Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yli 100-kiloisia paikalla...

ikuinen laihduttaja
22.10.2015 |

Minkä ikäsenä vaaka värähti eka kerta toiselle sadalle?

Kuinka pitkiä ootte?

Ite oon 24 v ja 168 cm, viime vuonna tuli 101 täyteen.

Kommentit (142)

Vierailija
41/142 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te syötte, että lihotte satakiloisiksi?

Itse söin eilen nakkikeittoa ja toissapäivänä perunamuusia ja maksakastiketta. Kolme vuotta sitten painoni oli noin 90kg ja pillereiden aloituksen jälkeen painoa tuli reilut 10kg. Nyt olen laihtunut 3kg, kun olen alkanut käymään salilla kolmesti viikossa ja treenaan isoilla painoilla pitkää sarjaa.
N24

Mitä muuta näiden lisäksi menee päivässä?

Toissapäivänä join pullon kivennäisvettä ja illalla söin 4 siivua edamia. Eilen join pullon kivennäisvettä ja kolme näkkileipää, ja sitten sitä keittoa.

Hienoa itsepetosta. Pillerit eivät sisällä kaloreita joten eivät lihota mutta saattavat lisätä ruokahalua ja nestettä kehoon. Tunnusta jo että syöt isoja annoksia. Ei urheileva ja vain vähän syövä voi painaa 100 kiloa.

Vierailija
42/142 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanaton...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/142 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

karoliinanen kirjoitti:

syökää marjoja, porkkana, melonia ja greippiä. Saatte syödä vaikka 1,5kg päivässä ja kokeilkapa jaksatteko silti vetää roskaruokaa.

t. Laihdutte satavarmasti

En syö roskaruokaa, enkä pidä leivoksista tai karkeista, ainut poikkeus on suklaa, mutta siitä tulee ällö olo jos syö liikaa. Kaikki mainitsemasi hedelmät ja vihannekset kuuluu ruokavalioon ja vielä paljon lisää. Tai greipistä en välitä. Olen masnetunut, painan 104 kiloa, pituutta 164cm, koska sängystä nouseminen on niin vaikeaa ja lääkityskin kerryttää vielä lisää ei minun tarvitse syödä kuin n. 2000 kaloria päivässä (peruskulutukseni on mitattu, ei ole mutua), tuo on ihan helppo koosta terveellisestä ruuasta, ja sen verran minä normaalipainoisenakin söin, sillä pyöräilin koulumatkat ja harrastin juoksemista, kulutin siis liikunnalla paljon enemmän. Lihoamisessa on kyse siitä, ettei energian saaminen ja kulutus kohtaa, aika usein olisi järkevämpää pohtia, miten henkilö saataisiin kuluttamaan enemmän, ei miten henkilö saataisiin syömään kevyemmin. Lihominen syyt on tosin yksilöllisiä ja joillekin tunnesyöpöille ruokavalion katsastus on myös paikallaan. Väitän silti, että on paljon rakentavampaa ja toimivampaa antaa plösön "ansaita" herkku kuluttavalla liikunnalla, kuin kieltää herkku ja antaa käteen riisikakku.

Vierailija
44/142 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse söin eilen nakkikeittoa ja toissapäivänä perunamuusia ja maksakastiketta. Kolme vuotta sitten painoni oli noin 90kg ja pillereiden aloituksen jälkeen painoa tuli reilut 10kg. Nyt olen laihtunut 3kg, kun olen alkanut käymään salilla kolmesti viikossa ja treenaan isoilla painoilla pitkää sarjaa.
N24

Ja jos hän väittää ettei mitään muuta mee niim sitten se syö isoja annoksia ja monta. Syömällä perus kotiruokaa paljon voi lihota mutta ei nyt 100 Kiloiseksi. Mä uskon että mättävät muutakin mutta valehtelevat vain. Kyllä siellä suklaapatukoitakin on mukana.

Söin viimeksi suklaata, 3 viikkoa sitten.

Vierailija
45/142 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N24

Toissapäivänä join pullon kivennäisvettä ja illalla söin 4 siivua edamia. Eilen join pullon kivennäisvettä ja kolme näkkileipää, ja sitten sitä keittoa.

Hienoa itsepetosta. Pillerit eivät sisällä kaloreita joten eivät lihota mutta saattavat lisätä ruokahalua ja nestettä kehoon. Tunnusta jo että syöt isoja annoksia. Ei urheileva ja vain vähän syövä voi painaa 100 kiloa.

Kyllä voi, kun olen vasta pari kuukautta käynyt salilla kolmesti viikossa. Vai olisko mulla pitänyt paino pudota heti 30kg, kun ensimmäisen kerran salille menin? Ja paino tosiaan alkoi nousta pillereiden aloittamisen jälkeen, en sanonut, että pillerit lihottivat.

Luetun ymmärtäminen 1/5

Vierailija
46/142 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

karoliinanen kirjoitti:

syökää marjoja, porkkana, melonia ja greippiä. Saatte syödä vaikka 1,5kg päivässä ja kokeilkapa jaksatteko silti vetää roskaruokaa.

En syö roskaruokaa, enkä pidä leivoksista tai karkeista, ainut poikkeus on suklaa, mutta siitä tulee ällö olo jos syö liikaa. Kaikki mainitsemasi hedelmät ja vihannekset kuuluu ruokavalioon ja vielä paljon lisää. Tai greipistä en välitä. Olen masnetunut, painan 104 kiloa, pituutta 164cm, koska sängystä nouseminen on niin vaikeaa ja lääkityskin kerryttää vielä lisää ei minun tarvitse syödä kuin n. 2000 kaloria päivässä (peruskulutukseni on mitattu, ei ole mutua), tuo on ihan helppo koosta terveellisestä ruuasta, ja sen verran minä normaalipainoisenakin söin, sillä pyöräilin koulumatkat ja harrastin juoksemista, kulutin siis liikunnalla paljon enemmän. Lihoamisessa on kyse siitä, ettei energian saaminen ja kulutus kohtaa, aika usein olisi järkevämpää pohtia, miten henkilö saataisiin kuluttamaan enemmän, ei miten henkilö saataisiin syömään kevyemmin. Lihominen syyt on tosin yksilöllisiä ja joillekin tunnesyöpöille ruokavalion katsastus on myös paikallaan. Väitän silti, että on paljon rakentavampaa ja toimivampaa antaa plösön "ansaita" herkku kuluttavalla liikunnalla, kuin kieltää herkku ja antaa käteen riisikakku.

Höpö höpö. Tunti juoksua = n. 700 kaloria. Kaksi munkkia = 700 kcal. Kumpi on helpompaa?

Vierailija
47/142 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu olla noin rehevä jo alle 2-kymppisenä? Onko kiusattu? Mun mielestä joskus pojat on tosi kiinnostuneita pyöreistä tytöistä, jos ne (siis me) osaa vaan pukeutua tarpeeks näyttävästi ;)

Kyllähän useimmat pojat varmasti vähän pyöreistä tykkää enemmän kuin kuolleen kesän oravista. Pikkuisen pyöreä nainen on vielä kuitenkin ihan eri näköinen kuin vaikeasti ylipainoinen.

Satakiloinen ei todellakaan ole enää mikään pikkuisen pyöreä. Ja tuo "kuolleeksi oravaksi" hoikkia haukkuminen on naurettavaa, taidat olla vain kateellinen.

T. Teitä yli puolet pienempi

Totuus sattuu. t: joku jonka mies inhoaa "kuivan kesän oravia"

Jännä kun aina loukkaannutaan, jos ylipainoisia haukutaan, mutta ilmeisesti ylipainoisten mielestä on ok haukkua hoikkia.

Niin, ylipainoiset suuttuu hoikkien solvauksille ja hoidat vetää herneet nenään kun läskit haukkuu. Kumpikaan osapuoli ei ymmärrä, ettei tuosta ole mitään hyötyä ja se tuntuu kohteesta aivan samalle kuin itsestä sen vastakkaisen painoluokan naljaulut.

Vierailija
48/142 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin ei olis mitään muita vaihtoehtoja kuin olla yli satakiloinen läski tai kuivan kesän orava...

Vierailija
49/142 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

karoliinanen kirjoitti:

Höpö höpö. Tunti juoksua = n. 700 kaloria. Kaksi munkkia = 700 kcal. Kumpi on helpompaa?

Riippuu varmaan yksilöstä, parasta on tunti juoksua ja mahdollisuus ottaa munkki jos enää huvittaa, kuin se, että ei liiku aktiivisesti ja kieltää itseltään kaikki herkut, sillä tuo nyt takaa repsahtamisen jossain vaiheessa.

Vierailija
50/142 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun synnytin esikoisen, paino jäi pikkusen yli sataan. siinäpä se on veivannu kolme vuotta ees taas, nyt kaks lasta, järkyttävä syömäputki päällä, ei saa taas millään katki.. on kausia, että ns karppaan, lähtee 3-4kg, sit taas kaatuu johonki synttärikakkukutsuun/jouluun/pääsiäiseen jne.. huoh.. nyt oon 30v..

Vierailija
51/142 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun synnytin esikoisen, paino jäi pikkusen yli sataan. siinäpä se on veivannu kolme vuotta ees taas, nyt kaks lasta, järkyttävä syömäputki päällä, ei saa taas millään katki.. on kausia, että ns karppaan, lähtee 3-4kg, sit taas kaatuu johonki synttärikakkukutsuun/jouluun/pääsiäiseen jne.. huoh.. nyt oon 30v..

Eihän se dieetti kaadu yhteen kakkupalaan tai jouluun. Jatkat sitten taas. Se on vain hyvä tekosyy palata entiseen, kun repsahtaa kerran. Vanha viidakon sanonta: sillä ei ole merkitystä mitä syöt joulun ja uudenvuoden välillä vaan sillä, mitä syöt uudenvuoden ja joulun välillä.

Vierailija
52/142 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N24

Entä määrät? Tässä oikeat annoskoot: keittoa 3 dl, muusia 2 dl ja kastiketta desi. Ne on normimäärät. Loput lautasesta täytetään kasviksilla.

Miten niin "oikeat" annoskoot? Kenelle? Kuka määritellyt?

Vierailija
53/142 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile jotain terveellisempää niin ei tule repsahdettua?

Vierailija
54/142 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran paino kipusi yli satasen noin vuosi sitten. Pituus 163cm. Sain laihdutettua reilut 15kg kesään mennessä. Nyt aloitettuani masennuslääkkeiden syömisen paino on noussut takaisin 102kg, muutamassa kuukaudessa. Ruokavalio ei olennaisesti muuttunut ja liikun jonkin verran, kuten silloin kun laihduin. Paino masentaa, vaikka poikaystävä sanoo että olen kaunis ja seksikäs... N28v

Vierailija
55/142 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

52; Tiedän niin tuon tunteen. 33v ja kolmas raskaus ja siihen liittyvä masennus ja voila 100kg mittarissa. Ärsyttää pyöreys ja pitäisi laihduttaa mutku aina on jotain.. tekosyitä siis. Mies kyl sanoi rinnoista et ne on nyt aivan mahtavat ☺

Vierailija
56/142 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N24

Entä määrät? Tässä oikeat annoskoot: keittoa 3 dl, muusia 2 dl ja kastiketta desi. Ne on normimäärät. Loput lautasesta täytetään kasviksilla.

Tavalliselle aikuiselle ihmiselle. Ootko ikinä kuullut lautasmallista?

Vierailija
57/142 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N24

Annoskoosta on tehty varmaan tuhansia tutkimuksia - tässä esimerkki 65 kiloiselle (normaalipainoiselle joten pituus n 165cm). Otin nämä Kuntoplus lehdestä, mutta googlaamalla saa 10 sivua linkkejä.

Annoskoot on mahdollista panna reilaan muutamalla niksillä, joilla määrältään ja laadultaan tarpeita vastaava ateria on helppo koostaa.

Kuinka suuri on annos?

Minkä kokoinen on viipale täysjyväleipää? Entä mikä on annos suklaata? Seuraavat esimerkkiannokset on laskettu 65-kiloiselle keskivertonaiselle, joka harrastaa kevyttä liikuntaa kolmesti viikossa.

Riisi (keitetty): 150–175 g
Pasta (keitetty): 150–175 g
Lohi: 90–100 g
Maissihiutaleet: 60 g
Kaurahiutaleet: 50 g
Broileri, liha: 125–150 g
Peruna: 200–250 g
Ruisleipä: 75–100 g
Täysjyväleipä: 70–80 g
Suklaa: 10–15 g
Jäätelö: 2,5–3 dl

Katso mitä tapahtuu, jos olet 65 kg painava keskivertonainen, joka ei harrasta liikuntaa ja joka nauttii joka päivä vähän liikaa pastaa:

150–175 g pastaa: Paino ennallaan

200 g pastaa: + 8 kg vuodessa

300 g pastaa: + 11 kg vuodessa

Tuosta vaan noudattamaan:) Ja tosiaan, annos keittoa/laatikkoruokaa on 3dl

Vierailija
58/142 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N24

Tavalliselle aikuiselle ihmiselle. Ootko ikinä kuullut lautasmallista?

Et vastannut kysymykseen: kuka määritellyt?

Mitä lautasmalli tähän liittyy?

Vierailija
59/142 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N24

Annoskoosta on tehty varmaan tuhansia tutkimuksia - tässä esimerkki 65 kiloiselle (normaalipainoiselle joten pituus n 165cm). Otin nämä Kuntoplus lehdestä, mutta googlaamalla saa 10 sivua linkkejä.

Annoskoot on mahdollista panna reilaan muutamalla niksillä, joilla määrältään ja laadultaan tarpeita vastaava ateria on helppo koostaa.

Kuinka suuri on annos?

Minkä kokoinen on viipale täysjyväleipää? Entä mikä on annos suklaata? Seuraavat esimerkkiannokset on laskettu 65-kiloiselle keskivertonaiselle, joka harrastaa kevyttä liikuntaa kolmesti viikossa.

Riisi (keitetty): 150–175 g
Pasta (keitetty): 150–175 g
Lohi: 90–100 g
Maissihiutaleet: 60 g
Kaurahiutaleet: 50 g
Broileri, liha: 125–150 g
Peruna: 200–250 g
Ruisleipä: 75–100 g
Täysjyväleipä: 70–80 g
Suklaa: 10–15 g
Jäätelö: 2,5–3 dl

Katso mitä tapahtuu, jos olet 65 kg painava keskivertonainen, joka ei harrasta liikuntaa ja joka nauttii joka päivä vähän liikaa pastaa:

150–175 g pastaa: Paino ennallaan

200 g pastaa: + 8 kg vuodessa

300 g pastaa: + 11 kg vuodessa

Tuosta vaan noudattamaan:) Ja tosiaan, annos keittoa/laatikkoruokaa on 3dl

Entäs kun on pitempi kuin 165cm?

Vierailija
60/142 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut viidessä viikossa 7 kg pois ruokavaliolla. Haluun nyt jakaa teillekkin tän niin simppelin ruokavalion. 

Aamupala 

puuroa, marjoja tai mehukeittoa

lounas:

100 g lihaa (kana, kala, nauta) 

200 g kasviksia ( itse syön lounaalla aina salaatin) 

välipala 

hedelmiä, rasvaton jugurtti

(itse heitän banaanit, mansikat ja jogurtin blenderiin ja juon smoothiena) 

päivällinen

100 g lihaa

200 g kasviksia ( päivällisellä syön kasvikset pannulla käytettynä, wokkina esim) 

40 g riisi, pasta tai muutama peruna

iltapala

hedelmiä, marjoja, rahkaa tai jugurtti

olen silloin tällöin lipsunut ja pitänyt "välipäiviä" kaikista helpoin kyn tekee kerralla isomman määrän ruokaa niin on sitten valmiina eikä nälkäisenä tuu kiusauksia. Toivottavasti joku sai tästä epäselvästä siperukksesta jotain irti :) ps. En ole liikuntaa harrastanut ollenkaan tänä aikana, seuraavaksi otan sen työn alle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän