Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?
Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?
Kommentit (1197)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
utyryu kirjoitti:
Miten te jaksatte olla työpaikoissa, joissa on niin sietämätöntä väkeä ettei heidän kanssaan voi edes juhlia pikkujouluja? Meillä on väkeä parikymppisistä viisikymppisiin ja kaikki osaavat käyttäytyä pikkujouluissa, vaikka toki mielellään humallutaan kuten minä tahansa ravintolailtana. Kaikilla on kivaa ja ihan aidosti on mukava vaihtaa vapaalle työkavereiden kanssa ja heittää läppää. Firmakin toki tarjoaa aina mukavat puitteet, ankeana ei tarvitse olla.
Meillä on sama. Firman keski-ikä n. 35v, porukkaa vähän reilu sata henkilöä tällä hetkellä ja firman juhliin osallistuu yleensä noin 70-80 hlöä. Kaikilla on juhlavat vaatteet, ei mitään roiskeläppämekkoja naisilla tai farkkuja miehillä. Ruokailu on aina 3 ruokalajin illallinen juomineen pöytiin tarjoiltuna, lisäksi on jotain ohjelmaa ja musiikkia (bändi tai dj), kaikki tanssivat heti ensi sävelistä lähtien. Hyvä fiilis, jatkot yleensä baarissa, kukaan ei ole koskaan nolannut itseään tai käynyt painamassa työkavereita (ainakaan juhlien aikana, baarin jälkeisestä yöstä en sitten tiedä :D ).
Pikkujouluissa on 70-80 henkilöä ja kaikki tanssivat heti ensi sävelistä lähtien. Todella uskottavaa.
Ymmärrän, että on vaikea uskoa, jos on tottunut jurottajiin ja örvellyspikkujouluihin :) Olen itsekin osallistunut ex-puolison firman pikkujouluihin monta kertaa, kun oli avec-juhlat ja ne oli kyllä sellaiset junttibileet aina. Ihan hirveä kontrasti oman firman juhliin. Naiset oli just sellaisissa astetta liian tiukoissa leopardimekoissa ja alkudrinksulle (kl 18.30) tultiin jo ristiaskelilla. Miehillä t-paitaa, farkkua ja nahkaliiviä. Voi hyvä luoja..
Junttia yleistystä sinulta arvioida millaisiin pikkujouluihin minä olen tottunut ja hymiön käyttäminen näpäyttämään tarkoitetussa lauseessa kertoo kirjoittajalla olevan ilkeän mielen. Epäuskoni perustui vain siihen logiikkaan, että ensisävelet on parin sekunnin kestoinen tapahtuma. Pikkujouluissa 70-80 henkilön ahterinsa kiskominen tanssilattialle kestää hieman kauemmin. Osalla on juttu tai juoma tai ruoka kesken, osa lähtee vessaan, osa tupakalle ja osa näiden perään. Osa hakee lisää juomaa. On epäuskottavaa, että kaikki 70-80 henkilöä ovat tanssilattialla saati sitten tanssivat ensisävelistä lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
utyryu kirjoitti:
Miten te jaksatte olla työpaikoissa, joissa on niin sietämätöntä väkeä ettei heidän kanssaan voi edes juhlia pikkujouluja? Meillä on väkeä parikymppisistä viisikymppisiin ja kaikki osaavat käyttäytyä pikkujouluissa, vaikka toki mielellään humallutaan kuten minä tahansa ravintolailtana. Kaikilla on kivaa ja ihan aidosti on mukava vaihtaa vapaalle työkavereiden kanssa ja heittää läppää. Firmakin toki tarjoaa aina mukavat puitteet, ankeana ei tarvitse olla.
Meillä on sama. Firman keski-ikä n. 35v, porukkaa vähän reilu sata henkilöä tällä hetkellä ja firman juhliin osallistuu yleensä noin 70-80 hlöä. Kaikilla on juhlavat vaatteet, ei mitään roiskeläppämekkoja naisilla tai farkkuja miehillä. Ruokailu on aina 3 ruokalajin illallinen juomineen pöytiin tarjoiltuna, lisäksi on jotain ohjelmaa ja musiikkia (bändi tai dj), kaikki tanssivat heti ensi sävelistä lähtien. Hyvä fiilis, jatkot yleensä baarissa, kukaan ei ole koskaan nolannut itseään tai käynyt painamassa työkavereita (ainakaan juhlien aikana, baarin jälkeisestä yöstä en sitten tiedä :D ).
Pikkujouluissa on 70-80 henkilöä ja kaikki tanssivat heti ensi sävelistä lähtien. Todella uskottavaa.
Ymmärrän, että on vaikea uskoa, jos on tottunut jurottajiin ja örvellyspikkujouluihin :) Olen itsekin osallistunut ex-puolison firman pikkujouluihin monta kertaa, kun oli avec-juhlat ja ne oli kyllä sellaiset junttibileet aina. Ihan hirveä kontrasti oman firman juhliin. Naiset oli just sellaisissa astetta liian tiukoissa leopardimekoissa ja alkudrinksulle (kl 18.30) tultiin jo ristiaskelilla. Miehillä t-paitaa, farkkua ja nahkaliiviä. Voi hyvä luoja..
On tosiaan vaikea uskoa, että 70-80 hengen työporukassa kaikki osaavat ja haluavat tanssia tai haluavat tanssia kyseisen musiikin tahdissa. Yhtä vaikea on uskoa, että niin isossa porukassa kukaan ei joisi tippaakaan liikaa.
Kuinkahan moni tämänkin ketjun pikkujouluista on keksittyjä? Tai liioiteltuja? Olisi kiva lukea oikeita tapahtumia.
Pienen siivousliikkeen pikkujoulut. Pidettiin perjantaina töiden jälkeen. Pikkujouluissa tarjottiin glögiä, pipareita ja joulutorttuja. Laulettiin joululaulu. Tunnelma oli vaivaantunut. En osallistu toista kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne joihin ex-mieheni osallistui ja palasi kotiin tyhjä kortsupaketti taskussaan, eli jäi kiinni pettämisestä.
On se viriili äijä, kännissä nussinut paketillisen kortsuja. Tästä alfasta olisi kannattanut pitää kiinni. Miksi päästit sen menemään?
Pikkujoulujen ohjelmaksi oli tilattu burleski-esitys, jossa naisesiintyjät strippasivat nänniteippisilleen. #rahvaat
Tanssiesitykset saisi jättää pois pikkujoulujen ohjelmista. Olen nähnyt twerkkausta ja stringi-tissiliivi sambaa. Ällöä ja mautonta vartalon esittelyä. Silloin pitäisi olla Hunksit tai miesbalettia vastapainona.
Pikkujoulut lännen teemalla, alkuillasta ruokana oli papua eri muodoissa. Loppuillasta vessa oli kuin kaasukammio ja tanssiparit päristelijät vuorotellen, musiikin loppuminen oli yleinen nolouden hetki. Haju oli sanoinkuvaamaton, ulkona tupakkapaikallakin oli raikkaampaa ilmaa.
Tämä ketju on ihan hirveä! Te olette urheita ihmisiä kun uskaltaudutte noihin tilaisuuksiin!
Olen ilmeisesti niin kuivakka ihminen, että minua ei ole kutsuttu pikkujouluihin. Tyhy-päivätkin saadaan soviteltua niin, että minä olen muualla työtehtävissä. Hyvä varmasti meille kaikille. En siedä miesten flirttejä edes silloin kun ovat selvinä. En osaa torjua nätisti ja selvästi päivänvalollakaan ja iltahämärissä joutuisin varautua kovalla käsilaukulla.
Vierailija kirjoitti:
Kerron eilisestä muutaman vuoden päästä, tänään ei vielä pysty ja tutut tunnistaa...
Oltiinkohan samoissa, missä päin Suomee ja mikä ala?
Vierailija kirjoitti:
Millä tää soitti ex:lle kun oli puhelimenki kadottanut alkukohinoissa
Vastaan tähän, vaikken muita kirjoituksia ole laittanut. Tiedätkö ei se kadonnut puhelin varmasti ollu ainut luuri! Vähän jos kadotat nenäliinas, niin nenus tulee kuivattua. Miehenki jos hukkaa, niin uusi saattaa löytyä :/
Lyhyt piinahetki kirjoitti:
Olin lukuvuoden pituisessa työpestissä eräällä koululla. Pikkujoulut olivat yhdessä paikkakunnan ravintolassa heti koulupäivän päätteeksi perjantaina.
- NIIIN tylsää! :O Vaivaantunutta keskustelua, tikusta asiaa ja tekohauskaa - tiedättehän.
Ohjelmana olli vain ruokailua, ja meille oli varattu pieni, ahdistva kabinetti, jossa sitten olimme ihan keskenämme kollegoiden kanssa. Niiden samojen naamojen, joita katseltiin arkena töissäkin jo ihan tarpeeksi! :DJostain kummasta työkavereilla oli minusta ilmeisesti sellainen luulo, että olen kova ryyppäämään, vaikka en juo alkoholia ollenkaan! :'( Tämä voi johtua siitä, että tuolloinen mieheni oli pahasti alkoholisoitunut, kulki kylillä kapakoissa, oli kaikki vapaansa päissään jne. Pikkukaupungissa juorut kulkevat, miehen tavat helposti liitetään myös avovaimoon, "rikkinäinen puhelin" tuo lisää vettä myllyyn jne... Loppupäätelmä on sitten se, että molemmathan ovat tietysti alkoholisteja, pakostakin! :O
Arvatkaa, vahdattiinko minua henkeä pidätellen, että mitä tilaan ruoan kanssa juomaksi..? :O :D :D No toki vahdittiin!!! :D
Vieressä istuva kollega tilasi juuri minua ennen ruokajuoman, ja oikein merkitsevästi pohjusti, että minäpä taidankin kyllä ottaa ihan ison annoksen viiniä ruoan kanssa! :O Ja tilasi jonkin viinin - ihan vain siksi, että minäkin uskaltaisin tilata alkoholia ja todistaisin näin koko porukalle, että olen itseasiassa alkoholisti! ;) :D
Noh, minähän tilasin ruokajuomaksi vettä, kuten aina muutenkin ravintolassa, ja kuten kotonakin juon aina vettä ruoan kanssa. :)Lähdin paikalta heti ruoat syötyämme, (ihan oikeasta) syystä, että meillä oli miehen kanssa muutakin sovittua/pakollista menoa sille päivälle, ja olimme miehen kanssa sopineet hänen tulevan minua hakemaan heti, kun olemme pikkujouluporukan kanssa syöneet.
Huh, mikä helpotus, että pääsin pois noista jäykistä pahanmielen juhlista! :OVoin vain arvata, mitn siellä on spekuloitu, että oli pakko lähteä, jottei ratkeaisi... Tai että oli kiire miehen kanssa kostean viikonlopun viettoon! :D :D :D Mutta siinäpä vaan: pientä piristystä noihin tylsiin ja ohjelmattomiin pikkujouluihin, juorujen kautta edes. ;)
Jos haluat näyttää, ettet ole alkoholisti, juo lasillinen viiniä. Alkoholistit ovet usein kokonaan ilman, vesilinjalla, se on helpompaa kuin juoda vain vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tää soitti ex:lle kun oli puhelimenki kadottanut alkukohinoissa
Vastaan tähän, vaikken muita kirjoituksia ole laittanut. Tiedätkö ei se kadonnut puhelin varmasti ollu ainut luuri! Vähän jos kadotat nenäliinas, niin nenus tulee kuivattua. Miehenki jos hukkaa, niin uusi saattaa löytyä :/
Ei kun siinä sanottiin, että puhelin hukkui jo ennen lähtöä ravintolajatkoille. Minä ymmärrän asian niin, että se myös löytyi.
Ei se nyt ole ensimmäinen kerta, kun kissojen ja koirien kanssa on koko porukka etsinyt jonkun hukkaamaa omaisuutta ja aina ne kamat ovat löytyneet.
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltainen työpaikka ja pihi järjestäjä. Syötiin taukotilassa järjestäjän itsensä keittämää riisipuuroa, jälkkäriksi joulutorttu (1 kpl per hlö) ja kuppi kahvia, omakustannehintaan. Taustalla soi Vesa-Matti Loirin joululauluja. Mantelin puurosta saanut voitti rasian Juhlapöydän konvehteja.
Mä yhdistin tämän ja nelostekstin glitterit ja meikit.
Tuli sellainen Kaurismäkimäinen fiilis. Ankea työpaikka ruokala, kukaan ei puhu, vaan Veskun laulua ja astioiden kilinää.
;D
Vierailija kirjoitti:
Ne joihin ex-mieheni osallistui ja palasi kotiin tyhjä kortsupaketti taskussaan, eli jäi kiinni pettämisestä.
kortsupaketissa vähimmillään 5 kondomia (onko näin, en ole aikoihin enää ostanut). Aika kova sonni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kortsupaketissa vähimmillään 5 kondomia (onko näin, en ole aikoihin enää ostanut). Aika kova sonni.
Kaksi on jo repässyt rikki avatessa? Yksi on pudonnut lattialle, eikä löydy ja yksi poksahti pannessa. Siinä sulle sonnia, olen tuommoisessakin ollut mukana.
Tapahtui juurikin perjantaina. Meillä on töissä kuusi työntekijää + esimies. Esimies vei toimistohenkilökunnan pikkujoulua juhlimaan perjantaina, kun me keittiöporukka pidettiin työpaikkaa pyörimässä. Meidät huomioidaan myöhemmin... Toinen meistä lähtee tammikuun alussa, eikä päivämäärää ole vielä sovittu.
Koko viikon oli höpinää, että Jes, perjantaina on henkilökunnan pikkujoulut. Kyselin pariin otteeseen, että mitäs me sitten ollaan, jos ei henkilökuntaa? Sain iloista naurua vastaukseksi, kun oon ihanan hupsu.
Viime vuonna päästiin esimiehen kanssa torttukahville ja nauttimaan asiakkaiden kanssa jouluateria, joka oltiin itse tehty.
Tarinoita teemasta julkisten varojen säästäminen:
Suomi, julkishallinnon organisaatio. Pikkujoulujen budjetti oli 20 euroa per henki tyhy-rahaa, jota johtoporras kielsi käyttämästä alkoholiin. Myöskään omakustanteista alkoholia ei sallittu, huhun mukaan siksi että yksi työntekijä oli jouduttu irtisanomaan alkoholismin ja sen aiheuttamien töppäilyjen takia. Järjestäjä raukat yrittivät parhaansa, mutta lopputuloksena ajettiin kierros Helsingissä museoratikalla ja syötiin 1 subwayn puolikas patonki per pää. Suurin osa työntekijöistä oli juuri aloittanut yksikössä, joten tunnelma oli vaivaantunut ja harva viitsi lähteä jatkamaan iltaa baariin.
Ulkomaat, iso kansainvälinen julkinen organisaatio.
Pikkujoulut toimitalon aulatilassa. Teemana hassut hatut, johon kukaan ei viitsinyt vaivautua. Pääjohtaja sentään osoitti huumorintajua pukemalla päähänsä ison pahvisen joulutähden (niitä ikkunaan ripustettavia, you know).
Päivää ennen juhlia kerrottiin, että tilaisuuteen on tarkoitus tuoda omat juomat ja naposteltavat. Noin joka toinen toi viinipullon ja joka kolmas syötävää, pääosin sipsejä. Toin itse leivotun suklaakakun, joka hävisi hujauksessa, hyvä ettei leivinpaperiakin syöty.
Kahdessa tunnissa johtajien puheet oli kuunneltu ja kaikki juotavaksi tai syötäväksi kelpaava kadonnut, suurin osa lähti kotiin ja ehkä 20 ihmistä jaksoi puolivillaisesti diskoilla yhden kollegan soittaessa levyjä, kunnes toimitalo suljettiin ja kaikkien piti poistua klo 21.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
utyryu kirjoitti:
Junttia yleistystä sinulta arvioida millaisiin pikkujouluihin minä olen tottunut ja hymiön käyttäminen näpäyttämään tarkoitetussa lauseessa kertoo kirjoittajalla olevan ilkeän mielen. Epäuskoni perustui vain siihen logiikkaan, että ensisävelet on parin sekunnin kestoinen tapahtuma. Pikkujouluissa 70-80 henkilön ahterinsa kiskominen tanssilattialle kestää hieman kauemmin. Osalla on juttu tai juoma tai ruoka kesken, osa lähtee vessaan, osa tupakalle ja osa näiden perään. Osa hakee lisää juomaa. On epäuskottavaa, että kaikki 70-80 henkilöä ovat tanssilattialla saati sitten tanssivat ensisävelistä lähtien.
Vaikutat siltä, että olet todella hauskaa ja letkeää seuraa juhlissa.
Oli kuitekin kohtelias, kun vieraissa käytti kortsua.