Mirtazapin kokemuksia unettomuuteen?
Onko kokemuksia Mirtazapin käytöstä unettomuuteen, eli pieni annos puolikas-kokonainen tabletti 7,5-15 mg? Onko auttanut ja onko tullut millainen olo seuraavaksi päiväksi? Ja nukkuuko niin sikeästi että jos lapsi itkee yöllä niin heräänkö siihen vai nukunko vaan syvästi?
Kommentit (171)
Pysy kaukana siitä paholaisen keksinnöstä. Lihon 4 kk aikana 20 kiloa.
Mikä olisi paras mirtatsapiini, ketipinor vai doksepiini? Annostus?
Minulle toimii ja ei toimii. Toimii sikäli, että nukun sen avulla kuin tukki. Mutta ongelma on, että olen koko seuraavan vuorokauden täysin voimaton ja vetelä, meinaan nukahtaa seisaalleni, mitään en jaksa tehdä enkä kykene keskittymään vaativaa ajattelua edellyttävään toimintaan. Olen kuin zombie. Tämän vuoksi en käytä kuin satunnaisesti silloin, kun tiedän, että seuraavana päivänä ei tarvitse tehdä mitään. Pitäisi mennä lääkäriin ja pyytää vaihtamaan lääke johonkin toiseen. En vaan ole saanut aikaiseksi. Olen tuon sivuvaikutuksen vuoksi käyttänyt Mirtazapinia niin harvoin, että se ei ole esim. lihottanut minua.
mirtazapin actavis 15mg annostus on yksi neljäsosa taplettia ( tarvii hyvän leikkurin).
Kokeilu aloitettu kirjoitti:
mirtazapin actavis 15mg annostus on yksi neljäsosa taplettia ( tarvii hyvän leikkurin).
Tähän annokseen voiko/ kannattaako käyttää lisäksi melatoniinia 3mg ja Circadin 2mg ?..
vanhemmiten olen alkanut heräilemaan tunnin välein yöllä...vaikka otan melatoninia. Lääkäri kirjoitti Mirtazapin 15mg ja kertoi nejännes tabletin auttavan unta-antavasti. Ostin ja luin haittavaikutukset??? Huh niitä oli liuta yhdellä kymmenestä mm. suun haavaumat, horros, uneliaisuus, päänsärky, heitehuimaus, vapina, ripuli, oksentelu, ummetus, kipu nivelissä, jalkojen turvotus, sekavuus, painon nousu ym. En ota yhtäkään! Triptylkin on parempi ellei sitä syö vuosia. Näin paljon haittavaikutuksia ei ole ikinä vastaan tullut. Karmea myrkky joka vaikuttaa kuulemma natriumtasapainoonkin ja pitäisi käydä labrakokeissa.
Moni valittaa lääkkeen aloittaessa että seuraava päivä oli ihan zombimeininkiä. Se saattaa tulla siitä kun on puolikin vuotta nukkunut hunosti ja sitten saakin kunnon yöunet, niin se kaikki univelka laukeaa kerralla ja iskee hirveän väsymyksen päälle. Se pitää vain nukkua pois. Pari viikkoa niin tilanne normalisoituu. Se kyllä pitää paikkaansa että unet ovat vilkkaita ja monesti painajamaisia.
On sitten vaikea lääke lopettaa, jos syö pidempään.
Vierailija kirjoitti:
On sitten vaikea lääke lopettaa, jos syö pidempään.
Onnistuitko?
Monta vuotta mennyt ja auttanut hyvin. Eka kokeiltiin muita lääkkeitä ja ketipinorinia josta menin ihan zombiksi seuraavaksi päiväksi.
Myös moni uniongelmista kärsivä ystävä syönyt mirtatsapiinia. Ei haittavaikutuksia, aamulla on virkeä kunhan ottaa lääkkeen vajaa 10h ennen herätystä ja malttaa rauhoittua ajoissa lepäämään.
Ehkä lisää hieman ruokahalua, mutta lopulta ihminen tekee itse sen päätöksen syömisestä, ei lääke.
Parasta on että tällä saa uudestaan unen päästä kiinni jos vaikka lapsi herättää monta kertaa yössä. Uni on syvää ja palauttavaa. Aloin taas nähdä vaikka mitä unia tämän lääkkeen ansioista mikä on kiva juttu. Monta vuotta meni ilman unennäköä ennen lääkettä
1/4 ei enää tehoa eikä 1/8 eikä 1/2. Kannattaako koittaa kokonaista 15mg.