Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikävä kokemus Kättärin kotiinlähtötarkastuksesta...

Vierailija
17.10.2015 |

Kotiuduin vauvan kanssa Helsingin kätilöopiston sairaalasta jokin aika sitten. Minulle kotiinlähtötarkastus tehtiin huoneessa, jossa verhon takana oli toinen äiti vauvansa ja miehensä kanssa. Siinä sitten kätilö kertoi yksityiskohtaisesti alapääni tilanteen ja mainitsi vielä peräpukamista. Kysyi haittaavatko ne. Kyllä haittasivat, mutta kielsin, koska olin niin kiusaantunut tilanteesta ja toivoin sen olevan äkkiä ohi. Verhon takaa aiemmin kuulunut puheensorina oli lakannut ja tuo pariskunta vauvoineen kuuli koko lopputarkastukseni. Onko siis tällainen toiminta ihan normaalia? Eikö tuota kotiuttamistarkastusta voisi tehdä jossain vastaanottohuoneessa?

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hurjalle kuulostaa kyllä jos jo synnärillä pitää äidin päästä tunniksi kaverin kanssa turisemaan ja ilman vauvaa :o Ja sitten vielä pahastutaan kun takasin tullessa hoitajat kertovat miten vauvalla meni sen ajan. 

aika hurjaa miten vastakkaisia kokemuksia löytyy. Itsellenikin Lohjan synnärillä hoitajat tulivat nimenomaan "komentamaan" ulos kävelylle ja kahville miehen kanssa ILMAN vauvaa. Että he kyllä huolehtivat sen hetken pikkuisesta. vauvallani nousi hiukan lämpöä synnytyksen jälkeen ja olin huolesta niin soikeana että ilmeisesti kätilöt näkivät että tarvitsin hengähdystauon. Että typerää tuomita kun ei tiedä koko tarinaa. Lohjan synnärille 10 pistettä hienosta ja empaattisesta muistosta koko synnytyskokemuksen suhteen.

Vierailija
62/119 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä Oulussa ainakin mulle on jälkitarkastus tehty toisessa huoneessa eikä kaikkien kuullen.

Vierailija kirjoitti:

Kotiuduin vauvan kanssa Helsingin kätilöopiston sairaalasta jokin aika sitten. Minulle kotiinlähtötarkastus tehtiin huoneessa, jossa verhon takana oli toinen äiti vauvansa ja miehensä kanssa. Siinä sitten kätilö kertoi yksityiskohtaisesti alapääni tilanteen ja mainitsi vielä peräpukamista. Kysyi haittaavatko ne. Kyllä haittasivat, mutta kielsin, koska olin niin kiusaantunut tilanteesta ja toivoin sen olevan äkkiä ohi. Verhon takaa aiemmin kuulunut puheensorina oli lakannut ja tuo pariskunta vauvoineen kuuli koko lopputarkastukseni. Onko siis tällainen toiminta ihan normaalia? Eikö tuota kotiuttamistarkastusta voisi tehdä jossain vastaanottohuoneessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin täällä pikkukaupungissa, äidit aina kertovat lapsilleen, että tuo ja tuo luokkakaverisi äiti oli samaan aikaa synnyttämäsäs kun sinä synnyit. Myös he kertovat lapsilleen etä tuo nainen syntyi samana päivänä kuin minä! Ja äitimme ystävystyivät synnytysosastolla. Kyllä näitä juttuja kiertää, ja aivan varmasti luokalla olevat lapset kuulee, että se ja se oli samaan aikaa synnyttämässä kun minä.tottakai kaikki muutkin asiat jää mieleen! 

Vierailija
64/119 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun alapäätä kukaan lähtiessä tutkinut. Olisiko kuulunut? Pitäiskö valittaa?

Vierailija
65/119 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Letkauttelu  tuntuu olevan synnärihoitsujen ilo. Muistan itse käyneeni joka aamu suihkussa (vauva nukkui kopassa sen aikaa) ja piristääkseni itseäni kampasin hiukset, vaihdoin puhtaat vaatteet ja jopa kevyesti saatoin laittaa ripsariakin jos joku oli tulossa vieraisille. Muistan ikuisesti hoitajan, joka totesti "no sun mielestäkö on puhtaus puoli ruokaa, niin usein siellä suhkussa ravaat...." - voi juma! Kerta päivässä kävin itseni huuhtomassa kun alapää tihkui verta ja limaa.... sori siitä.

Pitäisi kai niiden tietää että siinä hormoniromahduksessa jokainen sana voi tuntua tosi v-mäiseltä joten minkään sortin näsäviisastelua ei tarvita.

Kerran jätin vauvan myös vauvalaan ja kävin alakerran kahvilassa moikkaamassa toisella osastolla ollutta kaveriani. Palasin tunnin päästä - niin johan sitä sukkelana oltiin, että täällä tää nyt on huutanut jo pitkään kun on äiti vaan ollut huvittelemassa eikä ollenkaan vauvaa hoitamassa.... voi hemmetti. 

Kovasti olet kyllä sen parin päivän aikana ehtinyt, mitä sairaalassa ollaan.

Juosta suihkussa ja kahvilla ja mitä vielä muuta.

Tätä lukiessa mietin vain, että kun omaani tein, en kyllä sen parin päivän aikana ehtinyt laukkaamaan kahviloissa ja lotraamassa suihkussa. Toki kerran päivässä suihkussa kävi, mutta miten ehdit vielä kahvitellakin ja jättää vauvaa hoitajille hoitoon. Eihän siellä olla kuin synnytyspäivä, kokonainen päivä ja lähtöpäivä. Ei siinä sen ihmeempiä kyllä ehdi, kuin nukkua ja aloitella imetyksen

Niin ja kaikillahan ei mene nuin hyvin että synnytys-, kokonainen ja lähtöpäivä. Itse olin viikon synnytyksen jälkeen, josta vauva oli toisella osastolla 6pv. Ja se yksi ainoa yö minkä olimme yhdessä SVOlla, tuli vielä hoitaja kysymään illalla että haluanko että vauva nukkuu vieressä vai haluanko levätä vielä yön ennenkuin arki alkaa, että hän voi ottaa vauvan vauvalaan jos haluan nukkua yksin rauhassa.

Vierailija
66/119 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäviä tilanteita.

Toivottavasti laitoitte palautetta sairaalaan. Te olitte potilaita - ette sairaalakarjaa.

Lähetin sairaalaan kirjeen aivoleikkauksen jälkeen, kun palautesivua ei ollut. Mielestäni kohtelu oli osittain täysin asiatonta enkä ollut potilaana tyytyväinen tilanteeseen. Kiitin tietenkin sekä kirjeen alussa että lopussa saamastani hyvästä hoidosta ja hyvin tehdystä leikkauksesta.

Hoitaja kysyi vastapäätä maanneelta naiselta minun kuulumisiani - ei minulta. Minulla oli side päässä, mutta tiesin ihan itse, olinko pessyt hiukset vai en jne. Makasin märin hiuksin sängyssä, mutta hoitaja kysyi vieraalta ihmiseltä, kävinkö kylpyhuoneessa. Minulle tehtiin leikkas - ei lobotomiaa...

Sain palautteena kiitoksen osastonhoitajalta, joka oli näyttänyt kirjeeni lääkärille. 

Vierailija
67/119 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni olisi ihan pyytämättä itse poistunut käytävään odottamaan, jos toisen potilaan alapään tilaa olisi alettu ruotimaan vieressä verhon takana. 

Osalla ihmisitä vielä toimii tunne, joka kertoo, että nyt en ole oikeassa paikassa.

Vierailija
68/119 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrot ja osa tutkimuksista tehdään potilashuoneissa koska aikaa menisi liikaa hakea jokainen potilas erilliseen huoneeseen. Mutta toisen potilaan omaisia ei saa paikalla olla. Itse pyydän heitä aina poistumaan kierroilla tai kun menen kotiuttamaan potilaan. Parin kanssa on oikein pitänyt vääntää kun eivät ole meinannut mennä siksi aikaa käytävään kun on vierailuaika ja heillä oikeus olla siellä.. Tuossa kätilö teki virheen kun ei pysynyt toisen potilaan miestä poistumaan. Sen ei pitäisi olla potilaan tehtävä mutta itse pyytäisin muita omaisia ulos. Tutkimuksesta saa myös kieltäytyä tai pyytää tekemään se tutkimushuoneessa

Vierailija
69/119 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ironista miten tiukka tietosuojasääntely on kirjallisille potilastiedoille, mutta suullisesti saa kailottaa kaiken koko osastolle. Ehkä jonkun murtuman hoidossa ei niin haittaa, mutta gynekologiset vaivat, suolen toiminta ja peräpukamat? Ei moni kehtaa ottaa tuossa tilanteessa edes vaivojaan puheeksi.

Vierailija
70/119 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävältähän tuo kuulostaa ap:n kokemus, mutta tuo on aika yleinen käytäntö, itsekin olin synnyttämässä kättärillä, tästä pari vuotta jo, mutta myös minulle tehtiin jokin tarkastus ennen kotiin lähtöä, tosin huoneeni toinen äiti oli juuri silloin jossain, eli ei ollut kuulemassa, kyllähän tuo on  kiusallista, jos verhon takana on kuuloetäisyydellä muita, eikö noita tutkimuksia voi tehdä jossai erillisessä huoneessa? kyllä synnyttäneellä naisellakin on oikeus yksityisyyteen. mitä tulee noihin "vauvaloihin" nii eihän sellaisia enää edes ole? kyllä ne vauvat  hoidetaan itse, tosin varmaan voi vähäksi aikaa antaa hoitajille, muttei nyt sentää kai tunniksi? suihkussa yms käydessäni , mies oli vauvan kanssa.

Vierailija
71/119 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sairaaloissa yleensäkään mitään yksityisyyttä ihmisellä ole. Kierroilla samassa huoneessa olevat kuulevat toisten asiat halusi tai ei. 

Oma ikävin kokemukseni tällaisesta on Meilahden sairaalan päivystysosastolta, jossa minulta leikattiin umpilisäke. Olin samassa huoneessa kolmen miehen kanssa (olen siis nainen) ja ylilääkärin kierrolla hra ylilääkäri paineli vatsaani ja totesi "jämäkältä tuntuu" sitten hän totesi "tai jämäkkähän se vissiin normaalistikin on". Juu, olen jonkin verran ylipainoinen, mutta mielestäni osaston ylilääkärin asia ei ole sitä kaikkien kuulleen kommentoida. 

Vierailija
72/119 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Ja tietenkin kätilön pitää osata lukea teidän ajatukset tutkimuksesta muualla. Avataan se suu tai kieltäytykää tutkimuksesta jos se on niin hankalaa

Eikö se kätilö osaa avata suutaa ja kysyä, että sopiiko tehdä tutkimus tässä vai mieluummin toimenpidehuoneessa?

Mikäli ohjeistus on että tutkimus tehdään sielä huoneessa jollei erikseen kysytä niin ei ole kätilön asia aukaista suutaan. Toimenpidehuoneet ovat yleensä varattuja tärkeemmille asioille ja siinä huoneessa se menee näpsäkästi

Ohjeistus kenelle? Kätilöille ilmeisesti, koska ainakaan minun (potilaan) korviin ei ole koskaan kantautunut tuollaista ohjeistusta. Silloin se on kyllä kätilön asia avata suunsa ja infota sitä potilastakin näistä ohjeistuksista.

Tietenkin kätilölle... Miksi sitä ohjeistusta annettaisiin potilaalle... Pyhä yksinkertaisuus. Ja selkeästi jos kätilö alkaa tutkimusta huoneessa tehdä niin siihen on syy. Ei se kätilö sua siinä ilkeästi hymyillen ja nöyryytyksestä nautiskellen virnistele

No niin. Eli kyllähän se on silloin nimenomaan sen kätilön asia avata se suunsa ja kertoa potilaalle tutkimuksesta ja kysyä haluaako että tutkimus tehtäisiin muualla. Pyhä yksinkertaisuus...

Jos ohjeistus on kätilölle että "tutkimus tehdään huoneessa paitsi jos POTILAS sitä erikseen pyytää toimenpidehuoneeseen" niin ei ole kätilön asia sanoa että niin sun nyt pitäis pyytää tää tutkimus tonne toimenpide huoneeseen jos et tässä sitä halua. Jotkut idiootit ei vain osaa avata sitä suutaan ja valittaa vasta sitten jälkeenpäin av:llä

No mistäs se POTILAS tietää osata erikseen pyytää sitä tutkimusta toimenpidehuoneeseen, jos hänelle ei kukaan kerro tästä valinnanmahdollisuudesta? Veit sanat suustani, että tosiaan jotkut idiootit (itse en nyt sentään ihan tuollaista ilmaisua olisi käyttänyt, kätilöitä he ovat kaikesta huolimatta) eivät vaan osaa avata sitä suutaan...

Koska valinnanmahdollisuus ja erikseen pyytäminen on kaksi eri asiaa. Jos kyseessä olisi mahdollisuus valita suoriltaan kummassa haluaa niin se kätilö kysyisi ennen tutkimusta. Jos taas kyseessä on erikseen pyytäminen niin se on tilanne missä pitää osata kysyä itse eikä istua naama synnyttäneenvitulla kun kätilö tekee mitä on ylemmältä taholta sanottu ja tekee perustutkimuksen huoneessa.

Mahdatkohan itsekään tajuta mitä selität :D Jos se tutkimus on mahdollista tehdä joko osastohuoneessa tai toimenpidehuoneessa, niin kyllähän se silloin on valinnanmahdollisuus. Ei se tutkimus järjestyisi siellä toimenpidehuoneessa edes erikseen pyytämällä, jos sitä vaihtoehtoa ei olisi olemassa :D

Kyllä se vaan minulle järjestyi vaikka siitä ei erikseen mainittu ja muut tutkittiin siinä huoneessa. Kätilö sanoi että eivät sitä mahdollisuutta tarjoa juuri siitä syystä että ohjeistus on että potilaan pitää sitä itse osata pyytää muuten tehdään huoneessa ja säästetään aikaa

No tästähän me pääsemme sitten ihan alkuun: jos kerran potilailta pimitetään tätä tietoa (ajankäytöllisistä tai muista syistä) niin ei pidä kyllä kätilön valitta että eikö ne potilaat osaa avata sitä suutaan siinä tilanteessa vaan itkevät asiasta vauvapalstalle. Ihan otse kätilöt tämän marinan aiheuttavat ja voisivat sen omalla toiminnallaan helposti välttää.

Vierailija
73/119 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta saaneena en kyllä muista että olisi tehty jotain lähtötutkimusta. Kätilöt tulivat painamaan välillä mahaan ja vilkasivat samalla housuihin. Lapset on tarkastettu lähtöpäivänä ja minulle tehty jälkitarkastus neuvolassa sitten jonkun viikon päästä. Näin ainakin turussa.

Vierailija
74/119 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Letkauttelu  tuntuu olevan synnärihoitsujen ilo. Muistan itse käyneeni joka aamu suihkussa (vauva nukkui kopassa sen aikaa) ja piristääkseni itseäni kampasin hiukset, vaihdoin puhtaat vaatteet ja jopa kevyesti saatoin laittaa ripsariakin jos joku oli tulossa vieraisille. Muistan ikuisesti hoitajan, joka totesti "no sun mielestäkö on puhtaus puoli ruokaa, niin usein siellä suhkussa ravaat...." - voi juma! Kerta päivässä kävin itseni huuhtomassa kun alapää tihkui verta ja limaa.... sori siitä.

Pitäisi kai niiden tietää että siinä hormoniromahduksessa jokainen sana voi tuntua tosi v-mäiseltä joten minkään sortin näsäviisastelua ei tarvita.

Kerran jätin vauvan myös vauvalaan ja kävin alakerran kahvilassa moikkaamassa toisella osastolla ollutta kaveriani. Palasin tunnin päästä - niin johan sitä sukkelana oltiin, että täällä tää nyt on huutanut jo pitkään kun on äiti vaan ollut huvittelemassa eikä ollenkaan vauvaa hoitamassa.... voi hemmetti. 

Jätät vastasyntyneen vauvalaan ja lähdet itse kahvittelemaan ja kun aiheesta sanovat niin vedät herneen nenään? Ei ne kätilöt sielä ole hyssyttelemässä itkeviä vauvoja kun äiti on laiska ja menee mielummin kahville kun viettää aikaa sen uuden vauvansa kanssa. Jos sinne oli pakko päästä niin sen vauvan voi ottaa mukaan

En ole synnyttänyt, mutta kai vauvalassa on lastenhoitajia huolehtimassa vauvoista? 

Vierailija
75/119 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme lasta saaneena en kyllä muista että olisi tehty jotain lähtötutkimusta. Kätilöt tulivat painamaan välillä mahaan ja vilkasivat samalla housuihin. Lapset on tarkastettu lähtöpäivänä ja minulle tehty jälkitarkastus neuvolassa sitten jonkun viikon päästä. Näin ainakin turussa.

Kai ne myös kertoivat, miksi mitäkin tekivät? Tuollainen housuihin vilkuilu on jotenkin sen verran vastenmielistä, että pitää saada kunnon selitys.

Vierailija
76/119 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus itselläkin. Ei minulle mitään jälkitarkastusta sairaalassa tehty. Housuun kurkkaus ja kysyttiin, miten imetys sujuu. Vauva tarkastettiin kunnolla ja kotiin. Jälkitarkastus vasta neuvolassa.

Vierailija
77/119 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus itselläkin. Ei minulle mitään jälkitarkastusta sairaalassa tehty. Housuun kurkkaus ja kysyttiin, miten imetys sujuu. Vauva tarkastettiin kunnolla ja kotiin. Jälkitarkastus vasta neuvolassa.

[/quote

Tässähän ap ei puhu mitään jälkitarkastuksesta, vaan kotiinlähtötarkastuksesta. Jälkitarkastus on sitten asia erikseen. En tiedä, poikkeaako eri sairaaloiden välillä, tehdäänkö tuollaista tarkastusta synnyttäneelle kotiin lähtiessä. Jos jonkinlainen repeämä on tullut, uskoisin kätilöiden sen tsekkaavan ennen kuin päästävät kotiin. Mielestäni kätilön tehtävä olisi ollut huolehtia yksityisyydestä ap:n tilanteessa.

Vierailija
78/119 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Ja tietenkin kätilön pitää osata lukea teidän ajatukset tutkimuksesta muualla. Avataan se suu tai kieltäytykää tutkimuksesta jos se on niin hankalaa

Eikö se kätilö osaa avata suutaa ja kysyä, että sopiiko tehdä tutkimus tässä vai mieluummin toimenpidehuoneessa?

Mikäli ohjeistus on että tutkimus tehdään sielä huoneessa jollei erikseen kysytä niin ei ole kätilön asia aukaista suutaan. Toimenpidehuoneet ovat yleensä varattuja tärkeemmille asioille ja siinä huoneessa se menee näpsäkästi

Ohjeistus kenelle? Kätilöille ilmeisesti, koska ainakaan minun (potilaan) korviin ei ole koskaan kantautunut tuollaista ohjeistusta. Silloin se on kyllä kätilön asia avata suunsa ja infota sitä potilastakin näistä ohjeistuksista.

Tietenkin kätilölle... Miksi sitä ohjeistusta annettaisiin potilaalle... Pyhä yksinkertaisuus. Ja selkeästi jos kätilö alkaa tutkimusta huoneessa tehdä niin siihen on syy. Ei se kätilö sua siinä ilkeästi hymyillen ja nöyryytyksestä nautiskellen virnistele

No niin. Eli kyllähän se on silloin nimenomaan sen kätilön asia avata se suunsa ja kertoa potilaalle tutkimuksesta ja kysyä haluaako että tutkimus tehtäisiin muualla. Pyhä yksinkertaisuus...

Jos ohjeistus on kätilölle että "tutkimus tehdään huoneessa paitsi jos POTILAS sitä erikseen pyytää toimenpidehuoneeseen" niin ei ole kätilön asia sanoa että niin sun nyt pitäis pyytää tää tutkimus tonne toimenpide huoneeseen jos et tässä sitä halua. Jotkut idiootit ei vain osaa avata sitä suutaan ja valittaa vasta sitten jälkeenpäin av:llä

No mistäs se POTILAS tietää osata erikseen pyytää sitä tutkimusta toimenpidehuoneeseen, jos hänelle ei kukaan kerro tästä valinnanmahdollisuudesta? Veit sanat suustani, että tosiaan jotkut idiootit (itse en nyt sentään ihan tuollaista ilmaisua olisi käyttänyt, kätilöitä he ovat kaikesta huolimatta) eivät vaan osaa avata sitä suutaan...

Koska valinnanmahdollisuus ja erikseen pyytäminen on kaksi eri asiaa. Jos kyseessä olisi mahdollisuus valita suoriltaan kummassa haluaa niin se kätilö kysyisi ennen tutkimusta. Jos taas kyseessä on erikseen pyytäminen niin se on tilanne missä pitää osata kysyä itse eikä istua naama synnyttäneenvitulla kun kätilö tekee mitä on ylemmältä taholta sanottu ja tekee perustutkimuksen huoneessa.

Kyllä kätilön eli terveydenhuollon ammattilaisen tulee kysyä, että sopiiko, että tehdään potilashuoneessa vai haluatko toimenpidehuoneeseen.

Ammattihenkilön tulee antaa vaihtoehdot. 

Jos toimenpidehuonetta tms. ei ole vapaana, vähimmäisvaatimus on se, että huonetoverien vieraita pyydetään poistumaan tutkimuksen ajaksi.  Pyydän myös muita potilashuoneen potilaita poistumaan, mikäli ovat liikuntakykyisiä.  

Itse ammattihenkilönä pyydän vieraita poistumaan paljon vähemmän intiiminkin tutkimuksen ajaksi, sillä en voi tietää, miten arkaluontoinen asia potilaalle on.

Mutta tiedän todellakin, etteivät kaikki hoitajat näin menettele. Jotkut huutavat arkaluontoisia asioita ovien ollessa käytävään auki. Potilaiden antamia palautteita käsitellään jatkuvasti osastokokouksissa.

Suosittelen huomautuksen tekemistä hoitoyksikköön.

Vierailija
79/119 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöt näkevät sellaisia asioita joista te hienohelmat pyörtyisitte. Saavat varmasti vielä siitä huonoa palkaa. Eikö se ole tärkeintä että synnytys menee hyvin?

Yksityissektorilla saa sitten erilasita palvelua.

Vierailija
80/119 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaala oli täynnä ja jouduin jakamaan huoneen kolmen miehen kanssa! Olin keuhkokuumeessa ja aiemmat antibiootit aiheutti allergiareaktioita, joten uusien antibioottien vuoksi imetys piti lopettaa kuin seinään (vauva 9 kk). Oli kyllä kiusallista puhua imetyksestä, maidon pakkautumisesta, käsin lypsämisestä yms. kun verhon toisella puolella oli kaksi parikymppistä sälliä. Se kolmas oli nelikymppinen ja perheellinen ja huikkasi, että ei mitään hätää, normaaleja juttuja nämä tällaiset. :D