Koiranpentu karkasi parkkipaikalla ja säntäsi tervehtimään - Mies potki päähän
Kommentit (147)
Täysi mulkkuhan tuo mies on ja koiraa ei tule potkia. Ihan käsittämätöntä että joku edes tuota surkimusta puolustelee. Aikuinen mies kuitenkin kyseessä ja käyttää pentuun väkivaltaa. En ole mikään erityisen koirarakas ihminen, mutta todellakin te ymmärtäjät olette sairaita. Samalla logiikalla sitten varmaan teidän 5-vuotiaitakin saa potkia päähän kun ne menevät häiritsemään ihmisiä.
Itsekin olen koiranomistaja, heti alkuun tiedoksi, ettei joku valopää huutele kohta koiranvihaajaksi..
Mielestäni miehen käytös oli ylireagointia, eli se tähän uutiseen liittyen. Mutta koiriin ja erityisesti omistajiin liittyen olen sitä mieltä, että koirat kuriin tai on kykenemätön koiranomistajaksi. Ja kyllä, olen itse myös potkaissut koiraa, tai lähinnä huitaissut jalalla kohti. Työpaikkani lähellä on talo, jonka koirat terrorisoivat ympäristöään. Työkaverit kertoivat koirien, niiden pienten ja söpöjen, vapaasta riehumisesta. Itsekin niihin sananmukaisesti törmäsin muutamia kertoja. Pari työkaveria joutui käymään lääkärissä koirien puremien aiheuttamien haavojen takia, ja rikkoutuneita housunlahkeita pidettiin ihan normaalina työmatkatapahtumana. Meidänkö olisi pitänyt iloita, kun iloiset pienet koirat tulivat tervehtimään? Itse ainakin pyöräillessäni potkaista hujautin koiria kohti kun juoksivat nilkkoja repimään pyöräillessäni talon ohi. Muutaman kerran jälkeen oppivat tuntemaan minut, eivätkä uskaltaneet lähestyä. Tarkoitus ei ollut osua koiriin vaan säikäyttää ne. Toimi.
Tämä asia on onneksi nyt järjestyksessä. Taas kerran koirien rikottua työkaverin housut ja tehtyä naarmuja käteen soitimme poliisille, taas kerran. Ilmeisesti pikkuhiljaa oli kertynyt uskottava määrä asiaa todistamaan kumpi puoli puhuu totta, koska tähän asti asia oli rauennut aina syystä "sana vasten sanaa". Nyt poliisit tekivät omistajalle selväksi, että seuraavasta tapauksesta homma on siinä, koirat, nämä omistajan mukaan pienet ja harmittomat, lopetetaan. Ei näkynyt näitä pikkuräkyttäjiä sen jälkeen hyökkäilemässä ohikulkijoiden kimppuun.
Väkivalta on joo väärin, mutta koiranomistajat, on ympäristön terrorisointi omalla suloisella koiralla myös väärin... Lemmikin omistamiseen kuuluu vastuu huomioida lemmikin käytös sekä muut ihmiset, jotka eivät välttämättä ole erityisen ihastuneita lemmikkiinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen suurta vihaa tän ketjun ihmispaskoja kohtaan. Tota uutista lukiessa piti sulkea silmät kun teki niin pahaa.
Kyllä, pidän itse koirani kiinni. Mutta jos joku päättää mun koiranpentua lähteä "kouluttamaan" sen tullessa lähelle, niin varautukoon siihen, että sen mitä teet mun koiralle mä tuun tekemään sulle. Sukupuolesta ja iästä viis.
t. mies 23v, 183 cm/86 kg
Ei sun koira saa tulla ketään lähelle. Ei sun koiralla ole mitään oikeutta käydä nuuhkimassa vastaantulijoita. Koita nyt käsittää se.
koita käsittää se, että jos päätät lähteä jakamaan sitä "oikeutta" jalallasi, tuut saamaan takaisin saman ja yli.
Oon täysin valmis kyllä kantamaan seuraukset yleisen hyvän puolesta. Jos sä päätät omankädenoikeutta lähteä jakamaan, valmistaudu siihen, että se toimii toisellakin osapuolella. Hyvin yksinkertaista.
Koita nyt käsittää että ei se ole mitään yleistä hyvää ettet käsittele koiraasi kuten laki ja asetukset vaatii. Lisäksi että piittaat kintaalla laeille niin uhkailet vielä ihmisiä vakivallalla..... vai yleistä hyvää...mene hoitoon....
Yleisellä hyvällä tarkoitin kylläkin sun opettamista , vaikka toki toi on sulle vaikea ymmärtää kun muutenkin asiat on noin vaikeita.
Pidän muuten söpönä sitä, että lähes poikkeuksetta nää heikompien kurittajat kovasti itkevät lakeja ja oikeuksia kohdalleen kun meinaa tulla samalla mitalla takaisin. Tää on nöhty niin lapsena koulukiusaajista humalaisiin uhoajiin. Mitä enemmän hakkaattiin alipainosta nörttiä, sitä pahempi vikinä oli kun edes kerettiin aloittaa. Eläinten pahoinpitely on muuten merkki yleisestä empatiakyvyttömyydestä, joka kielii pahoista henkisistä ongelmista. Psykopaatit aloittavat lähes poikkeuksetta "uransa" eläimiä rääkkäämällä lapsena.
Ensinnäkin muru, noi sun lakis kolmesta metristä ja nuuskimattlmuudesta on ihan sun pikku mielisairauden tuotoksia. Toiseksi, jos sä viittaat kintaalla Suomen laille ja potkaset mun koiraa, niin kyllä, mä tuun viittaamaan kintaalla "laeille".
Aiotko olla väkivaltainen minua tai koiraani kohtaan? Jos et, meillä ei ole mitään ongelmaa. Helppoa, eikö? Tai no, ei näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitkaa niitä koirianne, niin ei tarvi käyttää väkivaltaa.
Tarvitsiko tuossa tilanteessa käyttää väkivaltaa?
Ja tiedätkö että pennut harvemmin tottelevat. Koska eivät vielä osaa, ei niidenkuulukaan osata.
Omistajan kuuluu osata. Tai ei sitten ota sitä koiraa.
Olen itse työntänyt muutamaa koiraa pois tyttöni luota. Tyttö on todella voimakkaasti allerginen koirille. Mutta sehän ei tunnu koiranomistajia haittaavan. Kun heistä on ihanaa, kun heidän pikku sesse haluaa mennä nuolemaan lasta. No jos ehtii nuolaista, on saatava allergialääkkeet äkkiä kurkusta alas ja sekään ei aina riitä, vaan on lähdettävä sairaalaan antamaan spiralla avaavaa, kun hengitys alkaa vinkumaa.
Ja jos siinä vaiheessa joku hullu koiranomistaja tulee minua hakkaamaan, kun hänen sessukkansa työnnän pois, niin taatusti raastuvassa tavataan.
Ihminen joka käy viattoman eläinen kimppuun sadistisesti, on maapallon alhaisinta paskaa, joka ansaitsee kuolla nopeasti pois maailmaa pilaamasta.
Hyi vittu, kun kävin erään koirankasvattajan kotona kylässä. Kusta ja paskaa lattiat täynnä. Kukkamultaa levitettynä siihen päälle ja se haju, hyi helvetti. Ja kyseessä todellakin rotukoirien kasvattaja, joka ei viitsi joka päivä pestä lattioita, kun ne kusee ja paskoo joka päivä sisälle.
Ja ne koirat ovat juuri tyyliä, että hyppivät päälle ja purevat nilkoista.
Näitähän "arvostettuja" koirankasvattajia riittää
Yleisen hyvän takia näen ko. potkimistapauksessa jotain hyvääkin.
Ehkä saa piittaamattomat koiranomistajat havahtumaan että kaikki ihmiset eivät välttämättä alistu koiranomaistajien mielivallalle vaan taistelevat oikeuksiensa puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse työntänyt muutamaa koiraa pois tyttöni luota. Tyttö on todella voimakkaasti allerginen koirille. Mutta sehän ei tunnu koiranomistajia haittaavan. Kun heistä on ihanaa, kun heidän pikku sesse haluaa mennä nuolemaan lasta. No jos ehtii nuolaista, on saatava allergialääkkeet äkkiä kurkusta alas ja sekään ei aina riitä, vaan on lähdettävä sairaalaan antamaan spiralla avaavaa, kun hengitys alkaa vinkumaa.
Ja jos siinä vaiheessa joku hullu koiranomistaja tulee minua hakkaamaan, kun hänen sessukkansa työnnän pois, niin taatusti raastuvassa tavataan.
Työntäminen on hieman eri asia kuin kaksi voimakasta potkua, joista voi seurata jopa kuolema. Itse en ikinä päästä koiraani edes samalle puolelle tietä jos tulee lapsia vastaan, ihan jos jotkut mukelot saattavat pelätäkkin. Sulla on täysi oikeus suojella lastasi ja tehdä selväksi, ettei koiria lähelle. Kuitenkaan en usko, että lähtisit hakkaamaan koiraa. Työnnät kauemmaksi/tyttö syliin tms. Myöskin omistajalle voi tehdä selkeälläkin kielenkäytöllä selväksi, ettei meidä lähelle tulla.
Jos koira lähestyy, karjaisrt että pysy poissa, älä tuo sitä rakkia lähelle tms. voit käyttää voimasanojakin.Suojaa omalla kropalla tyttöä, eli mene väliin jos joku idiootti ei koiraansa hallitse. Ikävä kuulla, että tyttösi kärsii noin ikävästä vaivasta . Mahtaa olla iso stressi. Tsemppiä!
t. mies 23v
Vierailija kirjoitti:
Hyi vittu, kun kävin erään koirankasvattajan kotona kylässä. Kusta ja paskaa lattiat täynnä. Kukkamultaa levitettynä siihen päälle ja se haju, hyi helvetti. Ja kyseessä todellakin rotukoirien kasvattaja, joka ei viitsi joka päivä pestä lattioita, kun ne kusee ja paskoo joka päivä sisälle.
Ja ne koirat ovat juuri tyyliä, että hyppivät päälle ja purevat nilkoista.
Näitähän "arvostettuja" koirankasvattajia riittää
Miten tämä nyt liittyi ..... mihinkään ?
En tajua miten kaikki poikkeavat tapahtumat aiheuttavat joissain ihmisissä noin paljon vihaa. Eli vaikka se että pentu pääsee hetkeksi irti ja lähtee tervehtimään. Olen asunut vuosia Pariisissa, jossa on tavallista että koirilla ei ole hihnaa vaan puikkelehtivat omistajansa perässä kaupungilla.
Tervehtivä pentu ei todellakaan ole minkäänlainen uhka ja ihminen joka tälläistä itsepuolustukseksi potkii on kyllä päästään erittäin pahasti vialla. Varmaan sama jätkä ei olisi alkanut täyskasvuista fila brasileiroa potkimaan, koska olisi saattanut itse päätyä jauhelihaksi. Luulen että nämä potkijat ovat sen tyyppisiä ihmisiä, joka pahoinpitelee heikkoja eli lapsia, naisia ja eläimiä kun siltä tuntuu... ihan pahaa oloa tai omaa kusipäisyyttä purkaakseen.
Pennulle saattoi jäädä paha trauma. Toisekseen koraa pelkäävä ihminen harvoin lähtee potkimaan koiraa, koska paras tapa saada agressiivinen koira hyökkäämään on potkia sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän uutisia: mies potki koiranpentua, miehet ampuivat ravintolan pihassa, suomalainen aviomies on pidätetty epäiltynä vaimonsa murhasta Espanjassa, YK:n pakolaisjärjestö on huolissaan naisten ja lasten turvallisuudesta... jne.
Miehet saavat valtavasti pahaa aikaan. Heitä saavat pelätä naiset, lapset, eläimet ja vierasmaalaiset.
Mun mies on myös tosi väkivaltainen ja välillä näkee sen silmistä miten sillä kiehuu. Se haluaisi tappaa jonkun tai vetää ainakin korvat irti. Onneksi se pahoinpitelee ja hakeutuu sellaisiin tilanteisiin tahallaan jossa se saa hakattua toisia miehiä pahaan kuntoon.
Mies äsken tokaisi tuossa sohvalla (oli juuri tullut salilta säkkiä hakkaamasta) että sn tekisi mieli ruuvata pää irti koiran potkijalta ja vetää kiertopotku suoraan ohimoon niin että silmä puhkeaa päästä.
No, se on hyvä ettei lasten ja naisten tai kotieläinten tarvitse pelätä miestäsi. Onhan miehesi ottanut päivittäisen hormonipiikkinsä ja viikonloppuna otettu myös viinaa?
Harmillista mutta nyt kävi näin.
Oma naiseni rakastaa melkein kaikkia eläimiä mutta pelkää juuri pikkukoiria yli kaiken. Lapsuuden traumat koska pentu tuli syliin yllättäen ja puri kasvoihin, hampaat läpi poskesta ja vasen silmä vaurioitui.
Kun se nyt oli pieni, söpö ja kouluttamaton pikkupikku koiruli.
Ne pikkukoirien omistajat ovat koulutuksessa kaikkein huonoinpia, eivät vaan näe vaivaa asian eteen.
Joissain tilanteissa siis jopa ymmärrettävää että saattaa paniikkireaktiona potkaista tai muuten käyttää kovia otteita koska koiran omistaja ei osaa työtänsä/ velvollisuuttansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työntäminen on hieman eri asia kuin kaksi voimakasta potkua, joista voi seurata jopa kuolema. Itse en ikinä päästä koiraani edes samalle puolelle tietä jos tulee lapsia vastaan, ihan jos jotkut mukelot saattavat pelätäkkin. Sulla on täysi oikeus suojella lastasi ja tehdä selväksi, ettei koiria lähelle. Kuitenkaan en usko, että lähtisit hakkaamaan koiraa. Työnnät kauemmaksi/tyttö syliin tms. Myöskin omistajalle voi tehdä selkeälläkin kielenkäytöllä selväksi, ettei meidä lähelle tulla.
Jos koira lähestyy, karjaisrt että pysy poissa, älä tuo sitä rakkia lähelle tms. voit käyttää voimasanojakin.Suojaa omalla kropalla tyttöä, eli mene väliin jos joku idiootti ei koiraansa hallitse. Ikävä kuulla, että tyttösi kärsii noin ikävästä vaivasta . Mahtaa olla iso stressi. Tsemppiä!
t. mies 23v
Äly hoi !
Ei kenenkään tarvitse ilmoittaa kenellekkään koiranomistajalle "selkeällä kielenkäytöllä" ettei koiran saa tulla lähelle nuuhkimaan.
Kuule poju kun sinun pitää pitää sitä koiraasi niin että kenenkään ei tarvitse erikseen sinua kieltää.
Kyllä saa aika nössö mies olla jos pelkää jotain kultaisennoutajan palleroa. Mut tää keskustelu on niin naurettava sähkölamauttimineen ja kuka löisi ketäkin -kiistelyineen että huhhuh!
Uskomatonta, että edes alkeelliseen luetunymmärtämiseen kykenemätön aloittaa viestinsä "äly hoi". Nyt käyt vaikka viisi kertaa aluksi mun viestin läpi, ja sitten mietit vastausta uudelleen, jooko?
quote=Vierailija]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. mies 23v
Äly hoi !
Ei kenenkään tarvitse ilmoittaa kenellekkään koiranomistajalle "selkeällä kielenkäytöllä" ettei koiran saa tulla lähelle nuuhkimaan.
Kuule poju kun sinun pitää pitää sitä koiraasi niin että kenenkään ei tarvitse erikseen sinua kieltää.
[/quote]
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän uutisia: mies potki koiranpentua, miehet ampuivat ravintolan pihassa, suomalainen aviomies on pidätetty epäiltynä vaimonsa murhasta Espanjassa, YK:n pakolaisjärjestö on huolissaan naisten ja lasten turvallisuudesta... jne.
Miehet saavat valtavasti pahaa aikaan. Heitä saavat pelätä naiset, lapset, eläimet ja vierasmaalaiset.
22-vuotias mies pahoinpiteli useita miehiä, Mies käveli raiteilla ja jäi junan alle Jämsässä (Julkaistu: 1.5.2015)
Ei edes itseltään ja muilta miehiltä saa olla rauhassa :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Uutisessa lukee 4kk ikäinen, eli koiralla on silloin ollut jo kokoa lähes täysikasvuisen verran. Koiriin tottumaton on hyvinkin todennäköisesti pitänyt sitä jo aikuisena. Valitettavasti en usko omistajaa nyt tässä, vaan uskon, että tarinaa on väritetty ja kunnolla. Sanon muillekin, ettei kannata sokeasti uskoa aina ja kaikkea, etenkään, kun toinen osapuoli ei ole kertonut vielä omaa versiotaan.
Nelikuinen koira on KAUKANA täysikasvuisesta, joka suunnassa. Jos nelikuista pentua ei tunnista pennuksi, on kasvanut säkissä.
Onko pakko ottaa koiraa jos on kyvytön pitämään sitä kuten laki vaatii. Talutettaessa vierellä niin että ei nuuhki jokaista vastaantulijaa.
Koiranpentu on suloinen. Laki ei kuitenkaan anna suloisenkaan pennun temmeltää vapaana ihmisiä nuuhkimassa, vaikka piittaamattoman koiranomistajan mukaan asa on juuri päinvastoin ja "maalaisjärjellä" ajateltuna suloisen pennun pitää saada voida kuolata ja nuuhkia kaikki vastaantulijat.