita ymmärtäväisesti selitätä työntekijän kännitilalla, loukkasivat sitä naista. Kyse ei ollut siitä, että mies olisi fyysisesti jotain kourinut. Vaan kyse oli siitä mitä hän puhui.

Itsekin kokisin inhottavana ja vastenmielisenä kuunnella tietynlaista puhetta, ja jos henkilö ei ymmärrä poistua tai olla hiljaa niin silloinhan kyse olisi juurikin ahdistelusta.

Vierailija
675/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain varmaan montaa munaa mutta en muista mitään. Tautikin tuli.

Vierailija
676/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Letkajenkkaa tanssittiin vasta 1960-luvulla.

Vierailija
677/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo laittoi joulukakun keskelle pöytää, veti pöydän keskelle huonetta ja kehotti kaikkia tulemaan piiriin. Laittoi joululaulun soimaan ja sanoi että otetaan toisiamme kädestä ja tanssitaan pöydän ympärillä. Muutama minuutti sinä riehuttiin ja kun biisi loppui niin pomo toivotti hyvää joulua.

Vierailija
678/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työporukalla mentiin töiden jälkeen syömään. Ihan sikamaisen kallis ravintola, johon tehtiin varaus. Tilattiin punaviiniä, alkupalat, pääruuat, jälkkärit, kahvit ja konjakit. Esimies kysyi aina kaikilta, mitä haluaa. Minä ajattelin, että kylläpä työnantaja tarjoaa mahtipontiset tarjoilut. Kun oli istuttu herkutellen 2,5 tuntia, tuli lasku!!! Jokaisen osuus oli jaoteltu, ja minä jouduin maksamaan Visa creditillä 85 euroa omista ruuista ja juomista, koska minulla ei ollut tilillä niin paljon käyttörahaa.

Ai kauhea! Mulla vähän sama. Oltiin koulutuksessa vieraassa kaupungissa, joka sattuu olemaan pääkaupunki ja hinnat tapissaan. Meidän esihenkilön esihenkilö kysyi koulutuksen jälkeen, ketkä tarvitsee taksin ravintolaan vai käveleekö joku mieluummin. Minä tietysti kollegan kanssa viittasin, että taksi. Meille se tilattiin ja muut käveli. Perillä ravintolassa taksi pyysi maksun. Maksoin ja ajattelin, että kuitti menee kuluihin. Ennen ruuan tilausta tämä isompi päällikkö onneksi muisti mainita, että nythän ollaan sitten kaikki vapaa-ajalla ja kukin tilaa oman nälän ja lompakon paksuuden mukaan.

Otin pelkän pääruuan ja vettä. Se pääruoka jo maksoi trendiravintolassa jotain 25€. En tiedä, ymmärsikö meilläkään kaikki edes siinä vaiheessa, että firma ei maksa, koska jotkut tilasi alkuruuat, pääruuat, jälkkärit, kahvit ja konjakit sekä viinit. Ollaan pienipalkkaisia taloushallinnon ihmisiä (esim. palkanlaskijat, reskontran hoitajat jne.).

Oliko sun jaloissa jotain vikaa, kun halusit taksilla ?

Jos 2.ta lukuunottamatta kaikki muut kävelivät, miksi talon olisi pitänyt kuitata se ?

Vierailija
679/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama mut kyseessä sol, esimiehet yms "paremmat" kuuleman mukaan menossa risteilylle ja yöpyvät hotellissa, me oikeasti työtätekevät saamme mennä kämäseen pikkupuffettiin syömään kiinalaista, vain 60 paikkoja (yrityksessä yli 100 työntekijää) ja kaiken lisäksi aika sellainen että moni on töissä.

Että näin taas kerran palkitaan oikeasti raskaan työn raatajat!

RTK ei ole tarjonnut moneen vuoteen edes joululounasta missään peruslounaspaikassa. Piparin ja pahvimukin glögiä sai, jos täytti henkilöstökyselyn toimihenkilöiden toimistossa. Rahaa kuulemma ei ole eikä ole ollut moneen vuoteen. 

Vierailija
680/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka oli teollisuusalueella, jossa on vain 1 ravintola, ei oo halpa.

Pikkujoulut pidettiin yhtenä perjantaina, alkoi ruokailla. Tilattiin kaikille pizzaa.

Budjetti oli 25 euroa henki, pizza maksoi 10 e ja n 4 tölkkiä juotavaa.

Sovittiin aloitetaan juhlat pizzalla, jotta ravintolan ei tarvi olla meitä varten myöhemmin auki. Ravintoloitsija oli päättänyt tehdä pizzat heti lounaan jälkeen. Kun saimme ne, kaikki oli kylmiä.

Siihen päälle 4 juomaa, joku radiokanava soi ja siinä se oli. Olin klo 20 kotona.

Firman nettisivuilla kerrotaan henkilökuntaa muistetaan juhlilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi