Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ysärinuoret! Mitä asioita 90-luvusta muistellaan nyt väärin tässä ysäribuumissa?

Vierailija
11.10.2015 |

Mikä on jäänyt unholaan ja mikä on ylikorostettu?

Kommentit (805)

Vierailija
441/805 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että joku on jo maininnutkin, mutta ysärin loppupuolella oli muotia pienet spagettiolkaimiset mekot. Katselin juuri yhtä kuvaa itsestäni lyhyessä pikkuisessa spagettiolkainmekossa ja korkkareissa, joissa oli isot korot. :D Sitten muotia noihin aikoihin oli myös hamehousut. Eli kangaspöksyt, joiden päälle oltiin ommeltu lyhyt hame.

Vierailija
442/805 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lama oli tosiasia, mutta ihan kaikkiin se ei sanottavasti vaikuttanut. Me asuimme keskisuuressa kaupungissa, vanhempani olivat opettajia, itse olin lukiolainen ja pikkusiskoni oli yläasteella. Meidän elämässä kaikki meni niin kuin ennenkin. Ei siis tullut mitään taloudellista romahdusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/805 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reisitaskuhousut! OMG olin niin unohtanut ne. Maailman epäseksikkäin vaate.

Vierailija
444/805 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 98 oli lyhyet hiukset muotia tytöillä. Otsikset laitettiin kahdella pinnillä sivuun.

Vierailija
445/805 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. -95 oli muotia lyhyet napapaita-tyyliset paidat, mutta pitkillä hihoilla. Liivit olivat muotia, virkatut ja kankaiset. Koruina metallisia kukkakoruja. Myös muovinen rengas, jossa iso muovinen kukka oli muotikoru.

Vierailija
446/805 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynuoriso näyttää ostavan leveälahkeiset housut liian lyhyinä. Omituisen näköistä, kun lahje loppuu niin, että nilkka vilkkuu. Minun aikanani lahkeen tuli vielä mennä lähes kengänkannan alle, kulua käytössä risaiseksi ja kerätä kaikki lika maasta. :D

Tämä! Nauroin aivan kippurassa kun luin :D

Olin tosin teini/nuori 2000-luvun puolella, mutta meno oli sama, lahkeet oli leveät ja liian pitkät.

Koulussa liikuntatunnilla harjoiteltiin vanhojentansseja, ja minulla oli niin ylipitkät ja risaiset lahkeet, että takana tulevat astuivat useamman kerran niiden riekaleiden päälle, ne repeytyivät irti ja niitä oli pitkin liikuntasalin lattiaa :'D

447/805 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös lahkeensuista rispaantuneet Jamekset peittivät koko kengän. Kenkien piti olla paksupohjaiset, ja levenevät lahkeet peittivät koko kengän, ainakin takaapäin. Edestä näkyi vain kärki.

Nykyinen nilkat paljastava muoti olisi ollut todella nolo ysärinuorelle, sillä nilkkapituiset housut olivat in kasarilla. Olit ihan so last season, jos nilkat näkyivät.

Olin penkonut kellarista mutsin vanhoja vakosamettisia Jameksia, ne oli todella cool. Tämä siis ysärin alussa. Kirsikkana päällä mulla oli polvissa asti roikkuva ylisuuri turtleneck-neule, ja iso villamyssy päässä. Olin niin grunge!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
448/805 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kokpitkät kukkamekot maihareiden kanssa, leviksen farkut, myöhemmin muotiin tuli micmacin housut. Muistan ne ruutupaidat ja napapaidat, neonvärit. Sitten oli niitä housuhameita, 90-luvun alussa housuhame tarkoitti niin isolahkeisia housuja, että se näytti hameelta, mutta loppupuolella oli sellaisia trikoohousuja joissa oli vielä päällä minihame. 90-luvun lopussa(?) tuli musiikkivideoihin isokokoiset vaatteet muovista, kiiltonahasta ym. Hain hampaat kampauksissa, keskipääjakaus pojilla ja alta kalju, pilottitakit, narupaidat, puuvillaneuleet, ja mitä näitä nyt oli. My so called life taisi olla ysärin lopulla kaikkien teinityttöjen suosikkisarja, ja varmaan sitäkin kautta flanelloruutupaidat löysivät tiensä jokaisen vaatekaappiin. Korkeapohjaiset kengät oli hirveitä nilkoille! Minireput piti jossain vaiheessa olla kaikilla, sitten oli niitä läpinäkyvästä muovista valmistettuja reppuja. Muistan ne mustat olkalaukut joiden kansi oli aaltopahvin kaltaista mustaa vaahtomuovia.

Vierailija
449/805 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättihuulet -ja perseet ei kuulu ysäriin. Silikoonitkin oli silloin vain Pamela Anderssonin ja muutamien muiden juttu. Huulet oli perus viiruja, eikä kukaan varmaan siitä itkenyt. Kulmakarvatkin oli ohuita. Et jos kunnon ysärilookin haluaa niin unohtaa ne paksut kulmakarvat ja nenään asti vedetyt liplinerit. 

Vierailija
450/805 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reisitaskuhousut! OMG olin niin unohtanut ne. Maailman epäseksikkäin vaate.

No haloo, Henkkamaukan reisitaskuhousut, pitkät mustat superlaadukasta popliinipuuvillakangasta -- siinä oli parhaat ysärin housut. Niin laadukkaita housuja ei saa enää rahallakaan. Ja hyvännäköiset sekä mukavat jalassa.

Vierailija
451/805 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikeissä tuli nudevärit. Nudella mattavärillä punattiin huulet ja näkyvä huultenrajaus tehtiin pari astetta tummemmanruksealla rajauskynällä. Monet käyttivät samaa ruskeaa kynää kulmiin ja huuliin ja jopa silmämeikkiin :)

Huulipunaväreissä tuli myös sellainen matta syksynlehtien ruskea muotiin. Muutenkin oli tummia ruskeanpunaisia sävyjä. Sitten voimakkaat violetit ja aniliinit.

Vierailija
452/805 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beverly hills 90210

Vierailija
453/805 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan ne mustat olkalaukut joiden kansi oli aaltopahvin kaltaista mustaa vaahtomuovia.

Edelleen käytössä iso ja pieni versio. 😁😁😁😁 Loistava laukku vaikka ei ookaan muodin multihuipentuma

Vierailija
454/805 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Napapaita, jossa luki "Kiss me", ei farkkuja vaan mustia trumpettihousuja ja kirkkaita mm. Oransseja ja vihreitä kangashousuja, myös kukkaleggareita, paksupohjaiset kengät, pilottitakit kaikilla, säärystimet, Adidaksen nappiverkkarit raidoilla. Mulla oli pitkä roikkuva tukka ja jakaus keskellä päätän tietty :)

Mä muistankin! Mulla oli trumpettilahkeiset leopardilegginsit, sitten paita joka oli leveä, mutta lyhyt, niin että vyötäröllä vilkkui iho.

Kengät oli paksupohjaiset, tolppakorko.

Kukaan ei käyttänyt tunikoita.

Vierailija
455/805 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sen muistan kuinka räikeät värit olivat aivan totaalisen in, ja niitä käytettiin paljon vähän ällöinäkin yhdistelminä; oranssia ja vihreää, kirkkaan sinistä, keltaista, punaista... Jossain kohtaa kaikilla oli punaiset housut, jossain kohtaa taas niiden piti olla violetit.

nykyhetken "ysärimuotivaatteissa" väreinä näkyy taas vain hillittyä mustaa/valkoista/beigeä.

Tällä hetkellä neon vörit ovat erityisessä muodissa.

Vierailija
456/805 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoiset tai todella vaaleat huulipunat. Ihan hirveitä. Vai oliko nää kasarin lopussa?

Vierailija
457/805 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiilläkin oli otsatukka muodissa på 90-talet. Kan du minns?

458/805 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoiset tai todella vaaleat huulipunat. Ihan hirveitä. Vai oliko nää kasarin lopussa?

Oisko tää trendi ollut hetken aikaa ysärin loppupuolella in? Valkoinen sisäluomikajal ainakin oli, ja valkoinen luomiväri yhdistettynä mustaan rajaukseen. Eli ns. lokinpaska-silmät.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
459/805 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko tää trendi ollut hetken aikaa ysärin loppupuolella in? Valkoinen sisäluomikajal ainakin oli, ja valkoinen luomiväri yhdistettynä mustaan rajaukseen. Eli ns. lokinpaska-silmät.

Tämähän oli muotia noin 10 vuotta sitten.

Vierailija
460/805 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin tuntui että melkein kaikki kuuntelivat black metallia. Nyt sitä ei taida muistaa kukaan.

Edelleen kuuntelen black metallia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme