Että te pienten lasten äidit, jotka luulette omanne olevan maailman suloisin ärsytätte mua!
Tiedättekö näitä äitejä, joilla yleensä vain se yksi lapsi? Iältään sellainen juoksentelija eli usein alle 2-v.
Lapsi juoksentelee esim. vaatekaupassa tai kahvilassa tai missä vaan ja minne vaan. Törmää lähes ihmisiin ja äiti säntää perään. Sitten kun on törmätty johonkin niin haetaan katsekontaksti ja hymyillään kovasti.
Samoin jos se lapsi sanoo jotain tosi "hauskaa" tai nerokasta" äitinsä mielestä esim. kommentoi jotain näkemäänsä ihmistä tai asiaa, niin äiti etsii katsekontaktin lähellä olijaan ja yrittää jakaa tämän ihan lapsen nerokkaan tempauksen.
Mua ei ainakaan jaksa naurattaa tai ihastuttaa ventovieras pikkulapsi. Samanlaisia ne oikeesti on kaikki. Ja jos itsellä ei ole matkassa sotkevaa, juoksevaa, häiritsevää pikkulasta niin kaikkien mielestä sellainen ei ole silä hetkellä maailman ihanin ilmestys.
Pitäkää lapsenne kurissa kiitos! Ja naureskelkaa karkailulle tai sanonnoille itseksenne, sillä minä en halua jakaa sitä "iloa" kanssanne!
Kommentit (143)
Toivottavasti sinulla ap ei ole lapsia, et kyllä sellaisia ole ansainnut. Minusta pikkuiset ryntäilijä ovat suloisia!! Kyllähän ne lapset täytyisi saada pidettyä kiinni, mutta lapset ovat lapsia ja kaikenlaista sattuu ja tapahtuu. Eihän elämässä kaikki mene aina, kuten suunnitellaan.
Olet kyllä aika lapsellinen ja säälittävä, mikäli tuollainen sinua noin paljon ärsyttää. Minua ärsyttävät tässä maailmassa sinun kaltaisesi ihmiset, jotka ovat menettäneet herkkyytensä ja kykynsä nähdä kauneutta ympärillään.
Vai mikset ymmärrä, vai antoiko Jumala sulle pikkulusikalla järkeä kun synnyit?
Niin, kaikki on suhteellista. Toiset saavat paljon, mutta eivät käytä sitä lainkaan ja toisille annetaan vähemmän, mutta ahkeruudella voi myös korjata joitakin puutteitaan. Ja toki hyvällä itsetuntemuksella myös.
Ei, en ymmärrä alkuunkaan mikä suloisessa, pienessä viattomassa lapsessa, saati hänen vuokseen hössöttävässä onnellisessa äidissä voi tehdä niin korvaamattoman pahaa jollekulle, että se oikeasti ärsyttää. En voi sille mitään, että mielestäni se on lapsellista.
Maailmassa on sotaa, saasteita, huumeita, raiskauksia, ilkivaltaa, parantumattomia sairauksia niin fyysisiä kuin psyykkisiäkin, rasismia, sortoa, vihaa, kaunaa ja katkeruutta. Minä en valitettavasti ymmärrä pikkusieluisien ihmisten ajattelutapaa. Olen syvästi pahoillani.
Hyvät naiset. Katsokaa oikeasti oman asuntonne ulkopuolelle. Olkaa onnellisia niistä asioista, joita teillä on. Rakastakaa lapsianne, mutta älkää unohtako itseänne. Nauttikaa elämästä, älkää surko turhia asioita.
Ap, sinäkin voisit tehdä niin.
Tunteisiin vetoava kirjoituksesi on nimittäin taas vaihteeksi ihan eri asiasta, kun mistä minä olen puhunut.
Niinkun joku muu tossa aikasemmin oli sen tajunnut, hyvä niin.
Kiva että täällä on muutama joka tajuaa mistä puhun. Kiitos lukemisen ymmärtämisestä. Sen lisäksi on muutama jotä ärsyttää sama asiakin, sekin on ihan kiva huomata.
Mutta sulle nyt selvennykseksi, että ei ole mitään pahaa 2-vuotiassa lapsissa eikä hänen vuokseen hössöttävässä äidissäkään.
Ne eivät minua ärsytä.
Jos et tiedä mikä minua ärsyttää, niin älä viitis sitten kommentoida ja vielä kehotella minua rakastamaan lapsiani ja nauttimaan elämästäni!
Kiitos! -ap
kommentoin vain yhden asian: olisi todellakin suotavaa, että kaikkien maailman äitien mielestä se oma olisi maailman suloisin. On aika surullista nähdä äitejä, jotka eivät pidä edes omaansa suloisena. Muiden mielipiteillä sen sijaan ei ole paskankaan väliä.
Tarkoitin sitä, että maailmassa on niin paljon pahempaakin, miksi ärsyyntyä moisesta? Itselleni ei ole koskaan tullut mieleenkään, että tuollainen asia voisi ärsyttää jotakuta, tai että ajattelisin olevani erinomainen äiti siksi, että hymyilen lapselleni ja olen onnellinen hänestä. Olen itseasiassa kuvitellut, että jokainen äiti tekee niin.
Minusta sinulla on ap ongelmia suhteessa omiin lapsiisi. Ja en, en todellakaan ymmärrä mikä voi ärsyttää tuollaisessa asiassa niin paljon.
Eikö mielestäsi sinulla ole oikeutta rakastaa lapsiasi tai nauttia elämästäsi? Tarkoitin täsmentää sinulle sitä, ettei kait tuo nyt ole sen arvoinen asia, josta kannattaa niin paljon ärsyyntyä.
Maailmassa on paljon asioita, joista meidän ihmisten tulisi enemmän ärsyyntyä ja silloin ollaan välinpitämättömiä. Sitten arvostellaan toisten pukeutumista, elämäntapaa, lapsia, laihuutta ja lihavuutta. Milloin mitäkin. Itsekään en ole parempi muita em. asioissa, mutta haluaisin kehittyä. Ota rennosti. Kuolet nuorena jos ärsyynnyt pienistä asioista ;D
sellaista takapajuista jurottavaa kansaa, nauraminen ja hymyileminen on kielletty tai on vähintään hullu tai humalassa. Sitten tämä typerä junttikansa on vielä oikein ylpeä junttiudestaan.
Miksei kaikki kukat saa kukkia? Miksi täytyy ärsyyntyä kanssaeläjistä? Hitsit, muuttakaa korpeen, jos ette kestä
yhtä hymyilevää äitiä. Oletteko kenties kade äidin ja lapsen hyvästä suhteesta tai onnellisuudesta?
Etkö itse ole ylpeä omasta lapsestasi vai onko omassa äitiydessäsi ollut karikoita tiellä? Nämä eivät ole hävettäviä asioita, enkä tarkoita mustamaalata ketään. Kysynpä vain.
ärsyynnyin alunperin.
Jos sinä mietit minun ongelmia, niin minäpä mietin sinu. Ja ongel mista yksi suuri taitaa olla lukemisenymmärtämisen vaikeus.
Minä puolestani en voi ymmärtää mikä siinä on niin vaikeaa.
Eikö sinun mielestäsi kannattaisi ensin perehtyä mitä keskustelukumppani sanoo, ennenkun alkaa hutkimaan? Sinun viestissäsi nro 128 itse poinntisi lapsista ja onnellisuudesta ja minun oikeudesta rakastaa lapsiani ei ole mitään mistä olisin eri mieltä.
Ja minä todellakin hymyilen omille lapsilleni, se oletus viestissäsi on pielessä ihan niinkuin kaikki muukin sonta mitä kuvittelet minun ajattelevan.
Sinäkin saatat kuolla nuorena, jos et ymmärrä lukemaasi. Kannattaa opetella ymmärtämään, on monia kohtalokkaita asioita joissa kannattaa ymmärtää lukemansa.
Ja uutena ärsytyksen aiheena voin mainita ihmiset, jotka eivät lue asioita huolella ja tekavät nopeita johtopäätöksiä ja itse asiassa puhuvat aivan eri asiasta, kun mistä olikaan kyse.
-ap
Ei minun tarvitse ymmärtää sinua, ymmärrän kyllä lukemaani, mutta en vain silti kykene käsittämään ajattelutapaasi. Sinulla on oikeus ajatella, kuten tahdot mikäli haluat niin tehdä. Saahan sitä ärsyyntyä minun puolestani vaikka mistä, jos kerran niin elää tahtoo. Minä vain kuvittelen, että oma elämäni olisi kovin raskasta, jos jokaisesta toisen ihmisen tavasta olla ja elää hermostuisin, mikäli ne eivät minua miellyttäisi. Kysymykseni olivat vilpittömiä, eikä niiden tarkoituksena ollut sinua loukata.
Mielenkiinnosta ja silkasta uteliaisuudesta halusin kysyä. Ymmärrän kyllä lukemaani, mutta en ymmärrä sinua. Olen pahoillani, etten siihen pysty. Hyvää iltaa sinulle ja kaikkea hyvää muutenkin!
Tarkoituksenani ei ollut vähätellä sinua tai tapaasi olla, vaan halusin antaa sinulle ajattelemisen aihetta. Ei millään pahalla siis.
että valitettavasti joudun työssäni ymmärtämään lukemaani ja tekemään sen perusteella johtopäätöksiä, sekä joskus vaikeitakin ratkaisuja, vielä ainakaan toistaiseksi en ole onnistunut työssäni pahasti mokaamaan. Jos näin olisi käynyt, siitä olisin kyllä kuullut. 126
kertoa mikä minua ärsyttää?
Ihan vaan, että varmasti ymmärtäisin sinun ymmärtävän lukemaasi.
Sinun viestisi nimittäin edelleen välittävät minulle tietoa, että puhumme eri asiasta.
Minunkaan tarkoitukseni ei ole vähätellä erilaisia mielipiteitä, mutta toivon tietenkin että vastaväitteen tai eriävän mielipiteen esittäjä ymmärtää mitä tarkoitan.
Se on hienoa, että ihmisillä on erilaisia mielipiteitä.
-ap
Ap: Eiköhän kaikki ole ymmärtäneet sen mistä ärsyynnyit alunperin: kanssaihmisistä jotka yrittävät ottaa kontaktia sinuun HYMYILLEN. Haluaisit olla rauhassa, selvä! Mitä jos laittaisit t-paidan päälle jossa lukee: "Älkää ottako kontaktia, minua ei kiinnosta!"
Syytä vaan kanssasi erimieltä olijoita lukutaidottomuudesta niin paljon kun vaan jaksat tänne kirjoittaa. Siitä tosiasiasta et kuitenkaan pääse että moni pitää sinua pikkumaisena ja jurona kun tuommoisesta asiasta alunperin ärsyynnyt.
Itseäni ja monia muita varmaankin ärsyttää ihmisten ilmoilla liikkuessa ennen kaikkea epäkohteliaat ja tylyt ihmiset. Lastensa kanssa liikkuvista hymyilevistä ihmisistä en ole osannut tähän mennessä ärsyyntyä. Niin usein näkee äidin lapsiensa kanssa kulkevan väsyneen ja tympiintyneen oloisena, paljon ikävämpää sitä on katsella.
Epätoivoisesti täällä aika moni yrittää sitkeästi väittää mun ärsyyntyvän asioista joista en oikeasti ärsyynny.
Mielestäni se on melko jankkaavaa. Moneen kertaan olen rautalangasta vääntänyt ärsytykseni aiheen, mutta toisille se ei mene jakeluun.
Kannattaisikohan silloinkin harkita niitä mt-palveluja?
Voidaan siellä sitten ihan yhdessä ärsyyntyä toisistamme.
-ap
Tuo järjetön jankkaaminen vain vahvistaa kuvaa mt-ongelmista.
Ei, mua ei ärsytä minulle hymyilevät äidit.
Ja ollaan samaa mieltä, että epäkohteliaat ja tylyt ihmiset ovat ärsyttäviä. Onneksi ei varmaan sitten kumoikaan heihin lukeuduta.
Ja siitäkin olen samaa mieltä, että tympiintyneen näköinen äiti lapsineen on myös ärsyttävä.
Ja jos todella olet 126, niin kuinkas muuten sinua nyt yhtäkkiä ärsyttää minä tai tylyt ja epäkohteliaat ihmiset, eikös se ollutkin peräti nuorena kuolemista aiheuttavaa? Sinähän olet niin elämästä nautiskeleva ihminen, että et hukkaa aikaasi ärsytykseen.
-ap
Olisikohan ilmaisussasi jotain vikaa?
Vai onko vika vain meissä muissa (ärsyttävissä ja lukutaidottomissa?) ihmisissä?
Epätoivoisesti täällä aika moni yrittää sitkeästi väittää mun ärsyyntyvän asioista joista en oikeasti ärsyynny.
Mielestäni se on melko jankkaavaa. Moneen kertaan olen rautalangasta vääntänyt ärsytykseni aiheen, mutta toisille se ei mene jakeluun.Kannattaisikohan silloinkin harkita niitä mt-palveluja?
Voidaan siellä sitten ihan yhdessä ärsyyntyä toisistamme.
-ap
Viestejä 140 kohta. Arvaa jaksanko lukea. :-)
Itse aloitat "Että te pienten lasten äidit, jotka luulette omanne olevan maailman suloisin ärsytätte mua!" sitten suu vaahdossa selittelet, viisastelet ja viilaat pilkkua.
Kukahan täällä jankkaa. Tämä on ensimmäinen (ja viimeinen) viestini tässä "keskustelussa". Sulla ap näköjään on vastaus joka väliin. Puolet 140:sta... Aikamoista jankutusta mielestäni.
Mikä sulla oikeastaan on hätänä?
Kiva kun myönnät, että et jaksanut lukea mielipidettäni oikeasti.
Minä olen oikaissut useimmissa viesteissä väärät käsitykset.
Ja jos käsität sen jankkaamiseksi, niin mikäs tämä sinun 141 viestisi sitten on?
Että kiva, kun sinäkin kuulut minun lisäkseni jankkaaviin henkilöihin. Näkyy tulevan pitkä ketju, kun yhdessä jankaamme.
Ja ihan pikku vinkkinä voin sanoa, että jos sinä et halua kuulua jankkaajiin, niin ei ehkä kannata enää vastata samoilla syytöksillä...
-ap
En varmasti halunnut edes tuntea 3vee lastani, joka näin huuteli ostarilla. Olisipa maa minut nielaissut, kiitos ettette kukaan kommentoinut mitenkään.
Lapsi oppi lekarilla kirosanoja...huoh
Minä en pidä kenestäkään ihmisestä maapallolla!! EN eläimistä, puista, enkä kukista. En yhdestäkään elollisesta olennosta, en pienimmästäkään bakteerista tai alkueläimestä. NIIIIN KERTA!