Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirtazapin kokemuksia unettomuuteen?

Sephora
20.10.2015 |

Onko kokemuksia Mirtazapin käytöstä unettomuuteen, eli pieni annos puolikas-kokonainen tabletti 7,5-15 mg? Onko auttanut ja onko tullut millainen olo seuraavaksi päiväksi? Ja nukkuuko niin sikeästi että jos lapsi itkee yöllä niin heräänkö siihen vai nukunko vaan syvästi?

Kommentit (171)

Vierailija
121/171 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitoista viikkoa nukuin huonosti ja eilen hain tätä lääkettä. Otin n. 1/5 osa tablettia ja nyt kello puoli yksi päivällä enkä ole päässyt töihin lähtemään. Aivan tokkurassa, kädet ja jalat ja kaikki painaa ihan hulluna. En uskalla lähteä autoa ajamaan. Eli vahvuus 15mg jonka puolitin ja yritin vielä siitä puolittaa epätasaisesti eli n. 5mg tuli varmaan palaksi. Aika raju lääke mut nukuin kyllä yön ja aamupäivänkin vaikka töissä pitäis olla.

Vierailija
122/171 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolitoista viikkoa nukuin huonosti ja eilen hain tätä lääkettä. Otin n. 1/5 osa tablettia ja nyt kello puoli yksi päivällä enkä ole päässyt töihin lähtemään. Aivan tokkurassa, kädet ja jalat ja kaikki painaa ihan hulluna. En uskalla lähteä autoa ajamaan. Eli vahvuus 15mg jonka puolitin ja yritin vielä siitä puolittaa epätasaisesti eli n. 5mg tuli varmaan palaksi. Aika raju lääke mut nukuin kyllä yön ja aamupäivänkin vaikka töissä pitäis olla.

Jännä miten erilaisia vaikutuksia tällä lääkkeellä on, lääkettä määrättiin miehelleni ensin ja hänelle kävi hieman kuten sinulle, iso pitkä mies ja pieni annos.

Myöhemmin minä kokeilin lääkettä ja sehän toimi täydellisesti, herään virkeänä. Käytän nyt säännöllisesti hieman suurempaa annosta kuin mieheni käytti, olen pienikokoinen nainen.

Voithan kokeilla vielä uudemman kerran? Minä ainakn olen aina nukkunut 12h unia jos olen ollut väsynyt, jospa tuo oli vaan ansireaktio ja laitoit sen nyt lääkkeen piikkiin. Mutta kannattaa ehkä valita vapaapäivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/171 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten erilaisia vaikutuksia tällä lääkkeellä on, lääkettä määrättiin miehelleni ensin ja hänelle kävi hieman kuten sinulle, iso pitkä mies ja pieni annos.

Myöhemmin minä kokeilin lääkettä ja sehän toimi täydellisesti, herään virkeänä. Käytän nyt säännöllisesti hieman suurempaa annosta kuin mieheni käytti, olen pienikokoinen nainen.

Voithan kokeilla vielä uudemman kerran? Minä ainakn olen aina nukkunut 12h unia jos olen ollut väsynyt, jospa tuo oli vaan ansireaktio ja laitoit sen nyt lääkkeen piikkiin. Mutta kannattaa ehkä valita vapaapäivä.

itse olen pitkä ja muutenkin isokokoinen. Ilmeisesti mitä vähemmän ottaa niin sitä enemmän nukuttaa. Kai tää tästä. Pakko yrittää töihin lähteä. No ainakin olen nukkunut, enemmän kuin ikinä :) vielä ku väsymys lähtis.

Vierailija
124/171 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin 1-2vuotta joka yö 7,5mg/3,75mg unen katkeiluun - paino nousi reilu 10 kiloa. Nyt en ole käyttänyt lääkettä moneen kuukauteen ja paino tippunut jo lähes täysin takaisin normaalipainooni. Itselläni lääke tosiaan aiheutti usein ”poissaolevaa” tunnetta, kuin leijuisi, aina päivisin siis kun edellisenä iltana ottanut lääkettä. Ja syödä teki mieli kokoajan :D Oloni on normaalimpi nyt kun en ole käyttänyt sitä enää..

Vierailija
125/171 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen unettomuuteen ainoastaan homeopatisia valmisteita. Tutustu esim. antroposofiseen lääketieteeseen, et pety :)

.

Jos saisin päättää, kieltäisin kaikenmaailman vaihtoehtohoidot vakavasti sairailta ihmisiltä ja lisäksi nämä " hoitajat" tulisi saattaa vastuuseen teoistaan.

Sh, syöpäpoli.

Onneksi et saa ja samalla logiigalla vastapuoli vastuuseen kun sairaat ei parane, sitäkö tarkoitat?

Vierailija
126/171 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi hyvin nukkumiseen. Mutta maksa-arvot nousi...

Vierailija
127/171 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki rauhattomaksi, yöllä piti rampata vessassa. Aamulla krapulainen olo. Enemmänkin siis haittasi nukkumista, mitään hyötyä ei ollut. Lopetin lyhyeen.

Vierailija
128/171 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monella tämä lääke on aiheuttanut lihomista? Minulla on vaikea uniongelma ja tätä määrättiin siihen. Nyt pelkään että viimeinkin kun olen saanut itseni kuntoon, lääke lihottaa minut takaisin ylipainoiseksi........

Vierailija
129/171 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä annoksella ei tuu nälkä ees.

Ehkä sitte jos masennukseen määrätään koko pilleri tai parikin.

Vierailija
130/171 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen sitä eläkkeellä olevaa, joka keittää kahvia kun uni ei tule. Eikö ole kuullut kofeiinin virkistävästä vaikutuksesta?

Vierailija
131/171 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoislääkärini määräsi ekaksi zopinoxu unettomuuteen auttoi hetken noin 4 tunnin unia, kävimme keskustelun uudestaan ja nyt 7.5 mg mirtza ja sanoi että laita tämä vielä puoliksi niin on parempi unettomuuteen, koska sitä käytetään masennukseen isojakin annoksia, mutta unettomuuten mahdollisemman pieniä annoksia, auttoi aluksi noin 3.5 gm ennen nukkumaan menoa mutta ei enää auta ! Ehdottomasti kielsi nostamasta annosta suuremmaksi koska sitten mennään jo masennuksen hoitoon eikä ole mitään hyötyä nukkumisen kanssa! Ensiviikolla koetamme löytää uuden lääkkeen, toivottavasti saan avun nukkumiseen !

Vierailija
132/171 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä mielestäni outoa, että lääkärit eivät ota tosissaan tätä kortisonista  johtuvaa ylikierroksilla oloa ja siitä johtuvaa unettomuutta. Välillä tuntuu kyllä ettei jaksa.

Vierailija
133/171 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin Mirtazapin (mirtatsapiini) unettomuuten kuin kemiallinen lobotomialääke ketipinor (ketiapiini). Ketipinor tekee sinusta kävelelväm zombien.

Vierailija
134/171 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ilta otan murusen tabletista, ja nukahdan helposti ja herään ehkä kerran yössä. En ole yhtään tokkurainen aamuisin. Minulla tämä on ainoa mikä toimii, todella hyvä lääke nukahtamiseen. Mutta todellakin pitää ottaa vain murunen, syön yhtä tablettia n 6 päivää.

Vierailija
135/171 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kahvihan juuri sekoittaa unta tuovat hormonit. Jos unettomuus alkaa haitata, niin ekaksi kannattaa lopettaa stimulantit. kofeiini, kahvi ja tee. 

Vierailija
136/171 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuslääkäri ei anna repseptiä. Kannattaako mennä yksityiselle? Alkaa olla unettomuutta jo sen verran että voisin maksaa vaikka pmeän verkon diilerille kunhan saan nukuttua. Ryypätä en voi diabeteksen takia.

Vierailija
137/171 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ko. lääkkeestä ihan järkyttävät painajaiset

Vierailija
138/171 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

7,5mg olen ottanut Mirtaa jo pitkään. Ei mitään nälkää tai lihomista. Tai siis tekeehän mieli herkutella useinkin, mutta niin tekee ilman lääkettäkin ja en vain yksinkertaisesti syö mitään ylimääräistä. Se on omasta päätöksestä kiinni. Saan nukuttua hyvin. Vain ihan alussa, muutaman ensimmäisen päivän aikana oli tokkurainen olo, mutta nopeasti elimistö tottui lääkkeeseen.

Vierailija
139/171 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Mirtazapiiniin tyytyväinen pitkään jatkuneen yöllisen heräilyn katkaisemisessa. Aamuöinen valvomiskierre helpotti kahden viikon käytöllä ja sen jälkeen olen satunnaisesti käyttänyt, jos yöunet alkavat taas pätkiä.

Vaikutus on jännä, koska yöllä saatan tablettimurusen ottamisen jälkeen edelleen herätä, mutta herääminen ei ahdista eikä ajatukset ala laukata, vaan uni tulee uudelleen äkkiä ja uni on myös virkistävämpää; mieli jollain tapaa rauhoittuu öisin lääkkeen vaikutuksesta. Päivällä ei minulla ole ollut mitään tokkuraisuutta tms., mutta aavistuksen ruokahalu kasvoi. Sekään ei ollut huono juttu omalla kohdalla, koska tolkuton väsymys vie ruokahalun ja tulee syötyä mitä sattuu.

Vierailija
140/171 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teki rauhattomaksi, yöllä piti rampata vessassa. Aamulla krapulainen olo. Enemmänkin siis haittasi nukkumista, mitään hyötyä ei ollut. Lopetin lyhyeen.

Mulla sama, ihme paineen tunne rakossa koko ajan. Sama muuten oli joskus mun äidillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi