Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S-Market: Äiti kannatteli taaperoaan joka poimi käsin irtokarkkeja

Vierailija
21.09.2015 |

Näin S-Marketissa, kuinka äiti piti sylissä lastaan ja antoi tämän poimia käsin irtokarkkeja pussiin, joka oli äidin kädessä. Kävivät sillä tavalla läpi niitä Candy King -laareja. Oli tarkoitus ostaa muutama karkki, mutta jätin väliin. Miksei siellä ole isoja kylttejä EI KÄSIÄ kuvien kanssa? Onko tarkoitus, että toiset asiakkaat opastavat tietämättömiä/välinpitämättömiä?

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:01"]No voi gauheeta. Ihan lapsi ottanut käsillä karkkeja. Kyllä nyt on karkit saastuneet ja pilalla, desinfiointipartio apuun! Mitähän kauheita tauteja tuollainen taapero kantaa? Olisko aloittajalle tullut HIV, kolera vai ihan lavantauti jos olisit sinne laarille itsekin mennyt? =)
[/quote]

Minun tapauksessani ihan influenssakin riittää tappamaan minut. Voisit ihan vain vaikka ajatella. Ja miksi sitten ylipäätään käyn kaupassa. No olen viettänyt 5 viikkoa sairaalassa yhdessä pienessä huoneessa kantasolusiirron jälkeen ja kun vihdoin olen edes sen verran hankkinut puolustuskykyä että pääsen sieltä kotiin elämään edes jonkinlaista normaalia elämää. Niin sitten saan jonkun lastentaudin siksi että sinun pentusi kähmii käsillään kaupassa ruokia tai karkkia.

No karkkia en kyllä pysty edes syömään mutta olisi kiva uskaltaa ostaa joskus joku tuore leipomus.

Vierailija
42/86 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:24"] Miten kukaan haluaa ostaa niitä kuivia, toisten lähmimiä irtokarkkeja? Yök. [/quote] Periaatteessa ne ovat tuoreita eikä niihin saisi koskea kuin kauhalla. Mutta täällä palstallakin jotkut ovat puolustelleet esimerkiksi paistopisteiden tuotteiden ottamista käsin, vaikka sitä varten on pihdit. [/quote] Mä otan usein käsin paistopisteen tuotteen. Otan aina niin varovasti että en koske mihinkään muuhun ku siihen minkä ostan, oikeesti. Pihtejä käytän aina kun ne ovat puhtaat, yleensä ne ovat kuitenkin paksun sokerin ja hillon peitossa. [/quote] Kertokaa ihmeessä miksi en saa tehdä näin? En oikeesti tajua! Jos kosken vaan siihen yhteen tuotteeseen eikä hiha tms.lepata missään. Lopetan sen jos osaatte perustella.

[/quote]

Pihdeissä on varret ettei tarvitse hihoja työntää laariin. Joku toinen ottaa mallia, mutta ei ole hienomotorisesti niin taitava. Esim. vastatulleet turvapaikanhakijat oppivat mallista. Ällöttää jos joku ottaa sormin tuotteita. Ihan pelkkä ajatus.

[/quote]

Mua lähinnä hämmästyttää, että joku haluaa syödä leivonnaisia, joita on käsitellyt paskaisilla kauppakäsillään. Minä vältän koskemasta ruokaan, jos en ole pessyt käsiä ensin, siis vähintään kotiin tulon jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:01"]

No voi gauheeta. Ihan lapsi ottanut käsillä karkkeja. Kyllä nyt on karkit saastuneet ja pilalla, desinfiointipartio apuun! Mitähän kauheita tauteja tuollainen taapero kantaa? Olisko aloittajalle tullut HIV, kolera vai ihan lavantauti jos olisit sinne laarille itsekin mennyt? =)

[/quote]

"Mikrobeja on käsissä luontaisesti. Osa niistä on harmittomia, mutta osa on ruokamyrkytyksiä aiheuttavia bakteereja. Staphylococcus aureus on yleinen bakteeri ihmisen iholla, haavoissa, nielussa, nenässä ja käsissä. Noin puolet ihmisistä kantaa bakteeria. Osalla ihmisistä esiintyy S. aureus
-tyyppejä, jotka tuottavat ruokamyrkytyksiä aiheuttavia enterotoksiineja. Bakteeri tarttuu ruokaan elintarviketyöntekijän käsien välityksellä. Myös ulosteperäiset bakteerit, esimerkiksi kolibakteerit, voivat joutua elintarvikkeisiin huonon henkilökohtaisen hygienian seurauksena. Mikrobit voivat siirtyä käsien välityksellä myös likaisilta pinnoilta. Huolellinen käsihygienia on elintarviketyössä erittäin tärkeää."

http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/hygieniaosaaminen/tietopaketti/henkilokohtainen+hygienia/kasihygienia

[/quote]

Ok. Liikut varmaankin sellaisen valkoisen suojapuvun sisällä aina julkisella paikalla ollessasi? Mitenkään muuten mikrobeja ei voi estää, sillä kuten lainaamassasi tekstissä sanottiin, niitä on esim. käsissä luonnostaan.

Et varmaankaan ole koskaan käynyt työpaikan/koulun vessassa, syönyt lounaslinjastolla tai käyttänyt julkisia kulkuvälineitä? Kaikissa noissa on mikrobeja.

[/quote]

Toivottavasti et saa kihomatotartuntaa, nimittäin sunlaiset epähygieniset siat niitä levittävät lääppimällä kaikkea nillä perseisillä käsillään..

Vierailija
44/86 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut karkin syönnin vuoden alusta ja ajattelin,että helposti menee joulukin ilman karsua. Samapa tuo on lopettaa kokonaan.

Ja syön silti kakkuja ja jätskiä ,joten en siis karppaa.

Vierailija
45/86 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin varmaan kysynyt äidiltä suoraan "mitä vittua sinä luulet tekeväsi", vaikka hädin tuskin teini-iän ylittäneenä harvoin uskallankaan puuttua törkeiden aikuisten toilailuihin.

Vierailija
46/86 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jessus te ja teijän ällötykset. ;D Terveisin patologi.

Vierailija
47/86 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmösten tapausten takia pitäis aina olemaan kännykkäkamera valmiina. Mikään ei ole tehokkaampi rangaistus, kuin someryöpytys.

Vierailija
48/86 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:17"]

Mulla on mukana oma kauha. Kaivelen sieltä laarin perältä tuoreita ja vain ylimmältä hyllyltä. Sinne ei kihomatoisten räkänokkain käpälät yllä.

[/quote]

Mutta jos äiti kannattelee pikkuistaan, jotta tämä yltää laareihin, niin sieltä voi kihomadon siemeniä tarttua mukaan :/

Vierailija
49/86 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:24"]

Miten kukaan haluaa ostaa niitä kuivia, toisten lähmimiä irtokarkkeja? Yök.

[/quote]

Kaivan kauhalla takaa karkit

[/quote]

Kuulostaa jotenkin kieroutuneelta.

Vierailija
50/86 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesällä Budapestissa ja marketin leipäosastolla sämpylät ja leivät olivat paljaaltaan avoimissa laareissa. Ei ollut mitään pihtejä tai suojahanskoja saatavilla. Paljain käsin sieltä asiakkaat mättivät niitä pusseihin. Täytyy myöntää, että ostin hyvin harkiten noita... Meikäläinen hygieniataso ei ole yhtäkuin keskiverto-eurooppalainen..

Vierailija
51/86 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa heitää roskiin/bioskaan koko satsin karkkeja, joita on huomattu klähmittävän. Muut kuluttajat maksavat pikku kätösten  herttaiset työt.

Vierailija
52/86 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:52"]

Olen lopettanut karkin syönnin vuoden alusta ja ajattelin,että helposti menee joulukin ilman karsua. Samapa tuo on lopettaa kokonaan. Ja syön silti kakkuja ja jätskiä ,joten en siis karppaa.

[/quote]

Koko ketjun pahin ällötys oli "karsua".

Vierailija
53/86 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih, ja aatelkaas kun meidän tingeltankeli koristelee ihan itse kermakaakun synttäreilleen niillä ameriikanpastilleilla mitä se osti s-marketista.... ihanaa! yhtään kertaa ei siinä välissä kaivanu nenää, nuolaissut karkkia tai kaivanut peppua touhutessaan kakkua. olkaa hyvät, ottakaa :)

Vierailija
54/86 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:36"]

hih, ja aatelkaas kun meidän tingeltankeli koristelee ihan itse kermakaakun synttäreilleen niillä ameriikanpastilleilla mitä se osti s-marketista.... ihanaa! yhtään kertaa ei siinä välissä kaivanu nenää, nuolaissut karkkia tai kaivanut peppua touhutessaan kakkua. olkaa hyvät, ottakaa :)

[/quote]

Niinpä. Taudit leviävät. Juuri sen takia kannattaa olla varovainen. Tuhkarokko ei ehkä ole fataali, mutta maailmassa on pahempiakin tauteja. On ollut kova työ sivistää kansa hygieeniseksi. Äkkiähän tässä voidaan romahtaa maailman huipulta, jos ei pidetä tasoa yllä.

Vierailija
55/86 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitti. nyt meni irtokarkkilaarit, salaattibaarit ja paitopistelaatikot boikottiin. yöks. ostan enää tehtaassa pakattua.

Vierailija
56/86 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:24"] Miten kukaan haluaa ostaa niitä kuivia, toisten lähmimiä irtokarkkeja? Yök. [/quote] Periaatteessa ne ovat tuoreita eikä niihin saisi koskea kuin kauhalla. Mutta täällä palstallakin jotkut ovat puolustelleet esimerkiksi paistopisteiden tuotteiden ottamista käsin, vaikka sitä varten on pihdit. [/quote] Mä otan usein käsin paistopisteen tuotteen. Otan aina niin varovasti että en koske mihinkään muuhun ku siihen minkä ostan, oikeesti. Pihtejä käytän aina kun ne ovat puhtaat, yleensä ne ovat kuitenkin paksun sokerin ja hillon peitossa. [/quote] Kertokaa ihmeessä miksi en saa tehdä näin? En oikeesti tajua! Jos kosken vaan siihen yhteen tuotteeseen eikä hiha tms.lepata missään. Lopetan sen jos osaatte perustella.

[/quote]Taas näitä "Ei koske mua" ämmiä.

Vierailija
57/86 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 15:04"]

[/quote]

No koska käsin kaivaminen nyt vaan ei ole sosiaalisesti hyväksyttävää. Jos sinä lähmit käsilläsi, voi sen samalla logiikalla tehdä kuka tahansa muukin. Ja luuletko, että kaikki käsin kaivajat tekevät sen hygieenisesti? Paskat. Ensin kaivetaan persettä ja sen jälkeen nenää ja sen jälkeen aivastetaan kämmeneen ja sen jälkeen kaivetaan laarista sämpylää. Hyi saatana.

[/quote]

Ja sen jäkeen kotiin ja koira joka on juuri nuollut nurkan takana pallejaan ja persettään ja imenyt omaa "jormaansa" tulee ja lipoo pitkin vedoin onnellisen koiranomistajan naamaa.

Elämä on :)

[/quote]

Minä rakastan koiria ja olen niiden kanssa elänyt suurimman osan elämääni. Silti en ikinä anna niiden nuolla naamaa. Joskus on vahingossa päässyt lipaisemaan, mutta yleensä pidän naamastani loitolla. Jotkut on oikeasti niin uunoja, että lulee koiran suun olevan steriili.

Vierailija
58/86 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihmiset rakkaat, te, jotka niin vauhkoatte noista pihdeistä ja kauhoista - oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi, että niitäkin voidaan lähmiä miten hyvänsä? Niihin tartutaan suurpiirteisesti, ne putoilevat sämpylälaariin kahvoineen päivineen ja iloisesti siirtävät hyvää tarkoittaneiden, oikein toimineiden ihmistenkin pöpöt ja bakteerit elintarvikkeisiin. :) Juu ymmärrän minä, että parempi ottimet kuin ei mitään, mutta eivät ne tuotteet silti mitään puhtaita välttämättä olisi, vaikka joka ikinen ihminen käyttäisi pihtejä.

Vierailija
59/86 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 17:27"]

Vähän sama kun kaks n. 5-6 Vuotiasta lasta lidlin paistopalvelusta nosti käsin pussiin tavaraa ja pussista takaisin vaihtaakseenkin laatua. Äiti itse oli jo vihannesosastolla pussittamassa tomaattia. Sanoin ohimennen, että siellä on jo yks pulla pitkin permantoa, niin äiti hymyili ja totesi "aijaa"

[/quote]Itsepalvelukirppiksellä pieni n. 5v tuli näyttämään äidilleen lelua. "Kato äiti, mä vahingossa rikoin tän", johon äiti: "Ei se mitään. Vie se takaisin!"

Vierailija
60/86 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:24"]Miten kukaan haluaa ostaa niitä kuivia, toisten lähmimiä irtokarkkeja? Yök.
[/quote]
Kerran muuten näin, kun kehari imeskeli irtokarkkikauhasta sokeria ja dippasi sen sitten laariin uuden saaliin toivossa. Että yök edelleen.

T: sama, joka kirjoitti tuon lainatun viestin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan