Huonoin asiakaspalvelu mitä olet saanut ja missä?
Itselle ei tule just nyt mieleen mitään oikeasti huonoa kokemusta asiakaspalvelusta, annan siis teidän kertoa.
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten kun olin parikymppinen, Sampo-pankin n. 30-vuotias miestyöntekijä oli minulle todella tyly, kun en ollut ymmärtänyt jotain asiaa.
Olikin todella erikoinen tapaaminen Danske-pankissa jokin aika sitten, kun naisvirkailija oli todella luonnollisen ystävällinen, toki ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että olisin siirtänyt heille enemmän asiointejani (kävin selvittämässä yhtä asiaa).
Töissä oli yks huono tyyppi liian paljon huumoria esim. OI OI OI TUO OLLI TÄNNÄÄ JA MIKKÄSSHÄ TÄÄÄÄÄ!!! O OI OI OI!!!! TÄÄ O HUOMISSEE VVVVVOOOOII VVVOII VOI VOO VOI!!!! HMM NO EIPPÄ SE AUTA MENNÄÄNKÖ!!!!!!!? Ja mä vastaan... joo :) ja sit mulla on vaikeeta ymmärtää jotain juttuja kun mulla on aspergeeri niin sanoi mulle joo laita se ikkuna sitä seinää vastee ööö ok näinkö eiku ähh... anna mä, ja sit taas joo joo saat sä tulla auttamaan ei tartte seisoo tossa vaan minä jaa joo tottakai vihasin sitä no en mä kaikista voi tykkää
Vierailija kirjoitti:
Olin asioimassa lumikonkadun K-Marketissa Turussa ja kaupassa oli ainoastaan yksi tosi nuoren näköinen teini (pojankloppi).
Juttu meni näin: (A: Minä M: Myyjä)
A: Kuinka paljon tämä kukka maksaa (olin ostamassa äidille äitienpäiväksi kukkaa mun viikkorahoista)
M: .....
A: Kysyin uudelleen saman kysymyksen
A: Osoitin kukkaa kädellä ja kysyin saman kysymyksen
A: Otin kukan käteen ja kysyin tosi hitaasti saman kysymyksen ja toisella kädellä osoitin kukkaa
M: Myyjä otti pullapitkon käteen ja kertoi kuinka paljon se maksaa
A: Laskin kukan takaisin paikalleen ja lähdin kaupasta pois sanomatta sanaakaan
Siis mistä vit*usta ne oli tän aivottoman idiootin löytänyt? Ja vielä tälle aivosoluja hävittäneelle myyjälle oli jätetty koko kauppa vastuulle. En edes halunnut tehdä valitusta ja ei aikaakaan kun kauppa lopetettiin kannattamattomana. Koko tän mun ja myyjän keskustelun ajan myyjä katsoi suoraan minuun päin täysin jähmettyneenä ihan kuin olisin kysynyt piin arvoa. Ymmärrän sen että kukkaset on enemmän naisten juttu ja niistä naiset tietää enemmän, mutta mulle on mun mutsi opettanut kukkasten nimiä ja oikeita hoito tapoja jo ennen kun aloitin tarhan. Olen siis mies ja tiedän paljon kukkasista.
Tosi outoo käytöstä mutta oliko se terve että se ei ollu autistinen mä työskentelin yhden autistisen kanssa kerran yhessä kaupassa tiedän vähän millaisia ne voi olla, yks tosi ystävällinen mies asiakas tuli mulle kysymään että missä kotikalja on? Ja mä sanoin joo mä voin näyttää. Se ystävällinen mies sanoi mulle mä kysyin jo yhdeltä toiselta työntekijältä täällä mutta se ei vastannu en tiiä oliko se kuuro vai mikä sillä on mä sanoin niin jaa se on autistinen jaa niin no mä aattelinkin jotain semmosta kans jep joo tässä on se kotikalja tässä on vähän erilaisia jaa se oli noin lähella voi paljon kiitoksia sulle joo ei mitään, joo ja hyvää pääsiäistä, joo kitoksia, samoin
Sähköyhtiö Väre.
Puheluun ka sähköpostiin vastaamme kestää ja kestää ja kestää. Soitin lopulta kilpailijalle ja no eihän se onnistunut se vaihto koska olin erehtynyt tietämättäni määräaikaiseen sähkösopimukseen.
En tiedä, kaikki meni vähä hullusti.
Elisalta kysyin tarjousta, kun olin vaihtamassa toisen operaattorin edullisempaan liittymään. Ei tippunut mitään, okei eli vaihdetaan liittymää. Nyt sitten kun on uuden liittymän simmit tulleet ja toimitusmaksu maksettu, alkavat Elisalta suorastaan pommittamaan tarjousviestein ja puheluin. En kai minä nyt enää ala päätöstä muuttamaan kun on uuteen liittymään jo investoitukin, olisiko kenties kannattanut heti alkuun pistää sitä tarjousta.
Suomenojan Veho. Ensin painostetaan melkein väkisin koeajolle ja sitten kun ei osta haukutaan idiootiksi.
Suomenojan Power. Kyseisen liikkeen miesmyyjä jätti kohdallani palvelun kesken, kun olin kysymässä teenkeitintä. Tuli tunne, että tuon miesmyyjän mielestä teenjuojat ovat alinta mahdollista kastia. Kassalla olleet naismyyjät olivat asiallisia kysyessäni asiasta. Naismyyjien käytös ei pelastanut tilannetta vaan pistin tuon liikkeen boikottiin.
Vierailija kirjoitti:
Willi kirjoitti:
Finn Enterprise, Pohjoisranta 22. Helsingin ehdoton pohjanoteeraus. Inhottavaa ja ilkeää asiakaspalvelua kautta vuosikymmenten. En suosittele.
Eivät ymmärrä mistä/miten raha tulee, mutta silti ovat töissä?
Ihan asialliseen tiedusteluun: "Ovatko myymänne haulikot teräshaulille soveltuvia?" Saa W:ltä ainoastaan arroganttia vittuilua.
DNA. Puhelin on soinut soimistaan monta kertaa päivässä jo usean päivän ajan. Syyksi epäilen palveluntarjoajan vaihtoa toiseen. Mikähän hätä niillä nyt on kun ei ole moneen vuoteen kuulunut muuta kuin lasku.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:51"]Olin 14-vuotias ja matkustin Helsingissä raitiovaunussa, omalla ostamallani lastenlipulla (ainakin pk-seudulla alle 17-vuotias menee lastenlipulla). Tarkastajat tulivat ja näytin kertalippuani. Tämä tantta rupesi sitten selittämään ettet varmasti ole alle 17-vuotias (olin kyllä vanhemman näköinen mutta tuollainen raivoaminen on täysin ylireagointia). Koska minulla ei tietenkään ollut papereita mukana, täti laittoi minut täyttämään tarkastusmaksulapun, soitti jonnekin keskukseen ja kailotti nimeni ja henkilötunnukseni raitiovaunussa. Puhelun loputtua hän totesi "aha, sä oletkin 14" ja jatkoi matkaansa ilman mitään pahoitteluja. Mielestäni hyvin törkeää asiakaspalvelua.
Ei lipuntarkastus ole asiakaspalvelua voi hyvä luoja. Siinä tarkastetaan liput, ei kysellä, mitä sais olla. Ärsyttävää ku nykyään kaikki muka on asiakaspalvelua: hoitotyö ja lääkärin vastaanotto, poliisin työ...
Miksi poliisit pitävät pamppua vasemmassa kädessä? Koska asiakas on aina oikeassa.
Allente eli entinen Canal Digital. Osa kanavapakettiin kuuluvista kanavista katosi ja herjaa sateliittiantennin puuttuvan. Asiakaspalvelua ei kiinnostanut pätkän vertaa ja totesi vaan olevan asiakkaan oma asia haluaako tilata omalla kustannuksella huoltomiehen parin sadan kilometrin päästä. Heitä ei kiinnosta näkeekö asiakas sen mistä maksaa.
En erittele firmoja, niitä on lukemattomia: kampaamoita, jalkahoitajia, kosmetologeja kuntosali, taksi ym ym
On erittäin huonoa asiakaspalvelua kysellä asiakkaan henkilökohtaisia asioita.
Opetelkaa lukemaan asiakasta haluaako hän a) puhua ollenkaan b) puhua itsestään.
On tosi kiusallista kun kysellään kaikki asumiseen-, työhön- tai jälkikasvuun liittyvät asiat yksityiskohtia myöten. Vaikka vastaat viiveellä ja yksittäisillä sanoilla (jonka pitäisi kertoa kysyjälle ettei toinen halua keskustella) niin esitetään vielä vaan edelleen tarkentavia kysymyksiä.
Älkää kyselkö!
Asiakas kyllä kertoo sen mitä itse haluaa.
Ja voisiko vaan vaikka olla ihan hiljaa ja laittaa esim hieronnassa, jalkahoidossa, kampaajallakin soimaan jotain hiljaista relax musiikkia.
Miksi pitää pälpättää kokoajan jostain koronasta, sodasta tai edes säästä.
Opetelkaa lukemaan asiakasta!
K-Supermarket eräässä Lapin kunnassa johon muutin vuosia sieltä pois olleena vähän ennen koronaa. Kassalla sattui olemaan vanha koulukiusaajani joka alkoi nauramaan ivallisesti minut nähtyään ja totesi "No kappas. Oletkin ihme kyllä laihtunut ja ihan ihmisen mitoissa nykyään. Ei olis uskonut" Ja kun olin vähän että mitähän v*ttua, niin tämä otti mun ostoksista siitä hihnalta mun lapselle ostetun herra hakkarainen pastillipurkin pois ja heristeli sormeaan "Tää lihottaa. Et saa lihoa uudelleen hyi hyi. Mä tästä lähtien katson aina ettet osta mitään epäterveellistä" mulla palo käpy, mutta olin vielä tuolloin hiljainen hissukka etten saanut suusta sanaani ennen kuin paljon myöhemmin. Hassua oli se että itse laihtuneena olin tuota naista reilusti puolet laihempi.
Vierailija kirjoitti:
En erittele firmoja, niitä on lukemattomia: kampaamoita, jalkahoitajia, kosmetologeja kuntosali, taksi ym ym
On erittäin huonoa asiakaspalvelua kysellä asiakkaan henkilökohtaisia asioita.
Opetelkaa lukemaan asiakasta haluaako hän a) puhua ollenkaan b) puhua itsestään.On tosi kiusallista kun kysellään kaikki asumiseen-, työhön- tai jälkikasvuun liittyvät asiat yksityiskohtia myöten. Vaikka vastaat viiveellä ja yksittäisillä sanoilla (jonka pitäisi kertoa kysyjälle ettei toinen halua keskustella) niin esitetään vielä vaan edelleen tarkentavia kysymyksiä.
Älkää kyselkö!
Asiakas kyllä kertoo sen mitä itse haluaa.Ja voisiko vaan vaikka olla ihan hiljaa ja laittaa esim hieronnassa, jalkahoidossa, kampaajallakin soimaan jotain hiljaista relax musiikkia.
Miksi pitää pälpättää kokoajan jostain koronasta, sodasta tai edes säästä.
Opetelkaa lukemaan asiakasta!
Juu, luulisi, että ne yksitavuiset ynähdykset kertoisi, että en halua jutella.
Kerran yksi hieroja sitten kysyi saako jutella. Sanoin, että saa mutta ei töistä, koronasta, perheestä eikä sodasta. Oli hiljaa loppuajan 😂
Amsterdamissa eli siellä kuuluisassa ulkomaan upeassa palvelussa 🙄 tarjoilija kuunteli ruokatilaukseni, katsoi pitkään, naksautteli kieltään ja pudisti päätään. Hämmennyin ja kysyin onko se kyseinen pasta-annos loppu että voin vaihtaa mutta hän vastaisi että olen jo tarpeeksi lihava 😄.
Pariisissa olin menossa maksamaan laukkua tyhjässä luksusliikkeessä niin myyjätär suuttui kun häiritsin hänen pussailuhetkeään poikaystävän kanssa. Ei myynyt laukkua lainkaan.
Barcelonassa supermarketin kanssa suuttui vanhaan mieheen edelläni, heitti korista ostokset lattialle ja korin suoraan minua päin.
Suomesta muistan yhden huonon aspan. Ei puhunut mitään, ei edes summaa. Otan mielelläni puhumattoman kuin kimpoilevan diivan tiskin taakse.
TE-toimisto, Kela ja sossu ovat ehdottomasti huonoimmat. Se ns. palvelu, jota noista saa ei ole muuta kuin alistamista, nöyryyttämistä, kiusaamista tai elämän hankaloittamista. Mitään apua tai edes asiallisuutta noista ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Amsterdamissa eli siellä kuuluisassa ulkomaan upeassa palvelussa 🙄 tarjoilija kuunteli ruokatilaukseni, katsoi pitkään, naksautteli kieltään ja pudisti päätään. Hämmennyin ja kysyin onko se kyseinen pasta-annos loppu että voin vaihtaa mutta hän vastaisi että olen jo tarpeeksi lihava 😄.
Pariisissa olin menossa maksamaan laukkua tyhjässä luksusliikkeessä niin myyjätär suuttui kun häiritsin hänen pussailuhetkeään poikaystävän kanssa. Ei myynyt laukkua lainkaan.
Barcelonassa supermarketin kanssa suuttui vanhaan mieheen edelläni, heitti korista ostokset lattialle ja korin suoraan minua päin.
Suomesta muistan yhden huonon aspan. Ei puhunut mitään, ei edes summaa. Otan mielelläni puhumattoman kuin kimpoilevan diivan tiskin taakse.
Mulla oli aikoinaan Pariisissa, normi ravintolassa jonka pomo oli ystäväni, mutta oli tuossa tilanteessa kokkaamassa, niin tosi töykeä tarjoilija joka elehti siihen malliin että joku mussa ärsytti häntä. Kun sanoin ottavani lasagnen, hän pyöritteli silmiään kuin joku vähä-älyinen ja kysyinkin sitten englanniksi (vaikka osaan myös ranskaa) että onko annoksessa joku vialla vai eikö niitä ole, niin hän kysyi että kävisikö että hän yllättää mut annoksella, ja valkkaa itse. Vähän hämmennyin mieheni kanssa, ja totesin että "joo. okei" ja hän tuli jonkun ajan päästä takaisin kera annosten, miehellä hyvännäköinen annos ja itsellä...lautanen jossa salaatinlehtiä eikä mitään muuta. Mies ja minä molemmat hämmennyttiin, mutta kuulimme kun tämä tarjoilija kehui ranskaksi toiselle tarjoilijalle (jolla oli just sellainen facepalm ilme, ärsyyntynyt) näpäyttäneensä läskiä ihmistä. Tässä tilanteessa, minä ärsyynnyin miehen kanssa ja mentiin tämän tarjoilijan luo, totesin ranskaksi sen että heidän pomo on hyvä ystäväni ja huikkasin tämän ystäväni paikalle jolle kerrottiin tuo juttu. Ystävänikö vasta raivostui ja huusi tuolle tarjoilijalle ja antoi potkut
Olin tuossa vaiheessa raskaana (kaksoset), minkä vuoksi isokokoisempi ja varmasti näytin lihavalta, mutta tuo oli törkeää. Ja yleensä se että asiakkaan painoon puututaan tai sanotaan juuri kuten sinulle sanottiin on tosi törkeää
Ravintolalaivassa parikymppinen kundi otti meidän,kahden nelikymppisen naisen ohi 18kesäisen pissilauman.
Olimme tiskillä ja aiomme juuri tilata,kun nämä tytöt pölähtivät paikalle ja myyjä alkoi samantien leikkiä ettei nähnyt tai kuullut meitä.
Poistuimme epäuskoisina paikalta.
Yhdessä itä-helsingin lidlistä on koko henkilökunta todella tympeetä.
Täsmälleen sama kokemus.