Alan tekemään itse vaatteeni. Mistä hyviä&laadukkaita kankaita?

Vierailija

kohtuuhinnalla

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei mistään. Joko olet valmis maksamaan laadusta tai sitten ostat halvalla huonompaa.

Puhuin kohtuuhinnasta, en halvasta.

ap

Vierailija

Vähän kiinni siitä, mitä aiot ommella. Esimerkiksi Hyvinkäällä kangastukku.com on hyvä ja luotettava nettikauppa, jos et Eurokankaaseen halua mennä. Kankaita.com on toinen kehuttu (saksalainen) nettikauppa.

Vierailija

Tilasin Noshilta jotain kankaita. Mun mielestä hinta-laatusuhde oli hyvin kohdallaan. Mutta noin yleisesti kankaat ovat kyllä hävyttömään kalliita! Onko kukaan tilannut ulkomaisista nettikaupoista?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mistään. Joko olet valmis maksamaan laadusta tai sitten ostat halvalla huonompaa.

ap

Mikä mielestäsi on kohtuuhinta? Monelle se on yhtä kuin halpa.

Mielestäni Eurokangas on ihan ok. Valikoima on laadultaan ja hinnoiltaan hyvinkin vaihteleva, mutta kyllä sieltä sitä kohtuuhintaista ja hyvääkin löytyy jos jaksaa etsiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vähän kiinni siitä, mitä aiot ommella. Esimerkiksi Hyvinkäällä kangastukku.com on hyvä ja luotettava nettikauppa, jos et Eurokankaaseen halua mennä. Kankaita.com on toinen kehuttu (saksalainen) nettikauppa.

Onko Hyvinkäälle mahdollista mennä IRL? Netin kautta ei kunnolla pysty "hiplaamaan"

Eurokankaassa on aika surkeat valikoimat vaatetuskankaissa, verhokankaita kyllä riittää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tilannut noista kummastakin pajon kankaita eikä ole pettymyksiä tullut kertaakaan. Kankaita.com toimittaa kankaat kotiovelle asti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mikä mielestäsi on kohtuuhinta? Monelle se on yhtä kuin halpa.

Mielestäni Eurokangas on ihan ok. Valikoima on laadultaan ja hinnoiltaan hyvinkin vaihteleva, mutta kyllä sieltä sitä kohtuuhintaista ja hyvääkin löytyy jos jaksaa etsiä.

Minä en miellä kohtuullista hintaa halvaksi vaan laatuun nähden järkeväksi =) 

En itse ompelemalla välttämättä hae sitä säästöä vaan istuvuutta ja laadukasta työtä/materiaaleja. Huonoista materiaaleista ei edes kannata alkaa tekemään, menee vaan aika ja vaiva hukkaan kun vaate nyppääntyy ekassa pesussa.

Vierailija

Mistä vaan, kunhan katsot onko kangas tarkoituksiisi sopiva.  En allekirjoita että kankaat olisivat liian kalliita.  Valmisvaate maksaisi enemmän etkä silti saa hyvää laatua.  Puuvillakangas vaikka paitikseen ei köyhdytä.  Taas kun haluat hiukan juhlavampaa jakkua, mikä ettei siitä voisi hiukan maksaakin.

Vierailija

Olen ommellut kolmisenkymmentä vuotta ja nähnyt, kuinka kankaat kallistuvat, kangaskauppojen valikoima ja oheistuotteet (mm. napit) vähenevät ja pienemmät kaupat ovat kadonneet. Useimmista kangaskaupoista löytyy yhä hyviä kankaita, mutta kuten on ketjussa jo sanottu, ne ovat kalliita.

Mikä nykyisin siis on kallis kangas? Alkoi oikein askarruttaa: mihin sitä hintaa verrataan? Entisten aikojen hintoihin, valmisvaatteiden hintoihin vai mihin?

Vierailija

Hei, nyt on pakko myöntää että olen hiukan hämmästynyt. Vain yksi lyttäävä kommentti.

Vähän provohan tämä aloitus oli, en aio ommella kaikkia vaatteitani itse=)

Mutta nyt elämässä on taas aikaa ommella eikä kauppojen valikoimat tyydytä, aina on joko väri, malli, materiaali tai hinta väärä. Tämänpäivän laatikot ei sovi mun vartalolle. Mä haluan vyötärön mutta en vyöllä kiristettynä.

Monta hyvää vinkkiä jo tulikin, eiköhän tällä alkuun pääse =)

Vierailija

Eurolangasta vieratetaan, koska se on ketjuliike. Oikeasti siellä on kuitenin sekä hyviä ja laadukkaita kankaita, että halpisriepuja tarjolla. Eli sieltä löytää hyvää ja laadukasta jos a) on valmis maksamaan siitä sen hinnan ja b) erottaa laadun itse. Missään kyltissä ei tietenkään lue, että "tässä halpisrievut, älä koske". Mutta kun kangasta -sen paksuutta, tiiviyttä, painoa - tunnustelee ja katsoo, mitä materiaalia se on ja suhteuttaa tämän siihen, mitä siitä aikoo tehdä, laadun erottaa kyllä. No vähän voi tietysti vaatia asiantuntemusta ja materiaalitietoa siitä, mikä minkin sopii, mutta kyllä sen tiedon harrasteompelijakin hankittua saa.

Vierailija

Minä ostan Löytöpalasta ja Eurokankaasta. Löytöpalassa on monesti tosi hyviä tarjouksia ja isoja kilopaloja joista saa tehtyä aika edullisesti vaatteita.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat