Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kampaajat eivät sano suoraan, jos EIVÄT OSAA toteuttaa asiakkaan haluamaa hiusmallia?!

Vierailija
18.10.2015 |

Olen jo pitkään halunnut saada raitoja, jotka eivät ala hiusten tyvestä. Olen näyttänyt kampaajille kuvia ja selittänyt perinpohjin toiveeni. Usealla julkkiksella on tällainen haluamani tukka. Näistä raidoista käytetään muun muassa balayage highlights/ombre nimeä tai sun kissed hair. 

Kampaajat kuuntelevat toiveeni ja alkavat toteuttaa värjäystä. He vaikuttavat aluksi päteviltä ja ymmärtäneensä, mitä toivon. Kun värjäys alkaa, huomaan jo heidän toimenpiteistään, että en saa toivottua lopputulosta; osa värjää hiuksiini selkeän liukuvärjäyksen ja osa raitoja, jotka alkavat tyvestä. Kun kysyn asiasta, he sanovat, että näin päästään haluttuun lopputulokseen tai ei ole muuta vaihtoehtoa. No, lopputulos on aina vääränlainen.

Kysymys kuuluu siis, miksi he eivät voi ajoissa kertoa, että eivät osaa toteuttaa haluttua värjäystä?!

Lisäksi vastaava värjäystyyli on ollut jo muotia vuosia, joten luulisi, että olisivat opetelleet tekniikkansa kuntoon. Vai onko se sattumaa, että kohdalleni on sattunut kaikki epäpätevät kampaajat? 

Tässä esimerkkikuva raidoista, joita toivon. 

https://www.google.fi/search?q=sun+kissed+hair&espv=2&biw=1277&bih=598&…

Lopulta olen saanut ombren

https://www.google.fi/search?q=ombre&espv=2&biw=1277&bih=642&source=lnm…

tai raitoja, jotka lähtevät tyvestä 

https://www.google.fi/search?q=ombre&espv=2&biw=1277&bih=642&source=lnm…

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammat hei, balayage on todella helppo tehdä myös itse kotona! :)

Kerrotko niksisi?

Olisi ehkä helpompi sinulle hahmottaa jos etsit Youtubesta videoita haulla "balayage at home". :) Sieltä löytyy niin ammattilaisten kuin amatöörienkin videoita (itse tehtynä ja jonkun avustuksella), joita on helppo seurata. Tekniikka on todella yksinkertainen, ei yhtään niin vaikea ja monimutkainen kuin itse aluksi kuvittelin.

- 58 (ja on itse tehty balayage ja ilmeisesti onnistunut, kun kehuja tulee tukasta :D)

Ainiin, sinun tarvitsee ostaa sellainen sekoituskippo sille hiusvärille (tai käyttää jotain muuta kulhoa) sekä suti, jolla levitetään se väri hiuksiin. Kannattaa myös käyttää liukuvärjäykseen tarkoitettua väriä.

Vierailija
62/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö että se kouluttautuminen näkyy kampaamon hinnoissa? Sitten ei saa valittaa että kallista. Halvimmalle en suosittele menemään. Kampaajan pitäisi aina kysyä mitä hiuksiin on laitettu,, mutta valitettavan usein kuuluu vastaukseksi vain että "ei tätä oo värjätty kahteen vuoteen". Pituutta hiuksilla pyllyyn, joten kyllä siellä latvoissa näkyy aika monen vuoden takaiset tekeleet. Sitten kun asiakas ei sano ja laitetaan väriä päähän niin kappas, sieltä se reagoi ja voi tapahtua mitä vain. Kampaaja ei vaan voi tietää tuntemattoman tukasta mitä siellä on tapahtunut vuosia sitten kun asiakas itsekkään ei osaa kertoa. Sitten syytellään kampaajaa osaamattomuudesta. On tietysti kampaajia jotka eivät kysy, mutta pitäisi. Eli kaikki mitä latvaan asti on tehty pitäisi kertoa koska sieltä voi joku vaikuttaa toisen värin kanssa. 

Aloituksen aiheeseen sen verran että tekniikka on kyllä helppo, mutta ei sovellu kovin monen hiukseen. Ja kouluttautumista se tekniikka silti vaatii. 

Ala on käsityötä ja jokainen tykkää erilaisesta jäljestä. Olen samaa mieltä että kouluttautua pitäisi enemmän, en väitä siinä vastaan. Mutta myös asiakkaissa on paljon mitä he eivät tajua ja ymmärrä. Sama asia kun leikkaa otsatukan toiselle ja toinen sanoo että itsekkin haluaa. Toisella vaan voi olla paksu hius ilman pyörteitä hiusrajalla ja otsatukka onnistuu. Teeppä tämä sille toiselle "samanlaisena" jolla ei ole hiusta lähes ollenkaan ja pyörteitä raja täynnä. Ei uskota kun sanotaan ettei tule samanlaista.

En ole kampaaja, opiskelin alan ja lähdin oikikseen.  Muistot säilyy silti ;) Itse suosin kampaajia jolla hintataso korkeahko ja tiedän että ovat kouluttautuneita /palkittuja. Jos heillä on rakkaus alaa kohtaan, yleensä myös ammattitaitoa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietysti asiakkaan ongelma, jollei tämä usko kampaajaa. Ja kampaajan ongelma, että silti suostuu tekemään asiakkaan toivoman värin tai mallin, vaikka on kertonut etukäteen asiakkaalle työn mahdollisesta epäonnistumisesta. Ammattitaitoaan arvostava ei suostu tekemään työtä, jossa ei ole varma hyvästä lopputuloksesta. Jos asiakkaan vaatimuksesta kuitenkin suostuu työn tekemään, huono mainos leviää tekijästä ja työstä, ei asiakkaasta. Perusasioita kaupankäynnissä.

Vierailija
64/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä teen juurikin tuolla tekniikalla paljon raitoja asiakkaille. Ei ole vaikeaa vaikkakin kävin ihan koulutuksenkin siihen.

Valitettavasti kaikenlaisia tallaajia mahtuu meidän kampaajien joukkoon. Koulussa opit perusjutut ja sen ajan trendit ja niksit toteutuksiin. Kampaajan itse täytyy olla motivoitunut pitämään ammattitaitoaan yllä ja oppimaan uusia tekniikoita.

Työni ei todellakaan ole mitään helppoa, mutta toistaiseksi vielä nautin siitä. Asiakkaan täytyisi ymmärtää, etten ole mikään taikuri. Ohuisiin hiuksiin ei sovi kaikki hiusmallit ja värjäykset. Jos asiakas tällaista mallia pyytää, kerron nätisti mielipiteeni ja ehdotuksen miten se malli/värjäys saataisiin parhaiten hänelle toteutettua. Valitettavasti tämä ei kaikille käy ja sitten jälkeenpäin itketään, kun tulos ei näytäkään ihan siltä kuin siinä muotilehdessä. Balayage raidat ovat yksi esimerkki värjäyksestä, joka sopii parhaiten paksuille ja tuuheille hiuksille. Toki yritän parhaani mukaan sellaiset tehdä myös ohuille hiuksille, jos asiakas näin haluaa,

Ja kun tullaan kampaajalle värjäämään hiuksia, olisi todella suotavaa jos asiakas osaisi kertoa millä väreillä/sävyillä hiuksia ollaan aikaisemmin värjätty. Siinä on kiva yllätys sitten hiuksia pestessä, kun paljastuukin että ollaan värjätty esimerkiksi hennaväreillä.

Minullakin on joskus mennyt jokin värjäys pieleen tai leikkaus vähän epäonnistunut. En ole täydellinen, mutta yritän parhaani ja olen joskus jättänyt oman ruokkikseni väliin, jotta saisin asiakkaan hiukset hänen mieleisekseen. En ihan tunari voi olla, koska vakiasiakkaita riittää ja päivät ovat yleensä kyllä hyvin täynnä. Parasta on nähdä ilo asiakkaan kasvoilla, kun tämä on oikeasti tyytyväinen hiuksiinsa. Ja on aivan ihanaa, kun ihmiset tulevat aina vain uudestaan asiakkaaksi, kun ovat tyytyväisiä tulokseen! Ammattiani haukutaan paljon tälläkin palstalla, mutta samat mammat varmaan kuitenkin käyttävät palvelujani.

T: sairaslomalla oleva kampaaja

Vierailija
65/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
66/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan tuollaiset raidat on itse tehdä.

Vierailija
67/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että huippukampaajia on siellä jossakin, mutta ei omalla kotiseudullani. Värjään itse omat hiukseni, avomies leikkaa latvat ja itse leikkaan vinon sivuotsiksen erittäin yksinkertaisesti. Vaalennan hiukseni joten tilasin ebaysta kampaamotason vaalennusaineet, maksoi alle 60e ja pöntöistä on riittänyt jo vuoden tarpeisiin. Ohjeetkin tuli mukana, mahdoton epäonnistua jos niitä seuraa. Sitäkin ihmettelen, miksi hyvin harvat kampaajat tarjoavat värinpoistoa ilman ammoniakkia tai peroksidia, kun sellainen on kuitenkin olemassa, ulkomailla myydään ihan kuluttajille merkkejä kuten color oops (poistaa keinotekoiset väripigmentit hiuksistasi, ei vahingoita hiusta. Jäljelle jää pohja, eli boxi värissä se siinä olleen peroksidin vaalentama oma hius). Halusin aikaisemmin eroon mustasta ja kun menin kampaajalle tarjoamaan hiuksiani niin käännytettiin ovelta. Etsin sitten ratkaisua ongelmaan netistä ja löysin nämä color oops-tuotteet, musta lähti vikkelään ja siitä vaan vaalensin parin kk välein 2 kertaa platina blondiksi. Koko prosessi maksoi tosiaan murto-osan yhdestä kampaajakäynnistä... Kannustan kaikkia tekemään kotivärjäyksiä jos ei ole aivan toivoton käsistään. Jos menee pilalle niin ei voi syyttää kuin itseään :-D ohjeita noudattamalla ja perustietojen avulla ei ole ikinä tapahtunut katastrofia.

Vierailija
68/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä se on aina "leikataanko semmone ananas" joo vittu ei leikata. Just tulee mieleen parturi-kampaaja, joka ei muuta osaa tehdä kun ajella osan siiliksi ja jättää päälle heltan koskemattomana.

Vierailija
69/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä se on aina "leikataanko semmone ananas" joo vittu ei leikata. Just tulee mieleen parturi-kampaaja, joka ei muuta osaa tehdä kun ajella osan siiliksi ja jättää päälle heltan koskemattomana.

Joo tosi rasittavaa kun joutuu joskus jopa perustelemaan, että miksi en semmoista kampausta itselleni halua ottaa. Sen tapainen kampaus näytti hyvältä ja miehekkäältä ukillani joka oli sodassa parikymppisenä, mutta nykyään siitäkin kampauksesta on miehekkyys kaukana kun sitä näkee ruipeloilla homppeleilla.

Vierailija
70/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain tollaset raidat ihan kaupan Garnier raidoitusaineella. Siinä tulee huppu mukaan ja en ole vielä koskaan onnistunut saamaan huonoja raitoja kyseisellä aineella.

Kampaaja teki kerran hiuksiini raidat; lopputuloksena muistutin seepraa :(

Vierailija
71/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi eivät ne osaa edes long bobia leikata...

Vierailija
72/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajat ovat idioottien ammattikunta. Esim. miehelleni haluaisin samanlaiset hiukset kuin Bill Clintonilla, niin että pälvikalju jää peittoon. Ei vain tunnu onnistuvan tyhmiltä kampaajilta.

Vierailija
73/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni hiukset parturi leikkasi kuin vanhalle miehelle. Toinen parturi teki saman. Mikä siinä on, ettei osata yhtään katsoa kasvojen muotoa ja tyyliä.? Pilpotaan kuin liukuhihnalla.

Vierailija
74/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa osa kuvan raidoista on tyvessä ja osa latvassa. Näyttää ylikasvaneilta raidoilta...Voisi onnistua kamparaidoilla, hyvin ohuilla siivuilla, mutta kyseinen väri vaatii pienen laineen, ei näytä suorassa hiuksessa hyvältä, näyttäisi likaiselta väriltä ja jos sinulla on todella liukkaat hiukset, folioilla värjääminen ei onnistu niin että ei lähtisi aivan tyvestä, koska foliolaput valuisivat ja tulisi niin sanotut seepraraidat. Mutta toivottavasti löydät hyvän parturin! Ihmisellä pitää olla hyvä kirjanpitäjä, pappi ja parturi;)

Vierailija
75/101 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajat ovat idioottien ammattikunta. Esim. miehelleni haluaisin samanlaiset hiukset kuin Bill Clintonilla, niin että pälvikalju jää peittoon. Ei vain tunnu onnistuvan tyhmiltä kampaajilta.

Ja sinä kampaajan asiakkaans vaikutat puolestasi ihan järjen jättiläiseltä... amatööromäisin virhe on juuri tuo että mennään kuvan kanssa ja sanotaan että "mulle tällänen".

Vierailija
76/101 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni hiukset parturi leikkasi kuin vanhalle miehelle. Toinen parturi teki saman. Mikä siinä on, ettei osata yhtään katsoa kasvojen muotoa ja tyyliä.? Pilpotaan kuin liukuhihnalla.

Mun miehelle parturi silpoi sellaisen natsitukan. Olin ihan järkyttynyt. Sen jälkeen olen leikannut itse mieheni hiukset. Sanoi, ettei ikinä ole leikattu niin hyvin ja huolella.

Vierailija
77/101 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa osa kuvan raidoista on tyvessä ja osa latvassa. Näyttää ylikasvaneilta raidoilta...Voisi onnistua kamparaidoilla, hyvin ohuilla siivuilla, mutta kyseinen väri vaatii pienen laineen, ei näytä suorassa hiuksessa hyvältä, näyttäisi likaiselta väriltä ja jos sinulla on todella liukkaat hiukset, folioilla värjääminen ei onnistu niin että ei lähtisi aivan tyvestä, koska foliolaput valuisivat ja tulisi niin sanotut seepraraidat. Mutta toivottavasti löydät hyvän parturin! Ihmisellä pitää olla hyvä kirjanpitäjä, pappi ja parturi;)

Juuri sen takia kampaajalla pitäisi olla hanskassa uusimmat trendit ja niiden toteutus, balayagea ei tehdä millään folioilla.

Ylipäätään ei riitä, että "osaa" perusasiat, pitää olla silmää jotta asiakas voi luottaa ammattilaisen sanaasi.

Vierailija
78/101 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.google.fi/search?q=balayage&biw=1366&bih=651&tbm=isch&tbo=u…

https://www.google.fi/search?q=balayage&biw=1366&bih=651&tbm=isch&tbo=u…

onhan toi värjäys tosi nätti, mutta vaatii hiuksilta aika paljo, varmasti on parhaimmillaan tosi runsaissa, pitkissä laineikkaissa hiuksissa ja jos itsellä suorat niin onhan aika työlästä joka päivä tehdä ne laineet/ kiharat. nätit on kyllä.

Vierailija
79/101 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tosiaan pitkä ja paksu tukka. -ap

kiva tietää, mutta asia ei tähän liity mitenkään! Vai tykkäänkö olet raitoja laittamassa ;)

Vierailija
80/101 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltaiset raidat ovat myös mulle tuttuja hirvityksiä. Olen luvuttanut.  Ne kampaajat joilla olen käynyt, ei usko vaikka kuinka yritän infota etukäteen, että mulla on hiuksissa voimakas punapigmentti, jonka vaikutuksena raidat jää helposti keltaisiksi. Ei ole yhtään voittajan fiilis, kun kampaaja toisensa jälkeen jälkikäteen tunnustaa, että kyllä sulla todella on tuota punapigmenttiä.  Olen ollut aina liian nössö, enkä ole haukkunut kampaajaa.  Mutta, mielipaha tekee tehtävänsä, taas oli etsittävä uusi kampaamo. Nykyisin vaaleat raidat ovat omalta kohdaltani historiaa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme