Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan luopua leivästä, mitä tilalle?

Vierailija
26.10.2015 |

Tuntuu, että kaikissa laihdutustarinoissa hehkutetaan luopumista leivästä. Mutta mitä te leipää karsastavat sitten syötte? Leipä on yleensä niin helppo eväs ja jos haluan helppoa, suolaista iltapalaa, niin en meinaa muuta keksiä...

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli verenpaineongelmia, ja söin vielä viime vuonna hirveästi leipää leikkeleineen -> maha turvoksissa ja painoa tuli ja leikkeleistä suolaa ja muuta mömmöä. Leivän poisjättimisen jälkeen olen syönyt aamuisin kaurapuuroa, ja laitan sekaan lusikallisen pellavansiemenrouhetta. Maha ei muuten toimi. Iltaisin syön kourallisen pähkinöitä ja pari hapankorppupalaa kurkulla. Laitan lounaslautaselle lusikallisen riisiä /yhden perunan, ison läjän kasviksia ja vähän lihaa, ja pastaruuat kierrän kaukaa, koska lopputulos on hirveä väsymys ja turvotus. Minulla on ehkä vehnän kanssa jotain ongelmia. En voi antaa leivälle pikkusormea, koska se vie koko käden. Olen laihtunut 18 kg ja verenpaine normaali.

Vierailija
42/50 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu täällä! Painoindeksin mukaan olen roimasti alipainoinen, vaikka syön joka päivä Hesburgerin mega-aterian (sis. n. 2000 kaloria). 

Sua on kusetettu. Mega-ateriassa isoilla ranskalaisilla ja sokerilimulla on 1658 kcal. Jos ateriaa ei ota isompana ja limukin on lightia, kaloreita saa "vain" 1340.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli verenpaineongelmia, ja söin vielä viime vuonna hirveästi leipää leikkeleineen -> maha turvoksissa ja painoa tuli ja leikkeleistä suolaa ja muuta mömmöä. 

Jo ihan leivässä on yllättävän paljon suolaa. Minulla ei ole leivän vähentämisen jälkeen paino pudonnut, mutta verenpaine kyllä.

Vierailija
44/50 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedän nykyään riisipiirakoita leivän sijasta. Ei tee enää yhtään mieli leipää.

Vierailija
45/50 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivässä on enemmän hiilareita kun puurossa, juustot, voit, makkarat lisäksi.. puuroon riittää marjat ilman lisättyä sokeria.

jeesus mikä idiootti olet! Paljonko on hiilaria juustossa, voissa, makkarassa? Eiköhän siinä puurossa ja marjoissa ole aika paljon enemmän hiilaria!

Vierailija
46/50 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

salaattia, hedelmiä ja kasviksia.

varsinkin jäävuorisalaatista saa kuitua, jolla vatsa toimii ja kaloreita tulee reilusti vähemmän kuin leivästä.

Eihän noissa edes ole kaloreita nimeksikään. Ei kalorittomalla pärjää.

Vierailija
47/50 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vedän nykyään riisipiirakoita leivän sijasta. Ei tee enää yhtään mieli leipää.

Niinpä, nehän ei ole leipää.

Vierailija
48/50 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoista viljaa höystettynä transrasvoilla ja lisäaineilla.

Vierailija
49/50 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä tätä korvaamista. Luovutaan lihasta, mutta sen sijaan syödään soijanakkeja ja nyt pitäisi leivälle saada joku korvike. Ruoka on kokonaisvaltainen juttu ja sitä pitäisi ajatella kokonaisuutena.

Jos helppous on tärkein kriteeri, älä luovu leivästä, ap. Syö sitä vain vähemmän, kahden palan sijaan yksi, mielummin näkkäriä kuin vehnäleipää. Leivän päälle mielummin muusattua avokadoa, tomaattia ja/ tai hummusta kuin rasvaa ja makkaraa.

Jo haluaa oikeasti laihtua pitää olla valmis luopumaan, ja vähän (aluksi) kärsimäänkin. 

Muussa tapauksessa, opettele tekemään monipuolisia salaatteja, opettele käyttämään erilaisia papuja, linssejä, juureksia, mausteita, tee erilaisia kastikkeita itse. Opetteluvaiheen jälkeen iltapalojen ja "eväiden" tekeminen on yhtä helppoa kuin leivän syöminen.

Mun on vaikea keksiä leivälle hyvää korviketta aamupalalle, mutta onhan niitä: erilaiset hedelmä- ja vihannessalaatit, kananmunat, juustot, lihaleikkeleet, avokadot, raejuusto, jugurtti, rahka jne. 

Vierailija
50/50 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoista viljaa höystettynä transrasvoilla ja lisäaineilla.

Joo, kaupan piirakoissa noin. Itse tehtynä (tattarijauhosta) ei mitään noista.

Ei siinä silti oo mun mielestä mitään järkeä vaihtaa leipä piirakoihin :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi