Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranpentu karkasi parkkipaikalla ja säntäsi tervehtimään - Mies potki päähän

Kommentit (147)

Vierailija
81/147 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutisessa lukee 4kk ikäinen, eli koiralla on silloin ollut jo kokoa lähes täysikasvuisen verran. Koiriin tottumaton on hyvinkin todennäköisesti pitänyt sitä jo aikuisena. Valitettavasti en usko omistajaa nyt tässä, vaan uskon, että tarinaa on väritetty ja kunnolla. Sanon muillekin, ettei kannata sokeasti uskoa aina ja kaikkea, etenkään, kun toinen osapuoli ei ole kertonut vielä omaa versiotaan.

Nelikuinen koira on KAUKANA täysikasvuisesta, joka suunnassa.  Jos nelikuista pentua ei tunnista pennuksi, on kasvanut säkissä.

Mä en ymmärrä miksi te koiraihmiset ette ymmärrä ettei muiden elämä pyöri koirien ympärillä?

Hirveä uhoaminen miten tapatte, jos joku usuttaa teidän koiraa pois, vaikka te olette ensin tehneet väärin päästämällä sen koiran ihmisten luo! Miten vaikeaa sitä on ymmärtää, että te olette ensin loukanneet toisen ihmisen rajoja, rikkoneet lakia jne. ja sitten kehtaatte vielä uhota miten tapatte, jos joku puolustaa omia rajojaan. Olette sairaita, oikeasti.

Varsinkin koirapelkoiset on sellaisia ettei ne tiedä koirista paljon mitään, joten tuskin kaikki mikä on 4kk pentu....

Vierailija
82/147 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää niitä koiria kiinni, koska nyt on lyhyen ajan sisällä tullut muutama kymmenen tuhatta ihmistä, joille koira on alinta sakkaa ja niitä saa myös kohdella niin. Ehkä jotain hyvää tästä invaasiosta on tavallisille ihmisille. Pannaan koiranomistajat kuriin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/147 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielinen keskustelu. Joo, mies teki väärin mutta koira on aina omistajansa vastuulla. Aina on näitä joita lait ei koske.

Vierailija
84/147 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitkaa niitä koirianne, niin ei tarvi käyttää väkivaltaa.

Tarvitsiko tuossa tilanteessa käyttää väkivaltaa?

Ja tiedätkö että pennut harvemmin tottelevat. Koska eivät vielä osaa, ei niidenkuulukaan osata.

Aika moista paskapuhetta tuon koiranomistajan tarina. Jos normaalikokoinen mies potkaisee koiranpentua "täysillä" päähän, niin se koira ei siitä tokene ihan hetkessä.

Oli kyllä ylilyönti tuolta mieheltä, mutta toisaalta jos koira tulee lujaa kohti, niin jollain tavalla sen pysäytän.

Vierailija
85/147 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa aika nössö mies olla jos pelkää jotain kultaisennoutajan palleroa. Mut tää keskustelu on niin naurettava sähkölamauttimineen ja kuka löisi ketäkin -kiistelyineen että huhhuh!

No joillain saatta olla ihan oikeita pelkoja koiria kohtaan esimerkiksi aiemmista hyökkäyksistä johtuen.

No eihän tuollainen pentu mitään kovin pahaa saa aikaan, mutta jos on vaikka kurakeli, niin sotkeehan tuollainen piski ikävästi. Toki on liioiteltua potkia päähän useaan kertaan, mutta jollain tavalla itsekin pysäyttäisin koiran.

Vierailija
86/147 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää turpanne kiinni! Koirat on tyhmiä! Rumia! Mun siskoa on purrut koira. Ne on aivottomia iilimatoja. Ihan oikein tolla karvapensaalle.

Vierailija
87/147 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen suurta vihaa tän ketjun ihmispaskoja kohtaan. Tota uutista lukiessa piti sulkea silmät kun teki niin pahaa.

Kyllä, pidän itse koirani kiinni. Mutta jos joku päättää mun koiranpentua lähteä "kouluttamaan" sen tullessa lähelle, niin varautukoon siihen, että sen mitä teet mun koiralle mä tuun tekemään sulle. Sukupuolesta ja iästä viis.

t. mies 23v, 183 cm/86 kg

Juuri näin teen minäkin. Terveisin Krav Magaa taitava. Laitan jokaikisen tyypin solmuun, joka mun koiralle pahaa tekee. Koiranpotkijat on alinta ihmisshaibaa.

Ja tappavilla lajeilla ylpeilevät pellet ovat sitten heti siinä perässä suunnilleen samassa kategoriassa. Tuollaisia sinun kaltaisia pellejä tulee välillä kaupungilla vastaan, mutta onneksi suurimmalle osalle vielä pystyy puhumaan.

Vierailija
88/147 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään lapsia. Saanko monottaa jos joku taapero karkaa äidiltään ja tulee mun luokse jokeltamaan? Oonhan mä hei lapsipelkoinen ja äidin vika kun ei pidä kersaansa kurissa.

Vierailija
89/147 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitkaa niitä koirianne, niin ei tarvi käyttää väkivaltaa.

Ei se oikeuta silti ketään potkimaan koiraa! Sitä paitsi tässä tapauksessa mies potki jo ennenkuin koira oli ees koskenut mieheen. 4 kk pentu tuskin on tappaja.. 

Vierailija
90/147 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen suurta vihaa tän ketjun ihmispaskoja kohtaan. Tota uutista lukiessa piti sulkea silmät kun teki niin pahaa.

Kyllä, pidän itse koirani kiinni. Mutta jos joku päättää mun koiranpentua lähteä "kouluttamaan" sen tullessa lähelle, niin varautukoon siihen, että sen mitä teet mun koiralle mä tuun tekemään sulle. Sukupuolesta ja iästä viis.

t. mies 23v, 183 cm/86 kg

Juuri näin teen minäkin. Terveisin Krav Magaa taitava. Laitan jokaikisen tyypin solmuun, joka mun koiralle pahaa tekee. Koiranpotkijat on alinta ihmisshaibaa.

Ja tappavilla lajeilla ylpeilevät pellet ovat sitten heti siinä perässä suunnilleen samassa kategoriassa. Tuollaisia sinun kaltaisia pellejä tulee välillä kaupungilla vastaan, mutta onneksi suurimmalle osalle vielä pystyy puhumaan.

Sun kannattaa varoa. Minut tunnistaa Graw Maga hupparista. Se on musta ja valkoisella teksti gRaw maga. Pistän porukkaa nippuun jos ärsytetään!

Vierailija
91/147 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton myötähäpeä ketjun kovistelikoille. Seurauksena alan kantamaan pamppua mukana. Jos koira hyökkää päälle olen myös varautunut että omistaja tulee päälle ja voin puolustaa itseäni.

Vierailija
92/147 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomaton myötähäpeä ketjun kovistelikoille. Seurauksena alan kantamaan pamppua mukana. Jos koira hyökkää päälle olen myös varautunut että omistaja tulee päälle ja voin puolustaa itseäni.

Mutta sinähän olet itse kovistelija? 😄

Vierailija
93/147 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pelkään lapsia. Saanko monottaa jos joku taapero karkaa äidiltään ja tulee mun luokse jokeltamaan? Oonhan mä hei lapsipelkoinen ja äidin vika kun ei pidä kersaansa kurissa.

En ole koskaan kuullut vauvasta, joka olisi raadellut, tappanut, repinyt kasvot jne.

Monilla koirapelkoisilla on koirapelkoa, koska niille on käynyt jotain, ihan oikeasti, eikä leikisti. Miten vaikeaa sitä on tajuta.

Mullakin on koirapelkoa, koska jouduin melkein sukulaisen mastiffin tappamaksi, useiden raatelujen jälkeen sekin koira lopetettiin. Ja sukulaiseni olivat myös juuri tuollaisia, ei meidän mussukka, hahhahhaa, tee kenelläkään mitään, mitäs vähän repi toiselta ihmiseltä nenän poskelle ja alahuulen irti.

Vierailija
94/147 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultaiset noutajat on muuten yksi yleisempiä purijakoiria, ei tosiaankaan aina mitään pikku nallukoita.

Tiedän eräänkin kultaisen noutajan, joka lopetettiin useiden hyökkäysten takia, se kylläkin hyökkäsi vain lasten kimppuun, arvatakaa millaista jälkeä kultainen noutaja saa aikaan pienille lapsille?

Onneksi kyseessä oli kuitenkin fiksut omistajat, jotka tajusivat itse lopettaa sen koiran.

Vierailija
95/147 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivalta on joo väärin, mutta koiranomistajat, on ympäristön terrorisointi omalla suloisella koiralla myös väärin... Lemmikin omistamiseen kuuluu vastuu huomioida lemmikin käytös sekä muut ihmiset, jotka eivät välttämättä ole erityisen ihastuneita lemmikkiinne.

Samaa mieltä. Lisäksi ajattelen, että koiranomistajat aiheuttavat itse ison osan koiravihasta. Useamman kerran junassa toinen koira on hyökännyt omaani kiinni, koska olemme kehdanneet tulla saman lemmikkivaunun ovelle, Ja mitäpä omistajat ovat tehneet? Ottaneet räkyttäjän syliin ja leperrelleet, ettei sitä minun koiraani tarvitse pelätä. Moni pikkukoira on ihan puhtaasti aggressiivinen eikä pelokas.

Joudun viikottain lenkillä (oman koirani kanssa) odottamaan, että se kävelytiellä irti oleva koira otettaisiin kiinni /flexin päässä riehuva koira lähemmäksi. Omistaja ei vaivaudu tekemään mitään, ei reagoi pyyntöihin, ei huutoihin. Osa koirista hemmotellaan niin piloille, ettei mikään huutaminen tai kieltäminen tehoa, ja juuri näillä koirilla ei ole minkäänlaisia käytöstapoja.  Sitten kun huitaiset jalalla kohti hyökkivää koiraa, alkaa tuo kauhea poliisilla uhkailu. Ihan kuin se koiranomistaja ei itse olisi voinut hoitaa asiaa etukäteen. Ja tottakai koiranomistajan on aina pakko saada haukkua ne ihmiset, jotka eivät halua hänen söpöläistään oman koiransa kimppuun. Minä en ainakaan halua enää yhtään urosta roikkumaan oman narttuni takapuolessa, ne ylisosiaalistetut ovat pahimpia, koska niille ei mikään mene perille.

Joku uskotteli, että kaikki tunnistavat pennun. Olen itse matkustanut junassa vajaa 6 kk pentukoirani kanssa. Sinne tuli opiskelijapoika oman 4 kk pentunsa kanssa, hänen pentunsa kusi lattialle, jyrsi vanhan spanielin korvaa, hyppi penkeille ja toisten koirien päälle. Omani nukkui viltillään, koska sille oli jo opetettu käytöstavat. Kun tuo toinen pentu oli kielloista huolimatta hyppinyt puoli tuntia minun pentuni päälle, omani hermostui ja ärähti, ei siis käynyt mitenkään kiinni mutta varoitti äänellä. Tuo toinen omistaja ei tunnistanut koiraani pennuksi ja alkoi raivota minulle. Koska hänen valkoinenpaimenkoiransa oli niin pehmeän rodun edustaja, ettei saanut saada yhtään huonoja kokemuksia. Joten jos koiranomistajatkaan eivät tunnista pentua, niin ei sitä voi olettaa muiltakaan ihmisiltä, varsinkin kun koirarotuja on tuhottomasti.

Vierailija
96/147 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuule monta kertaa nähnyt, kun taapero juoksee hiihtoladulla irti vastaan ja syöksyy jalkaan kiinni.

Saati, että 4 kuukauden ikäinen vauva on syöksynyt lenkillä jalkaan kiinni, kun ei ollut turvavaljaissa vaunuissa kiinni.

Senkin olen nähnyt, että irti oleva  lapsi syöksyi pihalta pyöräilevän lapseni päälle ja kaatoi asfalttiin niin, että saatiin käydä sairaalassa tikkauttamassa haava jalasta.

Entä sitten se taapero, joka syöksyi naapurin mummon päälle niin, että hyppäsi jalat olkapäille ja mummo kaatui ja käsivarsi murtui.

Pururadat. Siellä näkee näitä taaperoita syöksyilevän irti todella paljon ja syöksyvän lenkkeilijöiden jalkoihin ja murisevan niille.

Kyllä lapset ja vauvat ovat pelottavia.

Vierailija
97/147 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinällään jännä että koiran potkija tai lapsen potkija saa pienempiä tuomioita, kuin esimerkiksi kannabiksen kotikasvattaja. Myös nämä hormoneja vetävät baaritaistelijat saavat pienempiä tuomioita.

Kannabiksen käyttäjän tappaminen on varmasti ihan laillista Suomessa.

Vierailija
98/147 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullut vauvasta, joka olisi raadellut, tappanut, repinyt kasvot jne.

Monilla koirapelkoisilla on koirapelkoa, koska niille on käynyt jotain, ihan oikeasti, eikä leikisti. Miten vaikeaa sitä on tajuta.

Mullakin on koirapelkoa, koska jouduin melkein sukulaisen mastiffin tappamaksi, useiden raatelujen jälkeen sekin koira lopetettiin. Ja sukulaiseni olivat myös juuri tuollaisia, ei meidän mussukka, hahhahhaa, tee kenelläkään mitään, mitäs vähän repi toiselta ihmiseltä nenän poskelle ja alahuulen irti.

Mä olen kuullut monestakin lapsesta, jotka ovat murhanneet ihmisiä ja ihan kylmäverisesti. Ja uhkaavuudessaan kultaisennoutajan pentu menee samaan kastiin taaperon kanssa. Ei pentua ja täysikasvuista mastiffia voi mitenkään luokitella uhkaavuudessaan samantasoisiksi. Kaikille sattuu vahinkoja ja koirat karkaavat vaikka niitä kuinka valvoisi, eikä se oikeuta ketään niitä potkimaan. Se on eläinsuojelurikos siinä missä lähestyvän lapsen potkaiseminen päähän on pahoinpitely, oli tilanne mikä tahansa, hätävarjelun liioittelu on ihan oikea lakiasia.

Vierailija
99/147 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kuullut monestakin lapsesta, jotka ovat murhanneet ihmisiä ja ihan kylmäverisesti.  Se on eläinsuojelurikos siinä missä lähestyvän lapsen potkaiseminen päähän on pahoinpitely, oli tilanne mikä tahansa, hätävarjelun liioittelu on ihan oikea lakiasia.

Sen takia sun lainaamassa viestissä puhuttiinkin vauvasta.

Ja ihan tiedoksi ettei vapaana olevan koiran potkiminen ole eläinsuojelurikos, mä olen itse työskennellyt eläinsuojelun parissa vuosia.

Koiran päästäminen vapaaksi taas rikkoo usean kaupungin järjestyssääntöjä, ja esim. vapaana pitäminen pesimäaikana on laitonta, mutta sehän ei teitä koiranomistajia paljon liikuta, kun kaikki on vain minä, minä, minä näkökulmasta katsottua.

Vierailija
100/147 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sinähän olet itse kovistelija? 😄

Ymmärrän etteivät kaikki voi ymmärtää lukemaansa. Niinpä selitän sinulle. Minä kirjoitin puolustautuvani, en hyökkääväni kuten aiemmat hormonibodarit. Ymmärrätkö nyt eron?