Anoppi änkeämässä synnärille, puheli siihen tyyliin..

Vierailija

Laskettu aika lopputalvelle.

Anoppi hieman vihjaillut, että tulisi synnärille katsomaan perhetapahtumaa. Voinko kieltää häntä tulemasta tai ilmoittaa infoon, etteivät kerro sijaintiani?

Sivut

Kommentit (563)

Vierailija

Ikävää, jos noin ajattelet. Tuleva isoäiti luonnollisesti haluaa nähdä pienen lapsenlapsensa. Änkeänisenä hän ei sitä pidä, vaan ensikontaktina lapsenlapseen. Toivpttavasti kaikilla lapsilla olisi mahdollisuus terveeseen suhteeseen isovanhempien kanssa. 

Vierailija

Eiköhän ole selvin vaan sanoa suoraan. Ei sinne saliin sukua päästetä varsinkaan jos äiti ei halua.

Hän voi mennä katsomaan, kun poikansa synnyttää, jos poika ei ole onnistunut vielä katkaisemaan napanuoraansa. 

Vierailija

Katsomaan perhetapahtumaan?

Tuskin päästävät synnytyssaliin :)

Lisäksi monissa paikoissa isovanhemmat eivät pääse ollenkaan synnärille, vaan vierailu on rajoitettu lapsen isään ja vauvan sisaruksiin.

Vierailija

Siis itse syntymää? No jo on törkeä. Jos taas haluaa nähdä vauvan seuraavana päivänä, niin anna tulla katsomaan. Jos et itse ole esittelykunnossa, mies voi viedä vauvan päiväsaliin tai käytävään mummon pällisteltäväksi. Sanoo että "Marketta on tosi väsynyt ja nukkuu". 

Vierailija

Ymmärsin kyllä, että tulossa katsomaan vaivaa laitokselle, ei synnytyssaliin. Isoäiti tietty haluaa nähdä vauvan mahdollisimman pian. Itsekin haluaisin, jos isoäidiksi pääsisin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin siis, että tulee katsomaan vauvaa, ei itse synnytyssaliin tietenkään.

AP.

no sitten olet hyvin itsekeskeinen ihminen. Isoäitiys on myös iso rooli, jota tulee kunnioittaa. Ei pidä puhua rumasti "änkeämässä". 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP.

no sitten olet hyvin itsekeskeinen ihminen. Isoäitiys on myös iso rooli, jota tulee kunnioittaa. Ei pidä puhua rumasti "änkeämässä". 

Ja tuohonko se kunnioitus sitten ratkeaa, että saako tulla synnärillä vai ei? Eihän siellä muutenkaan olla kuin pari-kolme päivää, jona aikana synnytetään ja levätään. Isovanhemmat ehtinevät nähdä ja tutustua vauvaan myös perheen kotona.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP.

Ja tuohonko se kunnioitus sitten ratkeaa, että saako tulla synnärillä vai ei? Eihän siellä muutenkaan olla kuin pari-kolme päivää, jona aikana synnytetään ja levätään. Isovanhemmat ehtinevät nähdä ja tutustua vauvaan myös perheen kotona.

Juuri tätä tarkoitin. En jaksa sitä hässäkkää ympärillä, vaan haluaisin olla mieheni kanssa ihan kahden, anoppi ehtisi kyllä näkemään vauvan kotiuduttakin.

AP

Vierailija

No jos on tulossa vain katsomaan, kun vauva on syntynyt, ei siinä pitäisi olla mitään ongelmaa sen jälkeen, kun on itse hieman palautunut. Sanot, että soitat sitten, kun olet siinä kunnossa, että lasta voi näyttää.

Sitten voit ihan rauhassa lapsen syntymän jälkeen päättää, milloin on hyvä hetki. Jollei tunnu siltä, että jaksat, lähetät tekstarin, että sovitaan vierailusta, kunhan olette päässeet kotiin ja hieman hengähtäneet.

Vierailija

Onko jotain erityistä syytä, että miksi anoppi ei saisi tulla katsomaan vauvaa laitokselle? Vierailuajat on muille kuin isälle ja sisaruksille kai tunnin-kahden luokkaa, joten eihän se Minusta on ihan luonnollista, että isovanhemmat haluavat nähdä lapsen mahd. pian, ehkä pitää sylissäkin. Minusta oli ainakin tosi kiva, että haluttiin tulla katsomaan heti.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat