Appivanhempien kanssa lomailu

Vierailija

Lomailetteko te muut appivanhempienne kanssa? Itse en haluaisi, mutta miehen perhe on H Y V I N tiivis ja lomamatkat pitää tehdä koko perheen voimin. Miehen vanhemmat puuttuvat melkoisesti asioihimme, kuten koiramme kasvatukseen. Ei saa tehdä näin ja me teemme kyllä nyt näin vaikka kielsitte jne. Anoppi on ilkeä ja naljailee minulle tilaisuuden tullen. Yleensä tekee tätä kun jäämme kahden. Syyttää minua kaikesta mistä ei pidä, vaikka päätös olisi ollut mieheni, mutta eihän hän nyt omaa kultapoikaansa syytä mistään.

Anoppi on niitä ihmisiä jotka eivät suostu ymmärtämään, että maailma on mennyt eteenpäin ja kaikki eivät halua elää samalla tavalla kuin hän. Jos pistät lapsen päiväkotiin, niin olet karmea ihminen ja huono äiti. Jos taas et mene töihin, niin viet hänen poikansa rahat. Häntä on siis mahdotonta miellyttää. Appi on hyvin itsepäinen, jos me sanomme ettei koiran kanssa saa tehdä noin, niin hän tekee silti.

Nyt tapetilla onkin yhteinen lomamatka. En haluaisi lähteä, koska tiedän ettei meillä ole siellä miehen kanssa mitään omaa rauhaa, kun hänen perheensä haluaa olla yhdessä 24/7. Miehen mielestä tässä ei ole mitään pahaa, vaan se on mukavaa. Lomamatka on varattu jo kysymättä minulta ja kai sinne sitten pitää mennä. Ahdistaa suunnattomasti ja voin fyysisesti jo pahoin.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Olisipa se noin helppoa. Kauhea riitahan siitä tulisi jos en suotuisi tähän lomaan, kun toinenkin miniä suostuu. En haluaisi riidellä, mutta jatkossa täytyy tehdä selväksi, että lomamatkat appivanhempien kanssa eivät vastaa käsitystäni lomasta. 

Vierailija

Olen aina luulut, että appivanhempien tai omien vanhempien kanssa lomailee vain he joilla ei ole varaa sitä matkaa itse maksaa ja tästä syystä matkustetaan yhtenä suurena perheenä. :D

Vierailija

Minä en ainakaan haluaisi tuhlata vähiä lomia ihmisten kanssa, joista en pidä. Nyt on aika ruveta rakentamaan sääntöjä ja rajoja. Aikanaan meidän mökkiviikonloput uhkasivat olla yhtä miehen isän ja uuden avokin riitojen todistamista. Minun piti suorastaan huutaa heille, että en voi tuhlata rentoutumishetkiä sellaiseen, en jaksa koko kesää kesätöissä, jos viikonloput menee toisten parisuhdekriisin jaloissa. 

Parisuhteessa pitäisi kuitenkin monesti pystyä kompromisseihin. Mekin olemme vetäneet yhteisen mökkeilyn sääntöjä uusiksi tilanteiden muuttuessa. Olisiko mitään mahdollisuutta lähteä matkalle niin, että kuitenkin saisitte aikaa kahdestaan? Esim joku retki sinua kiinnostavaan kohteeseen? Käytte joka päivä kaksistaan kävelyllä, lenkillä tai pyöräilemässä? Ainakin yksi romanttinen illallinen kahdestaan? Jos mies ei ole kiinnostunut rakentamaan lomasta sellaista, että se olisi sinulle siedettävä, en näe muuta vaihtoehtoa, kuin kotiin jääminen. Miehen on jossain vaiheessa päätettävä, mikä on hänen "oikea" perheensä ja kumman onnellisuus on tärkeämpää.

Vierailija

Viesti 4/5, niin minäkin olen luullut. Eipä se vain mene niin. Kolme reissua olen jo välttänyt, mutta nyt ei pysty. Tämän reissun jälkeen taidan tehdä hyvin selväksi, että ei enää ikinä mitään yhteis"lomia". Lapset tulevat mukaan reissuun.

Vierailija

En pysty kuvittelemaan tilannetta, jossa suostuisin olemaan tuollainen vätys.

Tosin minä tiedänkin, etten ole vastuussa muiden tunteista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Viesti 4/5, niin minäkin olen luullut. Eipä se vain mene niin. Kolme reissua olen jo välttänyt, mutta nyt ei pysty. Tämän reissun jälkeen taidan tehdä hyvin selväksi, että ei enää ikinä mitään yhteis"lomia". Lapset tulevat mukaan reissuun.

Ei teillä sitten muutenkaan ole miehen kanssa omaa rauhaa, jos lapset mukana. Mutta nytpä teillä on mahdollisuus sitä aikaa ottaa vaikka ilman lapsia, ehkä?!

Vierailija

Kysyin mieheltä yhtenä iltana, että kai me voimme tehdä myös asioita kahdestaan. Hän vastasi hyvin vaivautuneena, että kai me voimme vähän, mutta niin etteivät muut suutu. Eli toisinsanoen mies pelkää perheensä suututtamista niin paljon, että ei uskalla sanoa heille vastaan. Mies on myös aika lailla perheensä tahdon mukaan menevä tuollaisissa tilanteissa. Olen toisaalta miettinyt, että teen sitten yksin kaikkia asioita joita haluan, koska minulle hänen perheensä suuttuttaminen ei ole niin iso asia siellä reissussa. Ja tietty, kun on näin huono asenne jo valmiiksi, niin ei voi kuin yllättyä positiivisesti!

Baula

Me lähtään tammikuus kanarialle miehen, miehen äidin ja miehen siskonkans :) odotan reissua sillä pidän molemmista, mutta jos appiukon kanssa pitäs reissaa ni vetäisin itteni kiikkuu mielummin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse rahoitamme elämämme.

Oletko ihan varma, että mies ei salaa sinulta jotakin. En keksi muuta motiivia tuohon napanuoran katkeattomuuteen ja suuttumisen pelkoon.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat