Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###Ensikot viikolla 6###

06.02.2006 |

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli ensimmäinen päivä, kun mikään ei pysynyt sisällä. Oksensin koko päivän ja olo on hirveä. Yön sain onneksi nukuttua ja aamulla heräsin taas kakomiseen, onneksi oli ämpäri vieressä!

Huomenna on ultra. Kiitos pikku-milli vastauksesta. Arvelinkin että näin alussa ultra tehdään alakautta..

MiaMik rv 6+4

Vierailija
22/50 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaa vaan kirjoitan, että MiaMikille mukavaa huomista ultraa! Kurjaa, jos vointi on huono, mutta eiköhän sen kestä, kun tietää millainen palkinto on! :) Koita syödä jotain jo ennen kuin nouset sängystä. Mulla oli yöpöydällä pari viikkoa hapankorppuja ja mehukeittoa. Söin ne ennen kuin kuvittelinkaan nousevani, ja hyvin toimi.

Meilläkin on huomenna ultra, eli se np. Ihanaa, voi kun näkyisi oikein vilkas pikkuinen! Mutta pelottaa kyllä niin vietävästi, että onko kaikki hyvin??? Jos aamun ultra menee hyvin, lähden töiden jälkeen ostamaan ensimmäiset äippähousut! :)

Mutta katsotaan nyt vielä, toivottavasti en joudu pettymään...

-Q-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vain meikäläisellä sellainen ongelma, että herään siihen kakomiseen ja juoksen oksentaa ennenkuin olen edes kunnolla herännyt :) Eli eipä siinä ehdi mitään syödä. Tänään sitten tajusin et kun kerta kaikki tulee ulos, niin voin syödä vaikka mitä roskaruokaa. Mies haki mulle pizzaa, söin kaksi haarukallista ja ei muutakuin oksentaan. Sitten taas jatkoin syömistä ja sain vähän syötyä ilman että tuli ulos... Tätä mukaa joudun kyllä kohta tiputukseen...

Onnea myös sinulle ultraan huomenna quiero! Missäs Burde on, kun ei ole kuulunut mitään? :)

MiaMik rv 6+4

Vierailija
24/50 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMikille ja Q:lle tsempit huomisiin ultriin!!!! Tulkaahan sitten kertomaan kuulumiset!

Ja MiaMikille erityistsemppaukset pahoinvoinnin kanssa =/

Mä oon täällä riehunut tän päivän =D Riehuminen alkoi siitä kun laitoin sohvan istuintyynyjen päälliset pesuun eilisen " maitovahingon" takia... makoilin eilen illalla sohvalla ja huomasinpa siinä sitten että oli yöpaita ihan märkänä ja sohvassa kivat läntit. Noh... pistin tosiaan ne päälliset tänään pesuun ja voi järkytys minkä näköiset tyynyt sieltä alta paljastui. Hyi helv... tyynyt heivasin samantien parvekkeelle tuulettumaan ja totesin sitten, että sohva pitää samalla imuroida. Imuroin sitten koko kämpän ja iski joku ihme riivaaja, että aloin katella kaikenmaailman nurkissa pyöriviä papereita jne. roskiin ja sain roskaa aikaiseksi yhden jätesäkillisen!!! Tuli nyt sitten sen verran jo ainakin tehtyä... huomenna mennään sitä asuntoa katsomaan, mutta vaikka sitä ei saatais niin kyllä meille nyt muutto johonkin tulee kun mies oli jo laittanut tän meidän kämpän vuokralle =D ja joku kämpästä kiinnostunutkin oli jo löytynyt.

Loppupäivän oonkin nyt sitten vaan ottanut rauhassa. Sen verran kova urheilusuoritus tuo siivous oli. Olin ihan puhki sen jälkeen.

Ja takaisin sohvalle...

[color=red]pikku-milli & paco 28+5[/color]

Vierailija
25/50 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaahan sitten kertomaan ultrakuulumisia!

Mulla np-ultra 9.3 ja ens viikolla on se eka neuvolääkäri,sillo kasassa 9+3.Mitäköhä sieel tapahtuu sitte?

Väsyttää ja huono olo edelleen,mut maha ku o täynnä ni olo iha jees,paitsi illalla.:(On tää kyllä fyysisesti rankkaa hommaaa ;)

Voikaa paksusti!

-Pepsi ja vompatti rv8+3

Vierailija
26/50 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kummastuttaa kun oon tällä viikolla heränny joka aamu ennen kymmentä. Johtuiskohan siitä kun on kotona niin ei tarvi unta niin paljon... ja on toi iskiaskin kyllä aamuisin aina niin kenkku ettei senkään kanssa ihan helppo oo uudestaan nukahtaa. Päivän mittaan se on aina paljon parempi, mutta aamulla ensimmäisen kerran kun sängystä nousee niin kävely on niinku peet housussa olevalla ankalla...

pepsi, meillä neuvolalääkäri ei ainakaan kovin paljon kummempia tehnyt kuin teki sisätutkimuksen jonka tekee joka lääkärikäynnillä. Eli katsoo sen kohdunsuun tilanteen jne. Ja sitten mulla ensimmäisellä kerralla yritti sydänääniä kuunnella ja kyllä ne kuuluikin =) Viikkoja oli silloin 10+3.

[color=red]pikku-milli & paco 28+6[/color]

Vierailija
27/50 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi pitkästä aikaa!

Pahoittelut Essille! Toivottavasti tärppää nopeasti uudelleen!!!!!

Me käytiin miehen kanssa eilen np-ultrassa. Se tehtiin ekaksi alakautta, joku kyseli, mutta kun kaveri ei suostunu millään heräämään ja niskaturvotusta ei nähnyt siitä asennosta jossa hän oli, niin tehtiin myös masun päältä. Kun hän viimein heräsi, niin käyttäytyi kuin mieheni joka herätetään päiväunilta eli sai raivarin :). Onneksi potkut eivät vielä tuntuneet... ;).

Np oli normaali ja vaavi oli kasvanut hienosti ja la aikaistui 4 päivällä, jipii!!! Eli nyt la ois 18.8.

Toivottavasti muillakin on ilosta kerrottavaa ultrista, tänäänhän taisi Q olla vuorossa?

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kourissa oleville! Ei se kivaa ole, mutta ainakin tietää että tod näk vaavilla on silloin kaikki hyvin. Mullakin vielä pahaa oloa, kp nyt 12+6.

Jokohan tänään kuullaan ekasta enskari vaavista.....?

Vierailija
28/50 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi Essille pahoittelut ja voimia!

Päätin vielä näin loppumetreillä tulla kirjottelemaan... Täällä kanssa kovasti jo odotellaan synnytystä alkavaksi. Siitä on jo yli kolme viikkoa, kun kävin neuvolalääkärillä, ja se sanoi että syntyy varmaan ennen laskettua aikaa, kun kohdunsuu on lyhentynyt ja pehmeä... Siitä asti oon joka päivä vaan oottanu, että joko vauva syntyis, mutta ei... Mua vaan jännittää, että tunnenhan varmasti synnytyssupistukset ja tiedänhän milloin lähteä sairaalaan, kun on ollu noita supistuksia vähän vaikea huomata. No, eiköhän sen sitten tiedä kun lähtö tulee!

Pepsi: mun ekalla neuvolalääkärikäynnillä lääkäri mittaili käsin vatsan päältä kohdun kokoa ja teki tuon sisätutkimuksen, sekä yritti kuunnella sydänääniä, jotka ei vielä kuuluneet (vaikka oli jo rv11+4).

Eka ultra mulla tehtiin kanssa sisäkautta. Vauvan huonon asennon takia yritettiin sitten ulkokauttakin, mutta ei mun vatsan läpi mitään näkynyt... joten sit kokeiltiin uudestaan sisäkautta.

Äitiyshousuista: muistelisin, että joku aiemmin kirjoitti jotain äitiyshousuista, että ne varmaan mahtuu loppuun saakka. No, minäkin kuvittelin niin mun äitiyshaalareista n. kuukausi sitten, mutta ei menny kun varmaan viikko, niin ne olikin pienet... Eli maha kasvaa kyllä paljon vikoilla viikoilla!

Helppoa raskautta kaikille ensikoille!

Anne rv39+5

Vierailija
29/50 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa jo viikonloppu..

Heti kun aloitin viestin, unohdin pitikö mun kommentoida jollekin jotain. Hyvähyvä.

Siitä voisi kertoa, että mun tissit elää kyllä nykyään ihan omaa elämäänsä. Nännit on ihan törkeän kipeät ja ilmeisesti kasvamassa. Eilen mies näpräsi niiden kanssa jotain tai kokeili tai mitä nuo miehet nyt yleensä tykkää omaksi ilokseen tehdä, niin.. Oli pakko ruveta huutamaan, että älä nipistä tai älä töki!! Ja mies uikutti että sorisori enhän minä kun vähän vaan silitin... Tuntuu ihan siltä kuin joku nänniä puristaisi, vaikka siihen vaan hipaisee. Välillä ei tarvitse edes koskea, että nipistää ja sattuu. Joku voisi selittää, mikä järki noiden on jo tässä vaiheessa paisua tollaisiksi kipeiksi paukamiksi..

No, se tästä raskauden ajan realismista tällä kertaa.

Iltapäiväksi olen kaavaillut itselleni gradun tekemistä, hehheh :D Ensisijaisesti jalat vie tuolla kaupungilla kuitenkin kirpparille. Olisi mukava löytää halvalla jotain vauvajuttuja, kun tiedän, että ne hankinnat siirtyessään jää vielä enimmäkseen viimetippaan :)

Mukavaa loppuviikkoa toivottaen

Mii- ja mynkerö rv 14+6

Vierailija
30/50 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni sydänhän siellä pompotteli, pituutta löytyi 7,9 mm. Lääkärin mukaan tänään rv 6+5, eli eihän tuo miksikään muuttunut. Lasketuksi ajaksi lääkäri sanoi 25.9, mitä kyllä ihmettelin kun kaikki laskurit on sanonut että 30.9?? Huomenna ajattein soittaa neuvolaan..

Vierailija
31/50 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik, ihanaa!!! Onnea paljon =)

Vierailija
32/50 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä varmaan maailman laiskin kirjoittelija, muutaman kerran maaliskuisiin jaksanut ja olenhan minä itseni ensikoiden listalle saanut mutta nolottaa ihan tämä saamattomuus. :)

Täällä on laskettuun aikaan enää alle 6 viikkoa joten 8 viikon sisällä olisi sitten jo oletettavasti oma nyytti sylissä. Hurjan nopeasti on aika mennyt. Vastahan se oli loppukesä, nukuin 20h/vrk ja oksentelin minkä kerkesin. Onneksi tuo on takana! :D Nyt olo on vaan tukala vaikka maha ei kauhean iso olekaan (sf-mitta 29cm, mahanymp. 90cm), mutta matala hb ja rr hieman heikottaa ja rajoittaa menemistä vaikka muuten olisi tuota energiaa.

2 päivää on tässä tullut touhuttua ja aika paljon sitä saa aikaan vaikka vähän väliä pitää maata nojatuolissa hengittämässä kun pyörryttää. Kämppä on siivottu nyt kokonaan, isommat vauvan vaattet pakattu kaappiin, akvaario siivottu ja koiratkin pesty ja trimmattu kotikuntoon. Nyt kun jaksaisi pitää tämän kämpän tässä kunnossa eikä sotkisi niin kuin tapana on niin voisi ottaa vähän kevyemmin viimeiset viikot.

Meinasin tänään raahautua tuohon kirpputorille parin sadan metrin päähän etsiskelemään pieniä vauvan vaatteita kun alle 60cm vaatteita ei juuri ole. En kyllä tiedä että minkä verran me tullaan niitä tarvitsemaan kun on ihan kunnon kokoinen vauva tulossa.. Painoarvio rv 32+2 oli 2150g joten jonkunverran keskiarvio isompi.. Saa nähdä että kuinka pitkään pysyy mahassa ja kuinka isoksi oikeen kasvaa vielä! :) Sitten pitäisi vielä ajella Turkuun ja ostaa mm. turvakaukalo, sitteri, pinnasuojukset sänkyyn, tuttipulloja jne jne. En vaan taas ymmärrä millä rahalla nuo ostais kun tuota äitiysrahaa saa odottaa ties kuinka kauan. :(

Tulipahan pulistua. :) Nyt taidan käydä ottamassa pienet päikkärit (oli yövieraita ja tuli vähän valvottua..) ja sitten jos jaksais raahautua sinne kirpparille. Mukavaa odotusta kaikille!

SEV ja maha-asukki rv 34+1

Vierailija
33/50 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik: HIENOA,että ultrassa oli kaikki hyvin. Oot samoilla viikoilla kun mäkin. Tosin mä kuvittelin olevani rv 7+4, niin lääkäri sano, että oon rv 6+3. Olin siis saanu laskureilla ton 7+4. Laskettuaika oli laskureilla 29.9. ja 30.9. ja lekuri sano, että 1.10. Meijän sikiö oli 5mm pitkä. =)

Mites Queiron ultra???

Olis muuten 1 kysymys... Kuinka nopeesti teillä on alkanu maha näkyy?? Kun mä oon sitä tässä mietiskelly, että kun oon kohtalaisen hoikka/norm. vartaloinenja ekaa odotan, että millonhan se alkaa näkyy. Kun noi ei eka kertalaiset kehuu niin, että maha pullottaa jo heti... niin mietin että koska mulla?!! =D

Tai siis oon periaatteessa hoikka, mutta mulle on tullu tohon eteen tommonen " pötsi" ... vähän nolo. =) Niin mietin tässä tosiaan sitä, että koskahan se vauveli-pötsi alkais näkymään... kun sehän kasvaa niinku enempi tuolta alasuunnasta, kuin heti tosta rintakehän jälkeen..mahalaukun kohdalta. =)

Äh.. selitän jo varmaan ihan pimeitä. Pitäis ottaa tirsat ja lähtee vasta sitten kaverille, niin ei tartte siellä nukkua.=)

Burde rv 6+4

Vierailija
34/50 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla tänään tosiaan rv 6+5 ja sinä tulet päivän perässä, niin miten minulla voi olla laskettu aika 25.9 ja sulla 1.10?? Ei ymmärrä... :) Laskurit kyllä tosiaan sanoo mulle, että kun tänään rv 6+5, niin laskettu aika 30.9..

Kiitos kaikille kannustuksesta ja onnitteluista :) kyllä se vaan oli ihana tunne kun pikkuinen siellä masussa näkyi! Vaikka ultratessa olikin todella huono olo ja hyvä kuin lääkärin onnitteluihin kiitos pystyin sanomaan :)

MiaMik rv 6+5

Vierailija
35/50 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q:n ultrakuulumisia täälläkin odotetaan.

Tuskinpa nyt sitten saadaan sitä kämppää... maanantaina viimeistään saadaan tietää, mutta siellä oli niin paljon porukkaa katsomassa sitä asuntoa, että tuskin se meidän kohdalle osuu. (vaikkakin sujuvasti yritetään vedota tulevaan perheenlisäykseen hakukaavakkeessa) =D

burdekos se oli kun kysyi masun esiinmarssista... mulla ilmestyi ihan selvä vauvamasu ihan yhtäkkiä muutaman päivän sisällä kun viikkoja oli 16+. Se vaan siis oikeesti yhtäkkiä tuli jostain =D sitä ennenkin masua kyllä turvotti niin, että äippähousuja oon käyttänyt jostain 12+ viikoilta lähtien, mutta siitä 16+ eteenpäin se on ollut ihan selvä vauvamasu joka ei oo kyllä muillekaan jäänyt epäselväksi.

MiaMik, jos laskettu aika vaivaa niin ota kalenteri käteen ja ala plärätä =D Kun silloinhan niitä viikkoja on tasan 40 kun on laskettu aika niin siitä sitten vaan lasket taaksepäin mitä nyt on viikot. Munkin oli helppo tarkistaa kun mulla uus viikko alkaa aina perjantaina niin sit vaan tarkistin kalenterista, että onhan se annettu laskettu aika perjantai.

[color=red]pikku-milli & paco 28+6[/color]

Vierailija
36/50 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(sitten kun on vähän enemmän voimia) :) Eikös siihen pitäisi laskea vielä 7 päivää lisää? Eli 40 viikkoa + 7 päivää vai oonko nähnyt unta tuommoisesta ;)

Turvotuksesta? Koska teillä alkoi turvotus? Mulla ei ole vielä tietoakaan semmoisesta ;)

Vierailija
37/50 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun kyllä se on se 40 viikkoa.

Mulla ihan alkuun turvotteli vatsaa aina iltaa kohden. En nyt viikkoja muista, mutta ennen 12 viikkoo kuitenkin. Mutta yksilöllistähän sekin on tuleeko turvotuksia =)

Vierailija
38/50 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä niitä tulee vihdoinkin, kun kotiuduin vasta nyt töistä ja ostoksilta jne. Yöllä lähdetään etelään matkalle viikoksi, eikä olla vielä aloitettu pakkausta, huh huh!

Mutta tänään on ollut aivan ihana päivä! Nimittäin me nähtiin meidän pikkuinen, joka oli oikein kaunis ja vilkas ultrassa. Aluksi vauva taisi nukkua, mutta heräsi sitten heiluttelemaan käsiä ja jalkoja :) Niskaturvotusta ei ollu juuri ollenkaan, istukka on kuulemma nätisti kohdun pohjalla ja vauvan syke oli tasainen. Kaikki raajat näkyi todistetusti ja muutenkin esimerkiksi kallo oli kuulemma kauniin muotoinen. Jännää, että meidän pikkuinen on ottanut oikein kasvuspurtin, ja vastasi nyt viikkoja 12+6. Piti siis olla 12+3, eikä se varmasti voi siitä heittää kolmea päivää, koska meillä siis raskaus sai alkunsa inseminaatiolla. No, hyvä vaan, että masussa voidaan hyvin ja kasvu jatkuu! Laskettua aikaa ei kuitenkaan siirretty, eli edelleen 21.8.

Oltiin molemmat ihan häkellyksissämme siitä ihanuudesta ja kotonakin ollaan vaan katseltu ultrakuvia. Niissä näkyy jopa pikkuisen nenä! :) Voi, miten ihania hetkiä - en varmasti unohda ikinä!

Kävin tänään ostamassa ensimmäiset äippähousut! Ostin ne Stockan under the belly housut, kun ne oli niin mukavan tuntuiset jalassa ja oli vielä tosi halvatkin! Ja ihan tavallisten farkkujen näköiset. Saas nähdä miltä ne tuntuu, kun masu alkaa kasvaa!:)

Nyt on pakko lähteä pakkaamaan! Onnittelut myös MiaMikille ja jj:lle ihanista ultrakuulumisista!

Mukavaa viikkoa enskat, palaan reilun viikon päästä!

-Q- ja -q- 12+3

Vierailija
39/50 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q:lle onnittelut ihanista ultranäkymistä ja oikein hyvää matkaa!!!

Vierailija
40/50 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihanaa kun kaikki oli ultrassa hyvin :) Nauttikaa matkastanne!!

T. Kateellinen MiaMik, joka myöskin potee kaiken muun kuumeen lisäksi matkakuumetta :)