###Ensikot viikolla 6###
Kommentit (50)
Niin joo, ultrassa käyneille vielä onnittelut hyvistä kuvista :))
Tulikin mieleen, että mun pitäiskin varmaan jo äkkiä varata rakenneultraa, jos meinaan sinne mennä tässä raskaudessa...
Mukavia ultrakuulumisia oli:)
Meillä on neuvola maanantaina, ootan jo ihan malttamattomana:)
Mulla ovelasti " kipristelee" tota vatsanahkaa..lotraan siihen öljyä iltaisin ja se kyllä auttaa.Nyt on kyllä masu ottanutki kasvuspurtin ja pömpöttää jo selvästi, töissäki jo huomaattiin. Ootteko te muut muuten miettineet miten kauan meinaatte olla kotosalla pikkusen kanssa? Multa työnantaja sitä jo kovasti uteli, mutta sanoin vaan etten voi tommosta vielä tietää, että ilmotan kyllä sitte:) Ois varmaan ihanaa olla se kolme vuotta, mut raha-asiat vähän mietityttää:/ Mun äippäloman tuuraaja on jo valittu ja nyt pitäis vielä perehdyttää tää ihminen hommaan..tuntuu kyllä edelleenki tosi oudolta että toukokuun jälkeen loppuu työt,,ei hitsi:) Alle 4kk ja kesälomalle, ei osaa ees aatella koko kesää täällä lumen keskellä:)
Mä oon jo tehny muutamia äippävaate ostoksia, käytettynä ostin läjän noita missy momin vaatteita..yleensä en lämpene yhtään käytetyille vaatteille mut nyt oon sitte tehny oikeen löytöjä tolla saralla:) Vauvanvaatteita, sängyn ym. meinasin kans ostaa käytettynä kun meikäläisellä taitaa olla sen verran kallis maku että uutena ne mun hamuilemat jutut maksais hunajaa..mutta hyvin niitä tuntuu löytyvän netistä ja saa kyllä paljon edullisemmin:)
Miten napnapin mammaloma on lähteny käyntiin?
pikku-milli:toivottavasti saatte sen kämpän *pitää peukut pystyssä*
Mukavaa vkloppua kaikille!!
Queen rv 14+4 (aika menee nopsaan..oonkohan mä menny laskuissa sekasin;))
katseltavaa telkusta, päivät kun kuluu sohvalla maatessa, ämpäri kainalossa ;)
Koska saatte pikku-milli tietää että saatteko asunnon? Jos vaikka vauvamasu olisi tehonnut myyjään :)
Vaikka tässä alussa vasta mennään niin kyllä olen sitäkin ehtinyt miettiä, että kuinka kauan haluaisin olla kotona lapsukaisen kanssa. Toisaalta haluaisin olla sen kolme vuotta ja kun siirryn kodinhoidon tuelle niin voisin tehdä keikkaa (lähihoitajille kun keikkaa piisaa). Eikös se niin ole, että tulot ei vaikuta kodinhoidon tukeen mitenkään, kun lapsi kuitenkin kotona? Ihanne olisi tietenkin tehdä toinen lapsi pienellä ikäerolla, mutta kun tähänkin plussaan meni se 3½ vuotta niin koskaan ei tiedä mitä tapahtuu :)
Ensimmäinen neuvolakäynti on 2.3... Sitä odotellessa...
MiaMik rv 7+0
[color=peru] Mukavia ultrakuulumisia oli ihmisillä!
Kävin tammikuisten pinosta katsomassa, että meidän ensikko-marika on synnyttänyt pojan viime maanantaina! Onnittelut marikalle! Tulehan marika vähän kertomaan kuulumisia kun ehdit ja jaksat!
Äitiysloma on lähtenyt käyntiin ihan kivasti, välillä on kieltämättä vähän tylsää, mutta on mulla paljon ohjelmaakin ollut. Ensi viikolla rupeen pesemään vauvanvaatteita ja laittamaan muutenkin varusteita paikoilleen.
Mulla oli torstaina vika lääkärikäynti, ja sain nyt sen kauan kaipaamani painoarvion... eli hieman keskimääräistä suurempi olisi kuulemma tulossa. Ja arvatkaa vaan, rupesiko pelottamaan... miten menee synnytys ja kuinka iso sieltä on nyt sitten tulossa...? Vauva olisi nyt noin 2,8kg- reilu 3kg. Nyt sitten sitä vaan miettii, että miten isoksi vauva vielä kasvaa... sf-mitta tipahti tasan keskikäyrälle, vauva on laskeutunut ja kohdunkaula lyhentynyt. Eli kaikki on kunnossa muuten. Lääkäri sanoi, että alakautta mahtuu tulemaan, mutta silti mietityttää...
Niin, ja pahoinvointi on tullut takaisin! Mistäköhän johtuu...?
NapNap rv36+3 [/color]
Hei vaan pitkästä aikaa!!!!!!!!!!!!!!
Silloin sunnuntai iltana tosiaan lähdettiin ja sille reissulle jäätiin. Eilen kotiuduttiin ja nyt on se ensimmäinen yö kotona ohi...
Synnytys ei ollu siitä helpoimmasta päästä. I vaihe kesti reilut 16 tuntia ja sit päädyttiin kiireelliseen sektioon koska vauva ei mahtunu laskeutuun ja avautuminen jäi siihen n 5 cm. Kivunlievityksenä täytyi käyttää Niin aqua-rakulat ku epiduraalikin sun muut kipulääkkeet. Supistukset tuli selkään...
Lopputulos oli kyllä niin mahtava että kaikki se kipu ei tunnu enää missään eikä hirveää kammoa kumminkaan jääny...
Poika oli heti virkku ku mahasta nostettiin ja isi pääsi peseen :) Painoa pikkumiehellä oli huimat 4250g, pituus 52cm ja pipo 35,5 :)
Maitoa alkoi onneksi heti tuleen ja imetys alkoi sujuun. Hieman meinaa rinnat ola kipeänä ku poju on niin kova syömään mut sinnikkäästi kestetään. Nyt se tuolla nukkuu:) On se niin ihana pakkaus!!!!!!!!!!!!!
Jaksamista ja hyvää raskausaikaa kaikille!!!!!!!!
Käyn kyl vielä aina välissä teitä täällä katsoon ;)
Marika ja Poju
Voi miten ihanilla uutisilla tämä aamu alkoi. =) Paljon onnea marikalle ja koko perheelle!!!! Hyvä, ettei synnytyksestä jäänyt kammoa, vaikka ei ihan helposti mennytkään.
Mä oon alkanut ihan hirveästi odottaa, että aika kuluis nopeasti ja sais oman pienen syliin. Kun tähän asti on ollut sellainen pieni odotus, mutta kuitenkin ajatus etten nyt ihan vielä valmis olis kuitenkaan =D
Me saadaan tietää maanantaina siitä asunnosta. Pahoin kyllä pelkään, ettei me sitä saada vaikka tuo vauvavaltti onkin =D Siellä tosiaan ainakin kymmenkunta niitä hakemuksia näytettiin täytettävän ja pari asunnonkatsojaa oli sellaista vanhempaa naista... jompikumpi niistä sen tietysti saa.
Mulla tässä nyt on suunnitelmissa aloittaa aktiivinen opiskelu syksyllä ¿07 jolloin mulla sit alkais ne suuntaavat opinnot. Siinä olis vauva täyttänyt jo vuoden. Oon siis ens vuoden kevään ja kesän vielä kotihoidontuella kotona, mutta keväällä teen kuitenkin kotoa käsin jotain koulurästejä ja yhden kurssin meen käymään toukokuun lopussa. Opiskelua mulla olis vuosi jäljellä, mutta enpä nyt ota mitään paniikkia, vaikka valmistuminen menis vielä siitäkin vähän eteenpäin.
Ihanaa kun alkoi olympialaiset! =) Mä oon ihan himopenkkiurheilija aina kun tulee jotkut arvokisat. Ja nyt on vielä niin kiva kun on kotona koko olympialaisten ajan. =D Paitsi ens viikolla tiistaista torstaihin me ollaan siellä Naantalin kylpylässä. Toivottavasti ei mee koko pikkuloma telkkarin edessä istuessa =D
NapNap, mitä mä oon lukenut noita loppusuoralaisten pinoja niin tosi monella on tuntunut lopussa olevan pahoinvointia. Sitä en kyllä tiedä mistä se johtuu...
[color=red]pikku-milli & paco 29+1[/color]
Mukavasti oli pino viikossa kasvanut! Niin ja ihania kuulumisia! Oikein paljon Onnea Marikalle pojasta! Myös ultrakuulumisia oli ihana lukea.
Tänne suunnalle ei kuulu ihan niin hyvää... Kylpyläreissu meni mukavasti, mutta heti sen jälkeen sain kovan flunssan. Parin viikon aamupahoinvoinnit ja muutkin pahoinvoinnit oli vieneet voimat ja flunssa iski kovasti.
Välillä luulin, että en varmaan selviä. No kolmena päivänä kävin sairaalassa hoidoissa, kun henki ei kulkenut ja pelotti, ettei vauva saa masussa riittävästi happea. Lääkärit teki paljon kokeita ja selvittivät happiarvoja useaan kertaan. Sain sitten lisähappea ja höyryhengitystä...
Nyt kuitenkin alkaa voimat palata vähitellen! Naama on vieläkin valkea kuin lakana ja paino putosi reilut kolme kiloa... Tärkeintä, että pienellä on kaikki hyvin! Ensin ajattelin, että haluan heti ultraan tarkastamaan tilanteen, mutta sain taottua järkeä päähäni, että pahoinvointi on ennallaan ja mahaa nipistelee edelleen, joten eiköhän se vauva siellä kasva edelleen. NP ultraan on kuitenkin vain nelisen viikkoa ja sydänääniä voidaan kuunnella varmaan jo parin viikon päästä.
Nyt palaan taas sohvalle peiton alle köllöttelemään! Harmi, että Olympialaiset alkoi vasta nyt, kun viime viikolla olisin niitä mielelläni jo katsellut!
Uusin voimin uuteen viikkoon!
Sippu ja pikku-tikru 8+1
Onnea Marikalle ja miehille (pienelle ja isolle ;))!!!! Ihana kuulla aina vauva uutisia! Ja varsinkin just kun itte oottaa ekaa, niin on paljon huipumpaa kuulla ekan saaneiden uutisia!! =) Hienoa. Siinä sen taas näki, että odotus palkitaan... ruhtinaallisesti!! :)
Burde & Penni-Enni rv7+1
PS. Sippuliini (heh.. tuli oikosulku, en varmaan muista sun nikkiä oikein... mut kuitenki... ehkäpä ittes silti tunnistat?! =)) -> voimia flunssan keskelle!! Onneks se on jo helpottanu ja pääset tosiaan toipumaan siitä!!! Jaksamisia!
Mua ei ole hirveästi turvottanut tähän mennessä, ainakaan mahassa. Ehkä ihan joskus harvoin vaan ollut enemmän sellaista ähkymäistä tunnetta, mutta ei sitten kuitenkaan maha kipeänä tai mitään. Yleensä iltaisin... Nyt sitten on oikeastaan joka ilta maha ihan pallona. Ilmaa täynnä enimmäkseen. Ja mulla alkaa tässä juuri 16. viikko.
Täällä kummasteltiin, että koska sen mahan pitäisi näkyä :) Mitenkähän se nyt menikään, koska se kohtu tulee jotenkin esiin sieltä lantiosta... Olisikohan ollu 12. viikon paikkeilla tai sen jälkeen? Mulla on sen verran kurveja ja läskiä tuolla alavatsassa, että ehkä just nyt 15. viikolla aikaisintaan alkaa hiukan erottaa mahaa. 10. raskausviikolla alkoi tuntua, että alavatsa oli vähän napakamman tuntuinen painellessa, eli kohtu siellä jo tuntui, mutta ei näkynyt mihinkään. Kaipa tämä mun mahakin pullahtaa kohta näkyviin. Housut ainakin puristelee jo lupaavasti, mutta en usko, että ulkopuolisen mielestä näytän yhtään erilaiselta. Toivon kovasti, ettei maha ala vielä muutamaan viikkoon vaikuttaa kovin epäilyttävältä. Olisi kiva päästä ainakin maaliskuulle asti ennenkuin työpaikalla alkaa hysteria mun pois lähtemisestä...
Hyvää viikonloppua enskarit!
Mii- ja mynkerö rv 15+0