Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?
Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?
Kommentit (1197)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen osuus oli jaoteltu, ja minä jouduin maksamaan Visa creditillä 85 euroa omista ruuista ja juomista, koska minulla ei ollut tilillä niin paljon käyttörahaa.Pomo selvästi reilukerhon jäsen, mutta 85 euroa/pää ei kyllä ole "sikamaisen kallista".
T. 250 euron lasku vähän samanlaisessa tilanteessa... ;)Just olin sanomassa, että 85 euroa kolmen ruokalajin illallisesta juomineen kuulostaa erittäin edulliselta!
No, ehkä kirjoittaja ei ole yhtä varakas kuin te, tai hän on vaikkapa päätoiminen opiskelija.
Minulle esimerkiksi 85 euroa olisi " sikamaisen kallis" lasku pelkästään yhdestä ravintolakäynnistä, se on kuitenkin minun tuloillani koko viikon ruokabudjetti. Eli sen jälkeen saisi todellakin kiristellä vyötä.
3 lasia viiniä (á 12 cl) 24€, alkuruoka 15 €, pääruoka 30 €, kahvi 3€ ja konjakki 10 € = 82 €.
Vierailija kirjoitti:
En vain kykene tajuamaan miksi joiden mielestä on niin hirmuisen hauskaa keksiä ällötarinoita tai jotain hurjia seksiseikkailuja. For your information, ne ei ole yhtään huvittavia.
Miten niin keksiä? Jos itse vaan kökötät himassa ja nyrpistelet nenääsi kaikelle, ei se tarkoita sitä, etteikö mitä kummallisempia asioita voisi tapahtua. Totuus on usein tarua ihmeellisempää.
Yhdessä isossa firmassa laitettiin kulkukortit lukkoon, ei päässyt kuin alakerran tiloihin. Syy: edellisinä vuosina työhuoneissa oli aiheutettu tuhoja panemalla pöydillä ja istumalla printtereillä ja oksentelemalla.
Isommassa marketissa - pikkujoulut tammikuussa, hirveä määrä ruokaa ja juomaa, napattiin taksimatkalle viinipullot evääksi ja työkaveri oksensi puoltoista tuntia yökerhon vessassa. Toisen osaston kollegan mies tuli iskemään tanssilattialle ja kysyi että lähtisinkö hänen ja vaimonsa kanssa yhteisille jatkoille. Lähdin.
Ravintolan pikkujouluissa mentiin takas sinne omaan kapakkaan jatkoille ja päädyin panemaan ikkunaa vasten - aamuviideltä ohikulkeneen puudelinulkoiluttajan ilme oli vähintäänkin priceless.
Pikkulafkan toimari oli hirmuvegaani ja eläintenystävä, yhdessä stadin perinteisimmistä ravintoloista meille oli tilattu kasvismenu. Ei sinänsä huonoa, mutta ravintola oli tunnettu erinomaisista liharuoistaan. Siihen aikaan ei vielä panostettu vegeruoan proteiineihin, livahdettiin jatkobaarista "vessaan" eli snägärille .
Mitäs muita vielä - edellisvuonna päädyin riitelemään toimarin kanssa. Toimareille tiedoksi, pikkujouluista kannattaa poistua ennen sitä (toiseksi) viimeistä baaria.
Ja olen todistanut vieläkin karmeampia juttuja, että eipä näitä keksiä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltainen työpaikka ja pihi järjestäjä. Syötiin taukotilassa järjestäjän itsensä keittämää riisipuuroa, jälkkäriksi joulutorttu (1 kpl per hlö) ja kuppi kahvia, omakustannehintaan. Taustalla soi Vesa-Matti Loirin joululauluja. Mantelin puurosta saanut voitti rasian Juhlapöydän konvehteja.
Tää kuulostaa melkein viehättävän kotikutoiselta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen osuus oli jaoteltu, ja minä jouduin maksamaan Visa creditillä 85 euroa omista ruuista ja juomista, koska minulla ei ollut tilillä niin paljon käyttörahaa.Pomo selvästi reilukerhon jäsen, mutta 85 euroa/pää ei kyllä ole "sikamaisen kallista".
T. 250 euron lasku vähän samanlaisessa tilanteessa... ;)Just olin sanomassa, että 85 euroa kolmen ruokalajin illallisesta juomineen kuulostaa erittäin edulliselta!
No, ehkä kirjoittaja ei ole yhtä varakas kuin te, tai hän on vaikkapa päätoiminen opiskelija.
Minulle esimerkiksi 85 euroa olisi " sikamaisen kallis" lasku pelkästään yhdestä ravintolakäynnistä, se on kuitenkin minun tuloillani koko viikon ruokabudjetti. Eli sen jälkeen saisi todellakin kiristellä vyötä.3 lasia viiniä (á 12 cl) 24€, alkuruoka 15 €, pääruoka 30 €, kahvi 3€ ja konjakki 10 € = 82 €.
Eiköhän kaikki nyt kuule ymmärrä, miten on _mahdollista_ kuluttaa 85 euroa. MUTTA kun se pienipalkkainen tuskin ottaa kolmea lasia viiniä, alkuruokaa ja vielä jotain kympin konjakkia, jos tietää maksavansa kaiken itse. Jos taas kuvittelee, että maksu menee jostain firman virkistysbudjetista ja pomo vielä koko ajan rohkaisee tilaamaan lisää, niin se on aika eri asia, eikä silloin tod. ole varautunut kahdeksankympin laskuun. Oliko tarpeeksi rautalankaa?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkeahan sitä on kuullu vuosikymmentaen aikana. Itse en käy pikkujouluissa. Rakastan joulua mutta minulle riittää oikea Joulu. Mielestäni Joulu ja alkoholi ei kuulu yhteen.
Olen koneella joka ei anna peukuttaa, joten komppaan ihan näin viestillä.
Olen niin samaa mieltä sun kanssa. Joihinkin pikkujouluihin olen joutunut osallistumaan vuosien varrella (ja tänä vuonna taas), enkä tykkää niistä yhtään. Alkottomissakin pikkujouluissa se tunnelma vaan on niin väärä ja ei-jouluinen, saati sitten alkoholillisissa.
Yäk sanon minä.
Meillä oli pikkujoulut viime perjantaina. Juhlat järjestettiin firman ruokalassa työpäivän lopuksi, mutta koristeluihin oli panostettu ja paikalle oli tilattu pitopalvelu. Ruoka oli hyvää, juomaa riitti ja musiikki menevää. Juhlissa oli hauska ja rento meno. Ikimuistoiset näistä kemuista teki se, kun oltiin pomon kanssa menossa hakemaan joululahjoja postitushuoneesta, mutta löysimmekin HR-tädin muhinoimasta parikymppisen harjoittelijan kanssa. Oli aika järkytys, koska heillä on varmaan lähemmäs 30 vuotta ikäeroa. No ei siinä mitään, saatiin lahjat haettua ja makeat naurut päälle. HR-täti on ollut tämän viikon saikulla :-)
Vierailija kirjoitti:
Tanssiesitykset saisi jättää pois pikkujoulujen ohjelmista. Olen nähnyt twerkkausta ja stringi-tissiliivi sambaa. Ällöä ja mautonta vartalon esittelyä. Silloin pitäisi olla Hunksit tai miesbalettia vastapainona.
Eka halveksut vartalon paljastelua ja sitten peräänkuulutat vartalon paljastelua. Tekopyhää naisen logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olleet minun työpaikan pikkujoulut, vaan miehen harrastus porukan sellaiset.
Ruoka oli noutopöydässä, johon jonoa koko salin mitta.
Jono ei tosiaankaan liikkunut kuin 10 cm vartissa........ No, loppujen lopuksi saatiin evästä nenän eteen ja
takaisin pöytään.
Päytäseurue oli mulle tuiki tuntematonta, juttelin siinä kaikille ja yritin pitää keskustelua yllä.
Mutta nämä ihmiset olivat toisilleen tuttuja ja keskustelivat VAIN keskenään sekä myös vieraisiin pöytiin
oltiin enemmän "puheväleissä" kuin minuun.
Mieheni kuului tähän "tuttava rinkiin", joten heillä kaikilla oli niin mukavaa........ Paitsi minä, lapion ruokaa suuhuni sen enempää keskustelematta.
Sitten oli hauskaa ohjelmaa . Loppu illasta tanssia . Nämä "tuttava" naiset kinusivat kaikkia miehiä tanssiin,
ja empä sitten nähnytkään mr. puolisoani kuin vilauksilta tanssien välissä.
Itse en halunnut "kinuta" ketään tanssimaan kanssani. Pari tyyppiä haki kyllä pyytämättäkin.
Ihan Ok tuo tanssiminen, mutta minusta ilta tuntui loputtoman PITKÄLTÄ !
Haukottolin estoitta jo tuossa vaiheessa.....
Osa porukasta jo umpikännissä ja örvellys oli päällimmäisenä. Halusin vaan pois.
Perinteellisesti ukkoni ei halunnut. Niimpä seurasin humalaisten ölinää, edes siinä örvelö-vaiheessa kukaan ei erehtynyt sanomaan mulle sanaakaan.
Siinä tansittiin kuka kenenkin kanssa valomerkkiin asti. Lopulta ihan sama kenen kanssa tanssin, kunhan ilta menisi nopeammin.
Vaikka huomasin erään blondin liimaantuneen tiivisti ukkooni, minua vaan enää nauratti, olihan tää jo muutenkin katastrofi juhla. Ihan lopuksi joku ukkomies ( tietenkin) roikkui käsivarressani, pyysi jatkoille
kun vaimokin on matkoilla......
Aamuyöllä taksissa kotimatkalla olin vakuuttunut siitä että tuon porukan bileet ovat minun osalta nähty.
Miksi harrastusporukan pikkujouluihin edes tuodaan ulkopuolisia? Ja se on perinteisesti, ei perinteellisesti.
Tähän harrastuksen pikkujouluihin KUTSUTAAN aina puolison ( kumppanin ) kanssa. Ovat hevosmiesten /naisten pikujoulut
Pikkujoulut vuosien takaa: tarkkaan kyseltiin kaikkien työntekijöiden erikoisruokavaliot. Pikkujoulut järjestettiin erään ravintolan kabinetissa. No, tuli alkupalojen aika, alkupaloja sai vapaasti käydä hakemassa. Neljästä alkupalasta tasan yksi oli sellainen jota pystyin syömään. No ei se mitään, kohta tulee pääruoka. No, kumpaakaan pääruokaa en pystynyt syömään. Poistuin pikkujouluista heti kun kehtasin vatsa kurniten. Kotona tarkistin pomolta saadun lahjan, se oli punaviinipullo. En pysty edes punaviiniä juomaan migreenin takia, annoin pullon sitten silloiselle kämppikselle :D
Sitä vaan että miksi ihmeessä niitä erikoisruokavalioita kysellään, jos ei kerta aiota järjestää mitään ruokaa mitä pystyisi syömään? Toki oli kiva, että kaikissa ruoissa oli ne laput, tyyliin "sisältää maitoa, laktoosia, kalaa, pähkinää..." ettei tarvinnut käydä keittiöstä kyselemässä. Muutenkin hävettää olla allerginen enkä halua tehdä ruokavaliostani mitään ongelmaa muille. Kuitenkin kaikista ravintoloista olen toistaiseksi itselleni ruokaa löytänyt, viimeistään listan ulkopuolelta. Luulisi että tuossakin Helsinkiläisessä nuorisonkin suosimassa paikassa olisi voitu jotain syötävää järjestää. Oikeasti jos ette mitään muuta tarjottavaa keksi, niin laittakaa edes vihersalaattia, siihen sitten erillisiin astioihin kylkeen vaikkapa fetaa, kalaa, papuja tai joku muu proteiinilisäke. Jokainen voi koostaa ruokavalionsa mukaan itselleen annoksen.
Mistä se sun exä tiesi sut hakea sieltä, kun sä et tiennyt missä sä olit?
Zorro kirjoitti:
Mistä se sun exä tiesi sut hakea sieltä, kun sä et tiennyt missä sä olit?
Kommenttini sille, joka kertoi päätyneensä bussilla paikkaan, jota hän ei tuntenut.
856786786 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää kaikki on just semmosia, että en tasan mene yksinkään pikkujouluihin. Mieluummin olen kotona rauhassa ja hiljaisuudessa, kun katselen kännisekoilevia työkavereita. Ihan kaikkea ei tartte kaikista tietää. Oon tietysti se tylsä tyyppi kun en lähde mukaan, mutta siinäpähän olen sitten.
Oiski oikeesti kivoja pikkujouluja mutta kun ne on AINA niitä ryyppäjäisiä....
No vaihtoehto on sitten jotain ankeaa ja kiusallista. Itse mieluummin menen alkollisiin juhliin, jossa kuitenkin ihmiset osaavat käyttäytyä.
Et siis ole koskaan mennyt pikkujouluihin ja ilmoituksesi mukaan tasan tarkkaan et tule myöskään menemään. Tiedät kuitenkin, että työkaverit siellä kännisekoilee. Seuraavana päivänä kuitenkin ” tyttöjen kesken” kuitenkin käytte tarkasti läpi, kuka teki ja mitä. Eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menimme mökille keskelle Korpea ja rupesime juomaan alkoholia runsaasti ja taisin sammua jossakin vaiheessa iltaa ja aamulla heräsin housut kintuissa ja jotakin valkoista nestettä huulillani ja ympäri kehoani
Hei kandee vielä vähän harjoitella noiden eroottisten tarinoiden kirjoittamista.
Mut jos sillä on kaatumatauti.
Jokainen juhla, myös pikkujoulu on kaupungin köyhässä virastossa ankeista ankein. Kun tonnin budjetilla pitäisi saada sadalle ihmiselle ruokaa ja viihdykettä, niin voitte arvailla mikä on lopputulos. Istutaan jossain viraston tyhjässä juhlasalissa omia eväitä mutustellen. Ohjelmassa saattaa olla esimerkiksi askartelua. Kesäjuhlissa askarrellaan jotain härpäkkeitä, jotka pitää sitten luovuttaa takaisin pomolle ja pomo jakaa ne sitten meille jouluna takaisin joulumuistamisiksi. Tällaiset juhlat ovat niin noloja, että sekin tonni kannattaisi käyttää enemmin vaikka siihen, että edes yksi meistä saisi toimivan tietokoneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osallistu ikinä työpaikan pikkujouluihin.En vaikka maksettais!Saan ihan tarpeeksi katella niitä mulqvistejä joka päivä!
En ikinä tuhlaisi kallisarvoista vapaailtaani työpaikan pikkujouluihin!Sama täällä.Kiva kuulla etten oo lajini ainoa.
Teidän molempien kannattaisi vaihtaa työpaikkaa, ihan vaan työtovereiden kannalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron eilisestä muutaman vuoden päästä, tänään ei vielä pysty ja tutut tunnistaa...
Oltiinkohan samoissa, missä päin Suomee ja mikä ala?
Toimistomme on toisessa Etelä-Suomen T:llä alkavista kaupungeista...
Vierailija kirjoitti:
Jokainen juhla, myös pikkujoulu on kaupungin köyhässä virastossa ankeista ankein. Kun tonnin budjetilla pitäisi saada sadalle ihmiselle ruokaa ja viihdykettä, niin voitte arvailla mikä on lopputulos. Istutaan jossain viraston tyhjässä juhlasalissa omia eväitä mutustellen. Ohjelmassa saattaa olla esimerkiksi askartelua. Kesäjuhlissa askarrellaan jotain härpäkkeitä, jotka pitää sitten luovuttaa takaisin pomolle ja pomo jakaa ne sitten meille jouluna takaisin joulumuistamisiksi. Tällaiset juhlat ovat niin noloja, että sekin tonni kannattaisi käyttää enemmin vaikka siihen, että edes yksi meistä saisi toimivan tietokoneen.
Tämän kirjoittaja vielä jatkaa: Jäin miettimään asiaa ja päädyin siihen että jos ei pystytä mitään kivaa järjestämään, olisi parempi että pomo vaikka kiittäisi kauniisti tehdystä työstä ja osoittaisi arvostustaan muutenkin vuoden mittaan ja jätettäisiin tämmöiset olon entistäkin ankeammaksi tekevät pakkojuhlinnat sikseen. Varmaan on olemassa joku tutkimus jonka perusteella työntekijöille on jaksamisen takia PAKKO järjestää jotain, oli rahaa tai ei. Naapuriviraston jätkät lähtevät kuulemma juhlimaan vuoden loppumista aina Leville, meidän naisvaltaisella puolella ei ole todellakaan sellaisia rahoja. Me tehdään vaativaa ja itsenäistä asiantuntijatyötä vaikeasti oireilevien ihmisten kanssa, ei me oikeasti haluta viettää vapaa-aikaamme jossain virastossa köyhäilemässä. Hyi yäk. Onneks ei voi sentään pakottaa osallistumaan, kun työaikaahan näihin ei tietenkään saa käyttää.
Semmoinen kommentti muuten, että moniko teistä viinankinuajista tietää, että firmojen järjestämiä juhlia säätelevät verottajan aika tarkat ohjeet?
Esim. viinatarjoilun määrä on verottajan ohjeissa rajattu muistaakseni kahteen drinksuun per lärvi. En ole itse taloushallinnon ihmisiä mutta sentään asioista vähän käryllä. Täällä on varmasti niitäkin jotka ovat alan spesialisteja ja voivat vääntää rautalangasta, miksi se on aika vaikeaa järjestää "juokaa niin paljon kuin lystäätte" bileitä.
Olen kyllä ollut "Drink As Much As U Can" bileissä Suomessa, mutta yleensä niissä:
a) kaikki ilmoitetaan mukaan vaikka hyvin tiedetään että vain 60% tulee --> näin saadaan lisää viinaa per lärvä
b) jos kaikki tuleekin bileisiin, viinaa on tosiaan vain 2 per lärvä ja that's it.
c) jos joku (=pomo) haluaa, niin hän voi ottaa riskin ja juotattaa viinaa ja tehdä siitä valheellisen kuitin kirjanpitoon ja sillä tavalla pysytään verottajan raameissa muodollisesti vaikka bileissä oikesti onkin vedetty perseet olalle - tässä metodissa joku ottaa huomattavan henkilökohtaisen riskin ja voi olla jopa ura vaakalaudalla, ette voi edellyttää että kukaan teidän ilmaisten viinojenne vuoksi toimii noin...(Olen ollut tuollaisissakin bileissä ja arvostan, kippis vaan Mats, oli hienot bileet ja olit reilu jätkä)
d) firmahan voi kyllä tarjota teille viunaa ja ruokaa ja muutakin huolenpitoa ENEMMÄN kuin verottaja hyväksyy liiketoimintakuluksi, mutta silloin se tapahtuu firman nettotuloksen kustannuksella eli on tavallaan tuloksenjakoa henkilökunnalle, toki tulosta ei jaeta rahassa vaan muina hyödykkeinä....se on sinänsä sivuseikka, onhan sitä muutakin hyvää mitä jaetaan ilman suoranaista palkkaa eli lounasseteliä, liikunta-avustusta jne - verotettavia etuja. Eli jos teille juotetaan ilmaista viinaa, niin siitä pitäisi vissiin oikeasti verottaa sit palkanluontoisena etuna.
Vierailija kirjoitti:
En vain kykene tajuamaan miksi joiden mielestä on niin hirmuisen hauskaa keksiä ällötarinoita tai jotain hurjia seksiseikkailuja. For your information, ne ei ole yhtään huvittavia.
Ei tarvitse keksiä mitään, kun elää eläämäänsä eikä haaveile.
Tämä on aivan huikeaa!