Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kampaajat eivät sano suoraan, jos EIVÄT OSAA toteuttaa asiakkaan haluamaa hiusmallia?!

Vierailija
18.10.2015 |

Olen jo pitkään halunnut saada raitoja, jotka eivät ala hiusten tyvestä. Olen näyttänyt kampaajille kuvia ja selittänyt perinpohjin toiveeni. Usealla julkkiksella on tällainen haluamani tukka. Näistä raidoista käytetään muun muassa balayage highlights/ombre nimeä tai sun kissed hair. 

Kampaajat kuuntelevat toiveeni ja alkavat toteuttaa värjäystä. He vaikuttavat aluksi päteviltä ja ymmärtäneensä, mitä toivon. Kun värjäys alkaa, huomaan jo heidän toimenpiteistään, että en saa toivottua lopputulosta; osa värjää hiuksiini selkeän liukuvärjäyksen ja osa raitoja, jotka alkavat tyvestä. Kun kysyn asiasta, he sanovat, että näin päästään haluttuun lopputulokseen tai ei ole muuta vaihtoehtoa. No, lopputulos on aina vääränlainen.

Kysymys kuuluu siis, miksi he eivät voi ajoissa kertoa, että eivät osaa toteuttaa haluttua värjäystä?!

Lisäksi vastaava värjäystyyli on ollut jo muotia vuosia, joten luulisi, että olisivat opetelleet tekniikkansa kuntoon. Vai onko se sattumaa, että kohdalleni on sattunut kaikki epäpätevät kampaajat? 

Tässä esimerkkikuva raidoista, joita toivon. 

https://www.google.fi/search?q=sun+kissed+hair&espv=2&biw=1277&bih=598&…

Lopulta olen saanut ombren

https://www.google.fi/search?q=ombre&espv=2&biw=1277&bih=642&source=lnm…

tai raitoja, jotka lähtevät tyvestä 

https://www.google.fi/search?q=ombre&espv=2&biw=1277&bih=642&source=lnm…

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä tosiaan taisi olla yksi kampaamo, jossa osataan värjätä balayagea, ainakin netin perusteella. Tuollainen "sun kissed" on myös oma ihanteeni. Minulla on itsestään surffitukan laineet, mutta väriä pitää piristää ja sen joudun tekemään itse. 

Vierailija
22/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin tuon balayage-värjäyksen (hiukseni ovat värjäämättömät, pitkät, paksut ja tummat), mutta pelottaa juuri tuo kampaajien ruokoton ammattitaidottomuus. Se oli lähinnä syy siihen miksi muutama vuosi sitten lopetin hiusteni värjäyksen, aina oli mun hiuksissani vikaa, ne olivat oudot ja ihmeelliset ja "oho, tästä tuli nyt tämän värinen", ARGH.
Ei huvittaisi alkaa taas kasvattamaan väriä pois jos joku tumpelo pilaa hiukset jollain sellaisella värjäyksellä, jota en edes halunnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajat voisivat myös lisäillä enemmän kuvia aikaansaannoksistaan tai mainostaa tekniikkaosaamistaan. Tulisin heti kampaajalle, joka kertoo osaavansa tehdä balayage-raitoja, kiiltokäsittelyjä jne. Vink, vink. 

Vierailija
24/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, ettei asiakkaalle edes yritetä laittaa sitä, mitä hän pyytää?! Minulla on paksut, hieman karheat luonnontaipuisat hiukset, joihin joskus sattuu oikein mukavia laineita, kun olen nukkunut hiukset nutturalla. Nämä laineet kestävät seuraavaan pesuun. Kun kampaamokäynnin päätteeksi pyydän laineita, niin kauhistelevat, etteivät ne pysy eivätkä ne suostu niitä tekemään! Joka ikinen kerta on sitten laitettu karseita korkkiruuveja, jotka eivät lähde pesussakaan.

Vierailija
25/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, ettei asiakkaalle edes yritetä laittaa sitä, mitä hän pyytää?! Minulla on paksut, hieman karheat luonnontaipuisat hiukset, joihin joskus sattuu oikein mukavia laineita, kun olen nukkunut hiukset nutturalla. Nämä laineet kestävät seuraavaan pesuun. Kun kampaamokäynnin päätteeksi pyydän laineita, niin kauhistelevat, etteivät ne pysy eivätkä ne suostu niitä tekemään! Joka ikinen kerta on sitten laitettu karseita korkkiruuveja, jotka eivät lähde pesussakaan.

Tämä on myös muuten ongelma! Itse kiharran hiuksiani melko usein ja saan kyllä (pehmeät!) kiharat kestämään koko päivän käyttämällä pyyhekuiviin hiuksiin muotovaahtoa ennen föönillä kuivausta, sen jälkeen kiharrus ja viimeistely suihkauksella hiuslakkaa ympäri päätä. Toimii!

Kampaajalla taas jos laitetaan kiharat niin ainoa käytettävä tuote on hiuslakka, jota suihkitaan jokaiseen kiharrettavaan hiusosioon niin paljon kuin sielu sietää! Lopputulos on kiillottomat, liikkumattomat ja kivikovat korkkiruuvit.

- 22

Vierailija
26/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, vastaisko joku kampaaja tähän, miksei laineita suostuta tekemään? :) t.16

Vierailija
27/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on myös muuten ongelma! Itse kiharran hiuksiani melko usein ja saan kyllä (pehmeät!) kiharat kestämään koko päivän käyttämällä pyyhekuiviin hiuksiin muotovaahtoa ennen föönillä kuivausta, sen jälkeen kiharrus ja viimeistely suihkauksella hiuslakkaa ympäri päätä. Toimii!
Kampaajalla taas jos laitetaan kiharat niin ainoa käytettävä tuote on hiuslakka, jota suihkitaan jokaiseen kiharrettavaan hiusosioon niin paljon kuin sielu sietää! Lopputulos on kiillottomat, liikkumattomat ja kivikovat korkkiruuvit.
- 22

Tota lakan käyttöä oon aina ihmetellyt... itselläni hentoiset hiukset ja aina olen lukenut (sekä kokenut itse) siitä ettei muotoilutuotteita kannata laittaa liikaa jotta hiukset eivät entistä enemmän latistu. Noh, jokaikinen kerta kampaajalla se koko pää täytyy suihkuttaa ihan täyteen lakkaa jonka jälkeen tää tukka roikkuu elottomana ja koppurana harteilla. Eikä ole näissä tapauksissa tarvinnut mitään kiharoita ylläpitää, vaan ihan suorat hiukseni ovat.

Vierailija
28/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset hiukset olisivat täydelliset kampaajalle? Aina löytyy joku syy asiakkaan hiuslaadusta. On joko liian ohutta, paksua, pitkää,  liukasta, kulunutta, värjättyä, käsittelemätöntä jne. jonka takia toteutus ei onnistunut.  

Vierailija
29/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin suositella q hairia. Sieltä ei ole koskaan pitänyt lähteä itku kurkussa kotiin. Kerran hiukset menivät mielestäni liian vaaleiksi ja kampaaja varasi mukisematta uuden ajan heti seuraavalle vapaalle ajalle jossa korjasi väriä tummemmaksi. Ja tämä ei siis tietenkään maksanut mitään. Tekevät myös noita hiushoitoja esim. Olaplex on käytössä.

Vierailija
30/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ehdottomasti pahinta on tuo, ettei kerrota, ettei osata tai ymmärretä... multa on useamman kerran leikattu tukka ihan pilalle, kun on olevinaan ymmärretty, mutta sitten kuitenkin tehty muuta.. viimeksi värjäys meni pieleen, vaikka se kampaaja nimenomaan on erikoistunut värjäyksiin ja aina onnistunut aiemmin. Nyt oli värisävyt hiukan vierestä, vaikka tietokoneeltaan katsoi edellisten kertojen sävyt ja huippuna se, että tekniikkana halusi käyttää muuta, joten seurauksena oli pari aika huonoa kohtaa ja tyvikasvu näkyvissä parin viikon kuluttua... kävin kyllä ne huonot kohdat korjauttamassa, mutta eihän ne kokonaan hävinneet ja väriä ei saa kirkastettua millään, vaikka nimenomaan se oli pointtina, että useamman sävyisissä raidoissa on raikasta vaaleaa seassa, jotta kokonaisilme piristyisi. Tympäisi tosi kovasti, varsinkin kun on hennot ja sileät hiukset, niin ei pysty käsittelyjä toistamaan joka toinen kuukausi... siksi olisi tärkeää, että tosiaan onnistuisi niin että kasvuvaihettakin mahtuisi mukaan. Kai se on käsityötä ja siksi niin riskialtista, mutta ei se kiva ole joutua maksamaan reilua satasta huonosta työstä. Olisin kympillä saanut itsekin sopivan lopputuloksen, mutta markettiaineet on liian rajuja hiuksille...

Vierailija
31/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lie vaikeutena siinä surffitukassakin. Varmaan suurin osa hiuslaaduista kihartuisi pelkällä suolasuihkeella ja käsin puristelemalla... Ja kestää tosiaan siihen asti kun hiukset pesee. Luulisi olevan aika helppo toteutettava... korkkiruuvit on mennyttä aikaa, luulis, ettei niitä tee enää kukaan!

Vierailija
32/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan nykyään itse hiukseni. Ne ei näytä niin hyviltä kuin parhaimpien kampaamokäyntien jälkeen, mut ei myöskään oo menneet niin pieleen kuin huonoimmat. Jos menisikin oikein pieleen, niin aina voi lähteä korjauttamaan eikä harmita rahanmeno.

Vierailija
33/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa että joku muukin sanoo sen ääneen! Joku näissä kampaajien taidoissa vaan on vikana jos tuollaista muotitukkaa ei saa aikaiseksi. Jos se näyttää hyvältä vain gisele-pehkossa, niin kampaaja on hyvä ja tekee leikkauksen ja värjäyksen päätteeksi sellaisen niin että asiakas saa sitten kotona tehdä johtopäätöksen sen suhteen oliko se hyvä idea. 

Mietin kyllä sitä, voiko syynä olla se ,että se vie liikaa aikaa? Sitten mennään siitä missä aita on matalin?

Luulen kans, että syynä on usein aika. Voisin kyllä maksaa enemmän ja istua kampaamossa kauankin, jos saan rahoilleni vastinetta. 

Jos balayage-tekniikka on toisaalta nopea ja helppo toteuttaa, niin voi taitamattomuus vaan johtua kouluttamattomuudesta. 

Vierailija
34/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin vuosia iäkkäämmällä kampaajalla , mutta jäi eläkkeelle. Näistä uudemmista ei tahdo löytyä kunnollista. Värin ovat osanneet laittaa ihan ok, mutta se leikkaus tai hiusten laitto. Ja tuntuu etteivät yhtään välitä miltä asiakas näyttää pois lähtiessä. Jos ei erikseen pyydä kampausta niin vaan kuivaavat hiukset. Haluaisin lähteä kampaajalta kauniina. Nyt onneksi löytynyt yksi joka tämän tajuaa.

Vierailija
35/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuules, minulla on raitoja, jotka alkaa tyvestä noin 2-5 cm ja lisäksi vaalealla on highlightattu korostussuortuvia kasvojen ympärille. Ihan foliotekniikalla on laitettu. Ne foliot siis roikkuu normaalia alempana. Ei ole niin tarkkaa, miten usein käy kampaajalla. Tyvikasvu ei juurikaan erotu. Välillä on laitettu tummennusta tyveen ja muutama tummahko raita takahiuksiin. Tosin kovin kiiltävä ei hius ole, jos en käytä esim. suoristusrautaa.

Vierailija
36/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt itse tuollaisia 'luonnollisia' raitoja vaalennusaineella. Ensin kastelen ja kampaan hiukset suoriksi. Sitten esim. hammasharjalla vetelen vaalennusainetahnaa haluamiini kohtiin. Vaikutusaika ja pesu. Lopputulos on tyydyttänyt itseäni ja muilta olen saanut kehuja hiuksistani. 

Vierailija
37/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkät (minusta puolipitkät mutta kampaajien mielestä pitkät), lasimaiset hiukset ja hiuksia on PALJON. Olen siis painajainen suomalaiselle kampaajalle. 

Olen esimerkiksi halunnut tumman värin pois, mutta ilman värinpoistoa. Tämä on ollut kolmelle kampaajalle aivan liian vaikeaa. Olen pyytänyt vaaleampaa lopputulosta, sanonut että olen kyllä kärsivällinen ja haluan palata lähemmäksi omaa väriä ja että se tehdään raidoittamalla, sävyttämällä ja antamalla oman värin kasvaa esiin. Kaksi kampaajaa oli sitä mieltä, että juurikasvu oli hyvä värjätä tummemmaksi kuin se oli kampaajalle mennessä, ja että muutama raita riittää. 

Oli aivan sairaan ärsyttävää! Soittaessa aikaa jo sanoin, että tähän varmaan menee aikaa. Että jos se oli kiireen syy, niin kampaajan moka sekin. Kumpikaan ei voinut sanoa, että ei osaa tai ei tajua, mitä tarkoitan. 

Ja sitten kävi kuin elokuvissa, ja löysin kampaamon jonka kumpikin kampaaja oli tilanteen tasalla. Ja jee! Minulla on nyt paljon vaalemmat, mutta luonnollisen sävyiset hiukset ja nimenomaan tuolla ap:n toivomalla balayage-tyylillä. Juurikasvu on omaa väriäni, raidat on sävytetty täsmälleen saman sävyiseksi ja osa raidoista jätetty sävyttämättä, jolloin lopputulos on ihana. En voisi olla enempää tyytyväinen :) 

Vierailija
38/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samaa oon miettinyt.. 

Oon saanu mustat hiukset ku oon toivonu lämpimän väristä keskiruskeeta, kirkkaanpunaset ku oon halunnu ruskeita jotka taittaa kupariin ja aivan jäätävät keltaoranssit palkkiraidat joita ei ollu ees koko päässä ja jotka näytti paistolastalla läntätyiltä + alko puolesta välistä päätä vaikka nimenomaan pyysin pieniä ja luonnollisia raitoja jokapuolelle päätä.

Onneksi viimeisimmässä tapauksessa kampaaja tajusin varata seuraavalle päivälle ilmaisen ajan jossa korjasi sen sekasotkun ees hieman paremmaksi.

Vierailija
39/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän olen ennenkin tänne kommentoinut saamatta kampaajan vastausta, mutta mikä siinä on aina niin käsittämätöntä kun sanon, etten pidä punaisesta ja että en halua ollenkaan punertavaa sävyä hiuksiini? Siinä lakkaa kaikki liike ja hengitys ja hetken kuulee kun linnut laulaa etelässä asti, kun kampaaja tuijottaa tyhjin silmin minua peilin kautta. Että ai? Ei punaista? 

Eikö teillä ole pelisilmää ollenkaan? Kun istun siinä kirkkaassa keinovalossa, aasikin näkee että ihoni on punertava ja couperosaan taipuvainen. Ja sitten joka kerta kymmenen vuoden ajan ja enemmänkin, kampaaja ehdottaa punaista sävyä. MIKSI? Luuletteko, että se näyttää ihollani hyvältä, vai onko tarkoitus tehdä minusta väkisin ruma? ;)

Vierailija
40/101 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelun tarjonta kuulostaa siltä, kuin ruokakaupasta menisi kysymään hyvää, tuoretta lihaa ja kun tiskiltä on loppu niin tarjotaan marinoitua vakuumissa hyvänä. Ja kun ennenkin on näin käynyt, eikä kukaan ole valittanut, niin toiminta on jatkunut.

Jos kampaaja ei osaa tehdä jotain, mitä asiakas haluaa, tulee kampaajan ilmoittaa asiakkaalle tämä ennen palvelua. Eikä istuttaa asiakas tuoliin harjoitusmalliksi ja veloittaa täysi hinta epäonnistuneesta harjoitustyöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän