Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?
Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?
Kommentit (1197)
Gonamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tää soitti ex:lle kun oli puhelimenki kadottanut alkukohinoissa
Vastaan tähän, vaikken muita kirjoituksia ole laittanut. Tiedätkö ei se kadonnut puhelin varmasti ollu ainut luuri! Vähän jos kadotat nenäliinas, niin nenus tulee kuivattua. Miehenki jos hukkaa, niin uusi saattaa löytyä :/
Ei kun siinä sanottiin, että puhelin hukkui jo ennen lähtöä ravintolajatkoille. Minä ymmärrän asian niin, että se myös löytyi.
Ei se nyt ole ensimmäinen kerta, kun kissojen ja koirien kanssa on koko porukka etsinyt jonkun hukkaamaa omaisuutta ja aina ne kamat ovat löytyneet.
Onhan se voinu soittaa taksikuskin puhelimesta.
Vierailija kirjoitti:
Apua! :D Onhan noita tullut nähtyä, mokia lähinnä. Karmeita lähinnä siksi koska väki vetää liikaa viinaa eikä kykene enää normaaliin kommunikaatioon alkuillan jälkeen.
- vanhempi 55+ mies alkoi kännissä suudella 20v harjoittelijatyttöä, loppuillan etsi tätä ravintolasta kun kuvitteli pääsevänsä pukille, samaan aikaan kun tuo harjoittelijatyttö paneskeli naistenvessassa about samanikäisen harjoittelijamiehen kanssa :D Noille 55+ ja 20+ miehille tuli aamuyöstä kännitappelu tuosta tytöstä, samaan aikaan se tyttö lähti kolmannen miehen mukaan eikä nuo kaksi huomanneet mitään.
- eräs toinen 20+ harjoittelijatyttö päätyi laivaristeilyllä 45v talousjohtajan hyttiin, miehen paita oli ihan huulipunassa ja housut rikki haaroista ja kynsien jälkiä niskassa. Mietittiin että mitäköhän avovaimonsa mahtaa sanoa kun mies lähtee kotiin.
-miespuolinen työkaveri nro1 lähti kännissä kuljettamaan buffetista suurta keittokattilaa meidän pöytään, ja kompastui ja kaatoi sen kuuman keiton keskelle pöytää josta se roiskui meidän muiden päälle. Sain siitä roiskeita polville ja käsilaukulle, istuin sivummalla.
-miespuolisella työkaverilla nro2 oli kuski, ja he kyyditsivät naispuolisen kollegan samalla kotiin, tämä naispuolinen kollega oli ollut tosi kännissä eikä huomannut riisuneensa korkokenkänsä matkalla kotiin. Toinen kengistä oli jäänyt sinne auton takapenkille, ja ilmeisesti toinen jonnekin kadulle. Maanantai-aamuna tuo miespuolinen työkaveri tuli töihin silmä mustana, vaimonsa oli nyrkittänyt naamaan kun oli luullut että hänellä on ollut vieras nainen jonka kanssa muhinoinut takapenkillä koska oli löytänyt sen korkkarin sieltä seuraavana päivänä. Tuo mies oli muutenkin istunut etupenkillä ja naiskollega oli vallannut takapenkin nuokkumista varten. Näin kuski oli todistanut :)
-miespuolinen kollega nro3 kierteli pitkin ravintolaa puku päällä, katosi välillä ja palasi ilman päällyshousuja. Oli niin kännissä ettei saanut sanaa suustaan. Me yritettiin etsiä niitä sen housuja joka paikasta vessoja myöten mutta mistään ei löytynyt. Laitettiin hänet taksiin ja lähetettiin kotiin ilman housuja.
-miespuolinen kollega nro4 on aina ollut niin kiltti ja hiljainen työpaikalla, mutta kun sai viinaa niin alkoi karjua täysillä että hän on Suomen kovin seksipeto ja antaa kaikille naisille monta orkkua peräkkäin :D Hyppäsi lavalle huutamaan jotain Frederikin kappaletta vaikka bändi soitti jotain aivan muuta, tanssi hetken kuin mielipuoli kädet viuhtoen ja polvet melkein leukaan osuen, ja sammui lopulta nurkkaan.
Voi, oispa mullakin ollut joskus tuollaista - epistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten silloisen firmani pikkujoulut. Kaikki muut olivat aivan sekaisin paitsi minä, en nauttinut ollenkaan siitä että näin heidät sekoilemassa niin pahasti. Lähdinkin aika pian pois, ja seuraavalla viikolla sain potkut, koska "en sovellu työyhteisöön". Olin kuulemma pilannut muiden juhlafiiliksen, kun en sekoillut heidän kanssaan.
kaikeksi onneksi nykyinen työpaikkani ei ole moksiskaan siitä, etten halua osallistua mihinkään turhanpäivåäisiin kissanristiäisiin, joita he järjestävät. En ole koskaan välittänyt työkavereideni kanssa kaveeraamisesta, vaikka he ovatkin ihan kivoja. Haluan pitää työkaverit ja henk.koht. kaverit erillään toisistaan.
Väitätkö että sinut irtisanottiin koska pilasit pikkujoulujen tunnelman lähtemällä tilaisuudesta pois?
Tämä oli varmaankin viimeinen niitti heille. En aikaisemminkaan ollut osallistunut heidän järjestämiin virkistyspäiviin, afterworkeihin tai mihinkään muuhunkaan kuin max. muutaman kerran. Mutta tämä siis tapahtui ihan oikeasti.
tv. 292
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen osuus oli jaoteltu, ja minä jouduin maksamaan Visa creditillä 85 euroa omista ruuista ja juomista, koska minulla ei ollut tilillä niin paljon käyttörahaa.
Pomo selvästi reilukerhon jäsen, mutta 85 euroa/pää ei kyllä ole "sikamaisen kallista".
T. 250 euron lasku vähän samanlaisessa tilanteessa... ;)
Riippuu vähän ihmisestä. Jollekin tuo on todella iso raha.
qqgg kirjoitti:
Kuinkahan moni tämänkin ketjun pikkujouluista on keksittyjä? Tai liioiteltuja? Olisi kiva lukea oikeita tapahtumia.
jos oot semmoinen mamma henkilö, joka menee joka ilta nukkumaan klo 10.00.
niin voipi olla että jotain on elämässä jäänyt näkemättä....
Omalta osaltani surkeimmat pikkujoulut koskaan olivat ne, joissa olin järjestäjänä.
Ensiksikin sinä vuonna haluttiin toiminnalliset pikkujoulut, eikä pelkkää illallista. Ok, inhoan jo lähtökohtaisesti sellaisia, mutta ei ollut minun päätös. No ohjelman tekemisestä tuli tietenkin sitten kauhea stressi, kun piti keksiä jotain järkevää aktiviteettia isolle porukalle. Yhteistyö ei meinannut aluksi sujua muiden järjestäjien kanssa, koska heillä ei ollut halua suunnitella juhlan pääohjelmaa kunnolla vaan intoilivat kaikista ihan turhista pikkujutuista (tyyliin millaiset koristeet ruokapöytiin) ja minä olisin halunnut tehdä kunnollisen ohjelmarungon ennen sivuseikkojen miettimistä. No annoin asian olla ja kyllä se ohjelma saatiin lopulta kasattua pari päivää ennen juhlia, olisi vaan ollut kiva kun ei olisi jäänyt viimetinkaan eikä olisi tarvinnut improvisoida puolia asioista itse juhlapäivänä.
Itse juhlissa sitten 4/7 henkilöä järjestäjistä olivat liian kännissä jo puolessavälin juhlia, eikä hommien organisoinnista meinannut tulla mitään. Jouduin yksin pitämään huolen siitä, että se stressiä aiheuttanut ohjelma tulee vedettyä läpi siedettävästi. Toiset olisivat vain kaatuilleet lavalla ja sössöttäneet kännisiä juttujaan mikrofoniin. No ohjelma saatiin vedettyä läpi ja ainakin osa porukasta viihtyi, se on tärkeintä. Itse vain odotin, että ohjelma loppuisi pian.
Osa ruuista jäi tarjoilematta, koska känniset järjestelijät eivät hoitaneet cateringin ohjeistusta kunnolla. Itse en ollut vastuussa ruuasta, joten huomasin tämän vasta juhlien lopuksi. Onneksi ruokaa oli silti riittävästi ja se oli hyvää.
Porukka juhlissa riiteli jo alkuillasta, varmaan koska liikaa viinaa oli ollut tarjolla jo siihen asti ohjelman lomassa. Olisi pitänyt rajoittaa alkon määrää paremmin. Tämä oli ihan minunkin syytäni, en voi syyttää muita pikkujoulutoimikuntalaisia. Mutta kyllä se silti vitutti, kun aikuiset ihmiset joivat itsensä niin tuhtiin humalaan jo ennen ruokailua vain, koska drinkkien määrää ei ollut rajoitettu. Itsellä ei ole tapana vetää perseitä, niin en tajunnut näin käyvän. Oma moka, ensi kerralla tiedän paremmin ja laitan juomarajoitukset ennen ruokaa. Huoh.
Kaiken kaikkiaan oli mahdotonta nauttia juhlista, kun koko ajan piti varmistella ettei känniset pikkujoulutoimikuntalaiset pilaa koko juhlia sähellyksellään. Lisäksi vitutti kännissä riitelevät muut kollegat siellä. Lopuksi piti vielä jäädä siivoamaan muiden sotkuja juhlapaikalle kun muut lähtivät baariin jatkoille, vaikka olisin halunnut vain nukkumaan. Pelkkää kännisten sekoilua koko juhlat näin selväpäisen näkökulmasta.
Ei enää ikinä pikkujoulutoimikuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt piinahetki kirjoitti:
Olin lukuvuoden pituisessa työpestissä eräällä koululla. Pikkujoulut olivat yhdessä paikkakunnan ravintolassa heti koulupäivän päätteeksi perjantaina.
- NIIIN tylsää! :O Vaivaantunutta keskustelua, tikusta asiaa ja tekohauskaa - tiedättehän.
Ohjelmana olli vain ruokailua, ja meille oli varattu pieni, ahdistva kabinetti, jossa sitten olimme ihan keskenämme kollegoiden kanssa. Niiden samojen naamojen, joita katseltiin arkena töissäkin jo ihan tarpeeksi! :DJostain kummasta työkavereilla oli minusta ilmeisesti sellainen luulo, että olen kova ryyppäämään, vaikka en juo alkoholia ollenkaan! :'( Tämä voi johtua siitä, että tuolloinen mieheni oli pahasti alkoholisoitunut, kulki kylillä kapakoissa, oli kaikki vapaansa päissään jne. Pikkukaupungissa juorut kulkevat, miehen tavat helposti liitetään myös avovaimoon, "rikkinäinen puhelin" tuo lisää vettä myllyyn jne... Loppupäätelmä on sitten se, että molemmathan ovat tietysti alkoholisteja, pakostakin! :O
Arvatkaa, vahdattiinko minua henkeä pidätellen, että mitä tilaan ruoan kanssa juomaksi..? :O :D :D No toki vahdittiin!!! :D
Vieressä istuva kollega tilasi juuri minua ennen ruokajuoman, ja oikein merkitsevästi pohjusti, että minäpä taidankin kyllä ottaa ihan ison annoksen viiniä ruoan kanssa! :O Ja tilasi jonkin viinin - ihan vain siksi, että minäkin uskaltaisin tilata alkoholia ja todistaisin näin koko porukalle, että olen itseasiassa alkoholisti! ;) :D
Noh, minähän tilasin ruokajuomaksi vettä, kuten aina muutenkin ravintolassa, ja kuten kotonakin juon aina vettä ruoan kanssa. :)Lähdin paikalta heti ruoat syötyämme, (ihan oikeasta) syystä, että meillä oli miehen kanssa muutakin sovittua/pakollista menoa sille päivälle, ja olimme miehen kanssa sopineet hänen tulevan minua hakemaan heti, kun olemme pikkujouluporukan kanssa syöneet.
Huh, mikä helpotus, että pääsin pois noista jäykistä pahanmielen juhlista! :OVoin vain arvata, mitn siellä on spekuloitu, että oli pakko lähteä, jottei ratkeaisi... Tai että oli kiire miehen kanssa kostean viikonlopun viettoon! :D :D :D Mutta siinäpä vaan: pientä piristystä noihin tylsiin ja ohjelmattomiin pikkujouluihin, juorujen kautta edes. ;)
Jos haluat näyttää, ettet ole alkoholisti, juo lasillinen viiniä. Alkoholistit ovet usein kokonaan ilman, vesilinjalla, se on helpompaa kuin juoda vain vähän.
Jep, tuonkin tiedän, että jos on täysin vesilinjalla, niin alkoholistiksi voi leimautua pelkästään siitäkin. :D
Mutta kun en vain YHTÄÄN tykkää mistään alkoholista, en sitten yhtään! :O
Ja ruoan kanssa juotavaksi minusta ei yleensäkään sovi yhtään mikään muu kuin vesi.
Miksi siis tilaisin, maksaisin ja joisin pisaraakaan mitään ällön makuista viiniä vain siksi, että todistelisin ihmisille jotain - ettei minua luultaisi alkoholistiksi (mitä en jokatapauksessa ole)..? :D Ei kuulu tapoihini todistella yhtään mitään turhaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Olin lukuvuoden pituisessa työpestissä eräällä koululla. Pikkujoulut olivat yhdessä paikkakunnan ravintolassa heti koulupäivän päätteeksi perjantaina.
- NIIIN tylsää! :O Vaivaantunutta keskustelua, tikusta asiaa ja tekohauskaa - tiedättehän.
Ohjelmana olli vain ruokailua, ja meille oli varattu pieni, ahdistva kabinetti, jossa sitten olimme ihan keskenämme kollegoiden kanssa. Niiden samojen naamojen, joita katseltiin arkena töissäkin jo ihan tarpeeksi! :DJostain kummasta työkavereilla oli minusta ilmeisesti sellainen luulo, että olen kova ryyppäämään, vaikka en juo alkoholia ollenkaan! :'( Tämä voi johtua siitä, että tuolloinen mieheni oli pahasti alkoholisoitunut, kulki kylillä kapakoissa, oli kaikki vapaansa päissään jne. Pikkukaupungissa juorut kulkevat, miehen tavat helposti liitetään myös avovaimoon, "rikkinäinen puhelin" tuo lisää vettä myllyyn jne... Loppupäätelmä on sitten se, että molemmathan ovat tietysti alkoholisteja, pakostakin! :O
Arvatkaa, vahdattiinko minua henkeä pidätellen, että mitä tilaan ruoan kanssa juomaksi..? :O :D :D No toki vahdittiin!!! :D
Vieressä istuva kollega tilasi juuri minua ennen ruokajuoman, ja oikein merkitsevästi pohjusti, että minäpä taidankin kyllä ottaa ihan ison annoksen viiniä ruoan kanssa! :O Ja tilasi jonkin viinin - ihan vain siksi, että minäkin uskaltaisin tilata alkoholia ja todistaisin näin koko porukalle, että olen itseasiassa alkoholisti! ;) :D
Noh, minähän tilasin ruokajuomaksi vettä, kuten aina muutenkin ravintolassa, ja kuten kotonakin juon aina vettä ruoan kanssa. :)Lähdin paikalta heti ruoat syötyämme, (ihan oikeasta) syystä, että meillä oli miehen kanssa muutakin sovittua/pakollista menoa sille päivälle, ja olimme miehen kanssa sopineet hänen tulevan minua hakemaan heti, kun olemme pikkujouluporukan kanssa syöneet.
Huh, mikä helpotus, että pääsin pois noista jäykistä pahanmielen juhlista! :OVoin vain arvata, mitn siellä on spekuloitu, että oli pakko lähteä, jottei ratkeaisi... Tai että oli kiire miehen kanssa kostean viikonlopun viettoon! :D :D :D Mutta siinäpä vaan: pientä piristystä noihin tylsiin ja ohjelmattomiin pikkujouluihin, juorujen kautta edes. ;)
Jos haluat näyttää, ettet ole alkoholisti, juo lasillinen viiniä. Alkoholistit ovet usein kokonaan ilman, vesilinjalla, se on helpompaa kuin juoda vain vähän.
Jep, tuonkin tiedän, että jos on täysin vesilinjalla, niin alkoholistiksi voi leimautua pelkästään siitäkin. :D
Mutta kun en vain YHTÄÄN tykkää mistään alkoholista, en sitten yhtään! :O
Ja ruoan kanssa juotavaksi minusta ei yleensäkään sovi yhtään mikään muu kuin vesi.
Miksi siis tilaisin, maksaisin ja joisin pisaraakaan mitään ällön makuista viiniä vain siksi, että todistelisin ihmisille jotain - ettei minua luultaisi alkoholistiksi (mitä en jokatapauksessa ole)..? :D Ei kuulu tapoihini todistella yhtään mitään turhaan. :) <3
Niin, ja tarkennuksena noihn kyseisiin pikkujouluihin:
Melkein kaikki muutkin joivat siellä vettä tai muuta alkoholitonta juomaa, paitsi juuri tuo minun vieressäni istunut kollega, joka tilasi tarkoituksellisesti. ;) :D Jokunen toinen taisi ottaa pienen oluen myös.
Useat muutkin kollegoista olivat varmaankin absolutisteja, ja ne jotka ehkä vapaa-ajallaan joivat alkoholia, eivät varmaankaan myöskään halunneet tuolla kollegoiden nähden tilata, jotteivät olisi leimautuneet. Alkoholin käyttö tai esim. omasta päihtymishakuisesta juomisesta puhuminen ei vain kuulunut asiaan juuri tuossa työyhteisössä. Siellä lähinnä vain tekopyhinä päiviteltiin selän takana toisten (tai vaikkapa esim. lasten vanhempien) holtitonta/vääränlaista/kunnotonta käytöstä... You know. ;)
Ja olihan perjantain alkuilta, ja kaikilla varmasti omia joulunalushommia ja kaupassakäyntejä ym. vielä edessä. Tai vähintäänkin kotiin autoilu. Joten ymmärrettävää oli, etteivät nuo olleet millään lailla muutenkaan alkoholin maustamat pikkujoulut, eikä minun vedenjuontini ollut mikään erilainen juttu tuossa tapauksessa. :)
Päätimme päästä helpolla ja tilasimme isosta hotellista pikkujoulupaketin, johon kuului "tervetuloglögi, alkupalat buffasta, pääruoka pöytiin tarjoiltuna, kaksi lasia viiniä ja illan kruunaa tähtiartisti" Samassa paikassa samaan aikaan järjestettiin myös muidenkin firmojen juhlia.
Alkuglögit tulivat saapuessamme hienosti, mutta alkupalabuffassa ei ollut enää kuin porkkanaraastetta ja kuivaa rosollia jäljellä koska muiden firmojen juhlijat olivat syöneet pöydän tyhjäksi eikä lisää tullut. Pääruokaa odotimme tunnin ja sitten kun joku tajusi käydä kysymässä ilmoitettiin että ruokailu on jo ohi. Samoin kävi viinien kanssa, koska "tarjoilijoiden kirjanpidon" mukaan kaikki oli jo kaadettu.
Illan kruunasi huippuesiintyjä (muistaakseni Irina) johon olisi pitänyt ostaa erillinen lippu (joka toki "pikkujoulupaketin" tilanneille oli vitosen halvempi kuin ovelta)
Että nakkikiskan kautta kotiin...
Isossa firmassa meillä on yleensä tosi hulppeat pikkujoulut hienoissa puitteissa. Kolmen ruokalajin illalliset, esiintyjiä, puheita, ammattivalokuvaaja ja livemusiikkia yms. Naiset laittautuvat kunnolla vähintään pikkumustaan tai cocktail-mekkoon, suuri osa on iltapuvussa. Miehillä tummat puvut. Kaiken kaikkiaan hienot juhlat työnantajalta, maksetaan vielä taksitkin kotiin.
Eräänä vuonna muutama nuorempi mieshenkilö oli ottanut pohjia sen verran, että henkilö1 kähmi kaikkia naisia, joi vieruskaverien ruokajuomia ja heitettiin lopulta parin turvamiehen voimin ravintolasta ulos, henkilö2 kittaili avoimesti viinapullosta ruokapöydässä, yms yms... On täällä paljon pahempia juttuja luettu mutta kiusallista ihan kaikille ja ärsyttävää naisille.
Kaikki tähän saakka kokemani pikkujoulut ovat olleet varsin rauhallisia. Perusperiaatteena se, että työpaikan kekkereissä on ollut tarjolla jonkinlainen buffee-pöytä ja juomia. Puhe tai pari, ehkä musiikkiesitys, vähän laulua, sitten jatkoille kapakkaan. Surkein pikkujoulukokemus oli se, kun ruoka loppui kesken, sekä toiseksi surkein se, että juhlat olivat kertakaikkisen tylsät, siis äsken kuvattua perusjuhlaa tylsemmät.
Pahimmat pikkujoulut oli silloisella Postipankilla. Oltiin pankin tiloissa saunomassa. Sauna oli siellä pankin penthousessa, eli katolla. Umpijurrinen työkaveri teki omasta mielestään hauskankin tempun, kun hän heitti alushousuni sieltä katolta alas. No lähdin hakemaan niitä pelkkä pyyhe päällä. Oven väliin laitoin harjan varren ja hain housut. Samassa tuulenpuuska ensin imaisi oven puoliksi auki, harja tippui välistä ja sitten se pamautti sen kiinni ja lukkoon.
Ihan turha oli yrittää huutaa sinne katolle yhtään mitään. Työkaveri joka ne kalsarit heitti oli niin pierussa, että tiesin varmuudella ettei se osaa minua sinne ylös kaivata. Kännyköitä tuohon maailman aikaan edes ollut ja saunalla tuskin oli lainkaan puhelinta. Helkkarin kylmä ilta ja mulla tosiaan vain pyyhe päällä.
Ei muuta kuin bussin kyytiin ja selitin kuskille tilanteen. Pääsin kotiin aivan jäässä. Mutta oli siinä vaimolla näkemisen arvoinen ilme. Mä tulen kotiin työpaikan pikkujouluista ilta yhdeksältä, pelkkä pyyhe päällä :D
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat pikkujoulut oli silloisella Postipankilla. Oltiin pankin tiloissa saunomassa. Sauna oli siellä pankin penthousessa, eli katolla. Umpijurrinen työkaveri teki omasta mielestään hauskankin tempun, kun hän heitti alushousuni sieltä katolta alas. No lähdin hakemaan niitä pelkkä pyyhe päällä. Oven väliin laitoin harjan varren ja hain housut. Samassa tuulenpuuska ensin imaisi oven puoliksi auki, harja tippui välistä ja sitten se pamautti sen kiinni ja lukkoon.
Ihan turha oli yrittää huutaa sinne katolle yhtään mitään. Työkaveri joka ne kalsarit heitti oli niin pierussa, että tiesin varmuudella ettei se osaa minua sinne ylös kaivata. Kännyköitä tuohon maailman aikaan edes ollut ja saunalla tuskin oli lainkaan puhelinta. Helkkarin kylmä ilta ja mulla tosiaan vain pyyhe päällä.
Ei muuta kuin bussin kyytiin ja selitin kuskille tilanteen. Pääsin kotiin aivan jäässä. Mutta oli siinä vaimolla näkemisen arvoinen ilme. Mä tulen kotiin työpaikan pikkujouluista ilta yhdeksältä, pelkkä pyyhe päällä :D
Löytyikö ne alushousut?
Ei tapahtunut pikkujouluissa... vuotta en paljasta. Isossa finanssialan laitoksessa tuli hyvä tulos ja sitä päätettiin eräässä yksikössä ihan erikseen juhlistaa. 200-300 hengen yksikön kahvitilasta löytyi YKSI keksirasia!!!! XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen osuus oli jaoteltu, ja minä jouduin maksamaan Visa creditillä 85 euroa omista ruuista ja juomista, koska minulla ei ollut tilillä niin paljon käyttörahaa.Pomo selvästi reilukerhon jäsen, mutta 85 euroa/pää ei kyllä ole "sikamaisen kallista".
T. 250 euron lasku vähän samanlaisessa tilanteessa... ;)Just olin sanomassa, että 85 euroa kolmen ruokalajin illallisesta juomineen kuulostaa erittäin edulliselta!
No, ehkä kirjoittaja ei ole yhtä varakas kuin te, tai hän on vaikkapa päätoiminen opiskelija.
Minulle esimerkiksi 85 euroa olisi " sikamaisen kallis" lasku pelkästään yhdestä ravintolakäynnistä, se on kuitenkin minun tuloillani koko viikon ruokabudjetti. Eli sen jälkeen saisi todellakin kiristellä vyötä.
En ollut mikään opiskelija, ja 85 euroa oli aivan hurja hinta. Noista pikkujouluista on aikaa nyt 5 vuotta, ja ravintolahinnat olivat toki yleisesti halvemmat silloin. Minun palkkani oli jotain vähän päälle 2000€ kuussa. En varmasti olisi tilannut muuta kuin pääruuan ja jäävettä, jos olisin tajunnut joutuvani itse maksamaan! Onneksi tuli otettua vain lasi viiniä, eikä koko pulloa ahneuksissaan...
Saa olla aika päihdeongelmainen, jos koko pullollinen viiniä menee tuosta vain ruuan palanpainikkeeksi.
Ekat työpaikan pikkujoulut joskus 80-luvulla. Olin nuori ja innokas ja selvinpäinkin sosiaalinen ja kuinka ollakaan kun eräs jonkun vuoden vanhempi konttoristi ehdotti yhteistä taksia niin mikä ettei, ja kun muitta mutkitta pyysi luokseen, niin minähän menin. Tämä leidi oli kyllä huomattavan tukevaa sorttia mutta kuten pulskat usein ovat, maittava seksikaveri . Ja työpaikalla oltiin ihan cool joten homma hoitui hyvin, ja määräaikaisuuden jälkeen vaihdoin firmaa.
Sitten meni parikymmentä vuotta ja tein comebackin tähän firmaan, hiukan korkeammalle portaalle, ja se sama konttoristi istui siellä. Ikä ei ollut kohdellut häntä hyvin ja painoa oli kertynyt. Joku työtoveri sitten kysyikin että tunnenko tämän naisen niin kerroin että tunnen. Ja se kertoi että hän on kuullut että muija olisi kehunut että olen pannut sitä. Hävetti aika tavalla - mutta pidin pokerin ja näytin hämmästyneeltä ja sanoin että ai jaa, niinkö, en mä kyllä koskaan kerro ketä olen pannut.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa näin, ja lisäksi, jätä lasiin vähän viiniä. Se on varmahko merkki että hallitset täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne joihin ex-mieheni osallistui ja palasi kotiin tyhjä kortsupaketti taskussaan, eli jäi kiinni pettämisestä.
kortsupaketissa vähimmillään 5 kondomia (onko näin, en ole aikoihin enää ostanut). Aika kova sonni.
Kaksi on jo repässyt rikki avatessa? Yksi on pudonnut lattialle, eikä löydy ja yksi poksahti pannessa. Siinä sulle sonnia, olen tuommoisessakin ollut mukana.
mitä sähläämistä. Ja lähdit tuommoiseenkin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri hukkui kotimatkalla.
Sama juttu meillä.
Siis hukkui johonkin vesistöön vaiko katosi matkan varrelle?
Mereen hukkui.
Huono provo - mutta jos jotkut ihmiset näin tosiaan ajattelevat, niin kannattaa varmaan olla menemättä yhtään mihinkään bileisiin ja pysyä kotonaan, jos näinkin pienet asiat ärsyttävät.