Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###Ensikot viikolla 6###

06.02.2006 |

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu mitään marikasta!!! Eilen illalla taisi tosiaan sitten tulla lähtö synnärille :)

Toivottavasti kaikki on mennyt hienosti ja marikalla on jo nyytti onnellisesti kainalossa!

Tänään tuli mullakin 12 viikkoa täyteen, joten " energinen keskiraskaus" alkakoon! :D Jos nyt kuitenkin vielä odotettais torstain np-ultraan, niin nähdään onko kaikki kunnossa... En varmaan uskalla kavuta sinne ultrauspöydälle!!!

Mites pepsiksen eka neuvola meni?

-Q-

Vierailija
2/50 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä tais eilen marikalle tulla lähtö! Nyt vaan odotellaan vauvauutisia. =)

Q:lle onnittelut 12 viikon täyttymisestä! =)

Mulla oli tänään oikee ärripurriaamu... Heräsin kahdeksalta siihen kun miehen puhelin soi ja vauva tietysti heräs kanssa siihen ja aloitti mellastamisen. Sitten meni varmaan puoli tuntia niin seinän takana naapuri aloitti remontin. Voi ärrrgele, että ärsytti. Ja koko vasen jalkakin oli ihan jumissa ja kipeä yön jäljiltä. Iskias ilmeisesti ärtyy entisestään. No, ärripurrit meni sitten ohi kun pääsin ostoksille =D piti mennä vaan ruokakauppaan mutta tarttuipa siltä reissulta mukaan sitten itelle bikinit ens viikon kylpyläreissua varten kun entisistä on kummasti jäänyt yläosa pieneksi ja vauvalle ostin iiiihanan keväthaalarin.

Ja oon niiiiiin ylpeä itestäni kun sain käytyä koululla palauttamassa muutaman kirjallisen tehtävän. Ja yks niistä palautui jopa määräaikaan mennessä mikä on ihan ennätys multa kyllä... =D

Oma napa hyppii ja pomppii entiseen tahtiin... hikka vaivaa pientä monta kertaa päivässä.

Hyvää alkuviikkoa enskat!

[color=red]pikku-milli & paco 28+3[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko päivän käynyt vähän väliä kyttäämässä, että olisiko joku aloittanut pinoa :)

Aamu meni todellakin oksentaessa jälleen kerran. Klo 15 mennessä mikään ei pysynyt sisällä. Aikaisempina päivinä olen oksentanut " vain" klo 12-13 asti ja ihmettelin et mikäs nyt? Sitten tajusin et unohdin aamulla ottaa b-vitamiinin ja multitabsin. Olo helpottui onneksi tunnissa ja nyt enää lievää etovaa oloa ilmassa.

quierolle: Satuin vilkaisemaan teitin vasta-alkajien pinoa tuolla ja vähän niinkuin kyselit että olinko siellä vasta-alkajissa? En ole sinne pinoutunut, meille kun tutkimukset tehty jo keväällä/kesällä 2004 :)

Te ootte jo niin pitkällä raskaudessa, että ihan kadehdin teitä :)

MiaMik rv 6+2

Vierailija
4/50 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla ennenaikaista iloita siitä plussasta. Rv5 tasan ja tänään alkuillasta alkaen ollut veristä limaista vuotoa. Kesken taitaa siis mennä. Vaikka sitä niin toivoisi, että tuon voisi luokitella alun tuhrutteluksi, mutta silti luulen ja pahaa pelkään että kyse on kuitenkin keskenmenosta. Ei kai tässä auta kuin tarkkailla tilannetta ja itkeä itkut kun itkettää...

Toivottavasti muilla on parempi päivä.

Vierailija
5/50 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essi, voi itku toivottavasti on vaan sitä harmitonta tuhruttelua. Pitäiskö sulla normaalisti olla menkat nyt? Jos pitäis niin sitten se vuoto voi johtua siitäkin. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Vierailija
6/50 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkojen ois pitäny alkaa suunnilleen viikko sitten, viimestään viime tiistaina. Ennen tätä päivää ei ole ollut merkkiäkään mistään tuhruista, verijäljistä, kiinnittymisvuodoista tai muista. Aconilla testasin kaks plussaa viime viikolla ja just ku aloin vähän uskoa tähän raskauteen niin sitten tää pahuksen vuoto alkoi. Tai ei se nyt vielä oikeaa vuotoa ole eli ei sitä oikeaa menkkamaista valumista, mutta voihan tämmönen sitäkin enteillä. Kunpa nyt vaan olis jotain asiaan kuuluvaa ja kaikki jatkuis hyvin ja vuodot loppuis *toivoo enempi kuin mitään muuta*

Vierailija
7/50 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun monillahan tulee vielä raskauden aikanakin aina menkkojen aikaan vuotoa ja se on ihan harmitonta. Mä pidän täällä peukut ja varpaat pystyssä, että pikkuinen pysyy kyydissä!

Vierailija
8/50 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia äiskäpolilta :) Pikkuinen oli kasvanut viime näkemästä 3.1cm ja sydän tykytteli sitä samaa 150 lyöntiä.. Siellä taas heitettiin kuperkeikkaa :) Istukan tilanne ei ollut muuttunut mihinkään.. selvästi näkyi että reuna on kohdunsuun päällä! Verenpurkaumia ei näkynyt enään, mutta tuhruttaa silti aina kun tekee jotain raskaampaa.. Seuraavan kerran kontrolloidaan 3.3 rakenneultrassa, Sairaslomaa siihen saakka! Saatiin hetki ihmetellä noita viikkojen määrää kun oli neuvola täti laskenut vähän väärin.. onneksi vain muutaman päivän heitto!

Viikonloppuna käytiin miehen kanssa kirpparilla ja löysin ison kassin pikku vaatteita 10 eurolla.. muutama vaate jäi harmittamaan niin kävin uusinta kierroksen tänään :) Ihastuin niin siihen vihreään pakkauksen haalariin olisko 04 vuoden väri, että piti käydä se ja lakki,tumput +töppöset hakemassa! Meillä ei siis meinatakkaan ostaa aivan kaikkea uutena.. Vaunut taitaa olla ainut ihan uusi hankinta sitten kesällä!

Vielä kaksi viikkoa saan nauttia työn antajan maksamasta palkasta.. Sitten pitää marssia kelalle sairaspäivärahaa anomaan! Kuinkahan kauan menee että sieltä mitään rahaa tulee?! Onneksi olen laittanut rahaa säästöön " pahan päivän" varalle.. Oli vähän työnantaja murheissaan kun minua olisi tarvittu töissä todella kipeästi. Mutta ei voi mitään.. kyllä tämä lapsi menee kaikkien asioitten edelle :)

Marikalle taisi todellakin se lähtö tulla eilen :) Onnea sinne tosi paljon..

Mutta nyt tämä mamma menee laittamaan iltapalaa.. massu kurnii!

Niamey ja pikkunen rv14+4

Vierailija
9/50 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla alavatsakipuja? Tai no siitäkin on vaikea mitään sanoa, kun tuossa vaiheessa niitä voi olla muutenkin kohdun venyessä!! Pidetään sulle vielä peukut ja varpaat pystyssä ja toivotaan että vuoto ei siitä lisäänny bdbdbdb

Vierailija
10/50 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla mitään erityisiä kipuhavaintoja ole. Muutenkin koko raskauden alku ollut oireeton. Ei tässä kai muuta voi kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta. Kai se huomenna selviää alkaako kunnon vuoto vai ei. Toivottavasti ei.

Vierailija
11/50 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki Enskarit pidetään sulle peukkuja, että loppuisi tuommoinen tuhruttelu, ja kaikki olisi hyvin! bdbdbdbddbbddbdbdbdbdbddbdbdb

-Q-

Vierailija
12/50 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se niin, että plussasit nyt kuitenkin ihan luomuna, vai muistanko väärin?

Saako udella, että minkä vuoksi jouduitte hoitoon?

Meillä oli syyt ovuloimattomuus ja hitaat simpat...

Eikö olekin ihanaa, jos tosiaan meille suodaan omat pikku nyytit! :)

-Q-

Vierailija
13/50 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa se ei kuitenkaan riittänyt. Vuoto on yön aikana lisääntynyt ja muuttunut tavallisen menkkavuodon kaltaiseksi eli kesken meni. Erityisiä kipuja ei vieläkään ole, mutta ei tää enää mitään hyvää tarkoita. Nyt pitäisi vaan saada lekurille aika varattua tarkastusta varten.

Pepsi, sulla oli vastaava kokemus vähän aikaa sitten. Kauanko sulla vuoto kesti? Kävitkö lääkärissä? Tulitko jo heti seuraavasta kierrosta uudelleen raskaaksi? Jatkoitteko yritystä heti kun vuoto loppui?

Ai niin, poistattehan mut tuolta listalta kanssa. Toivottavasti pääsisin pian palaamaan tälle puolen...

t. Essi, kp 1 tai 2 (vai lasketaanko niitä km:n jälkeen edes??)

Vierailija
14/50 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tosi pahoillani puolestasi!Mulla kans alko sillo yöllä lorisemaan oikee urakalla ja alotin siitä päivästä laskemaan taas kp:ä.Vuoto kesti noin 7pv ja seuraava pupuilu oli jo kp8 ja kp10 eli heti ruvettiin yrittämään uudestaan.Ja tärppäs samantien uuelleen.En käyny missään tarkistuksessa.

Paljon voimia sulle ja miehelles!*halaus*

Neuvolassa olin 1h20min....hih...neuvolatäti oli hassu ja tosi mukava ;)Joutu pistämään mua 4 kertaa enne ku sai verta,rullas aina suonet alta ;)Pissi oli puhdas,hemoglobiini 145 ja verenpaine 76/126 eli kaikki arvot hyvät.Nyt otettiin sitte hiv,veriryhmä ja joku muukin,ne saa sit tietää ens kerralla.Mulla on neuvolalääkäri jo ens viikon torstaina,saas nähä mitä siellä sit tapahtuu,yrittääköhä ne kuunnella jo ääniä sillo.....Kaikenlaista lippuu ja lappuu ja kirjasta täti tunki kouraan mukaan;)

Ja en muistanu aikasemmin:onnea Quulle gradusta ja 12 viikosta ;)

Vierailija
15/50 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essi, voi ei =( Paljon voimahaleja teille sinne! Toivottavasti pääset pian takaisin tälle puolelle!

Mä täällä istuksin puoli persusta ihan jumissa. Mokoma iskias nyt meinaa alkaa vaivata ihan tosissaan. Housujakaan ei saanut enää seisaaltaan tasapainoiltua jalkaan aamulla vaan piti kiltisti istua tuolille ja pukea siitä käsin kun sattui niin paljon.

Ja siitä asumisesta teille tilitin viikonloppuna¿ nyt me sitten mennään torstaina asuntoesittelyyn =D

[color=red]pikku-milli & paco 28+4[/color]

Vierailija
16/50 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

quiero: Meillä ei tosiaan löytynyt kummastakaan mitään vikaa. Mulla oli kyllä aluksi prolaktiini koholla, mutta sekin laski ihan ittestään :) Minulla myöskin kierrot välillä vähän heitelleet, varsinkin viime kesäkuisen 1. keinohedelmöityksen jälkeen.. Nyt siis tosiaan piti aloittaa 2. keinohedelmöitystä ja ihmettelin että mihinkäs piru vieköön menkat on kadonneet?? En nyt tiedä oliko tämä nyt niin luomuplussakaan, koska söinhän teroja, sillä menkkoja piti siirtää :) Toivottavasti siirtyvät ainakin 9 kuukaudella :) Mikäs teitin tarina olikaan??

Sehän on huomenna jo keskiviikko ja Burdella ultra?? :) Te kokemusta omaavat: ultrataanko alkuraskauden ultrassa alakautta vai masun päältä??

MiaMik rv 6+3, joka potee vauva/asunto/autokuumetta :)

Vierailija
17/50 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi surku Essi.. Isoo halaus sinulle!

Mulla oli keskenmeno syksyllä rv6. Me pidettiin yksi kierto väliä yrityksessä.. oikeastaan vaan vahingossa kun olin aika rikki tapahtuman jälkeen! Kuitenkin uusi tärppi tuli meillä aika nopeasti, kahdesti kerkesi täti käydä ja sitten se on meidät kiertänyt kaukaa..

Voimia sinne ja uutta yritystä kun tuntuu että olet siihen valmis! Toivottavasti palaat pian takaisin :)

Täällä on tylsä päivä tiedossa.. ei mitään tekemistä! Taidan vaan hautautua sohvalle koko päiväksi.. Illalla ukko-kulta lupasi onneksi käyttää mua kaupassa :)

Niamey ja pikkunen rv14+5

Vierailija
18/50 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkuraskauden ultra ainakin tehtiin alakautta ja oon käsittänyt, että ainakin yleensä se niin tehdään? Ja meillä vielä np-ultrakin tehtiin alakautta. Rakenneultrassa katsottiin sitten vasta vatsan päältä

Vierailija
19/50 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa on moinen :( Voimia ja tsemppiä ja jaksamista nyt eteenpäin kuitenkin!

Joo noniin.. tähän perään sitten vähän hölmöä alkaa höpistä omia juttujaan... Hmh...

Niamey ja Pepsis oli ainakin käyneet vastaanotoilla :) Heh, näin se vaan homma etenee itse kullakin suuntaansa. Mulle ei ole puheltu mistään istukoista yhtään mitään - katsooko ne sitä ultrassa tai jossakin muka? Mistä ne voi tietää, missä kohdalla se on? Paitsi jos on kohdunsuulla ja aiheuttaa jotain vuotoja. Ihme juttuja. Missäköhän mun istukka on.. kunhan jossakin sopivassa paikassa. En kyllä halua koskaan nähdä sitä :)

Tänään on ekaa päivää imetysliivit päällä :D On kyllä ihanan pehmoiset ja joustavat, joskaan rintavarustus ei asetu kovin edustavalle paikalle. Piti laittaa, kun kyllästyttää hankaavat ja painavat kaarituet ja se, että toinen pursuaa koko ajan ulos kupista. Tilasin juuri myös parit " comfort" -liivit reilua kokoa - toivotaan, että ovat kelvolliset ja mukavan tuntuiset.

Suolisto kurnutteli just huvittavasti. Se sellainen toistuva kurnutus kuin olisi sammakko mahassa. Aattelin, että siinä onkin hyvä radio masuasukkaalla. Joku oli tuolla kysellyt vauvan kuulon kehittymisestä. Mä jo niin toivoisin, että se kuulisi jotakin, mutta eihän se vielä muutamaan viikkoon. Pidän omia rytmimusiikkituokioita ja oon yrittänyt jo opetella puhumaan mahalle. Sitäkin mietin, että oppiikohan se vaavi tunnistamaan myöhemmin vielä kissojen naukumisen ja vonkumisen? :) Tunnistaa sit kaverinsa heti, kun tulee kotiin. Meillä toinen kissa on aika kova komentamaan ja juttelemaan.

Hyvää pakkaspäivän jatkoa :)

Mii- ja mönkiäinen rv 14+4

Vierailija
20/50 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=teal] Harmi että Essille kävi kurjasti. Toivottavasti Essi pääsee mukaamme nopeasti uudelleen! Tsemppiä ja haleja Essille!

Moni oli käynyt neuvolassa. Neuvolakäynnit on kivoja, ne on ikäänkuin sellasia " etappeja" , että aina mennään raskaudessa eteenpäin! Nyt kun niitä on jo joka viikko, niin rupee tosiaan tulee se fiilis, että kohta sitä kai jo synnytetään! Moni tuolla meidän maaliskuisten pinossa on jo ihan jakautumispisteessä. Mulla ei kyllä ole vielä mitään sen suuntaista tapahtunut,a inakaan omasta mielestä. Ensi torstaina on vika neuvolalääkäri, sitten saa ainakin tietää tuon alapään tilanteen, että joko olisi jo jotain tapahtunut.

Ja niin se marika taisi lähteä nyyttiä hakemaan. Toivottavasti on jo syntynyt ja kaikki on hyvin! Eikös niille ollut poika tulossa...?

Mulla oli kans raskauden puolivälissä hirveitä iskiaskipuja, nyt ne on ollu kyllä jo useemman viikon poissa. Nyt on olo muuten vaan kömpelö... sukkia on aika vaikee saada jalkaan. Ja mulla tota turvotusta on aika reilusti, jalat on kuin ilmatyynyt...

NapNap rv35+6 [/color]