Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?

Vierailija
28.10.2015 |

Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?

Kommentit (1197)

Vierailija
681/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin firman pikkujouluissa, jossa ei ollut mitään jouluista. Ei joulukuusta, ei joululauluja, ei jouluruokia tai -juomia, eikä lahjoja. Ruokana oli jotain mössöjä, jota kaikki voi syödä. Jäi vaisu olo. Olisivat voineet jakaa ne rahat kuponkeina, joilla olisi saanut toivomaansa ruokaa ravintolasta.

Vierailija
682/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori off topic, mutta tulee mieleen, että minkähänlaista fiksua piristystä voisi oikeasti keksiä niihin pikkujouluihin, joissa ehkä käyttäydytään siististi eikä ole tarkoituskaan sikailla, mutta jotka ovat aina tylsiä/vaivautuneita tunnelmaltaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ongelma on siinä ettei täällä osata juhlia ilman et pitää perseet olalla olla! Muualla maassa kunnioitetaan toisen juomattomuutta eikä haukuta raivoraittiiksi uskivaiseks. Suomessa ei vaan haluta osata juhlia niin että kaikilla olisi hyvä ja mukava olla.

Vierailija
684/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih kirjoitti:

Yhdeltä ei-kovin-pidetyltä pomolta varastettiin hänen saunassa ollessaan vaatteet pukutiloista, huusi sitten pää punaisena eteisessä pikkuinen pyyhe päällä perse vilkkuen :D

Naine vai mies?

Vierailija
685/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori off topic, mutta tulee mieleen, että minkähänlaista fiksua piristystä voisi oikeasti keksiä niihin pikkujouluihin, joissa ehkä käyttäydytään siististi eikä ole tarkoituskaan sikailla, mutta jotka ovat aina tylsiä/vaivautuneita tunnelmaltaan?

Joku show jota voi katsella. Ei olisi pakko juoda itseään puheliaaksi.

Vierailija
686/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse humalluin tarpeettoman kovasti ja vessassa käydessäni kännifantasioin naispuolisesta esimiehestäni ja meni ihan ma sturboinnin puolella. Ryntäsin sieltä sitten juhlatilaan ja huusin "kukkuluuruu, kohta lentää majoneesi", samalla kun laukesin hämmästyneen näköisen esimieheni kasvoille siinä kaikkien nähden. Voin kertoa, että sanomista tuli. Seuraavalla viikolla toki jo naurettiin porukassa sattumukselle kahvitauolla. Tuollaista voi sattua kenelle tahansa.

Sellainen fantasia sinulla...

Vierailija
687/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkujoulut -90 armeijassa. Ensimmäiset naiset alkoivat -90 luvulla tulla armeijaan töihin. Noloimmat hetket oli juhlat joissa viina virtasi ja naiset yrittivät naittaa itseään varatuille miehille. Kyllä se myös onnistui. Ihme rituaalit.

Naiset eivät päässeet armeijaan kuin vasta 90-luvun puolivälin jälkeen, että se siitä.

Hyvä tarina taas faktoilla pilalla.

Kyllä meillä varusmiesaikana 1997 oli naisia töissä armeijassa. Ja jos rajataan keittiö ja rättivarasto pois, niin sopimussotilaina eli ylikersantteina ihan oikeissakin töissä.

Vierailija
688/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin firman pikkujouluissa, jossa ei ollut mitään jouluista. Ei joulukuusta, ei joululauluja, ei jouluruokia tai -juomia, eikä lahjoja. Ruokana oli jotain mössöjä, jota kaikki voi syödä. Jäi vaisu olo. Olisivat voineet jakaa ne rahat kuponkeina, joilla olisi saanut toivomaansa ruokaa ravintolasta.

Meilläkään ei ole mitään jouluista eikä joulujuhlia saa kutsua enää joulujuhliksi. Meillä on muista maista Suomeen muuttaneita n. 50% henkilöstöstä ja olen ymmärtänyt, että heistä osa ei voi osallistua joulujuhliin uskonnon tai kulttuurin takia.

Olen ollut tässä samassa toimipisteessä 13 vuotta. Silloin aluksi pikkujouluissa oli kinkku ja laatikot ja rosollit ja sillit. Nyt kun väki on kansainvälistynyt, ei saa tarjota enää sianlihaa, eivätkä monet ole tottuneet suomalaisiin laatikoihin ja silliin tai rosolliin. Viime vuonna ei järjestetty pikkujouluja, mutta edellisenä vuonna oli vuoden lopettajaisjuhlat- niminen tilaisuus. Ruokana oli ravintolasta tilattuja kasseja, joissa oli mm. riisiä, broilerikastiketta, kasvisvartaita. Jälkkäriksi sentään saatiin perinteiset joulutortut ja glögiä.

Terkkuja työkavereille, jotka tunnistaa.

Vierailija
689/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

L&T häpeällisesti kitsastelee pikkujoulujen järjestyksessä siivoojilleen. Asiakasyritys (Valmet Automotive) taasen kestitsi L&T:n siivoojatkin! Molemmat pörssiyrityksiä…

Voi kun ei pörssiyrityskään välttämättä mitään osta. Meillä on joululahja 30€ rahaa epassiin. Lisäksi saadaan joulukortit, jossa perinteisesti kiitetään hyvästä työstä ja toivotetaan hyvää joulua. Ennen epassia lahja oli smartum-seteleitä 6 kpl. En nyt enää muista, oliko yksi seteli 4 vai 5€. Moni on sanonut, että ei he sillä ePassirahalla mitään tee. Ei se käy kaikille kuntosaleille eikä tanssitunneille tai kansalaisopistolle. Minä ostan sillä yleensä uintikortin 5 krt.

Vierailija
690/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti: Jouduimme maksamaan itse ruoan, 20€ per nuppi..

Vierailija
691/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksi kysymys. Siis tuliko viinaa ja munaa liian vähän vai liikaa?

Vierailija
692/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi silleen, että pomo kuukauden päivät hehkutti, että pikkujoulut 1.12. Sitten pidetään hauskaa!

No, pikkujoulupäivä koitti. Tehtiin duunit pitkin viikkoa jo osa etukäteen, että perjantaina kello 14.00 ollaan nätteinä, kun pomo tulee.

H-hetki koitti ja pomo tuli nolona paikalle. Siinä ruoes kahvinkeitto puuhiin ja tarjosi meille neljään pekkaan fazerin sinisen levyn.

Siinä kauniina natusteltiin suklaata ja kuunneltiin häpeän pomon selityksiä. Hän oli viimeiseen saakka yrittänyt saada rahaa juhliin, kuten ennenkin vaan ei.

Itse tuumasin, että mikäs hätä tässä, vieressä on alepa eikun ostoksille tai mennään syömään edes yhdessä - omakustanteisesti. Ei kelvannut vanhemmalle väelle, kun kusetetuksi tultiin.

Hirveen älämölön kanssa hävisivät pois ja me pomon kanssa kaksin käytiin syömässä. Miehemme ja muutamia kavereita tuli myöhemmin ja hemmetin hauska ilta siitä tulikin.

Naurattaahan tuo nyt. Työpaikan pikkujoulut ja mimmit glittervaatteissa naatiskelee rivit suklaata. ;)

Hämmentävää, ettei tähän ole tullut yhtään peukkuja (koko viiden vuoden aikana) ylös tai alas.

Vierailija
693/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

V. 2004 oli sellaiset karmeet pikkujoulut, että en saanu piparia. Herään vieläkin joskus itkien.

Työpaikassa 30 naista ja 2 miestä

Vierailija
694/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V. 2004 oli sellaiset karmeet pikkujoulut, että en saanu piparia. Herään vieläkin joskus itkien.

Työpaikassa 30 naista ja 2 miestä

No jos lapsenlapset on jo aikuisia ,niin suaattaapi pipari olla aika kuivaa........

Vierailija
695/1197 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verohallinnon pikkujoulut vuosituhannen alussa.

Kuivin suin kimppataksilla juhla/ruokapaikkaan, n. 3h matka. Lähtö aamulla klo 9.

Juhlapaikalla kuiva kuivan verojohtajan juhlapuhe, jonka jälkeen ruoan odotusta. Ei alkoa eikä mitään muutakaan. Toisilleen vieraat ihmiset koittavat keksiä puheenaiheita.

Ruoan jälkeen kahvi ja kuiva leivos. Kotiin 3h virka-ajan puitteissa Ylen radiota kuunnellen.

Vierailija
696/1197 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 40 000 asukkaan kaupunki. Kaupunki tarjoaa joulukahvit VA KI TUI SIL LE työntekijöille, sijaisille ei siis joulutorttukahveet kuulu.

Vierailija
697/1197 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen osuus oli jaoteltu, ja minä jouduin maksamaan Visa creditillä 85 euroa omista ruuista ja juomista, koska minulla ei ollut tilillä niin paljon käyttörahaa.

Pomo selvästi reilukerhon jäsen, mutta 85 euroa/pää ei kyllä ole "sikamaisen kallista".

T. 250 euron lasku vähän samanlaisessa tilanteessa... ;)

Just olin sanomassa, että 85 euroa kolmen ruokalajin illallisesta juomineen kuulostaa erittäin edulliselta!

tuohan on duunarin melkein 3 päivän palkka

Millä matematiikalla?

Vierailija
698/1197 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla tapahtunutta; olen aloittanut uudessa työssä kuukausi sitten.

Ison virastotalon kokoushuoneessa pidettiin juhlat. Ohjelma alkoi pöytien järjestelyllä eli piti tehdä yksi iso rivi pöydästä, mutta tila loppui kesken ja tämän vuoksi meille uusille ja ikäville työntekijöille tehtiin oma pöytä sivulle kahvipisteen viereen.

Alkuun piti pomot tervetuloa puheen jossa kehuivat toisiaan, sitten piti 2h luennon joku pomon tuttu asenteesta elämään (diakuvien kera jossa lähinnä kuuluisuuksien sitaatteja ajattelun voimasta)

Sitten oli kahvihetken aika, me kahvipöydän lähellä istuneet jouduimme siirtymään, koska istuimme liian lähellä kahvipöytää ja ihmiset eivät pystyneet letkeästi jonottamaan kahvipisteelle. Eli me uudet ja ei niin kivat (pomon mielestä) työntekijät joimme kahvimme seisten ison pöydän takana.

Kahvin jälkeen pomo piti reilun tunnin luennon miten kiva työyhteisö meillä on, tämän myötähäpeää herättävän puheen välissä oli x2 taukojumppa.

No puheen viimemetreillä hän paljasti, että tänään on hänellä syntymäpäivä.

Ruokaa odoteltiin noin 1h ja lopulta kun se saapui olikin kaikilla kova nälkä. Jonoon kiiruhti tuon ison pöydän valio työntekijät ja me uudet sekä ikävät työntekijät olimme jonossa viimeiset.

Minun edelläni oleva otti viimeiset lämpimät ruoat, salaatti ja leipää sekä vettä oli tässä vaiheessa jäljellä.

Eli ruoka-annokset oli laskettu niin, että ruokaa oli niukasti tilattu? Vai ottiko jonon alkupää jättiannoksia?

En tiedä, esimies vastasi että JAA, kun kysyimme tai sanoimme, että lämmin ruoka taisi loppua?

Oli todella kiusalliset ja ikävät juhlat, mutta onneksi tuli näihin karkeloihin mentyä.. minä en aio tulla jatkaa kun määräaikaisuuteni loppuu vuodenvaihteessa.

Oli kyllä sellainen kohtelu uusia kohtaan.

Vierailija
699/1197 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos mitään. Taustalle voisi laittaa soimaan joulumusiikkia, niin että on vähän hälyä eikä liian hiljaista. Näin ihmiset uskaltaa jutella enemmän. Sitten kynttilöitä (led, jos muut kielletty) pöydille ja valot pois. Tämä riittää.

Vierailija
700/1197 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karmeat näistä pikkujouluista teki oma mokailuni. Join tolkuttomat kännit, otin vielä jotain nenän kautta otettavaa huumettakin kun joku tarjosi ja kännipäissä kiinnosti kokeilla, ja lopputulos: herään seuraavana iltapäivänä työpaikan virkistystilojen suihkun lattialta, spermaa reisillä ja alakroppa paljaana. 

Painajainen ei tähän lopu. Seuraavana maanantaina alushousuni on laitettu nuppineulalla työpaikan ilmoitustaululle kommentilla, että "jollain oli villit pikkujoulut". Sitten paljastui, että olin sekstaillut pomoni kanssa, joka on paitsi naimisissa, niin hänen vaimonsa on samassa työpaikassa, vaan korkeammassa asemassa. Vaimo ei tiennyt asiasta vielä, mutta tämä pomoni ihastui minuun ja alkoi flirttailla niin kovin selvin päin arjessakin, että vaimo alkoi epäillä ja inhota minua, ja lopulta minun oli pakko vaihtaa työpaikkaa.

No huh huh. Nehän meni sitten just niin kuin Strömsöössä. Erittäin onnistuneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan