Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kampaajat eivät sano suoraan, jos EIVÄT OSAA toteuttaa asiakkaan haluamaa hiusmallia?!

Vierailija
18.10.2015 |

Olen jo pitkään halunnut saada raitoja, jotka eivät ala hiusten tyvestä. Olen näyttänyt kampaajille kuvia ja selittänyt perinpohjin toiveeni. Usealla julkkiksella on tällainen haluamani tukka. Näistä raidoista käytetään muun muassa balayage highlights/ombre nimeä tai sun kissed hair. 

Kampaajat kuuntelevat toiveeni ja alkavat toteuttaa värjäystä. He vaikuttavat aluksi päteviltä ja ymmärtäneensä, mitä toivon. Kun värjäys alkaa, huomaan jo heidän toimenpiteistään, että en saa toivottua lopputulosta; osa värjää hiuksiini selkeän liukuvärjäyksen ja osa raitoja, jotka alkavat tyvestä. Kun kysyn asiasta, he sanovat, että näin päästään haluttuun lopputulokseen tai ei ole muuta vaihtoehtoa. No, lopputulos on aina vääränlainen.

Kysymys kuuluu siis, miksi he eivät voi ajoissa kertoa, että eivät osaa toteuttaa haluttua värjäystä?!

Lisäksi vastaava värjäystyyli on ollut jo muotia vuosia, joten luulisi, että olisivat opetelleet tekniikkansa kuntoon. Vai onko se sattumaa, että kohdalleni on sattunut kaikki epäpätevät kampaajat? 

Tässä esimerkkikuva raidoista, joita toivon. 

https://www.google.fi/search?q=sun+kissed+hair&espv=2&biw=1277&bih=598&…

Lopulta olen saanut ombren

https://www.google.fi/search?q=ombre&espv=2&biw=1277&bih=642&source=lnm…

tai raitoja, jotka lähtevät tyvestä 

https://www.google.fi/search?q=ombre&espv=2&biw=1277&bih=642&source=lnm…

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän olen ennenkin tänne kommentoinut saamatta kampaajan vastausta, mutta mikä siinä on aina niin käsittämätöntä kun sanon, etten pidä punaisesta ja että en halua ollenkaan punertavaa sävyä hiuksiini? Siinä lakkaa kaikki liike ja hengitys ja hetken kuulee kun linnut laulaa etelässä asti, kun kampaaja tuijottaa tyhjin silmin minua peilin kautta. Että ai? Ei punaista? 

Eikö teillä ole pelisilmää ollenkaan? Kun istun siinä kirkkaassa keinovalossa, aasikin näkee että ihoni on punertava ja couperosaan taipuvainen. Ja sitten joka kerta kymmenen vuoden ajan ja enemmänkin, kampaaja ehdottaa punaista sävyä. MIKSI? Luuletteko, että se näyttää ihollani hyvältä, vai onko tarkoitus tehdä minusta väkisin ruma? ;)

NIIN TOTTA! Täydellinen kuvailu! 

Vierailija
42/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh! Itse olen saanut juuri tuollaiset alempaa alkavat raidat vaikken edes osannut selkeästi tarkentaa mitä halusin. Kampaajani on parikymppinen ja tuntee trendit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh! Itse olen saanut juuri tuollaiset alempaa alkavat raidat vaikken edes osannut selkeästi tarkentaa mitä halusin. Kampaajani on parikymppinen ja tuntee trendit.

Tehtiinkö raidat folioilla vai vapaalla kädellä? :) 

Vierailija
44/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kuin aloitusviestin, joten en tiedä onko jo tullut selväksi, että haluamaasi hiusväriä ei voi värjätä. Kuvan naiselle on aikoinaan tehty vaaleita raitoja normaaleilla tekniikoilla, jonka jälkeen tyvessä näkyvä väri on NAISEN OMAA TYVIKASVUA. Siinä sinulle resepti haluamaasi väriin.

Raitoja ei voi yhtäkkiä aloittaa keskeltä päätä ilman sitä vaaraa, että väri leviää muualle hiuksiin tehden niihin väriläiskiä. Ei ainakaan foliolla, mitä kaikissa normaaleissa kampaamoissa käytetään. Ne myös näyttävät tönköiltä jos yrittää. Ainoa keino saada luonnollisesti vähän tuohon suuntaan oleva lookki ilman tyvestä alkavia raitoja on kammalla raita-aineen sively hiuksiin, mutta tässä tapauksessa raidat jäävät hyvin ohuiksi.

Eli kohdallasi asiakkaalla eli sinulla on jälleen liian suuret toiveet kampaamokäynnin suhteen. Kampaajat eivät ole taikureita, vaan kampaajia. Syy miksi eivät ole kertoneet, että haluamasi väri ei ole mahdollinen ainakaan heidän menetelmillään lienee se, että haluavat haalia kaikki mahdolliset asiakkaat tulojen toivossa tai teillä on tullut väärinymmärrys lopputuloksen toiveesta.

T. Idioottien asiakkaiden takia ex-kampaaja

Vierailija
45/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

www.hairdesignhelsinki.fi

Suosittelen! :)

Kaveri kävi täällä Johannalla, ja tuli tosi magee tukka. Väri oli upea sellainen ruusukultainen mitä on paljon ollut lehdissä. Johanna on ollut Qhairissa muuten aikaisemmin. ;)

Vierailija
46/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kuin aloitusviestin, joten en tiedä onko jo tullut selväksi, että haluamaasi hiusväriä ei voi värjätä. Kuvan naiselle on aikoinaan tehty vaaleita raitoja normaaleilla tekniikoilla, jonka jälkeen tyvessä näkyvä väri on NAISEN OMAA TYVIKASVUA. Siinä sinulle resepti haluamaasi väriin.

Raitoja ei voi yhtäkkiä aloittaa keskeltä päätä ilman sitä vaaraa, että väri leviää muualle hiuksiin tehden niihin väriläiskiä. Ei ainakaan foliolla, mitä kaikissa normaaleissa kampaamoissa käytetään. Ne myös näyttävät tönköiltä jos yrittää. Ainoa keino saada luonnollisesti vähän tuohon suuntaan oleva lookki ilman tyvestä alkavia raitoja on kammalla raita-aineen sively hiuksiin, mutta tässä tapauksessa raidat jäävät hyvin ohuiksi.

Eli kohdallasi asiakkaalla eli sinulla on jälleen liian suuret toiveet kampaamokäynnin suhteen. Kampaajat eivät ole taikureita, vaan kampaajia. Syy miksi eivät ole kertoneet, että haluamasi väri ei ole mahdollinen ainakaan heidän menetelmillään lienee se, että haluavat haalia kaikki mahdolliset asiakkaat tulojen toivossa tai teillä on tullut väärinymmärrys lopputuloksen toiveesta.

T. Idioottien asiakkaiden takia ex-kampaaja

Haluan raidat balayage-tekniikalla, missä ei kai käytetä yleensä foliota. Usein ne raidat sivellään hiuksiin, mikä onnistuu pätevällä kampaajalla. Olen kasvattanut jo omaa väriä hyvän tovin, joten värikin on melkein sama. Netistä löytyy materiaalia, joissa vastaava toteutus on onnistunut kampaajalla ja joillakin yksityishenkilöillä jopa kotona itse tekemällä. 

Mikäli odotukseni ovat liian suuret kampaajaa kohtaan, voisi hän se ajoissa ilmasta, ennen kuin alkaa värjäämään hiuksiani. 

Jos normaalit kampaamot käyttävät vain folioraitoja, eikö olisi aika uudistua ja kokeilla tekniikkaa, jolla saa viime vuosien suosituimman hiusvärin.  

Vierailija
47/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla näkee tolla hiustyylillä varusteltuja naisia. Eiköhän joku oo osannu ne tehdä? 

Vierailija
48/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajat voisivat myös lisäillä enemmän kuvia aikaansaannoksistaan tai mainostaa tekniikkaosaamistaan. Tulisin heti kampaajalle, joka kertoo osaavansa tehdä balayage-raitoja, kiiltokäsittelyjä jne. Vink, vink. 

Kuvia aikaansaannoksista minäkin toivoisin näkevän, kuitenkin aika paljon maksaa kampaajalla käynnit. Kaikki kampaajat eivät osaa leikata/kerrostaa kauniisti pitkiä hiuksia, sekin harmittaa, joutuu tyytymään tasapitkään lookkiin.

Vierailija
49/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaajat voisivat myös lisäillä enemmän kuvia aikaansaannoksistaan tai mainostaa tekniikkaosaamistaan. Tulisin heti kampaajalle, joka kertoo osaavansa tehdä balayage-raitoja, kiiltokäsittelyjä jne. Vink, vink. 

Kuvia aikaansaannoksista minäkin toivoisin näkevän, kuitenkin aika paljon maksaa kampaajalla käynnit. Kaikki kampaajat eivät osaa leikata/kerrostaa kauniisti pitkiä hiuksia, sekin harmittaa, joutuu tyytymään tasapitkään lookkiin.

Siksi leikkaan nykyään hiukseni itse. 

Vierailija
50/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän minä yritinkin, mutta te ette kuunnelleet ;(

Vierailija
51/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tutun kuuloista. Minulla oli vaaleaksi värjätyt hiukset mutta oma värini oli perus maantienharmaa. Halusin kasvattaa oman värini takaisin ja ajattelin kampaajan olevan paras vaihtoehto kyseiseen hommaan. Halusin hiukset jotka olisivat mahdollisimman lähellä omaa luonnollista väriä ja joihin olisi jätetty vaaleita hiuksia balayageraidoiksi. Kampaaja vakuutti osaavansa homman, mutta eihän se ihan niin mennyt. :D Poistuin kampaamosta tällaisilla http://www.mediumhairstylely101.net/wp-content/uploads/2015/02/dark-omb… hiuksilla.

Päätin sitten ottaa ohjat omiin kätösiin ja tällä https://www.youtube.com/watch?v=LTth0ZovY1c tekniikalla sain hiuksista juuri sellaiset kuin halusinkin. :)

Vierailija
52/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.hairdesignhelsinki.fi

Suosittelen! :)

Kaveri kävi täällä Johannalla, ja tuli tosi magee tukka. Väri oli upea sellainen ruusukultainen mitä on paljon ollut lehdissä. Johanna on ollut Qhairissa muuten aikaisemmin. ;)

Johanna on huippukampaaja! 

Vierailija
53/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin leikkaavaakin on vaikea löytää. Luottokampaajani muutti muutama vuosi sitten toiselle puolen Suomea ja siitä saakka olen etsinyt uutta vakkaria.

Mä en edes halua mitään kovin ihmeellistä. Ihan perus tasapitkä rikotulla latvalla ja sivuilta hieman kevennystä tasaisesti pituussuunnasta. Silti tuntuu olevan liian vaikeata. Kerran jopa sanoin kampaajalle että lopettaa ohennussaksilla leikkaamisen, mutta hän vain jatkoi. Tukkani oli puolitoista vuotta yhtä takkua sen käynnin jälkeen.

Kampaajien pitäisi kuunnella asiakasta paremmin. Asiakas kun elää sen tukkansa kanssa 24/7, niin oletettavasti sitä silloin tietää paremmin miten hius käyttäytyy. Toki taitava ammattilainenkin sen voi nähdä, mutta moneen näin taitavaan en ole törmännyt.

Vierailija
54/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtube on pullollaan ohjeita miten tehdä balayage-värjäys kotona niin aika kummallista jos ammattilaiset eivät osaa, kun teinitytötkin tekee itse omia opetusvideoita nettiin! Ei sitä selitä mikään muu kuin kampaajan osaamattomuus, laiskuus ja haluttomuus oppia mitään uutta.

Vierailija
55/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen johonkin aiempaan kampaamoketjuun ihmetellyt, että miksi kampaajat käyttää niitä perhanan ohennussaksia? Mun taipuisat hiukset on aina pilattu, kun niillä ohennussaksilla on rouhittu 1/3 tukasta pois syystä "sulla on niin paljon tota tukkaa". Tuloksena joka suuntaan sojottava liuru. Vihdoin löysin kampaajan, joka vaan leikkaa - hyvin - eikä ohenna ollenkaan. Koskaan en ole saanut näin paljon kehuja tukasta kuin nyt.

Vierailija
56/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen johonkin aiempaan kampaamoketjuun ihmetellyt, että miksi kampaajat käyttää niitä perhanan ohennussaksia? Mun taipuisat hiukset on aina pilattu, kun niillä ohennussaksilla on rouhittu 1/3 tukasta pois syystä "sulla on niin paljon tota tukkaa". Tuloksena joka suuntaan sojottava liuru. Vihdoin löysin kampaajan, joka vaan leikkaa - hyvin - eikä ohenna ollenkaan. Koskaan en ole saanut näin paljon kehuja tukasta kuin nyt.

Mä opin yhdestä kerrasta, ja sen jälkeen olen heti alussa sanonut että ei sitten ohennussaksilla yhtään. Latvoja osa rikkoo ohennussaksilla, mutta se on ihan ok.

-53

Vierailija
57/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kävin vuosia iäkkäämmällä kampaajalla , mutta jäi eläkkeelle. Näistä uudemmista ei tahdo löytyä kunnollista. Värin ovat osanneet laittaa ihan ok, mutta se leikkaus tai hiusten laitto. Ja tuntuu etteivät yhtään välitä miltä asiakas näyttää pois lähtiessä. Jos ei erikseen pyydä kampausta niin vaan kuivaavat hiukset. Haluaisin lähteä kampaajalta kauniina. Nyt onneksi löytynyt yksi joka tämän tajuaa.

Kyllä! Itse kävin kerran väsyneenä työpäivän jälkeen kampaajalla ja oikein odotin sitä, että nyt saan tässä hetken levähtää ja kun lähden, on taas kivan näköinen tukka ja freesimpi mieli.

Itse mallin leikkaus onnistui hyvin ja olin noin yleisellä tasolla lopputulokseen tyytyväinen. Minulle leikattiin myös otsahiukset, mutta kampaaja ei muotoillut niitä LAINKAAN. Olin tosiaan itse hirveän väsynyt ja sikäli vika minussakin, etten tajunnut asiasta edes huomauttaa, mutta vasta poistuttuani paikan päältä tajusin, että vasta pestyt ja leikatut etuhiukseni roikkuivat kampaamattomana sivussa läntässä, kun muu tukka oli muotoiltu hyvin.

Vierailija
58/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat hei, balayage on todella helppo tehdä myös itse kotona! :)

Vierailija
59/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko niksisi?

Vierailija
60/101 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko niksisi?

Olisi ehkä helpompi sinulle hahmottaa jos etsit Youtubesta videoita haulla "balayage at home". :) Sieltä löytyy niin ammattilaisten kuin amatöörienkin videoita (itse tehtynä ja jonkun avustuksella), joita on helppo seurata. Tekniikka on todella yksinkertainen, ei yhtään niin vaikea ja monimutkainen kuin itse aluksi kuvittelin.

- 58 (ja on itse tehty balayage ja ilmeisesti onnistunut, kun kehuja tulee tukasta :D)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän