Saako punaruskeista mitenkään keskivaaleita ilman ppd:tä?

Vierailija

Tai onko ideoita, että mitä näille voisi tehdä, parisen senttiä omaa vaaleaa maantienharmaata jo kasvanut ja värjätä ei voi puhjenneen ppd allergian takia.

Haaveena omanväriset hiukset vaaleilla raidoilla. Värinpoistoa jos lykkää niin tuskin tulee haluttua tulosta, keskivaaleassa värissäkin taitaa ppd:tä olla

Kommentit (12)

Vierailija

Ja tummanruskeat siis ovat punaisella vivahteella. C-vitamiinivaalennuksella ja sooda yms jutuilla olen mustasta väristä saanut vaalenemaan näinkin paljon

Vierailija

Jep, perinteisellä värinpoistolla tulee luultavasti "kusenkeltaiset" tai "oranssit" ja kun et voi värjätä päältä, ei kiva. Kuitenkin ns. pelkistävä värinpoisto, kuten Colour B4, voisi toimia paremmin. Siinä ei ole vaalennus- eikä väriaineita lainkaan, ja se poistaa pelkkää keinoväriä. Itse poistin pari kesää sitten sillä mustan värin. Kerrostuneeseen mustaan tarvitsin 2 käsittelyä sillä vahvimmalla aineella, mutta yllättävän hyvin lähti omaksi maantienväriseksi/vaaleanruskeaksi. Aavistus kultaan taittavaa sävyä vain jäi mitä ei tyvikasvussa ole, mutta ei häiritsevästi.

http://www.colourb4.com/

Vierailija

Suosittelen ekokampaajaa, joka värjää aidoilla kasviväreillä. Mulle oli todella positiivinen yllätys. En usko, että nuo kasvivärit on lähellekään niin haitallisia kuin synteettiset hiusvärit, toki on mahdollista olla allerginen mille tahansa kasvillekin.

Vierailija

kasvivärit? vaihtoehtona

punainen (henna, takuuta punaisuuden tasosta ei ole)

(puna)ruskea

musta(npunertava)

sininen!

tai sitten blondaat :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ekokampaajaa, joka värjää aidoilla kasviväreillä. Mulle oli todella positiivinen yllätys. En usko, että nuo kasvivärit on lähellekään niin haitallisia kuin synteettiset hiusvärit, toki on mahdollista olla allerginen mille tahansa kasvillekin.

Kannattaa muuten todella vakavasti harkita lähteekö tuohon. Niistä kasviväreistä ei meinaan sitten pääse eroon edes värinpoistolla. 

Lisäksi niissä on monia juttuja jotka ainakin itse koin hankaliksi. Ensinnäkin, värien vaikutusaika on todella pitkä. Lisäksi ne eivät värjää kunnolla, ei saa siis isoja muutoksia, paitsi todella pitkällä ensin henna, päälle indigo värjäyksellä saa sysimustan. Lisäksi, jos itselle ei sovi lämpimät sävyt, niin luonnonvärit ei käytännössä käy, koska niissä on hennaa joka on oranssia. Mulle yritettiin laittaa kylmää punaruskeaa laittamalla hennan, indigon ja kampaajan valitsemien yrttien seosta, ja se oli kohtuu ok se väri aluksi, mutta indigo alkaa jo parissa viikossa hävitä ja sitten mahonginsävyn tilalla onkin se kamala oranssi vivahde joka punertava-ihoisella on ihan hirveän näköinen. 

Ap:lle paras vaihtoehto lienee tosiaan joko tuollainen colour b4 tai sitten alkaa vaalentamaan värjättyä osaa kampaajalla ihan vaalennusraidoilla. Pelkkä vaalennusaine ei sisällä ppd:tä eikä siis aiheuta reaktiota.  Ei se ole raidoitettuna mikään tosi hieno, mutta ei niin kamalakaan kuin jyrkkä raja värjätyn ja tyvikasvun välillä. Helpottaa siis oman värin esiin kasvattamista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jep, perinteisellä värinpoistolla tulee luultavasti "kusenkeltaiset" tai "oranssit" ja kun et voi värjätä päältä, ei kiva. Kuitenkin ns. pelkistävä värinpoisto, kuten Colour B4, voisi toimia paremmin. Siinä ei ole vaalennus- eikä väriaineita lainkaan, ja se poistaa pelkkää keinoväriä. Itse poistin pari kesää sitten sillä mustan värin. Kerrostuneeseen mustaan tarvitsin 2 käsittelyä sillä vahvimmalla aineella, mutta yllättävän hyvin lähti omaksi maantienväriseksi/vaaleanruskeaksi. Aavistus kultaan taittavaa sävyä vain jäi mitä ei tyvikasvussa ole, mutta ei häiritsevästi.

Olisi mukava tietää, että mitenhän kuvittelet sen vaalentavan, jos ei siinä ole vaalennusaineita?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mukava tietää, että mitenhän kuvittelet sen vaalentavan, jos ei siinä ole vaalennusaineita?

Sillä tavalla, että siinä on aineita jotka avaavat hiussuomun niin että keinotekoiset värimolekyylit pääsevät sieltä poistumaan. Sitten loppukäsittelyaineella hiussuomut taas suljetaan. Jotain tällaista siinä pakkauksessa selostettiin.

Enkä vain kuvittele, koska olen tosiaan saanut tuolla mustasta vaaleanruskean. Lisäksi noin parin sentin tyvikasvuun tuote ei vaikuttanut mitään, se ei vaalentunut ollenkaan, eli selvästikään ei ole mikään varsinainen vaalennusaine kyseessä vaan poistaa oikeasti pelkkää keinoväriä.

Ainoa miinus tuotteessa oli se, että se haisee ihan kammottavalta viemäriltä. Oksennus oli kurkussa kun aine vaikutti päässä, ei tosiaan ole mikään semmoinen perinteisen hiusvärin haju vaan ihan kuin tukkeutunut viemäri... Mutta pieni miinus siitä hyvästä että keinoväri lähti ilman keltaoranssia blondaustukkaa tai hiusten menoa tosi huonoon kuntoon.

Vierailija

joo huomioi tuo että hennaväriä et saa pois kuin kasvattamalla :)

indigo hiipuu vähitellen mutta henna on ja pysyy, ei lähde edes vaalennusaineilla

itse värjään hennalla ja indigolla - koska harmaa mummeli muuten

teini sai indigoraitoja tukkaansa, tuli hienon näköinen. indigo haalistuu merenneitomaisesti vaaleassa tukassa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat