Mistähän löytäisi 25-35v naisen, joka ei ole seurustellut?
Tai sanotaan, jos on seurustellut, niin vaikka yhden kerran ja max pari vuotta.
Toisaalta ei saisi olla myöskään sellainen, joka harrastaa paljon yhden yön suhteita tai panosuhteita.
Haussa ei ole siis neitsyt (vaikkei se mikään estekään ole). Pakko todeta tämä tähän väliin, kun tiedän millaisia vastauksia naisilta tulee.
Haussa on vain nainen, jonka kanssa parisuhteessa voisi olla jossain määrin tasavertainen asetelma. En usko, että voin saada hyvää parisuhdetta, jos nainen on ollut jonkun miehen kanssa vuosikaudet, tai toisaalta ollut jatkuvasti uusissa suhdevirityksissä. Haen naisesta jossain määrin samanlaista kokemusmaailmaa kuin minulla, joka erinäisistä syistä olen ollut vain muutamassa, noin vuoden pituisessa suhteessa elämäni aikana. En ala syitä avaamaan, kaikkien ihmisten elämä ei vain mene suorinta raidetta joka paikkaan.
Tiedän, että tähän tulee naisia myös kertomaan kuinka epäromanttista tällaisten määrittely on. Oma näkökantani on kuitenkin erilainen, juuri sisäinen romantikkoni ajaa etsimään naista, jonka kanssa olisi riittävän samanlainen kokemusmaailma.
Niin että mistähän voisin sellaisen naisen löytää? Missä tutustua? Kertokaa jos tiedätte jonkun kuvaukseen sopivan naisen, että missä tällaiseen voisi tutustua?
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Suviseuroista. :)
Muuten hyvä sillä itsellänikin on kristitty vakaumus mutta en halua 10 lapsen suurperheen isäksi.
Minä olen 32-vuotias nainen enkä ole koskaan seurustellut enkä harrastanut yhden yön suhteita. Olen myös ulkonäkööni tyytyväinen eikä fyysisessä olemuksessani tai luonteessani ole mitään "vikoja". Asun suuressa kapungissa (en siis "tuppukylässä"), olen käynyt yliopiston ja en ole uskonnollinen (itse asiassa olen ateisti).
Juttu nyt vain on niin, että tykkään vapaudesta, itsenäisyydestä ja yksin asumisesta sen verran paljon, etten usko haluavani koskaan lapsia enkä parisuhdetta. Minulla on paljon miespuolisia kavereita, joiden seurasta nautin, mutta iskuyritykset olen aina torjunut ja siitä on muodostunut ihan jo tapa. En vain osaa kuvitella itseäni parisuhteessa. En ole koskaan ollut erityisen hellyydenkipeä, läheisriippuvainen enkä kovin kiinnostunut seksistäkään. Tämä ikisinkkuus on mun juttu ja olen onnellinen. :) Onnea etsintään, ap!
Sulla ap on kaksi isoa ongelmaa, joiden tähden liitollasi on aika surkea ennuste, vaikka löytäisitkin haluamasi naisen. Ensimmäinen on se, että sulla on todella huono itsetunto. Toinen se, että luot etukäteen visioita millainen toisen pitäisi olla. Sitten kun hän onkin oma itsensä ja kasvaa myös omana itsenään omaan suuntaan, petyt syvästi siihen ettei hän olekaan sellainen koriste minkä tilasit. Naiselle tilanne on kamala; hänen pitäisi mahtua sinun etukäteen visioimaan muottiin. Nuo asiat kertovat siitä, ettet todennäköisesti osaa ollenkaan rakastaa, vaan nainen on sulle väline jolla pönkität omaa epävarmuuttasi. Rakkaus lähtee siitä että haluaa tutustua siihen ihmiseen jonka kanssa tahtoo olla. Ei siitä, että miettii millainen hänen kuuluu olla.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sinua todella hyvin. Olin itse noin 30v., kun aloittelin seurusteluja. En kuitenkaan ollut yhtä viisas kuin sinä, enkä huomannut tuota, että miehen olisi hyvä olla kokemusmaailmaltaan samanlainen kuin minä. Niinpä ensimmäiset seurusteluyritykset olivat miesten kanssa, jotka olivat olleet joko naimisissa tai vähintään pitkässä avoliitossa. Olin herkkä romantikko. Odotin seurustelulta kaikkea ihanaa, ei mitään pelailua. Mutta väistämättä varmaan, kun ihmisellä on paljon suhteita, mukaan tulee kyynisyyttä, tämä on jo koettu -fiilistä. Petyinkin useamman kerran näissä epätasapainoisissa asetelmissa. Tosin ajattelen kyllä, että ihmisen perusluonne määrään eniten. Silti olen edelleen sitä mieltä, että kunpa olisinkin ollut niin onnekas, että olisin heti löytänyt enemmän itseni kaltaisella menneisyydellä varustetun miehen.
Mulla on miehenä samankaltaisia kokemuksia. Suhteissaan epäonnistuneet naiset ovat usein traumatisoituneita ja kyynistyneitä. Eipä noille jotka puhuvat kuinka kokeneita ovat olleet suhteissa ole jäänyt käteen muuta kuin katkera ero. Vaikka en ole seurustellut niin en siinä suhteessa mitään ole menettänytkään.
Vierailija kirjoitti:
Sulla ap on kaksi isoa ongelmaa, joiden tähden liitollasi on aika surkea ennuste, vaikka löytäisitkin haluamasi naisen. Ensimmäinen on se, että sulla on todella huono itsetunto. Toinen se, että luot etukäteen visioita millainen toisen pitäisi olla. Sitten kun hän onkin oma itsensä ja kasvaa myös omana itsenään omaan suuntaan, petyt syvästi siihen ettei hän olekaan sellainen koriste minkä tilasit. Naiselle tilanne on kamala; hänen pitäisi mahtua sinun etukäteen visioimaan muottiin. Nuo asiat kertovat siitä, ettet todennäköisesti osaa ollenkaan rakastaa, vaan nainen on sulle väline jolla pönkität omaa epävarmuuttasi. Rakkaus lähtee siitä että haluaa tutustua siihen ihmiseen jonka kanssa tahtoo olla. Ei siitä, että miettii millainen hänen kuuluu olla.
Eikö miehellä saa olla mitään toiveita naiselta?
Tunsin yliopistossa "monia" joilla oli ollut ilmeisesti "vain" yksi kumppani. Epäilin useampaa täysin kokemattomaksi. Siis tytöistä. Poikien joukossahan tuo lienee oikeastaan suhteellisen yleistä. Lukiossa meidän luokalta seurusteli ehkä korkeintaan kolmasosa. Tuskinpa loput kotona asuvat teinit mitään yhden yön juttujakaan harrasti.
Täällähän sulle olis jo monta naista, jotka varmaan lähtisivät treffeille :) Sun varmaan pitäis laittaa meiliosoite ja odotella postia :)
Vierailija kirjoitti:
Tunsin yliopistossa "monia" joilla oli ollut ilmeisesti "vain" yksi kumppani. Epäilin useampaa täysin kokemattomaksi. Siis tytöistä. Poikien joukossahan tuo lienee oikeastaan suhteellisen yleistä. Lukiossa meidän luokalta seurusteli ehkä korkeintaan kolmasosa. Tuskinpa loput kotona asuvat teinit mitään yhden yön juttujakaan harrasti.
Niin mutta tässä ei nyt puhuttu mistään yliopistoa aloittelevista 20-vuotiaista...
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos nainen 35-vuotias ja takana ei ole pitkiä ihmissuhteita, niin epäilenpä, että on aika vanhapiikautunut. Eräs mies kerran sanoi hyvin, että jos nainen alkaa lähestyä neljääkymppiä, niin eronnut on parempi kuin ikisinkku. Eronnut osaa sentään elää miehen kanssa, mutta vanheneva sinkku on todennäköisesti täysin mahdoton ja hankala tapaus.
En muutenkaan ymmärrä ap:n ajatusmaailmaa. Yleensä parhaat, hauskimmat, naiset on olleet varattuja ja pidemmät suhteet kielivät pikemminkin kyvystä sitoutua kuin jostain negatiivisesta. Toki jollain voi olla vain lyhyitä suhteita, koska oikeaa ei ole tullut kohdalle, mutta joskus se on merkki myös äärettömästä kronkeliudesta yhdistettynä neuroottiseen luonteeseen.
Luulisin että tämä pätee molempiin sukupuoliin. En silti usko, että tilanne olisi täysin mahdoton. Varsinkin jos kyseessä on kaksi saman kokemustason omaavaa henkilöä, joilla on silti halua ja tahtoa lopettaa tuo seurustelematon jakso elämässään.
Se miten kaksi tällaista ihmistä toisensa kohtaa on sitten hankalampi asia. Suurin osa ihmisistä kun ei noihin raameihin sovi.
Itse ymmärrän ajatusmaailman, jos kyseessä on vähemmän/ei ollenkaan seurustellut henkilö. Helpompi hakea itsensä kanssa samalla tasolla olevaa kuin ottaa vastaan tyrmäyksiä/naureskelua, kun totuus vastakumppanille paljastuu.
Miksi kukaan kuvaukseesi sopiva nainen haluaisi seurustella sinun kanssasi? Et taida vastata sellaisen naisen arvoja. t. 24-vuotias seurustelematon
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan kuvaukseesi sopiva nainen haluaisi seurustella sinun kanssasi? Et taida vastata sellaisen naisen arvoja. t. 24-vuotias seurustelematon
No tässä on nyt keskitytty ehkä liiaksi siihen että hakisin täysin seurustelematonta naista. Toki tiedän, että se johtuu ketjun otsikosta, mutta huomiotaherättävä otsikko oli ainoa keino saada yleisöä kysymykselleni.
Aloitukseni tekstissähän käy ilmi, että kyllä minulle käy seurustellutkin nainen, kunhan se ei ole sitä mitä kolmekymppiset naiset keskimäärin, eli että takana on yksi kymmenvuotinen suhde, ja 10-15 muuta viritystä vielä siihen päälle. Olen pahoillani, mutta en vain näe kovin paljon yhteistä tuollaisen naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta tässä ei nyt puhuttu mistään yliopistoa aloittelevista 20-vuotiaista...
Tunsin siellä 25-30-vuotiaitakin, lisäksi moni joka oli sinkku siellä, on sinkku yhä.
Kyllä on tosi omituista etsiä naista nimenomaan noilla perusteilla. Kuten tuolla joku jo sanoikin, kertoo äärimmäisestä epävarmuudesta.
Täällä onkin jo tullut vinkkejä mistä sellaisen naisen löytäisi. Mutta miten tuo sitten käytännössä toimisi? Todennäköisyys sille että se kirjastosta löydetty nainen ei ole seurustellut on tuossa ikäluokassa aika pieni. Eli aloittaja pyytää satoja naisia treffeille ja kysyy heti alussa seurusteluhistorian. Sitten jos sitä on - seuraava.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on tosi omituista etsiä naista nimenomaan noilla perusteilla. Kuten tuolla joku jo sanoikin, kertoo äärimmäisestä epävarmuudesta.
Täällä onkin jo tullut vinkkejä mistä sellaisen naisen löytäisi. Mutta miten tuo sitten käytännössä toimisi? Todennäköisyys sille että se kirjastosta löydetty nainen ei ole seurustellut on tuossa ikäluokassa aika pieni. Eli aloittaja pyytää satoja naisia treffeille ja kysyy heti alussa seurusteluhistorian. Sitten jos sitä on - seuraava.
Luitko aloitukseni tekstin, aloituksesta seuraavan viestini, sekä viimeisimmän, pari minuuttia sitten lähettämäni viestin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odota 3 vuotta niin olen 25:))
Kyllä minulle kävisi 20-25v nainenkin, mutta epäilen ns. naisyhteisön lyövän kapulaa rattaisiin suurella todennäköisyydellä. Jotain olen kuitenkin elämässäni naisista oppinutkin, ja yksi on se, että naisen äidillä, siskoilla, sekä naispuoleisilla kavereilla, ystävillä ja kauemmilla sukulaisilla on vahva vaikutus naiseen. Jos etsisin parikymppistä naista, niin suurella todennäköisyydellä jossain vaiheessa naisyhteisö löisi onnistuneesti kiilan minun ja naisen väliin, ja sitten olisi taas surullista, ja pahimmillaan mennyt useampi vuosi hukkaan.
Kyllä se isompi ongelma on siinä että todennäköisesti sitä naista ei kiinnosta 10 vuotta vanhempi ukko. Ihan turha murehtia "naisyhteisön vaikutusta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko aloitukseni tekstin, aloituksesta seuraavan viestini, sekä viimeisimmän, pari minuuttia sitten lähettämäni viestin?
Miksi kysyt?
Jos ap omissa sosiaalisissa taidoissasi on jonkinlaisia puutteita, niin silloin sinulle sopisi parhaiten sosiaalisesti taitava nainen. Kaksi sosiaalisilta taidoiltaan heikkoa ihmistä ei juuri koskaan ole kovin toimiva yhdistelmä, vaikka heillä yhteistä olisikin. En nyt tietenkään sano, että suhteetonta ja seksitöntä elämää viettäneen naisen sosiaalisissa taidoissa olisi automaattisesti puutteita, mutta aika usein kuitenkin on.
pienessä kaupungissa Etelä-Suomessa on ainakin yksi neito noin 35v joka on seurustellut viimeksi v 94 ja nyt haluisi munaa . Mutta ei ole kelvannut kenellekään , ei läski mutta tukeva .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä on nyt keskitytty ehkä liiaksi siihen että hakisin täysin seurustelematonta naista. Toki tiedän, että se johtuu ketjun otsikosta, mutta huomiotaherättävä otsikko oli ainoa keino saada yleisöä kysymykselleni.
Aloitukseni tekstissähän käy ilmi, että kyllä minulle käy seurustellutkin nainen, kunhan se ei ole sitä mitä kolmekymppiset naiset keskimäärin, eli että takana on yksi kymmenvuotinen suhde, ja 10-15 muuta viritystä vielä siihen päälle. Olen pahoillani, mutta en vain näe kovin paljon yhteistä tuollaisen naisen kanssa.
Jos kirjoitat jotakin otsikkoon, ihmiset vastailevat sen mukaan. Oma moka. Kannattaisi olla rehellinen eikä kalastella klikkauksia.
Olen etsimäsi kaltainen nainen enkä näe kovin paljon yhteistä tuollaisen miehen kanssa, juuri tuon seurustelukriteerisi vuoksi.
Suviseuroista. :)