Lääkäri kirjoitti: "pukeutunut tämän ikäiselle epähuolellisesti." Mitähän tarkoittaa?

Vierailija

Ulkoisen habituksen kommentoiminen sinänsä asiallista, koska kyseessä oli psykiatri. Olen 25-vuotias.

Ihmettelen vain mitä tuo tarkoitti. Että pukeudun kuin teini? Että olen epäsiisti ja minun ikäiset yleensä ovat siistimpiä? Jos olisin vanhempi tai nuorempi, niin pukeutumiseni olisi ok? Että en ollut asiallisesti pukeutunut?

Epäsiisteyteni ymmärrän kyllä. Näin masentuneena kun nyt en ulkonäköön kovin paljon panosta. Mutta jotenkin silti pisti silmään tuo kommentti. Ulkonäköni kuvasi kuitenkin olevan "suurinpiirtein biologista ikää vastaava."

Sivut

Kommentit (144)

Vierailija

Luultavasti tarkoitti, että pukeudut hänen mielestään ikäistäsi nuoremman oloisesti ja vähemmän huolitellusti. Kannattaa muistaa, että lääkäritkin ovat ihmisiä ja tuovat omia henkilökohtaisia asenteitaan noihin epikriiseihin ja muihin. Jos lääkäri on 25-vuotiaana itse ollut jakkupukutyyppiä niin se voi vaikuttaa näkemyksiin. Muutenkin valtaosa lääkisläisistä on melkoisia ylisuorittajia ja pingottajia ja se heijastuu pukeutumiseenkin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kertoo lääkärin olevan typerys.

Mitä kenenkään pukeutuminen kuuluu kellekään ellet paljasta itseäsi liikaa vaatteissasi.

No siis, psykiatrisissa lausunnoissa on tyypillistä kuvata potilaan olemusta, koska sairaus voi vaikuttaa siihen, kuten ap:nkin tapauksessa hän itsekin myöntää, ettei masennuksen myötä jaksa panostaa ulkonäköönsä. Siksi näitä mainitaan, että ne voivat olla (vaikka eivät välttämättä ole) oireellisia. Mutta näihin peilautuu tosiaan hyvin helposti lääkärin omat asenteet. Siksi niitä ei kannata lukea minään objektiivisena totuutena. Toinen lääkäri voisi kuvata potilaan habitusta eri tavalla.  T. 3

Vierailija

Tarkoittaa ainakin sitä, ettei lääkäri osaa suomea kunnolla. Epähuolellinen=huolimaton.

Oikeita termejä olisivat esim. olemus huolittelematon (toisiinsa aivan sopimattomat vaatteet, sukat puuttuu tms.) tai olemus epäsiisti (likaiset vaatteet).

t. pilkunviilaaja

Yks vaan

Liittyy ihan siihen, ettet ole ollut viimeisen päälle laittautunut masennuksesta johtuen verrattuna miten ikäisesi yleensä pukeutuvat. Ulkoiseen olemukseen ja siihen miten sairautesi näyttäytyy. Ei sen ihmeempää piilomerkitystä.

Vierailija

Joko tyhmä lääkäri tai sitten olit oikeasti epäsiisti. Minulla on ollut tukka harjaamatta jne. ja roikkuvat, tylsät vaatteet vastaanotolla ja aina lukee "siistin oloinen" teksteissä.

Vierailija

Kiitos kommenteista! Otinpa asiakseni pukea kyseiset vaatteet päälle ja ottaa kuvan:

http://aijaa.com/LiQ2Jp

Jalassa on sitten paksut vaaleat puuvillaiset sukkauhousut, ei paljain jaloin. Naamassa oli kevyt meikki (meikkivoide, kulmat, ripsari) ja hiukset perus ponnarilla.

Ja en todellakaan kuvittele olevani tyylikäs, jos joku nyt sitä tulee päivittelemään. :)

Ap

Vierailija

No onpa omituinen kommentti! Tavalliseen arkipäivään ihan ok asu 25-vuotiaalle. Mä kyllä mieltäisin kyllä tuollaisen asun keski-ikäisen rouvan kotiasuksi. Oliko sitten hiukset kampaamatta ja likaiset, meikkaus unohtunut.

Itse varmaankin kysyisin mitä tuo kommentti tarkoitti..

Vierailija

Oho. Vaikea enää sanoa mitä psykiatri tarkoitti. Kirjoitin siis kommentin neljä ja ajattelin lääkärin kuvailleen ulkoista olemusta kuten yleensäkin tekevät, ja miten masennus ilmenee siitä.

Vierailija

Joo, riippuu mihin vertaa. Olen kanssasi samaa ikäluokkaa, ja yliopistolla vastaavaa vaatetusta tulee paljonkin vastaan. Meillä opiskelijat pukeutuvat kauluspaitoihin tai istuviin neuleisiin, mutta tyollaisen asun voisi nähdä esim. Tenttipäivänä tai myöhään illalla lukusalissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Asu on muuten melko siisti, mutta onhan tuo yläosa aika muodottomaksi venyneen näköinen. Ja tosiaan ehkä 18-v:lle pikemminkin sopiva.

Höpöhöpö, mikään muodottomaksi venynyt. ja asu on oikein sopiva 25-vuotiaalle.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat