Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat häät, pieni vauva, ystävän ymmärtämättömyys...

Vierailija
18.10.2015 |

Yksi ystävistäni menee naimisiin noin 1,5 kk päästä ja hän on jo aikaa sitten pyytänyt minut kaasoksi. Alkujaan häiden ei pitänyt olla lapsettomat, mutta nyt vasta vähän aikaa sitten ystäväni on päättänyt, että häät ovat lapsettomat ja ettei edes vauvat ole tervetulleita.

Meidän nuorin lapsi on nyt kuukauden ikäinen ja häiden aikaan hiukan vajaa 2,5 kk ikäinen. Yrityksistä huolimatta vauva ei ole huolinut maitoa pullosta, ei lypsettyä maitoa eikä korviketta ei isältä tai keltään muultakaan, vain tissi kelpaa.

Meidän muut lapset menevät hoitoon häiden ajaksi, mutta vauvaa en kyllä voi hoitoon jättää, jos ei siihen mennessä juo pullosta. Olen tästä keskustellut ystäväni kanssa ja hän on sanonut hyvin selkeästi, että ei halua myöskään vauvoja häihin. Nyt mietin, että onko minun mitään järkeä mennä sinne vauvan kanssa, toki mies pystyisi häissä vauvaa hoitamaan, jos ei satu nukkumaan sillon, kun mun pitää hoitaa kaason tehtäviä. Toisaalta mietin, miten ystäväni suhtautuu, jos silti menen sinne vauvan kanssa, vaikka hän on selkeästi sanonut, ettei halua lapsia häihinsä. Ystävälläni ei siis ole lapsia.

Olen myös harkinnut vakavasti häistä pois jäämistä ja ystäväni voisi pyytää jonkun toisen kaasoksi. Tämä ilmoitus tulisi kyllä lyhyellä aikataululla, mutta ilmoitus lapsettomista häistäkin tuli vasta parisen viikkoa sitten.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväsi on kusipää, odottaisin sen kuukauden ja jos vauva ei vieläkään huoli muuta kuin tissiä niin peruisin viime hetkellä ja napauttaisin morsianta. Et kuitenkaan ole vain kuka tahansa vieras vaan KAASO joka varmaan osaisi myös viedä vauvan syrjempään jos itkee tms.

Kusipäistä on tunkea ne omat pikku kullannuput joka ikiseen paikkaan, myös sinne, minne ne ei ole tervetulleita.

Vierailija
42/47 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuollaista tarvitse edes miettiä. Jäät kotiin vauvan kanssa piste. Minä en kyllä yksien tiukkapipoisten häiden takia tuputtaisi lapselle pulloa enkä muutenkaan stressaisi edes koko juttua. Lapsesi tarvitsee sinua nyt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on puolitoista kuukautta aikaa opettaa vauva tuttipullolle. Sehän sulla on joka tapauksessa edessä. 

Toinen vaihtoehto on perua nyt. Minäkään en haluaisi lapsia saati vauvoja häihini. 

"Sehän sulla on joka tapauksessa edessä. "
Onko jokaisen lapsen pakko juoda tuttipullosta vai häh?
Minulla on 3 lasta, yksikään ei ole tuttipullosta juonut, kun ei ole kelvannut... Miksi olisi ollut pakko väkisin opettaa.....?

Mulla neljä, ja jokainen on oppinut juomaan muusta kun rinnasta. Jossain vaiheessa. 

Ei ne sullakaan varmaan kaikki enää ole rintaruokinnassa?

Mulla taas on kaksi lasta eikä kumpikaan ole syönyt koskaan tuttipullosta. Miksi olisi pitänyt pullolle opettaa? Ensimmäiset 6 kk söivät tissistä, sitten kiinteiden kanssa nokkamukista. Ei tuttipullo ole mikään joka muksun pakollinen kehitysvaihe.

Vierailija
44/47 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväsi on kusipää, odottaisin sen kuukauden ja jos vauva ei vieläkään huoli muuta kuin tissiä niin peruisin viime hetkellä ja napauttaisin morsianta. Et kuitenkaan ole vain kuka tahansa vieras vaan KAASO joka varmaan osaisi myös viedä vauvan syrjempään jos itkee tms.

Kusipäistä on tunkea ne omat pikku kullannuput joka ikiseen paikkaan, myös sinne, minne ne ei ole tervetulleita.

Kieltämättä kusipäistä, mutta ei vedä voittoa sille että lapsettomat häät ilmoitetaan alle 2kk ennen häitä. Kun häihin on jo vastattu tullaanko, häälahjat ostettu/kerätty, mahdolliset majoitukset varattu, kenties siirretty jotain tärkeää pois alta yms. Ei kai kukaan täyspäinen tuollaista toivetta esitä noin lyhyellä varoitusajalla. Kusipäistä toimintaa, sanon minä. 

Vierailija
45/47 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on puolitoista kuukautta aikaa opettaa vauva tuttipullolle. Sehän sulla on joka tapauksessa edessä. 

Toinen vaihtoehto on perua nyt. Minäkään en haluaisi lapsia saati vauvoja häihini. 

"Sehän sulla on joka tapauksessa edessä. "
Onko jokaisen lapsen pakko juoda tuttipullosta vai häh?
Minulla on 3 lasta, yksikään ei ole tuttipullosta juonut, kun ei ole kelvannut... Miksi olisi ollut pakko väkisin opettaa.....?

Mulla neljä, ja jokainen on oppinut juomaan muusta kun rinnasta. Jossain vaiheessa. 

Ei ne sullakaan varmaan kaikki enää ole rintaruokinnassa?

Onko ainoat vaihtiehdot siis rintaa hautaan saakka vain väkisin opettaminen pullolle? Nythän kommentoin siihen että pullonlle opettaminen olisi kuitenkin edessä. Esikoinen alkoi juoda tavallisesta mukista 8-9kk iässä, toinen ja kolmas oppivat juomaan nokkamukista.

Vierailija
46/47 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä sinuna viitsisi stressata tästä asiasta pienen vauvan äitinä, enkä todellakaan alkaa opettamaan vauvaa pullolle vain tämän asian takia. Eli ilmoittaisin (ystävällisesti), että en voi toimia kaasona ja että toivottavasti löytää jonkun tilalle. Ehkä voit mennä vihkimiseen (ei-kaason ominaisuudessa), vaikka juhliin et pääsekään?

Ilmeisesti ongelma on nyt se, että sinua loukkaa morsiamen ehdottomuus. Ymmärrän sen, mutta aina asiat eivät mene "täydellisesti". Sun on nyt kestettävä se, että ystäväsi ei toimi niin kuin haluat (ottaen huomioon tuon, että lapsettomuus-sääntö ilmestyi 2kk ennen häitä, niin morsian ei vaikuta maailman helpoimmalta ihmiseltä) ja ajateltava ensisijaisesti itseäsi ja vauvaasi.

Lapsettomat häät ovat täysin ok, ja hääparin toivetta pitää kunnioittaa, mutta itse en jättäisi noin pientä vauvaa hoitoon mistään syystä, vaikka en imettäisikään.

Vierailija
47/47 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidät on molemmat kutsuttu noihin ystäväni häihin ja häät on sellaisessa paikassa, että esim. lähimmästä hotellistakin olisi n. 30 km suuntaansa tuonne matkaa ja vauva ei tykkää yhtään autossa olemisesta. Itkee kaikki automatkat.

Tämä ongelma nyt kuitenkin ratkesi, kun kerroin morsiamelle, etten ole ollenkaan varma, että vauva oppii pullolle ennen heidän häitään ja jos ei opi niin siinä tapauksessa emme pääse häihin, koska silloin vauvaa ei voi jättää hoitoon. Morsian sanoi, että haluaisi minut ensisijaisesti kaasoksi (lapsena/teineinä oltu bestiksiä, nyt välimatkan takia välit vähän etääntyneet), mutta lupasi yrittää saada toisen kaason. Hän ei siis suostunut joustamaan siinä, että vauva olisi ollut tervetullut häihin enkä oikeen jaksa koko ajan yrittää tarjota pulloa, kun siitä ei maito kelpaa.

ap

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä isä voi hoitaa sillon, kun vauva ei syö. Vauva syö tällä hetkellä 4 tunnin välein. Ainakin nyt, kun mulla on ollut joku meno (käynyt lenkillä, kaupassa tmv. ilman vauvaa) niin on onnistunut hyvin niin, että olen syöttänyt vauvan ja hän on pärjännyt hyvin isänsä kanssa sen aikaa. Ei tietysti voi ennustaa tulevaa ja tietää, miten juuri hääpäivänä menee. Siskoni häissä pystyin olemaan kaasona, vaikka esikoinen oli tuolloin 3kk ikäinen. Siskollani oli siis kyllä varalta kaksi kaasoa, jos olisi käynyt niin, etten kaikkea olisi pystynytkään tekemään tai vauva sairastunut tmv.

ap

No jos noinkin kauan selviää isän kanssa niin eihän heidän tarvitse juhliin osallistua, isä voi tuoda lapsen paikalle ja syötät vauvan ja sitten he taas lähtevät.