Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkittynyt taloudellinen ahdinko, saako mistään apua?

Vierailija
16.10.2025 |

Mies pitkään ollut osa lomautettuna, tekee 2pvä/vko töitä. Saa noin 1800€/kk netto. Mä työkyvytön ja eläke 1469 netto. Asuntolaina 800

Miehen puh laskut 70 ja mun 60 ja netti 35, sähkö about 150, muut lainat ehkä 200/kk lapset aikuisia mutta tarvis välillä avustusta. Meillä kosteusvaurio jota ei varaa korjata. Ei ole tietoa milloin mies saa kokopäivätöitä.mitään ei jää oikein säästöön ja eletään kädestä suuhun

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo ole huonot tulot.

Vierailija
2/37 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisille on olemassa jokin renonttiavustus.

Siinä on vain ongelma, että avustuksen saa jälkeenpäin kuittia vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, pitäisi pärjätä. Mihin teillä menee rahat?

Vierailija
4/37 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollisuutta saada sähkölaskua alemmas?

Vierailija
5/37 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yhteiskunnan ja Kelan pitäisi auttaa teitä, jos teillä on varaa tukea aikuisia lapsia?

Vierailija
6/37 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollisten kulujen jälkeen jäi vielä 1800 €. Kun ruoat hakee Lidlistä, niin noin 450 € kahdelta.

Vierailija
7/37 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset lapset elättäkööt itsensä. Teillä on hyvät tulot. Lopettakaa se yletön tuhlailu.

Vierailija
8/37 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla tuloilla ei saa. Lapset hakekoot itse omat tukensa muualta.

Vierailija
9/37 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais noi puhelinliittymät kilpailuttaa. Soitteletteko johonkin maksullisiin numeroihin?

Vierailija
10/37 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollisuutta saada sähkölaskua alemmas?

Pakko olla heillä sähkölämmitys, muuten ei noin iso sähkölasku

Vierailija
11/37 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teidän puhelinlaskut on 130 euroa kuussa? Tosta sais helposti heti 90 euroa kuussa säästettyä vaihtamalla.

Vierailija
12/37 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisette alkuun netin ja hankitte järkevän hintaiset liittymät. Vai oletteko ostaneet puhelimia osarilla?

Vierailija
13/37 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät tulot teillä, koittakaapa vaikka edes kuukausi elellä 595 eurolla mitä työttömät tekee.

Vierailija
14/37 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen rage bait tällä kertaa.

Vierailija
15/37 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sille kosteusvauriolle mahdollista tehdä itse jotain alustavia hommia edes, eli pienentäisi mahdollisia kustannuksia? Netissä on nykyään ohjeet aivan kaikkeen, jopa taloremontin yksityiskohtiin. Jos siellä olisi useita ohjeita vaikka siihen, miten se kosteusvaurioinen kohta kannattaa avata (esim. poistaa laatoitukset), niin nämähän voisi tehdä jo valmiiksi itse ja neuvotella hinta sillä perusteella alemmaksi. Kysyä monesta firmasta, paljonko maksaisi jos alkutyöt on tehty itse.

Vierailija
16/37 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko sille kosteusvauriolle mahdollista tehdä itse jotain alustavia hommia edes, eli pienentäisi mahdollisia kustannuksia? Netissä on nykyään ohjeet aivan kaikkeen, jopa taloremontin yksityiskohtiin. Jos siellä olisi useita ohjeita vaikka siihen, miten se kosteusvaurioinen kohta kannattaa avata (esim. poistaa laatoitukset), niin nämähän voisi tehdä jo valmiiksi itse ja neuvotella hinta sillä perusteella alemmaksi. Kysyä monesta firmasta, paljonko maksaisi jos alkutyöt on tehty itse.

Jos suomeksi ei ohjeita löydy, niin englanniksi ainakin suurella todennäköisyydellä löytyy.

Vierailija
17/37 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on ihan hyvät tulot. Nyt teidän pitää karsia menoja. Asumisesta ei voi säästää. Säästäkää esim lehti- ja suoratoistopalveluista, myykää auto. Ruokakuluissa voitte säästää. Normi ruokalasku teille olisi noin 300 euroa kk. Teillä ei ole hätää. Rauhoitu ja laske joka sentti. Jos säästät 1 euron joka asiassa, olet säästänyt pian 50-100 euroa. Ei normaali-ihmisellä jää ylimääräistä juurikaan.

Vierailija
18/37 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette tuloiltanne ihan keskituloisia. Noi puhelimet on liian kalliit, vaihtakaa liittymät. Suoratoistot pois. Lehtitilaukset pois. Ja auto. Pelaako mies tai köytättekö alkoholia? Niihin menee rahaa. Ootko varma, ettei mies pimitä sulta rahaa?

Vierailija
19/37 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on ihan hyvät tulot. Nyt teidän pitää karsia menoja. Asumisesta ei voi säästää. Säästäkää esim lehti- ja suoratoistopalveluista, myykää auto. Ruokakuluissa voitte säästää. Normi ruokalasku teille olisi noin 300 euroa kk. Teillä ei ole hätää. Rauhoitu ja laske joka sentti. Jos säästät 1 euron joka asiassa, olet säästänyt pian 50-100 euroa. Ei normaali-ihmisellä jää ylimääräistä juurikaan.

Tuo 150 euroa kuussa per henki ei ole mikään normaali näillä nykyisillä hinnoilla varsinkaan. Siihen saa pihistellä aivan älyttömästi, ja ei sellaista monikaan jaksa loputtomiin, jos ei ole aivan pakko. 

Vaikuttaa kuitenkin siltä, että aloitus on trollausta. Ap ei reagoi mihinkään vastaukseen mitenkään.

Vierailija
20/37 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät tulot teillä, koittakaapa vaikka edes kuukausi elellä 595 eurolla mitä työttömät tekee.

Työttömälle jää tuo käteen asumis- lääkäri yms kulujen jälkeen kuten teillä tuo 1800 euroa, ihan järjetön määrä rahaa ap:lla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan