Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan luopua leivästä, mitä tilalle?

Vierailija
26.10.2015 |

Tuntuu, että kaikissa laihdutustarinoissa hehkutetaan luopumista leivästä. Mutta mitä te leipää karsastavat sitten syötte? Leipä on yleensä niin helppo eväs ja jos haluan helppoa, suolaista iltapalaa, niin en meinaa muuta keksiä...

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse siemennäkkäriä. En laske sitä varsinaisesti leiväksi, koska se valmistuu ilman jauhoja. Ohjeesta riippuen se sisältää siis siemeniä, psylliumia, suolaa, vettä, jotain rasvaa.  Sen päälle sitten ne normaalit voikkarin täytteet.

Vierailija
22/50 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia puuroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täältä saa ollenkaan hyviä neuvoja :(

Vierailija
24/50 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi jättää leipää pois. Olen jo nyt liian luisevassa kunnossa ja leipä pitää minut hengissä. Syön kyllä myös pullaa, karkkia, jäätelöä ja tietysti tavallista ruokaa. leipä on noista ainoa, mitä syön joka päivä. Harrastan liikuntaa ja olen perusterve. En tiedä ainoatakaan ihmistä, joka olisi tullut leivällä läskiksi. Kyllä ne kilot ovat tulleet kaikille rasvasta ja sokerista.

Vierailija
25/50 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

cosmopolitan tms rapsakka salaatinlehti ja sen päälle täytteet. Mun aamiainen nykyään keitetty muna, tomaatti, kurkkua, juustoa ja muuan kalkkunaleike. Jos leivätyttää niin hapankorppu.

Vierailija
26/50 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi jättää leipää pois. Olen jo nyt liian luisevassa kunnossa ja leipä pitää minut hengissä. Syön kyllä myös pullaa, karkkia, jäätelöä ja tietysti tavallista ruokaa. leipä on noista ainoa, mitä syön joka päivä. Harrastan liikuntaa ja olen perusterve. En tiedä ainoatakaan ihmistä, joka olisi tullut leivällä läskiksi. Kyllä ne kilot ovat tulleet kaikille rasvasta ja sokerista.

Sama juttu täällä! Painoindeksin mukaan olen roimasti alipainoinen, vaikka syön joka päivä Hesburgerin mega-aterian (sis. n. 2000 kaloria). Tämä on siis vain yksi päiväni aterioista. Jos sen jättäisin, kuihtuisin pois :( Tuskinpa pelkkä se rasva ja sokerikaan siis on kenellekään ylipainon syy: rasvaahan sitäpaitsi tarvitsevat aivotkin! Luulen, että suomalaisten ylipaino selittyy suomalaisten alkoholiongelmalla :/

Vierailija
27/50 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
28/50 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipähän on täynnä sokeria.

Vierailija
29/50 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin leivän pois aamupalalta ja ruuan yhteydestä. Aamupalalla vain puuroa. Kuitenkin saatan työpäivän jälkeen tehdä leivät ennen salille menoa. Tärkeää on että leipä on täysjyvää tai ruista. Lisäksi itse ostan vain minihiilarileipiä, joissa hiilihydraatteja verrattuna muihin leipiin yli puolet vähemmän. Kalkkunaa, kevytjuustoa, kurkkua päälle :)

Vierailija
30/50 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on puurolla ja leivällä? Viljasta kumpikin tehdään.

Vierailija
31/50 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipään laitetaan kuitenkin päälle vielä voita ja erilaisia päällisiä. Puuroon riittää marjat ilman sokeria. On vähemmän hiilareita!

Vierailija
32/50 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivässä on enemmän hiilareita kun puurossa, juustot, voit, makkarat lisäksi.. puuroon riittää marjat ilman lisättyä sokeria.

Vierailija
33/50 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi leivästä muka lihoa?? Päinvastoin, sitä kannattaa syödä enemmän jos halua laihtua, varsinkin ruisleipää. Eri asia tietysti ne leivänpäällysteet.

Vierailija
34/50 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en syö oikeastaan juuri koskaan leipää. Mitäkö sitten syön? Tulis aika pitkä lista kun syön niin paljon kaikkea: hedelmiä, kasviksia(dipattuna usein),  tonnikalaa, kananmunia, jogurttia, vanukkaita, rahkaa, leikkeleitä, juustoja, sipsejä, riisiä, pastaa, nuudeleita, riisikakkuja, marjoja, suklaata...listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Vierailija
35/50 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vähentänyt leivän kulutusta siirtymällä leipäaamiaisesta rahkasmoothie-aamiaiseen. Viikonloppuisin ja toisinaan välipalana syön kyllä edelleen leipää.

en tajua, miksi joku suosittelee aamiaisleipien sijasta puuroa. Ei mitään järkeä. Paljon parempi syödä ne pari leipää leikkeleillä,  juustolla ja kasviksilla ja levitteellä (proteiini + hyvät rasvat) kuin pelkkä hiilaripuuro marjoilla tai voisilmällä.

ja joku suositteli syömään aamupalaksi salaatinlehdet leivänpäällisillä ja kananmunan. Aika kiljuva nälkä voi olla lounasaikaan, jos vähentää aamiaisen kalorit puoleen entisestä.

Vierailija
36/50 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä leipä pois, lisää aamuun jogurtti, puuro, hedelmä, smoothie tai vaikka munakas ja lounaaksi jotain ihan oikeaa ruokaa, vähintään joku ruokaisa salaatti. Iltapainotteinen syöminen ei muutenkaan taida olla laihdutuksen kannalta fiksuin veto.

Nimenomaan, lounaalta leivät pois ja kunnon ruoka tilalle.

Vierailija
37/50 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaattia, hedelmiä ja kasviksia.

varsinkin jäävuorisalaatista saa kuitua, jolla vatsa toimii ja kaloreita tulee reilusti vähemmän kuin leivästä.

Vierailija
38/50 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön salaattia miltei jokaisella lounaalla ja päivällisellä sen kaverina lihaa,kalaa,kanaa tai kasvisruokaa. Iltapalana yleensä rahkaa ja marjoja. Lisäksi jonkin verran hedelmiä.Wokkivihannekset tai paistetut kasvikset on kanssa hyvä lisäke. pähkinät ja auringonkukansiemenet tuo myös lisää ravintoarvoja ruokavalioon.

Jos et aijo vähähiilihydraattiselle niin sitten on tietysti vaihtoehtona myös riisi tai peruna makaronien ja muiden tilalla.

Vierailija
39/50 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole sitten koskaan tullut katsoneeksi paljonko siinä juustossa, voissa ja täyslihaleikkeleessä on hiilaria xD

Vierailija
40/50 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että aamiaispuuron ei tarvitse olla perinteinen kaurapuuro. Puuroon voi käyttää muita hiutaleita ja sekoittaa kuidun ja hyvien rasvojen lähteeksi pellavansiemenrouhetta tai chiansiemeniä. Proteiininlähteeksi valmiin puuron joukkoon voi sekoittaa kananmunan, joka häviää puuron sekaan tuoden täyteläisyyttä ja parantaen annoksen ravintoarvoja. Tuohon vielä marjat päälle niin laiha kauravelli on muutettu ravinnepommiksi jolla jaksaa lounaaseen asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme