Oon aina ihmetellyt, miksi mun dippailut ei onnistu. Onneksi nyt
löysin tämän loistavan ja tarkan reseptin. Kokeilen tänään että onnistuuko tuolla reseptillä.
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/168633/DIPPAUS%20LAUANTAI-ILLALLE/?_ga=1.266962439.866266466.1438515888
Kommentit (131)
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 22:19"]Mulla meni dippailut ohi, mutta ajattelin huomenna kokeilla tätä:
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/58174/Jos%20muuta%20ei%20keksi/
Onkohan liian vaikea aloittelijalle? :(
[/quote]
Jos olet yhtään epävarma, niin suosittelen aloittamaan jostakin helpommasta, esimerkiksi tästä: http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/432727/Kylm%C3%A4%20nakki%20ja%20lasi%20vett%C3%A4/
[/quote]
Käyköhän hanavesi? Meilläpäin on aina juotu sitä. Jos ei, voisiko joku myydä raanavettä?
[/quote]
Minä kyllä varmuuden vuoksi ostaisin, koska sitten harmittaa, jos väärien rahka - aineiden käytön takia ruoka menee ihan pilalle.
Minua puolestaan ihmetyttää tuo valmistusohje, joka kuuluu näin: "Ota nakki paketista. kaada lasiin vettä. nauti !"
Jää epäselväksi, että mitä tuolle nakille tehdään paketista ottamisen jälkeen? Pannaanko se pöydälle vai mihin? Mitä teen lasiin kaadetulle vedelle? Mihin lasi asetetaan? Entä mistä tuossa oikein kehotetaan nauttimaan? Aiheuttaako nakin ottaminen paketista ja veden kaataminen lasiin jotakin hyvänolon tunnetta, jonka seurauksena olo on autuaan nautinnollinen? Herrajestas... nyt taisinkin tajuta, mihin nakki asetetaan... mietin vaan, että eikö lenkkimakkara olisi parempi, mutta kukin tyylillään...
Niin voisko joku selventää vielä ennen kaikkea tuota veden tarkoitusta? Olen ihan hämilläni.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 20:13"]Loistava resepti, kertakaikkiaan!
Jään vielä seurailemaan, josko tulisi uusia reseptejä. Multa puuttuu vielä reseptit jääpalojen tekoon, popcornin valmistukseen ja teeveden keittämiseen. Onko tullut vastaan?
[/quote] itse en ole vielä löytänyt popcornin tekoon enkä jääpalojen, mutta tätä ohjetta voi mielestäni hyvi soveltaa teeveden keittoon, että oman maun mukaan laittaako suolan vai ei. http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/288761/Keitetty%20vesi/
Tää oli liian vaikea. Pilalle meni ja lensi koko setti roskiin, kun yritin tehdä :(
Voisiko oikeasti joku laittaa sellaisia reseptejä, joita normaali ihminenkin osaisi tehdä!
Kun valmistatte tätä ruokaa, teidän tulee hyräillä laulavan talonmiehen dippa dai dippa dai dippa dai....
Voisko joku auttaa ohjeen vegaanistamisessa? En käytä maitotuotteita lainkaan, mitä voi laittaa kermaviilin tilalle?
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku auttaa ohjeen vegaanistamisessa? En käytä maitotuotteita lainkaan, mitä voi laittaa kermaviilin tilalle?
Voit käyttää maustamatonta soijajugurttia, maku saattaa olla vähän makeahko, mutta menee paremman puutteessa.
Jaa iso törppö kahteen pieneen kulhoon ja sekoita yksi dippijauhepussi kumpaankin.
Muistakaa, ettei tänään vielä kuulu dippailla. Huomenna vasta. Tänään voi kyllä halutessaan jo tehdä hankinnat huomista dippi-iltaa varten, niin pääsee sitten huomenna rauhassa keskittymään varsinaiseen valmistusurakkaan.
Hitto vielä kaks päivää vartuttava että pääsee tämän herkun kimppuun. Taidan kyllä jo valmistella huomenna niin ei mene koko lauantai sitten tätä tusatessa.
On niin totista meininkiä nyt palstalla, josko pikkujoulut tästä helpottus.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 20:23"]Tää oli parasta pitkään aikaan palstalla. Kiitos ap:lle!
Ole hyvä :) täällä ap siis ja kävin ostamassa sitä porkkanaa lisää. En kuitenkaan huomioinut sitä, että punnitsin porkkanat kuoret päällä, joten porkkanaa tulikin siis alle 400g. Roskiin meni tuokin paska. Taas liian vaikea ohje:(
Mitä luulet, onnistuisiko tämä resepti, jos dippailu on vielä hieman liian haastavaa? http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/207153/AMERIIKAN%20Vihannekset/
En uskalla kokeilla, kun ei kerrota, miten sen ylimääräinen vesi kaadetaan pois, mistä mä tiedän, mikä osa vedestä on ylimääräistä?
:D
Oonkohan mä vähän väsynyt, mutta repskops.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit käyttää maustamatonta soijajugurttia, maku saattaa olla vähän makeahko, mutta menee paremman puutteessa.
Jaa iso törppö kahteen pieneen kulhoon ja sekoita yksi dippijauhepussi kumpaankin.
Minä olen käyttänyt mantelimaitoa, jota sakeutan vuorokauden liotetuilla chiansiemenillä.
Olen kohta kuusi vuotta syönyt lauantaisin tämän ohjeen mukaan. Kaipaisin vaihtelua. Onko jollakin heittää uutta ohjetta, ei liian vaikeaa? Ehtisin hyvin vaikka mielikuvaharjoittelemaan ennen ensi lauantaita, nythän on tiistai.
Kurkut on kyllä liian paksuja ja lyhyitä. On tilanteita joissa paksu ja lyhyt on hyvä, mutta tässä dippauksessa siitä seuraa toimintoketju, jossa dippaajan käden keskimmäisten sormien päät ja kynnet osuvat dippikastikkeeseen, josta seuraa sekä dipin epähygieenistyminen että toistuva sormien nuoleskelu, joka aiheuttaa vakavan hygieniariskin seuraavalla dippauskerralla. Myöskin epätasa-arvoisuus porkkanadippaajan ja kurkundippaajan kesken huolestuttaa, porkkanadippaaja hyötyy tuplamäärästä dippiä porkkanan huomattavan positiivisen pituuseron vuoksi. Tämä voi aiheuttaa eripuraa dippaajien välillä, jos kurkunpitäjä huomioi eron.
Itse korjaisin reseptiä tarkistamalla kurkun suikalointijäljen aavistuksen kapeammaksi ja pidemmäksi.