Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjät neuvokaa: millä korvaisin aamiaisleivistä leikkeleet?

Vierailija
27.10.2015 |

Olen vähän kerrallaan jättänyt lihatuotteita pois ruokavaliostani, ryhtymättä kuitenkaan kokonaan kasvissyöjäksi, koska olen kokenut sen olevan kuitenkin aika hankalaa (minulla ei ole paljoa aikaa käyttää ruokavalion suunnitteluun).

Nyt kuitenkin sain tarpeekseni siitä syyllisyydentunnosta, jota nuo teurastamo-, eläinkuljetus- ym. aiheiset videot ja uutisoinnit aiheuttavat. En kerta kaikkiaan halua olla edes pieneltä osin vastuussa siitä, että eläimiä kohdellaan tuolla tavalla.

Aamiainen on minulle päivän tärkein ateria ja ainoa lihatuote, jota olen vielä säännöllisesti ostanut, ovat leikkeleet: kalkkuna ja naudanliha. Laitan niitä ruisleivän päälle salaatin ja tomaatin kanssa. Nyt jääkappissa ollut pakkaus tyhjeni ja huomasin ajattelevani, että en halua enää ostaa uutta.

Kysymys kuuluukin: millä voisin korvata lihasta valmistetun leikkeleen? Haluaisin proteiinia sisältävän ja lihan tapaan kylläisenä pitävän vaihtoehdon, jota voin käyttää samaan tapaan ruisleivän päällä. Makukin saisi mielellään olla hyvä. Mitä ehdottaisitte?

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en laita enää leivän päälle muuta kuin oliiviöljyä. Paahdan leivän, laitan päälle hyvää oliiviöljyä ja  hankaan pintaan vähän valkosipulin makua puolitetusta valkosipulista. Nam!

Koska olen lakto-ovovegetaristi, syön sitten leivän kaveriksi aina hedelmän ja lisäksi jotain proteiinipitoista, usein keitetyn munan tai maustamattoman jogurtin.

Minä olen klepto-homovegetaristi ja syön vain heinää ja juon kiljua.

Vierailija
82/82 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivän päällä käytän voita tai avokadoa ja/tai tomaattia. Joskus välipalana laitan leivän päälle jotakin hyvää suomalaista kalasäilykettä tai sardiineja. Hummusta ja babaganoushia. Tzatzikia myös. Munasalaatti käy hyvin aamiaisleivän päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi