S-Market: Äiti kannatteli taaperoaan joka poimi käsin irtokarkkeja
Näin S-Marketissa, kuinka äiti piti sylissä lastaan ja antoi tämän poimia käsin irtokarkkeja pussiin, joka oli äidin kädessä. Kävivät sillä tavalla läpi niitä Candy King -laareja. Oli tarkoitus ostaa muutama karkki, mutta jätin väliin. Miksei siellä ole isoja kylttejä EI KÄSIÄ kuvien kanssa? Onko tarkoitus, että toiset asiakkaat opastavat tietämättömiä/välinpitämättömiä?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:24"]
Miten kukaan haluaa ostaa niitä kuivia, toisten lähmimiä irtokarkkeja? Yök.
[/quote]
Periaatteessa ne ovat tuoreita eikä niihin saisi koskea kuin kauhalla. Mutta täällä palstallakin jotkut ovat puolustelleet esimerkiksi paistopisteiden tuotteiden ottamista käsin, vaikka sitä varten on pihdit.
[/quote]Mä otan usein käsin paistopisteen tuotteen. Otan aina niin varovasti että en koske mihinkään muuhun ku siihen minkä ostan, oikeesti. Pihtejä käytän aina kun ne ovat puhtaat, yleensä ne ovat kuitenkin paksun sokerin ja hillon peitossa.
[/quote]Kertokaa ihmeessä miksi en saa tehdä näin? En oikeesti tajua! Jos kosken vaan siihen yhteen tuotteeseen eikä hiha tms.lepata missään. Lopetan sen jos osaatte perustella.
Koska se on kauppa, joka päättää, että miten heidän tuotteitaan "rävitään", eli he ovat asettaneet pihdit paistopisteille sen takia, että niitä käytettäisiin. Kuulostat ihan samalta, kuin koiran omistaja, joka perustelee oman koiransa irtipitämistä sillä, että hänen koiransa on kiltti! SÄÄNNÖISTÄ VIIS!
Etkö saanut suutasi auki ja ojentanut tuota naista? Minua ärsyttävät ihmiset, jotka valittavat palstoilla siitä ja siitä epäkohdasta, johon voi itse vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:24"]
[/quote]
Periaatteessa ne ovat tuoreita eikä niihin saisi koskea kuin kauhalla. Mutta täällä palstallakin jotkut ovat puolustelleet esimerkiksi paistopisteiden tuotteiden ottamista käsin, vaikka sitä varten on pihdit.
[/quote]Mä otan usein käsin paistopisteen tuotteen. Otan aina niin varovasti että en koske mihinkään muuhun ku siihen minkä ostan, oikeesti. Pihtejä käytän aina kun ne ovat puhtaat, yleensä ne ovat kuitenkin paksun sokerin ja hillon peitossa.
Sama. Pihdeissä kahvat on ne epähygieeniset. Kaikkien räkänokkien flunssat ja norot saa niistä. Otan sen yhden pullan enkä todellakaan koske muihin. Jos ei pystyisi ottamaan muihin koskematta, jättäisin ostamatta.
Säännöt ovat samat kaikille ja jos itse otat käsin, et voi sitä muiltakaan kieltää, niiltäkään, jotka luulevat/luottavat etteivät osu mihinkään muuhun ja osuvat kuitenkin tai levittävät muutoin sillä tapaa enemmän pöpöjä tuotteisiin tai tyytyvät tunnustelemaan tuotetta kädellä pihtien sijaan.. kaikki kun eivät sitä pidä niin pahana asiana tai siitä välitä, jos itse koskevat myytäviin tuotteisiin. He arvioivat omakohtaisesti tilanteen kuten itsekin teet. Parempi olisi noudattaa yhteisiä pelisääntöjä ja käyttää niitä ottimia.
Hyi s-tana! Kyllä on pimeätä ainetta aivojen paikalla.
Tuon tähden en osta irtokarkkeja. Myös paistipisteellä näkee välillä sellaista menoa, että saavat nekin jäädä väliin
Eikös siellä ole kameravalvonta niissä paikoissa ? Pitäisi ainakin olla. Hävytöntä tehdä noin. Se olisi sitten lapsen huostaan Otto nyt ! Kaikkien on käytettävä sitä KAUHAA, mitä on monta (1 per asiakas) ja laittaa sen käytön jälkeen siihen paikkaan, missä lukee jotakin, et ne pannaan sinne, et ne pestään. Helppoa ! Itse teen aina niin. Joitakin isoja karkkeja, kuten esim se punapäällysteinen valkoinen sisus nauha. Niitä on aika vaikeaa ottaa sillä pienellä kauhalla.........en sittenkään ota niitä käsin. Kyl ne jotenkin saa pussiin. Ihan en käsitä tilasta käytöstä akalta. Just siks pitää olla kameravalvonta siellä niin, että kaikki virheet näkyy. Pienimmätkin. Etenkin tuollaiset. Niistä pitäisi myös saada kunnon sakkorangaistus. Syylliset. Myös lapsi. Siihen ei ole mitään ikärajaa. Muut karkit saastuu näin. Pitäisi olla edes kertakäyttö käsineet. Puhtaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:24"]
[/quote]
Sama. Pihdeissä kahvat on ne epähygieeniset. Kaikkien räkänokkien flunssat ja norot saa niistä. Otan sen yhden pullan enkä todellakaan koske muihin. Jos ei pystyisi ottamaan muihin koskematta, jättäisin ostamatta.
Asiakas otti Porvoon Lundin Salessa paistopisteeltä pasteijoita paljain käsin lokakuussa 2023.
Tässä keskeiset tiedot tapauksesta:
Tapahtuma: Asiakas sujautti pasteijoita pussiin ilman ottimia.
Seuraus: Kaupan linjauksena on, että jos paistopistetuotetta koskee käsin, asiakas joutuu ostamaan koko myyntierän hygieniasyistä.
Jatkotoimet: Paikalle kutsuttiin poliisi ja tapaus synnytti laajaa keskustelua.
Kauppojen ohjeistus on yleensä selkeä: paistopisteiden tuotteisiin ei saa koskea paljain käsin, vaan niihin on käytettävä tarjolla olevia ottimia tai suojakäsineitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin varmaan kysynyt äidiltä suoraan "mitä vittua sinä luulet tekeväsi", vaikka hädin tuskin teini-iän ylittäneenä harvoin uskallankaan puuttua törkeiden aikuisten toilailuihin.
Muuten ei olisi vaikeutta puuttua, mutta kun ei tiedä aina mitä vastaanotto tulee olemaan. En halua myöskään loukata tarpeettomasti, vaan keskittyä itse asiaan. Kun olen antanut palautetta, niin olen tehnyt sen mielestäni asiallisesti, mutta viimeksikin (ei koskenut irtotuotteiden käsin ottamista, mutta muuta käytöstä kaupassa) palautteen saaneella miehellä oli vaikea pysyä kiukultaan paikoillaan, puristeli nyrkkejään, kielsi ettei tehnyt mitä juuri teki ja huusi ”haista p*ska” ja häipyi sitten kaupasta rivakasti kerran taakse katsoen.
Itse voi saada kokea kovemmin vastaukseksi. Ei varsinkaan herkempien ole niin helppo puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiirissä on R-kioskin myyjä, ja ainakin joitakin vuosia sitten lajitteli irtokarkit valmiiksi pusseihin kotonaan. Seurasin toimitusta, hän lajitteli ne karkit varpaillaan.
Oliko hän siis kädetön?
Tästä syystä pyrin aina ottamaan mahdollisimman ylhäällä olevista laareista, silloin kun irtokarkkeja ostan. Mielelläni niitä suosisin, koska tulee ostettua pienempi määrä edullisemmalla ja saa just sitä mitä haluaa. Mutta hygienia-asiat ällöttää.
NO ANNA LASTEN OLLA LAPSIA SENKIN LAPSIVIHAAJ MYÖS PIKKUISELLA ON OIKEUS HREKKUUN JOKA MIELLYTTÄÄ JUURI HÄNTÄ_ EMPIIRINEN KOKEMUS:
En pysty ostamaan irtokarkkeja enkä muutakaan itse otettavaa tavaraa, koska olin opiskeluaikana kaupassa töissä ja näin liikaa.
Seksissä minulla on oma, uskollinen, terve, puhdas ja siisti mieheni kaverina. En ole harrastanut irtosuhteita ennen vakiintumistani muutoinkaan.
Vierailija kirjoitti:
samioin-. aivastus, pennut näpelöi ja jooo näin kun aikainen ukko teki vaihtarit- ei sittenkään tuota- sen piti olla tuo- karseita laareja. syö harvemmin ja sit hyvää. kivaa tervettä kevättä sulle. oot fiksu.
Hauskaa kun ihmiset syö maustettua muovia, siltä ne irtokarkit maistuu. Aivan synteettisiltä.
Maailma kylässä. Yhteiskunta koostuu ihmisistä. Suomi nousuun ahneen sukupolven haalimilla moniosaajilla!
Vierailija kirjoitti:
Tänne tulleet ja täällä pitkään asuneet vähemmän fiksut ihmiset pilaavat kaiken.
Kävin vuosia poimimassa mansikat marjatilalla. Yhtäkkiä se lopetti toiminnan. Syynä kuulemma maamut. Tulevat ison perheen voimin syömään marjoja ja maksavat muutamasta litrasta. Ei auttanut mikään.
PILAAVAT SUOMESSA KAIKEN HYVÄN. Taksit, itsepoiminnan, turvallisuuden ja terveyden. Eivät opettele suomalaisia tapoja, vaan ryysivät omine sivistymättömine käytöstapoineen pilaamaan maamme. 11 vuoden kokemuksella, entisenä stadilaisena uskallan sanoa tämän ääneen.
Itse tykkäsin teinityttönä 70-luvulla liftailla pitkin Suomea ja tapailla muita nuoria, vähän ottaa viiniä jne. Pidin tästä vapaudesta.
Nykyään tulisin raizkatuksi mennen tullen ja palatessa, koska toistuva uutinen on, että maa hantulija raizkaa humalaisen teinitytön. Minusta teinitytöilläkin on oikeus olla humalassa tulematta raizkatuiksi. Vapaus on kaventunut.
Vierailija kirjoitti:
Se ois hyvä jos sille lapselle ois laitettu semmoinen hygienia kertakäyttö hanska
ja päähän muovipussi, kun ne räkäiset kakarat yskivät karkkeihin
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa kun ihmiset syö maustettua muovia, siltä ne irtokarkit maistuu. Aivan synteettisiltä.
Jos ei ole pitkäån aikaan syönyt karkkia niin tottakai ne maistuu synteettiseltä muoville, tosin ysärillä karkit oli oikeasti karkkia, makeita ja sopivan sokerisia.
Eivät varmaan harrasta seksiä jonkun tuntemattoman yhteiskunnan pohjasakan edustajan kanssa. Toisin kuin sinä saastaluukku.