YLE: Niinistö sai ronskia palautetta asunnottomien yössä: ”Tuo oli upeinta mitä olen pitkään aikaan kuullut”

Vierailija

YLE: Niinistö sai ronskia palautetta asunnottomien yössä: ”Tuo oli upeinta mitä olen pitkään aikaan kuullut”
Tänään klo 17:14

Asunnottomien yötä vietettiin lauantai-iltana useilla paikkakunnilla ympäri Suomen.

Yleisön eteen puhumaan saapunut Niinistö otetiin vastaan raikuvin aplodein ja

Yleisön eteen puhumaan saapunut Niinistö otetiin vastaan raikuvin aplodein ja "Hyvä Sauli"-huudoin. KARI PEKONEN

Helsingin Kalliossa asunnottomien yössä vieraillut tasavallan presidentti Sauli Niinistö sai suoraa palautetta aiemmasta esiintymisestään Ylen TV1:n Ykkösaamu-ohjelmassa.

Yleisön eteen puhumaan saapunut Niinistö otetiin vastaan raikuvin aplodein ja ”Hyvä Sauli”-huudoin, käy ilmi Ylen julkaisemalla videolla. Niinistö toivotti yleisölle hyvää iltaa ja totesi väkeä olevan paljon paikalla. Ennen kuin hän pääsi aloittamaan puheensa, kuului yleisön joukosta kuitenkin huuto.

– Sauli, mä katoin aamulla sun haastattelun!

– Miten meni, presidentti tiedusteli.

– Meni v**un hyvin, kuului vastaus.

Voimasanoin höystetty palaute oli selvästi presidentin mieleen.

– Kiitos. Tuo oli upeinta mitä olen pitkään aikaan kuullut, Niinistö kiitteli hymyillen.

Suomessa oli viime vuonna 7 100 asunnotonta ihmistä. Vaikka Suomi on yksi harvoista EU-maista, joissa asunnottomuus on vähentynyt varoittaa asunnottomien etujärjestö Vailla vakinaista asuntoa ry, että asunnottomien määrä uhkaa kääntyä uuteen nousuun heikon taloustilanteen vuoksi, Yle uutisoi.

Katso Ylen julkaisema video

TIIA-MARIA TAPONEN
tiia-maria.taponen@ilmedia.fi

Kommentit (2)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat